Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156872 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Badge +3
Het is redelijk simpel. Omdat op facturen van (begin) augustus de abonnementskosten ontbraken zijn die later met een tussentijdse factuur/incasso alsnog verrekend.

In Mijn NS stond dan als volgende factuurdatum die van de tussentijdse factuur, maar dat was dus onterecht want de volgende factuur komt dus gewoon op de normale datum.

Daarmee is alles opgelost en weer recht getrokken. Zie hier de verwarring bij @Tochjo (en anderen).
Badge +3

Mooi zo, hopelijk op tijd de kaart binnen inderdaad.

Het tijdelijke product zal een klassiek abonnement zijn (op saldo), in afwachting van Flex, maar als dat om Weekend Vrij gaat is dat geen probleem natuurlijk.

Vandaag mijn flex abonnement afgesloten , het tegoed op mijn OV werd teruggestort omdat NS mijn reizen achteraf in rekening brengt, er staat dus geen saldo meer op, maar hoe gaat het dan als mijn ov voor de tram of bus wil gebruiken?

@Denice NS

snap ik, maar ik kan niet ineens 102 euro extra missen nu ik er niet op heb gerekend. Ik ging er vanuit dat ik gewoon m’n abbonement kon wijzigen naar flex zonder dat ik een nieuw abbonement moest afsluiten. (Aangezien het abbonement hetzelfde is gebleven eigenlijk).

Helaas krijg ik op de Facebook chat geen reactie hierover.
Reputatie 7
Badge +3

Met Flex reis je ook op rekening met bus en tram. Uitzondering is wanneer het BTM gedeelte niet geactiveerd is omdat op de kaart ook een kortingsabonnement voor de bus/tram staat. 

Ik vermoed dat je door de drukte via Facebook nog geen reactie hebt ontvangen.Begrijpelijk dat je dat niet zomaar kunt missen, maar ik wil je net als Denice aanraden om toch te kijken naar een mogelijkheid om dit bedrag te voldoen.

ik heb Flex, en moet straks veel reizen in bijvoorbeeld Rotterdam met lokaal OV. Ik wil daar een dagkaart voor aanschaffen. Kan dit gewoon op dezelfde OV-chipkaart?

Hallo,

Erg jammer dat je geen samenreiskorting op je NS Flex abonnement kan laden. De hele reden dan ik voor NS Flex heb gekozen is dat ik enkele keren per jaar met de trein reis. Met reizen op saldo staat dit saldo dan maandenlang doelloos op mijn ov chipkaart omdat je een minimum moet hebben om in te checken, daarom dacht ik dat NS Flex voor mij ideaal zou zijn dus dat heb ik afgesloten. De keren dat ik met de trein ga reis ik altijd met vrienden die een abonnement hebben waardoor ik dan voordelig mee kan reizen. De eerste keer dat is ms NS Flex reisde afgelopen maand kwam ik er dus achter dat dit niet gecombineerd kan worden. bij het afsluiten is dit ook nergens duidelijk vermeld, alleen als je alle kleine letterstjes gaat lezen kom je er achter.
Erg jammer NS, want jullie oplossing is een anonieme kaart kopen voor €7,50 en daar saldo op laden, dus ik had net zo goed geen NS Flex kunnen afsluiten.
Gaat dit in de nabije toekomst nog veranderen? Want anders zeg ik mijn abonnement weer op.

Indien je een actieticket wilt aanschaffen kan je deze niet op jouw OV-chipkaart laden. Daarvoor kan je onze app gebruiken of de ticket uitprinten.

Hoi MarliesKel,

Welkom bij onze NS Community! Wat jammer dat dit zo gelopen is. Samenreiskorting is inderdaad niet te laden op een OV-chipkaart waar een NS Flex abonnement op staat. In de nabije toekomst zal dit nog niet kunnen, maar de mogelijkheden worden in de toekomst zeker uitgebreid. Als je alleen met Samenreiskorting met de trein reist, dan kun je inderdaad het beste je NS Flex abonnement opzeggen en weer op saldo gaan reizen met deze kaart.

Indien je een actieticket wilt aanschaffen kan je deze niet op jouw OV-chipkaart laden. Daarvoor kan je onze app gebruiken of de ticket uitprinten.

Geen actiekaarten, maar ik bedoel dat ik bij de RET/GVB of whatever een dagkaart voor het stadsnet kan laden op de ov-chipkaart. Als zijnde extra product zodat ik dus geen ‘reizen op rekening’ gebruik bij de RET, omdat ik die dag afgekocht heb OP hun net in Rotterdam stad. Bedoel dus geen NS dagkaart.

Reputatie 7
Badge +1

ik heb Flex, en moet straks veel reizen in bijvoorbeeld Rotterdam met lokaal OV. Ik wil daar een dagkaart voor aanschaffen. Kan dit gewoon op dezelfde OV-chipkaart?

Als ik het goed begrijp wilt u een regionaal product aanschaffen en heeft u op dit moment NS Flex.

Dagkaarten voor de RET/GVB zijn verkrijgbaar als eenmalige chipkaarten bij o.a de kaartautomaten op de metrostations. Hiervoor heeft u geen eigen OV-Chipkaart nodig. Het is niet mogelijk om deze te combineren met NS Flex. Mogelijk kunnen ze wel gecombineerd worden als het BTM gedeelte wordt uitgezet op uw NS Flex kaart.. Zie de websites van het GVB en de RET voor meer informatie.

Ik vermoed echter dat u het hebt over een Sterabonnement. Daarbij is zowel NS Flex als een regionaal afgekocht abonnement zoals door Stijn NS in dit topic is aangegeven geen probleem.

Hoi!

Ik heb in juli een Weekend Vrij abonnement genomen, met de bedoeling om over te stappen op Flex Weekend Vrij. N.a.v. Klaas-Jan zijn reactie zie ik dat dit geen probleem zou moeten zijn. En n.a.v. Bryan zijn bericht op deze pagina, ben ik blijkbaar niet de enige die hier problemen mee heeft. Als ik over wil stappen, krijg ik de melding "Wij kunnen op dit moment niet bepalen met welke u dit wilt doen. Neemt u alstublieft contact op met de klantenservice. Het telefoonnummer is 030 751 5155". Kan ik ook via deze manier contact opnemen?

Groet!

Bedankt voor het antwoord loklok8. Bedoel je een Sterabonnement, DHoutsma?

Just received the message that I (L.C. Conteh with card **** **** **** 9170)  have been charged  € 50.00 due to invalid travel right. How is that possible, please do help me to understand.

Reputatie 6
Badge +2
Is NS Flex even duur als reizen op saldo?
In grote lijnen zijn de kosten gelijk. Er zijn een paar uitzonderingen. De abonnementen zijn per maand ongeveer 1 euro duurder. Dit komt door de flexibiliteit om maandelijks te kunnen wijzigen en het voordeel van achteraf en uitgebreid betalen. Bij 1e klas reizen in de trein in het weekend ben je goedkoper uit. Maak je met een kortingsabonnement een reis met twee of meer verschillende treinvervoerders en check je bij de ene vervoerder in een andere tariefperiode (dal of spits) in dan bij de andere, dan verschilt de prijs tussen NS Flex en Reizen op Saldo. Check je met een Dal Voordeel in de daluren in bij Arriva en daarna in de spits bij NS, dan ben je goedkoper uit met NS Flex. Met NS Flex betaal je namelijk voor de gehele reis daltarief, omdat [je] de reis in de daluren bent begonnen. Bij reizen op saldo betaal je daltarief voor het eerste reisdeel bij Arriva en vol tarief voor het tweede reisdeel bij NS, omdat je bij NS in de spitsuren bent ingecheckt. Check je echter in de spits in bij Arriva en dan in de daluren bij NS, dan ben je met Reizen op Saldo goedkoper uit. Het moment van inchecken is namelijk leidend.

201810 4 10:41 overstapbtmbtmmettreinreisertussen
Bij overstap van btm naar btm binnen 35 minuten, met een korte treinreis ertussen, wordt bij NS Flex opnieuw het basistarief in rekening gebracht, zie https://community.ns.nl/ns-flex-60/flex-ns-geen-overstap-tarief-maar-volledige-tarief-51974/index1.html#post351297 e.v. Als je dit nadeel wil vermijden maar wel NS-flex wil kan je twee OV-chipkaarten te gebruiken, waarvan een van beide NS Flex, of allebei (als dit mogelijk is).

Hi, i got my first NS flex receipt of a higher amount than expected. The subscription i have taken worh NS flex costs me 413 euros but i received a receipt of 458 euros. Pls can you help me with the same? 

Also another question is, i wont be traveling with rhe trains for the next 2 weeks cause of coronavirus, can i oause my subscription during this time and resume ot again when i get back to traveling?? 

Hoi!

Ik heb in juli een Weekend Vrij abonnement genomen, met de bedoeling om over te stappen op Flex Weekend Vrij. N.a.v. Klaas-Jan zijn reactie zie ik dat dit geen probleem zou moeten zijn. En n.a.v. Bryan zijn bericht op deze pagina, ben ik blijkbaar niet de enige die hier problemen mee heeft. Als ik over wil stappen, krijg ik de melding "Wij kunnen op dit moment niet bepalen met welke u dit wilt doen. Neemt u alstublieft contact op met de klantenservice. Het telefoonnummer is 030 751 5155". Kan ik ook via deze manier contact opnemen?

Groet!


Goedemiddag eefha! We hebben momenteel een storing gaande in Mijn NS, mogelijk dat je hierdoor problemen hebt met het overstappen naar een NS Flex abonnement. Helaas is er nog geen oplossing en durf ik op dit moment ook geen prognose te geven daarvoor. Je kunt in dit geval het beste je abonnement om laten zetten via onze Klantenservice. Telefonisch gaat dat zeker het snelst, maar als je daar niet de mogelijkheid voor hebt, mag je mij ook een privébericht sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en OV-chipkaartnummer.
Badge +3

Based on the amount of 413 euros you have NS Flex Altijd Vrij combined with IC Direct Toeslagvrij, which allows for unlimited travel on all trains, including Intercity direct.

Did you by any chance travel by bus, tram or metro? Costs for those modes of transport are not included in your subscription and will be billed afterwards. In Mijn NS you can go to Facturen (Invoices) to see a detailed specification of the costs you are being charged for.

You can change your subscription to NS Flex zonder abonnement (NS Flex without subscription) in Mijn NS, effectively cancelling it. Then you can change it again after one month has passed. This means you may have to pay the full fare for the two weeks after the following two weeks, but that might still be cheaper than keeping your subscription. And perhaps the period of two weeks in which you won’t travel will be extended, or customer service is willing to help you change back to your subscription before the month is over.

Reputatie 1

Nogmaals dank!

Als alles rond is zal ik hier nog even een comment schrijven, dan is alles nog eens bevestigd ;)

Reputatie 2
Sinds een maand heb ik ook NS Flex zonder abonnement. Tot nu toe nog niet met de trein gereisd, maar met de bus gaat het prima. Het viel me echter dat ik op mijn OV-chipkaart nog steeds een product staat: Reizen op saldo NS vol tarief 2e klas. Had deze er niet afgehaald moeten zijn bij het ophalen van mijn bestelling, waardoor dat nu misschien problemen kan geven met inchecken in de trein? Aanstaande maandag ga ik waarschijnlijk de trein gebruiken voor het eerst, dus ben benieuwd of iemand dat toevallig weet. Alvast bedankt.
Badge +3

Ik heb vandaag mijn abonnement gewijzigd in NS Flex Dal Voordeel en hoewel dat in Mijn NS keurig zichtbaar is, heb ik geen mail gehad met een bevestiging van deze wijziging.

De mail met de wijziging op het NS Flex-contract komt nét binnen, @Erryt NS!

Edit: en om 9:23 ook de mail met de bevestiging!

Good morning, L. Conteh, welcome to the NS Community. 

 

I'm afraid you were not checked in when travelling. Please contact our costumer service, so they can check if a correction is possible.  

Hoi Alex206,

Het product 'Reizen op rekening' zou erop moeten staan. Voor de zekerheid kun je het even checken bij onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.

Ik heb vandaag mijn abonnement gewijzigd in NS Flex Dal Voordeel en hoewel dat in Mijn NS keurig zichtbaar is, heb ik geen mail gehad met een bevestiging van deze wijziging.

De mail met de wijziging op het NS Flex-contract komt nét binnen, @Erryt NS!

Edit: en om 9:23 ook de mail met de bevestiging!

Bedankt voor de update, ik zal Erryt op de hoogte brengen! Er zijn mij gisteren zelf ook situaties opgevallen van vertraagde zendingen.

Reageer