Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156872 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Rueben,

En dan kan Laura bij mij ook kijken waar het mis gaat. https://community.ns.nl/ns-flex-60/nieuwe-factuurdatum-bij-wijziging-ns-flex-59380/index2.html#post405038
Badge +3

Dat is dan netjes, maar ja hoe duidelijk is ‘true’ dan als veel combinaties alsnog prima werken op één kaart?

Ik weet je antwoord al.. een hack op een hack, en voor consumenten soms een zoektocht of toch maar twee kaarten. :rolling_eyes:

Schijnt dat soms een los OV-fiets koppeling/abo al in de weg staat voor een overstap naar NS Flex?

Badge +3
Met NS Flex betaal je voor de 1e klas een toeslag van 50% in het weekend, 67% buiten de spits en 67% in de spits. Als men het reizen in de 2e klas heeft afgekocht, dan verwacht ik dat dat percentage van de ritprijs 2e klas nog in rekening wordt gebracht.
Reputatie 7
Badge +3
Dank je Ruben, dan wacht ik dit af en neem nog geen contact op met de klantenservice. Ik ben in ieder geval niet de enige met dit issue.
Zojuist overgestapt naar NS Flex met weekendvrij maar lees dat dit niet schijnt te werken icm met een studentenreisproduct (week). Kan iemand hier duidelijkheid over geven?

Mocht dit daadwerkelijk het geval zijn, dan vind ik het uitermate slecht dat dit niet wordt aangegeven tijdens het overstap proces.
Badge +3

Awesome @Momo dan is het voor mij (ben geen waakhond verder) duidelijk in ieder geval.

NS en TLS wisselen dus ‘gegevens’ uit, wat in dit geval nuttig zou kunnen zijn voor iemand die NS Flex wil…

Nu die tweep nog.. ‘ik heb geen enkel abonnement’ en toch een (fout)melding… :sleeping:

@Momo en @gekke_henkie jullie zijn inderdaad helaas niet de enige die hier mee te kampen hebben. Daarom hoop ik dan ook zo snel mogelijk met een antwoord te komen.
Reputatie 3

Kan de klantenservice BTM op een chipkaart met NS Flex enkel uitzetten of is het systeem flexibel genoeg zat het ook weer terug aan te zetten is?

Dat is dan netjes, maar ja hoe duidelijk is ‘true’ dan als veel combinaties alsnog prima werken op één kaart?

Dat het nu in de praktijk werkt, houdt niet in dat het verstandig is om die combinatie toe te passen of volgens de specificatie uberhaupt zou moeten werken. Immers, een wijziging in de apparatuur kan alsnog voor problemen zorgen. Ik zou zeggen, bij twijfel, vooral niet aan beginnen. Het is hoofdpijn.

Badge +3

In de webshop wordt tegenwoordig weer gesproken over NS Flex Basis (i.p.v. zonder abonnement).

Dat is prima, maar Mijn NS denkt daar anders over… :sweat_smile:

 

En NS Extra doet het ook niet meer? Oh nee wacht, dat staat nog wel aan voor een kaart waar ik helemaal geen contracthouder van ben. Even uit zetten dan maar (omdat het kan… zónder ingelogd te zijn)

No questions asked. Dus iemand (mijn vriendin of buurvrouw of van wie die kaart ook is) heeft bij deze géén NS Extra meer, en krijgt daar ook geen e-mail over! (het was ikzelf met een andere account voor die kaart) :sweat:

Hallo Goedenavond , Abonnement weekend vrij Ik kan gratis reizen op zaterdag en zondag Met trein, bus en metro, Het is waar  Help alstublieft

Jouw vraag is al in een ander topic beantwoord; met het weekend vrij abonnement kan je in de weekenden vrij reizen. Het abonnement is niet geldig in de bus, tram en metro.

Reputatie 6
Badge +2
NS Flex

Tot slot is het zo dat de leeftijdskorting nog niet is verwerkt. Medio 2019 zal ook de leeftijdskorting voor 65 plussers bij Weekend Vrij en Dal Vrij mogelijk zijn.

201809 15 21:54 flex65plus
Zie ook https://community.ns.nl/ns-flex-60/leeftijdskorting-met-ns-flex-51555: met NS Flex bij btm geen 65plus-korting! Hopelijk is dit medio 2019 ook in orde gemaakt.
Reputatie 4

ja dat klopt inderdaad staat basis ook aangeven

Ik heb mijn persoonlijke OV-chipkaart met "automatisch saldo opladen" per 6 september omgezet in NS Flex. Nu is er op 11 september nog 3 x 10 euro afgeschreven door de NS. Hoe krijg ik dit geld terug? Het staat niet op mijn persoonlijke pagina onder "Kosten deze periode".

Het kan ook weer aangezet worden op ieder gewenst moment. Het moet dan wel weer opnieuw geactiveerd worden bij een kaartautomaat of oplaadpunt.

Reputatie 5
Badge
Ik heb mijn persoonlijke OV-chipkaart met "automatisch saldo opladen" per 6 september omgezet in NS Flex. Nu is er op 11 september nog 3 x 10 euro afgeschreven door de NS. Hoe krijg ik dit geld terug? Het staat niet op mijn persoonlijke pagina onder "Kosten deze periode".

Automatisch saldo wordt afgeboekt door TLS als ik het goed heb. Staat er in Mijn NS bij facturen niet iets wat deze kosten kan verklaren?
Klopt door TLS. Nee mijn historie van facturen is verder leeg.

Ik heb mijn persoonlijke OV-chipkaart met "automatisch saldo opladen" per 6 september omgezet in NS Flex. Nu is er op 11 september nog 3 x 10 euro afgeschreven door de NS. Hoe krijg ik dit geld terug? Het staat niet op mijn persoonlijke pagina onder "Kosten deze periode".Automatisch saldo wordt afgeboekt door TLS als ik het goed heb. Staat er in Mijn NS bij facturen niet iets wat deze kosten kan verklaren?


Door TLS inderdaad. Maar nee, mijn historie van facturen is verder leeg. Er is geld afgeschreven als ware ik nog aan het reizen op saldo.
Hi rvdbekerom.

De bedragen die worden opgeladen naar aanleiding van Automatisch Opladen worden altijd later van je rekening afgeschreven. Dus niet op de daadwerkelijke reisdatum. Deze bedragen worden dus als het ware eerst aan je voorgeschoten en later afgeschreven. Hier kan je daar meer over lezen.
Oke dankje! Dan is het me duidelijk.
Badge +3

Op https://www.ns.nl/klantenservice/flex/uitcheck-vergeten.html staat:

Vergeten uitcheck bij een andere vervoerder

Ben je met jouw Flex-abonnement vergeten uit te checken bij een andere vervoerder dan NS? Dan kun je jouw uitcheck corrigeren via uitcheckgemist.nl. De correctie komt dan op de factuur. De andere vervoerder heeft niet altijd izicht in de berekende kosten. Check daarom in Mijn NS welke ritprijs en correctietarief (ten onrechte) in rekening is gebracht. Als je meer dan 3 keer per half jaar een uitcheck bij een andere vervoerder hebt gemist, informeer dan bij betreffende vervoerder zelf.

Oke, maar als je wegens systeemfouten (of een evacuatie van een station) niet kon uitchecken en dat online corrigeert weegt dat dus op tegen die 3 keer per kalenderhalfjaar?

En daarna (bij vaker) moet je maar bij de betreffende vervoerder zelf informeren? Ik weet het antwoord al.. “Sorry, je hebt NS Flex en wij kunnen daar echt he-le-maal niets mee”.

‘De andere vervoerder heeft niet altijd iNzicht in de berekende kosten’ is dus onjuist, want het is altijd aan NS om zoiets te corrigeren. Niet altijd moet dus geen zijn.

Gisteren heb ik een NS Flex abonnement afgesloten. Hoe geef ik aan dat ik met 1e klas wil gaan reizen?
Hi Denice, dank je. Ik heb dat geprobeerd op de laptop maar hij bleef op 2e klasse staan. Ik zal het straks nog een keer proberen als ik op mijn computer in kan loggen.
Ik heb 3 weken geleden mijn ns flex abonnement afgesloten. Mijn abonnement ging 13 september in maar ik heb mijn pasje nogsteeds niet binnen.. wat moet ik nu??? HELP!!
Hi Emma. Welkom bij de Community!

Wat balen dat je je kaart nog niet hebt gekregen! De betaling van je bestelling is wel goed gegaan (en ook niet later teruggestort)? Er is wel enige vertraging met de levering van de kaarten.
Reputatie 1
Beste NS.

Ik heb in al mijn enthousiasme een Flex dal uren op de kaart van mijn dochter gezet. Althans geprobeerd. Het lijkt er op dat dit niet geladen kan worden omdat er ook een dal uren abo voor de bus op haar kaart zit. Ik heb dit ook al via twitter aangekaart (eerst geprobeerd te bellen maar na 2 * 20 minuten wachten heb ik dat maar opgegeven) maar ik krijg daar waardeloze response op. Ik lees nu in een ander draadje op dit forum dat een ander klant dit probleem ook had en dat het dus NIET KAN! Het spijt me dat ik het moet zeggen maar wie heeft in gods naam dit product vrijgegeven? Werkt dus niet klantvriendelijk. Nu moet ik een aparte kaart gaan gebruiken? En ja, ze heeft ADHD dus die gaat zich natuurlijk vergissen; verkeerde kaart in de bus, verkeerde kaart in de trein. Bij deze dus een dikke klacht richting NS naar degene die het product niet goed geïmplementeerd heeft!!

Reageer