NS Flex is officieel van start! | NS Community
Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156647 Bekeken

Update 19 juni 2019.
Info m.b.t. Samenreiskorting aangepast.

Update 23 augustus 2019.
Info m.b.t. ontwikkelingen aangepast.

Heb je onze mooie website al gezien? En heb jij NS Flex al?

Vanaf vandaag is de proefperiode afgelopen en zijn we officieel live. In dit topic geef ik je graag nog wat updates. Heb je toch nog een vraag, en staat deze hier niet tussen? Stel hem gerust!

Let op: het kan een paar uur duren voordat de bevestiging van de bestelling wordt verstuurd. Het is momenteel erg druk vanwege alle aanmeldingen.

NS Flex zonder abonnement
Met NS Flex zonder abonnement kun je door in en uit te checken op rekening reizen met de trein, bus, tram en metro en standaard gebruik maken van OV-Fiets en (fiets) Stallen op rekening op bepaalde stations. De kosten hiervoor worden door NS maandelijks in rekening gebracht en betaal je via een automatische incasso.

Is NS Flex te combineren met abonnementen?
NS Flex wordt beschikbaar voor de volgende abonnementen: Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Weekend Voordeel (40% korting in het weekend), Weekend Vrij, Dal Vrij en Altijd Vrij. Het is niet mogelijk NS Flex te combineren met het Voordeelurenabonnement en Traject Vrij. Ook bijabonnementen of Keuzedagen worden niet aangeboden. Kijk voor meer informatie over onze toekomstplannen hieronder bij 'Overstaphulp'.

NS Flex en (ex)studenten
NS Flex kan niet tegelijk met het Studentenreisrecht op je OV-chipkaart gezet worden. Wil je toch NS Flex, zet dit dan op een andere OV-chipkaart. Ben je uitgestudeerd en wil je gebruik maken van de actie? Ook dit kan niet in combinatie met NS Flex. In de toekomst maken we het wel mogelijk NS Flex met kortingen te combineren.

Kan ik met NS Flex nog Samenreiskorting op mijn kaart laden?
Heb je een NS Flex zonder abonnement (NS Flex Basis), NS Flex Weekend Voordeel of NS Flex Weekend Vrij zonder dalkorting en wil je buiten de spits met korting meereizen? Dat kan met iemand die een NS-abonnement heeft. Zet Samenreiskorting dan eerst aan in de NS-app of Mijn NS. Let op: Samenreiskorting is alleen geldig als je samen reist met iemand die in het bezit is van een NS-abonnement (uitgezonderd KidsVrij) of Studentenreisproduct.

Bij NS Flex gaan we uit van samen uit, samen thuis. Als je incheckt vóór 06.30 uur, tussen 09.00 en 16.00 uur, of ná 18.30 uur ontvang je automatisch 40% korting op jouw reis. Deze korting blijft geldig tot 04.00 uur de volgende dag. In het weekend en op feestdagen is Samenreiskorting de hele dag geldig.

Als je alleen terug reist, moet je de Samenreiskorting voor de terugreis weer uitzetten. Ook dit doe je in de NS-app of Mijn NS.

Let op: heb je als medereiziger géén NS Flex dan moet je de Samenreiskorting bij de NS-kaartautomaat op je OV-chipkaart zetten en kan dit niet in de NS-app of Mijn NS.

Is NS Flex even duur als reizen op saldo?
In grote lijnen zijn de kosten gelijk. Er zijn een paar uitzonderingen. De abonnementen zijn per maand ongeveer 1 euro duurder. Dit komt door de flexibiliteit om maandelijks te kunnen wijzigen en het voordeel van achteraf en uitgebreid betalen. Bij 1e klas reizen in de trein in het weekend ben je goedkoper uit. Maak je met een kortingsabonnement een reis met twee of meer verschillende treinvervoerders en check je bij de ene vervoerder in een andere tariefperiode (dal of spits) in dan bij de andere, dan verschilt de prijs tussen NS Flex en Reizen op Saldo. Check je met een Dal Voordeel in de daluren in bij Arriva en daarna in de spits bij NS, dan ben je goedkoper uit met NS Flex. Met NS Flex betaal je namelijk voor de gehele reis daltarief, omdat ke de reis in de daluren bent begonnen. Bij reizen op saldo betaal je daltarief voor het eerste reisdeel bij Arriva en vol tarief voor het tweede reisdeel bij NS, omdat je bij NS in de spitsuren bent ingecheckt. Check je echter in de spits in bij Arriva en dan in de daluren bij NS, dan ben je met Reizen op Saldo goedkoper uit. Het moment van inchecken is namelijk leidend.

Kan ik ook 1e klas reizen?
Jazeker! Alle abonnementen zijn standaard 2e klasse. Bij de Vrij-abonnementen kun je reizen in de 1e klas afkopen voor dezelfde periode als het Vrij-reizen van je NS Flex abonnement. Dus met een Weekend Vrij kun je 1e klas afkopen voor vrij reizen in het weekend in de 1e klas. Buiten die periode reis je standaard 2e klas, maar kun je met een klassewissel alsnog 1e klasse reizen. Je betaalt dan het verschil bij tussen 1e en 2e klas. Ook voor de Voordeel-abonnementen en NS Flex zonder abonnement kun je zo'n klassewissel doen. Een klassewissel doe je via Mijn NS. In de toekomst kan dit ook via de NS app.

Van welke deur-tot-deur diensten kan ik gebruik maken met NS Flex?
OV-fiets en Stallen op Rekening. Je betaalt hiervoor geen abonnementskosten, alleen de ritprijs. In de toekomst verwachten we ook andere diensten aan te sluiten, zoals taxi, Greenwheels en auto parkeren in Q-park.

Hoe kan ik de kosten inzien die ik met NS Flex maak?
Deze kosten kun je inzien via Mijn NS en in de nabije toekomst ook via de NS app. Daarnaast krijg je maandelijks een digitale factuur in Mijn NS. Je ontvangt per mail een aankondiging dat de factuur gereed staat. Ook wordt in dit bericht de automatische incasso aangekondigd, en wordt het totaalbedrag, de verwachte incassodatum en het bankrekeningnummer waarvan geïncasseerd wordt vermeld. De eerste factuur ontvang je na aanschaf van NS Flex of nadat je bent overgestapt. In deze 1e factuur zie je de abonnementskosten over de 1e maand. Na deze eerste maand krijg je een factuur met de gebruikskosten over die maand en de abonnementskosten voor de (eventuele) 2e maand.

Overstaphulp
In veel gevallen is het handig over te stappen naar NS Flex. In sommige situaties echter niet. Graag helpen we je op weg.

Overstappen is handig als:
- je reisgedrag iedere maand anders is
- je niet van saldo laden houdt
- je graag flexibel wil zijn in je reisklasse

Let bij de volgende abonnementen op:
- Dal Voordeel met korting: het advies is om pas na het jaar over te stappen.
- Traject Vrij: dit wordt eind 2019 / begin 2020 mogelijk.
- Kids Vrij: bij Kids Vrij reis je niet op saldo of op rekening, maar helemaal gratis. Wij gaan daarom deze ook niet als NS Flex variant aanbieden.
- OV Vrij: vanwege BTM is dit nog niet mogelijk. De verwachting is dat wij bus, tram en metro vrij vanaf begin 2020 kunnen aanbieden.
- IC Direct Altijd Toeslag Vrij: dit is vanaf oktober/ november 2019 mogelijk. Tot die tijd een los kaartje bij de zuil.
- Voordeelurenabonnement: dit abonnement wordt niet aangeboden.

Verder wordt de huidige vorm van bijabonnementen in NS Flex vervangen door gezinspakketten. Als je nu dus overstapt met een bijabonnement bij Weekend Vrij, Dal Vrij of Altijd Vrij, wordt het bijabonnement een hoofdabonnement en krijg je geen korting over je bijabonnement. Het advies is dan ook alleen over te stappen als de korting minder waarde oplevert dan de voordelen van NS Flex.

Tevens wordt de huidige vorm van Keuzedagen in NS Flex vervangen door Flexdagen. Als je nu dus overstapt, moeten de Keuzedagen opgezegd worden. Het advies is dan ook niet over te stappen als de voordelen van Keuzedagen meer waarde hebben dan die van NS Flex.

Bij overstap wordt het huidige abonnement beëindigd en ontvang je het nog te verrekenen bedrag terug op de rekening. Dit is een losse transactie en wordt niet verrekend met je NS Flex factuur.

Tot slot is het zo dat de leeftijdskorting nog niet is verwerkt. Medio 2020 zal ook de leeftijdskorting voor 65 plussers bij Weekend Vrij en Dal Vrij mogelijk zijn. Let op: de korting die je krijgt als 65 plusser in BTM (zoals vroeger met de roze strippenkaart) werkt al wel met NS Flex.

646 reacties

Op dit moment is het telefonisch nog niet mogelijk om een nieuw NS Flex abonnement af te sluiten. We hopen dat dit natuurlijk zo snel mogelijk gerealiseerd is :smile:

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor je antwoord Denice, je was er weer snel bij. :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +3

Nu heb ik wel gelezen dat NS wil naar minder service winkels en meer online service. Met minder winkels zal voor degene die geen gebruik kunnen maken van iDeal de telefonische mogelijkheid noodzakelijker worden omdat klanten anders te ver moeten reizen met de bijbhorende kosten om bij zo'n winkel te komen. 

Waar heb je dat gelezen Momo? #nieuwsgierig. Als iemand al een abonnement had (ook al is dit OV-fiets) dan kunnen we als klantenservice wel een overstap verzorgen zonder dat er een iDEAL betaling nodig is. Is dat niet zo, dan valt er wat van te zeggen. De wereld wordt echter wel steeds digitaler en ik merk zelf dat mensen zich goed aanpassen over het algemeen. Kijk nou naar mijn eigen opa. 92 en heeft vorig jaar een Facebook account aangemaakt, weet er ook nog eens mee om te gaan. Ik snap dat niet iedereen zo is en veel mensen het op de manier beschreven door Momo willen doen, dus daar zet ik graag een suggestie over door. Dan kunnen ze dit standpunt natuurlijk altijd even meenemen, ook al denk ik dat ze dat wel al doen.

Reputatie 7
Badge +3

Waar ik dat gelezen heb? https://www.fnv.nl/getmedia/be7d8f6d-e8c4-4905-b854-ccbe7e366b2a/Verduidelijking-voorstel-voor-werkgelegenheidspact-2020-2024-NS.pdf en dan pagina 6. Daarnaast stonden er eind vorig jaar meerdere vacatures voor medewerkers Tickets & Service open op de Werken bij NS pagina en die waren allemaal voor de periode van 1 jaar. Dus dit plan was al van voor Corona, wat ook blijkt uit de reductie fte's corona versus oorspronkelijk plan.

 

Het gaat niet alleen om mensen die niet digitaal zijn, maar ook om mensen die geen Nederlandse bankrekening en daarom geen iDeal hebben. De toekomstige Belgische of Duitse klanten zouden denk ik heel graag digitaal hun abonnement afsluiten, maar dat gaat gewoon niet. Ook als deze klanten eerst een OV-fietsabonnement willen bestellen zullen ze ter verificatie €0,01 moeten overmaken met iDeal. 

Collega's hebben samen met mij de vage herinnering dat het wel de bedoeling was om meerdere methodes te introduceren, maar ik kan er nu even niks meer over terug vinden. Ik ga er wel vanuit dat hieraan wordt gewerkt, want het is een veelvoorkomend probleem (tenminste, ik krijg zelf wel eens klanten binnen die graag NS Flex willen en geen iDEAL hebben). Het enige wat momenteel de oplossing is voor mensen zonder iDEAL, die niet naar een station kunnen gaan, is om te bestellen met hulp van iemand die wel iDEAL heeft en nadat de bestelling en activering rond is deze te wijzigen naar de eigen IBAN. Ik zal even op onderzoek uit.

 

Update 07.10.2020; Nog geen antwoord.

Reputatie 7
Badge +3

In het besluit wijziging abonnement wordt zoals gezegd al aangegeven dat het ook mogelijk wordt om Flex aan te schaffen via de (telefonische) klantenservice en/of in de winkel. Wanneer er minder minder winkels en minder service medewerkers komen lijkt me dat er dan juist mogelijkheden moeten komen om abonnementen telefonisch of via andere klantenservice kanalen zoals chat, Twitter of Facebook te bestellen en betalen , zeker omdat er het aantal fte's voor klantenservice niet wordt gereduceerd. NS wil blijkbaar gezien de info in het besluit niet investeren in het digitaal inrichten van van een andere betaalmogelijkheid dan iDeal waarbij wordt verwezen naar het alternatief via de klantenservice. Moet dat alternatief er wel zijn en dus niet alleen in de winkels.

Ik neem de navraag namens Laura tijdelijk over, in verband met een vakantie, maar helaas hebben we nog geen verdere informatie gekregen.

ik heb vandaag div info niet kunnen vinden hoop het antwoord hier te vinden.

als het goed is moet je de maanden die je niet reist uit kunnen zitten maar ik kan niet vinden hoe dat werkt. weet iemand dat mij te vertellen dan hoef ik het bedrag niet te betalen als ik m uit zet. hoe weer aan zou dan zich zelf moeten wijzen

Reputatie 7
Badge +4

U kunt geen maanden van uw abonnement achteraf uitzetten, maar wel vooraf uw abonnement omzetten in het kosteloze Flex zonder abonnement. Dat gaat meteen in. U betaalt dat nul centen voor Flex. Als u een bedrag heeft vooruitbetaald, wordt dit teruggestort, uiteraard naar rato. Het veranderen kan prima via de site, maar als u het wat ingewikkeld vindt, is het ook via Klantenservice mogelijk. Die zijn er zeven dagen per week en 24 uur per dag.

Het is in zekere zin een truc, maar wordt algemeen toegepast. Vrijwel iedereen doet het zo en het is binnen de regels, ook van NS.


 Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Reputatie 7
Badge +3

Het ligt eraan welk type abonnement u nu heeft. Heeft u een NS Flex of een saldo abonnement? 

Bij een Flex abonnement staat er in MijnNS bij de kaart “Bekijk en wijizig uw abonnnement” waar u zoals het al zegt uw abonnement kan wijzigen naar Flex zonder abonnement om uw abonnement “uit te zetten” en geen kosten te betalen. 

Heeft u een saldo abonnement dan moet u eerst overstappen naar NS Flex en direct Flex zonder abonnement kiezen. Overstappen naar Flex kan via MijnNS. Op de startpagina staat aan de rechterkant een wit vlak met “Stap nu over naar NS Flex” en een blauwe button “Direct bestellen”. Of via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten. Als u in het bestelproces aangeeft momenteel een abonnement op saldo te hebben wordt u naar uw MijnNS geleid en kunt u de overstap regelen.

@Momo Nog geen antwoord gehad. Erg vervelend. Als ik het vrijdag nog niet heb dan mail ik erachteraan. Ik heb begrepen dat het in de bespreking meegenomen zou worden, ik zit dus zeker bij de juiste persoon. Ik laat het vrijdag even weten, dan heb ik weer dienst.

 

Edit 06.11.20; Reminder is verstuurd!

Edit 11.11.20; Ik hoop a.s. maandag meer informatie te krijgen.

Ik heb inmiddels een antwoord!

Nieuwe klanten die online niet handig zijn OF geen Nederlandse IBAN hebben kunnen NS Flex bij een servicebalie op het station aanschaffen. In dat geval machtigt de klant NS om maandelijks te incasseren, ook de eerste termijn. De baliemedewerker zal de klant vragen zijn/haar bankpasje te tonen, zodat we zeker weten dat de IBAN ook echt van de klant is. In tegenstelling tot online worden buitenlandse rekeningnummers bij de balie dus wél ondersteund, enige vereiste is dat het rekeningnummer een IBAN (Europees) rekeningnummer is.

Op dit moment staat geen uitbreiding van de betaalmogelijkheden op de planning. Mogelijk gaat bestellen voor nieuwe klanten in de toekomst ook via KS ondersteund worden, maar daar is nog geen concreet zicht op.

Hopelijk heb ik de vraag naar tevredenheid kunnen beantwoorden!

Reputatie 3

In een brief gedateerd 30 oktober 2019 aan de consumentenorganisaties staat dat het juridisch niet mogelijk is om de genoemde abonnementen automatisch te migreren omdat een klant akkoord moet geven voor de overstap.

Hoe dit een jaar later opeens zonder toestemming kan blijft mij een raadsel. En hoewel ik het meerdere keren heb gevraagd blijft de NS in gebreke bij het geven van een duidelijk antwoord. Een duidelijk antwoord wordt ten zeerste op prijs gesteld.

Reputatie 7
Badge +4

Het staat er anders dan dat u het leest.  U moet toestemming geven om over te gaan naar Reizen op Rekening, omdat er dan met een machtiging geld van uw rekening kan worden afgehaald. Als u dat niet wilt, kunt u inderdaad geen Flex nemen. Het betekent niet dat u NS toestemming moet geven uw abonnement met reizen op saldo te beëindigen. Geeft u geen toestemming voor een andere betaalwijze, dan hoeft dat ook niet, alleen heeft u dan geen abonnement meer per 1 januari 2021. Uw abonnement met reizen op saldo stopt dan. U lijkt het op te vatten als dat het abonnement met reizen op saldo door moet blijven gaan totdat u toestemming geeft dat te veranderen. Zo werkt het dus niet. U moet terecht toestemming geven dat u NS machtigt geld van uw rekening af te schrijven. Dat hoort ook zo: U gaat over uw eigen bankrekening.

Als u toestemming geeft de rekening van het reizen te incasseren, betaalt u op een andere wijze en achteraf. Dat kan tegen uw rechtsgevoel of interpretatie van de wetgeving  ingaan, maar het is binnen de wet. En de wet telt, de juristen van NS zijn echt niet gek. Het is volkomen legaal. 

U moet toestemming geven voor een machtiging geld af te schrijven van uw rekening, u hoeft geen toestemming aan NS te geven het abonnement met reizen op saldo te beëindigen. Duidelijker kan ik niet zijn.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie eindelijk een groot voordeel om mijn Voordeelurenabonnement aan te houden. Ondanks de verslechterde voorwaarden per 1 januari 2021 kan ik in ieder geval blijven reizen op saldo met automatisch opladen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik hou het ook voor de keuzedagen, maar dat is een andere discussie. Er moet overigens ook een escape zijn om te reizen als het niet mogelijk (meer) is om een Flexabonnement te nemen. Wat mensen niet ‘willen’ noemen, is in de praktijk wel eens niet meer kunnen, dat is nu eenmaal zo. Vandaar ook dat TrajectVrij met vooruitbetaling blijft, maar dan zonder de mogelijkheid buiten het traject te reizen met betaling achteraf. Het is ook goed dat dit mogelijk blijft, imho.

 

De praktijk zal zijn dat Flex niet hoeft, maar het aantal abonnementen waaruit dan gekozen kan worden, dus met reizen op saldo, is dan wel veel geringer. Voor mensen met een problematisch betalingsgedrag is Flex ook niet de meest verstandige keuze. De wat scherpere betalingsvoorwaarden zijn wellicht ook op na bittere ervaringen genomen. Ik maak me niet populair bij sommigen, maar ik vind het een uiterst verstandige werkwijze van NS  daar duidelijk en voorspelbaar in te zijn. Het is verder aan de consument te kiezen wat hij wil of nog kan.

Ik zie eindelijk een groot voordeel om mijn Voordeelurenabonnement aan te houden. Ondanks de verslechterde voorwaarden per 1 januari 2021 kan ik in ieder geval blijven reizen op saldo met automatisch opladen.

Wat mij betreft had NS Flex ook niet gehoeven maar ik zie het bezwaar nou ook weer niet. Het is meer dat ik het een overbodige verandering vind.

Badge +3

Ik zie eindelijk een groot voordeel om mijn Voordeelurenabonnement aan te houden. Ondanks de verslechterde voorwaarden per 1 januari 2021 kan ik in ieder geval blijven reizen op saldo met automatisch opladen.

Dal Voordeel blijft beschikbaar als reizen op saldo-abonnement, dus Dal Voordeel in combinatie met automatisch opladen blijft ook mogelijk.

Reputatie 3

Het staat er anders dan dat u het leest.  U moet toestemming geven om over te gaan naar Reizen op Rekening, omdat er dan met een machtiging geld van uw rekening kan worden afgehaald. Als u dat niet wilt, kunt u inderdaad geen Flex nemen. Het betekent niet dat u NS toestemming moet geven uw abonnement met reizen op saldo te beëindigen. Geeft u geen toestemming voor een andere betaalwijze, dan hoeft dat ook niet, alleen heeft u dan geen abonnement meer per 1 januari 2021. Uw abonnement met reizen op saldo stopt dan. U lijkt het op te vatten als dat het abonnement met reizen op saldo door moet blijven gaan totdat u toestemming geeft dat te veranderen. Zo werkt het dus niet. U moet terecht toestemming geven dat u NS machtigt geld van uw rekening af te schrijven. Dat hoort ook zo: U gaat over uw eigen bankrekening.

Als u toestemming geeft de rekening van het reizen te incasseren, betaalt u op een andere wijze en achteraf. Dat kan tegen uw rechtsgevoel of interpretatie van de wetgeving  ingaan, maar het is binnen de wet. En de wet telt, de juristen van NS zijn echt niet gek. Het is volkomen legaal. 

Niet dus.

Ik heb een contract. Als ik de kosten naar behoren betaal, dan heeft de NS zijn kant van het contract te vervullen. Volgens mijn OV-chipkaart.nl is mijn huidige abonnement geldig tot 2029. NS kan dus niet tussentijds de voorwaarden wijzigen. En ook al zou dat wel kunnen. Je kan mensen niet dwingen tot het opbouwen van een kredietregistratie om met de trein te reizen.

En als we ooit nog van de coronacrisis af komen dan wordt ik weer op kantoor verwacht. Niet reizen is dus geen optie.

Reputatie 3

Ik zie eindelijk een groot voordeel om mijn Voordeelurenabonnement aan te houden. Ondanks de verslechterde voorwaarden per 1 januari 2021 kan ik in ieder geval blijven reizen op saldo met automatisch opladen.

Dal Voordeel blijft beschikbaar als reizen op saldo-abonnement, dus Dal Voordeel in combinatie met automatisch opladen blijft ook mogelijk.

Mogelijk, maar niet wenselijk als je minstens 25 euro duurder uitkomt per maand.

Reputatie 7
Badge +4

Niet dus.

Ik heb een contract. Als ik de kosten naar behoren betaal, dan heeft de NS zijn kant van het contract te vervullen. 

Nee. Uiteraard betaalt u naar behoren en NS vervult zijn kant van het contract, maar dat contract is niet voor altijd en ook niet als u naar behoren betaalt, kan NS de voorwaarden eenzijdig wijzigen. Dat staat in de wet en daar heeft NS zich aan te houden maar u ook.  NS stopt met het abonnement waarmee u op saldo kunt reizen en ze hoeven dat helemaal niet aan te blijven aanbieden zolang u betaalt. Het heeft niets met elkaar te maken.

Volgens mijn OV-chipkaart.nl is mijn huidige abonnement geldig tot 2029.

Nee, en dat is ook niet zo volgens ov-chipkaart. Uw persoonlijke chipkaart is zolang geldig, maar u abonnement niet, de geldigheid van uw kaart heeft niets, maar dan ook niets te maken met het abonnement dat er op staat.

NS kan dus niet tussentijds de voorwaarden wijzigen. En ook al zou dat wel kunnen. Je kan mensen niet dwingen tot het opbouwen van een kredietregistratie om met de trein te reizen.

Jawel hoor, NS kan dat zonder meer de voorwaarden wijzigen binnen de wet. Niks ‘dus’, er is geen geldige conclusie. NS dwingt u ook niet tot een kredietregistratie, u kunt gewoon zonder die kredietregistratie reizen met NS. U wordt niet gedwongen derhalve. Het aantal abonnementen is wel beperkt. Reizen met korting blijft mogelijk op saldo middels een Dalvoordeelabonnement en naar uw werk gaan met een Trajectvrij abonnement met vooruitbetaling en alleen geldig voor het Traject kan ook. Na de coronacrisis kunt u gewoon met NS naar uw werk omdat Trajectvrij beschikbaar blijft. Uw suggestie is onjuist dat dit niet meer zou kunnen zonder een kredietregistratie, waarbij kennelijk kredietwaardigheid ontbreekt. Iedereen kan vooraf dit abonnement kopen en naar zijn werk gaan. U ook.

 

Voor de meelezers; Kredietregistratie vindt plaats bij hypotheken, leningen of vaak bij mobiele abonnementen. Dit is als zodanig geen bezwaar om Flex aan te kunnen vragen. Het kan pas een probleem worden als er een negatieve aantekening bij komt. Elders op dit forum is er wel een discussie over hoe dit plaats vindt, maar dat is nu niet aan de orde.

 

 

 

Reputatie 3

Tuurlijk ik kan meer betalen voor het recht om normaal te kunnen betalen, maar dat ga ik dus niet doen.

Ik betaal mijn boodschappen ook niet aan het eind van de maand. We hebben het hier niet over gas, water, licht of internet. Abonnementskosten kunnen achteraf, losse reiskosten niet.

Je kan zoveel onzin schrijven en leugens bedenken als je wil, maar dat betekent niet dat het waar is.

 

Reputatie 7
Badge +4

Tuurlijk ik kan meer betalen voor het recht om normaal te kunnen betalen, maar dat ga ik dus niet doen.

Ik betaal mijn boodschappen ook niet aan het eind van de maand. We hebben het hier niet over gas, water, licht of internet. Abonnementskosten kunnen achteraf, losse reiskosten niet.

Je kan zoveel onzin schrijven en leugens bedenken als je wil, maar dat betekent niet dat het waar is.

 

 

Ik geef toe, het is een complot om u dwars te zitten. Dat is inderdaad wel een leugen die ik zo even bedenk, maar zo doorzichtig dat het wel kan.

 

Het recht is niet het verlengstuk van het eigenbelang. Zelfs niet als een groot deel van Amerika dat nu gelooft.

Reputatie 3

Ik geef toe, het is een complot om u dwars te zitten. Dat is inderdaad wel een leugen die ik me zo bedenk, maar zo doorzichtig dat het wel kan.

 

Het recht is niet het verlengstuk van het eigenbelang. Zelfs niet als een groot deel van Amerika dat nu gelooft.

Het klinkt misschien als eigenbelang maar dit is in het belang van alle reizigers. Met deze opzet kunnen reizigers in de schuldsanering niet naar hun werk reizen. En iemand die één foutje maakt is zijn abonnement kwijt. Dat moeten we niet willen.

Reageer