Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156721 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Reputatie 6

Pardon, verkeerde plek gepost.

Reputatie 2
Reizen op rekening staat er inderdaad op. Maar het kan dus geen kwaad dat NS reizen op saldo er ook nog op staat? Deze geven geen conflict met elkaar?

Ik heb zojuist  voor NS Flex gekozen en de gele kaart ontvangen.

Wat kan ik nu nog met mijn saldo op de blauwe anonieme kaart doen? Ongeveer 10 euro! 

 

 

Als alles volgens verwachting gaat, dan zal dit geen probleem zijn.
Reputatie 2
Ik was benieuwd hoe de conducteur kan zien of je wel in de 1e klas mag zitten. Want er staat namelijk alleen Reizen op rekening Trein en Reizen op rekening BTM op je kaart?
Badge +3

Ik heb zojuist  voor NS Flex gekozen en de gele kaart ontvangen.

Wat kan ik nu nog met mijn saldo op de blauwe anonieme kaart doen? Ongeveer 10 euro! 

Dat kun je terug krijgen bij een balie van een vervoerder, of door de kaart samen met een formulier op te sturen naar OV-chipkaart. Zie https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen.htm#

 

Zie deze pagina:


Kosten 1e klas reizen
Zet u de klassewissel aan, dan berekenen wij een 1e klas toeslagpercentage op de 2e klas prijs: 50% in het weekend, 67% buiten de spits, 67% in de spits.
Als u in het weekend eerste klas reist met een NS Flex Weekend Vrij 2e klas-abonnement, dan zal u dus 50 procent van de ritprijs voor de 2e klas in rekening gebracht worden voor het reizen in de eerste klas.


Hmm ik ben in dit weekend van Rotterdam naar Leeuwarden en weer teruggereisd met de eerste klas toeslag. Met het reguliere weekend vrij betaalde ik hier 5 euro per weekenddag voor. Nu zou ik hier 25,30 voor betaald hebben, een flinke prijsverhoging.

Als dit waar is wil ik graag mijn flexabonnement omzetten naar het reguliere weekendvrij abonnement. En ik hoop dat enige compensatie voor bovenstaande mogelijk is. Is er iemand van de NS die mij hier verder mee kan helpen?

Kunt u mij alstublieft uitleggen?
Ik wacht op een kaart wanneer deze zal komen.
Zal ik elke maand regelmatig betalen?
Heb ik 34 euro betaald voor gebruik in het weekend
krijg ik ook 40 procent korting?
Ik ben lid geworden, maar ik zie mijn foto niet op de website, waarom.

 

Vorige maand gebeld met NS over het upgraden van mijn weekend vrij NS Flex abonnement naar 1e klas. Met name de vraag of het klopt dat het 6 euro toeslag per maand is, zonder bijkomende kosten. 

 

Alles uitgelegd door mevrouw aan de lijn. Eindstand krijg je een rekening van 90+ euro aan het einde van de maand terwijl ik alleen in de weekenden heb gereisd. 
 

Iemand ervaring mee? Factuur kwam even hard binnen...

Badge +3
Zie o.a. dit en dit topic (vooruit betalen abonnement).

Omdat je pas een NS Flex product kan aanpassen ná een (eerste) maand lopen mensen tegen het probleem aan dat ze alvast een factuur krijgen voor een volgende maand (omdat die natuurlijk al ingegaan is), met soms aanzienlijke kosten, of (mogelijk) zelfs betalingsproblemen.

Natuurlijk krijg je die later wel terug, maar zou het een idee zijn om met de factuur (en in ieder geval de incasso) van die volgende maand bijv. één dag te wachten, zodat iemand kan wisselen van abonnement zonder de volledige kosten van de volgende/nieuwe maand op te moeten hoesten? Of eerder restitueren i.p.v. pas via de volgende maandelijkse factuur bij een overstap naar een goedkoper abonnement of Flex Basis?

Voorbeeld: Een Altijd Vrij abonnement dat per 3 september ingegaan is kan je (nog) niet op 2 oktober (of eerder) wijzigen of stoppen.

Dat kan pas op 3 oktober (of later) maar dan is de volgende maand al ingegaan en krijg je dus een factuur (plus incasso) van €334 die je eigenlijk wilde voorkomen.
Reputatie 7
Badge +3

Vorige maand gebeld met NS over het upgraden van mijn weekend vrij NS Flex abonnement naar 1e klas. Met name de vraag of het klopt dat het 6 euro toeslag per maand is, zonder bijkomende kosten. 

 

Alles uitgelegd door mevrouw aan de lijn. Eindstand krijg je een rekening van 90+ euro aan het einde van de maand terwijl ik alleen in de weekenden heb gereisd. 
 

Iemand ervaring mee? Factuur kwam even hard binnen...


Heb jij het abonnement zelf gewijzigd naar weekend vrij 1e klas of heb je in MijnNS 1e klas aangezet? Welke prijs staat bij het abonnement? Als de prijs hetzelfde is gebleven heb je alleen klassenwissel aangezet en niet het abonnement zelf gewijzigd.

Reputatie 1

I travel 3 times per week ( 3 week days - peak hours ) from Amsterdam RAI train station to Almere Buiten train station.

Right now I have NS Flex on my OV Chipkaart but I am not happy at the cost I am paying.

I did the test choice for subscriptions on NS website and the Valley Advantage ( Dal Voordeel ) subscription was presented, but I noticed that this deal offers discount ONLY in off-peak hours, weekends, holidays, so nothing for my case.

Is this the best deal for me or Traject Vrij ?

Could you please help me ?

Badge +3

dat staat inderdaad bij mij ook vermeld ik hebt ook ns flex met 78 per maand maar in deze periode heb niets gereisd en dan weet ik er van dat factuur 0 moet wezen ik wacht even af wanneer dit word opgelost ik vond ook een vreemden zaak ik had al vermoeden dat er storing was of problemen ervaring was

Je factuur zal wel kloppen maar het gaat dus om de melding die je krijgt bij wijzigen binnen een maand van Flex Basis (zonder abonnement). Dat lukt dus niet (foutcode OA1410) maar ik heb even gebeld en dan is het geen enkel probleem.

Wachttijd aan de telefoon (na doorlopen keuzemenu 1-1-4) was trouwens maar een seconde of 3 tot contact met een persoon, en dat met de verwachte sneeuw calls!

De zeer behulpzame medewerkster die ik sprak (Didi) wist me te vertellen dat dit ‘gewoon een foutje in de webshop’ is. De rare bedragen bij Producten in Mijn NS voor Flex Basis kwamen haar niet bekend voor en kon ze ook niet zien, maar dat zou niet gerelateerd zijn aan het niet kunnen wijzigen.

Dat zou dus inderdaad wel iets cosmetisch zijn, en geen 'blokkerende reden’ om niet te kunnen wijzigen. I stand corrected dus als ik eerder zei dat dat een foutief bedrag voor Flex Basis er iets mee te maken had, voor wijzigen via Mijn NS.

Voor wat betreft de bevestiging, die kreeg ik 12 minuten na de mail in het screenshot. En voor wat betreft de eerstvolgende factuur, dat zal een tussentijdse zijn die ik binnen enkele dagen ontvang.

Voor deze kaart is de maandelijkse factuurdatum de 10e, dus ben wel benieuwd of die paar centen nog apart gefactureerd gaan worden. :thinking:

Hi, ik heb een boete die ik moet betalen. Heb de brief binnen maar is het ook mogelijk dat ik het bedrag dat ik moet betalen ook van mijn bankieren app kan betalen?, met het rekening nummer dat op de brief staat?. 

Hey Karos,

 

Je kan het bedrag overmaken naar de IBAN die op de accept giro staat (NL61ABNA0603290671 t.n.v. bureau nabetalingen). Je dient daarbij ook het kenmerk van de boete in de omschrijving te vermelden.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo, goedemorgen, ik ben Suhaib Bamrhoul. Ik bestel mijn Ns-kaart. Ik heb de kaart aangevraagd vanaf de datum van 5 maand 9 tot nu, en het is niet aangekomen. Ik ben het wachten moe, wat is het probleem?

Waarom je de kaart niet hebt ontvangen kunnen wij niet zeggen, wijnkunnen hier niet bij klantgegevens.  Neem telefonisch of via chat,  Facebook, Twitter contact op met NS klantenservice.

Badge +3

Met een beetje geluk kan je via je bankieren app de acceptgiro gewoon scannen, en anders inderdaad met de hand naar het IBAN dat op de acceptgiro staat (plus 16 cijfers betalingskenmerk of als omschrijving het boetekenmerk M×××××× (6 cijfers).

Reputatie 5
Badge
Iemand een idee wat betreft het volgende:

  • ik reis sinds 5 september met Flex Weekend Vrij 1e klas
  • ik kan geen klassenwissel doen (lijkt standaard te zijn ingesteld op 1e klas, klikken op 2e klas geeft "Het is niet gelukt om uw klasse te wijzigen.")
  • ik zie geen reishistorie
  • ik zie wel dat de reiskosten goed zijn weergegeven
Reputatie 7
Badge +4
Iemand een idee wat betreft het volgende?
Het heeft geen nut eerste klas Weekendvrij te wijzigen naar tweede klas. U mag daar met een eerste klas abonnement gewoon gaan zitten. Andersom uiteraard niet. De reiskosten zijn natuurlijk nul.

Dear community, I see overwhelming response for all the queries posted here. I am new to Netherlands and have subscribed for ns flex account on 22nd of October, 2022. I had the balance in ov-chipkart and was deducted. I was asked to wait for 15 working days to get the refund but I have yet not received it. It has been a month already. Where do I ask for the refund or when will I receive the same?

 

Other thing I faced was, due to lack of balance in the bank account, my auto debit transaction didn't succeed and I paid the invoice amount to the IBAN provided by NS. I am still getting emails that they haven't received my money. 

 

Please help me with these 2 issues. Thank you in advance!

Reputatie 7
Badge +1

Dear community, I see overwhelming response for all the queries posted here. I am new to Netherlands and have subscribed for ns flex account on 22nd of October, 2022. I had the balance in ov-chipkart and was deducted. I was asked to wait for 15 working days to get the refund but I have yet not received it. It has been a month already. Where do I ask for the refund or when will I receive the same?

The remaining balance should be subtracted on the 2nd invoice. Have you checked your latest invoice, from around 22 November? You can find it on Mijn NS (website, not in the app).

Other thing I faced was, due to lack of balance in the bank account, my auto debit transaction didn't succeed and I paid the invoice amount to the IBAN provided by NS. I am still getting emails that they haven't received my money.

Was the money transferred before the date NS gave you? In any case, you should check with customer service what the status is. We can't see that in this community.

Reageer