Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 september 2018
  • 492 reacties
  • 122413 Bekeken


Toon eerste bericht

492 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Stallen op rekening is eveneens een onderdeel van NS Flex. 

Badge +3

Vind deze zin wel grappig, op https://www.ns.nl/abonnementen/ns-flex/wat-is-ns-flex.html

Naast je reizen met trein, bus, tram en metro hoef je ook geen saldo meer te laden voor de huur van een OV-fiets of het plaatsen van je fiets in een van onze stallingen

Dûh! :rofl: Totaal anders dus...

Reputatie 7
Badge +1

Ik gun de mensen die geen Nederlands kunnen dezelfde informatie als de mensen die wel Nederlands kunnen, dat is wel zo klantvriendelijk.

Daarbij gun ik ze dat ook zij een NS Flex Traject Vrij abonnement kunnen bestellen en niet de vermelding krijgen dat deze nog niet beschikbaar is.

https://www.ns.nl/en/season-tickets/traject-vrij.html

https://www.ns.nl/en/customer-service/flex/switching-to-ns-flex.html

En nu ik het toch over de Engelstalige pagina heb, nog wat suggesties van mij:

De pagina over de basisdienstregeling kan in principe verwijderd worden. 2 juni is al bijna 3 maanden geleden.

Op de pagina Individual Tickets en in het dropdown menu bij Tickets & Supplements staat als vertaling van ‘Meest gekocht’, ‘Most wanted’. Ik wist niet dat de NS op zoek was naar vervoersbewijzen die in het criminele circuit zijn beland :joy: . Het gebruik van de woorden ‘most wanted’ is in principe correct, maar misschien is het beter om ‘most popular’ te gebruiken. Vind ik persoonlijk wat mooier staan.

Zo @loklok8, even op de verbeter-toer? :wink:  Even serieus, wel goed dat je het aangeeft. Het ‘most wanted’ is wel een beetje teveel van het goede. Ook dit heb ik samen met de rest van je punten doorgezet naar de afdeling die over de website gaan. Ik hoop dat het op korte termijn een stuk makkelijker wordt voor ons niet Nederlands sprekende/lezende reiziger om zich door onze website te navigeren.

Reputatie 7
Badge +1

Ja sorry, ik kom niet meer in aanmerking voor de jongerentoer, dus ga ik maar op de verbeter-toer. :grin:

De laatste dan van mij vandaag (denk ik). Graag op deze pagina ook de Intercity direct Altijd Toeslag Vrij verwijderen, naast Traject Vrij.

https://www.ns.nl/en/customer-service/flex/switching-to-ns-flex.html

Alvast bedankt voor de moeite. Ik denk dat de webbouwers de komende periode hier wel zoet mee zijn met de suggesties die vandaag door verschillende mensen zijn gegeven.

@loklok8 Ik ga het doorgeven! 

Reputatie 4

Pardon, verkeerde plek gepost.

 Reis al meer dan 30 jaar met de trein maar waarom maakt de ns alles steeds moeilijker voor de reiziger reis altijd met een traject vrij abonnement Tussen zwolle en Hoogeveen koop dit elke maand online nu kan dit niet meer weet niet meer wat voor een abonnement ik nu moet nemen is niet echt duidelijk echt klantvriendelijk is dit niet jammer dat het zo moet echt teleurgesteld in de ns vriendelijke groet wim

Reputatie 7
Badge +3

 Reis al meer dan 30 jaar met de trein maar waarom maakt de ns alles steeds moeilijker voor de reiziger reis altijd met een traject vrij abonnement Tussen zwolle en Hoogeveen koop dit elke maand online nu kan dit niet meer weet niet meer wat voor een abonnement ik nu moet nemen is niet echt duidelijk echt klantvriendelijk is dit niet jammer dat het zo moet echt teleurgesteld in de ns vriendelijke groet wim


Er is nu een Flex traject-vrij abonnement te koop. Deze kun je na een maand op elk moment pauzeren en is goedkoper dan het maandabonnement wat je eerst had.

Hallo ik ben nieuw hier maar heb een vraagje.

Ik heb al enige jaar nu een traject vrij Ams Muiderpoort/ Schiphol voor 113€.

Begin dit jaar ben ik overgeplaatst en reis sindsdien Amsterdam Muiderpoort/Sloterdijk maar betaalde nog steeds 113€ maandelijks.

Nou werd ik wakker via Mijn NS dat ik voor traject Amsterdam Muiderpoort/ Sloterdijk met een NS FLEX maar 59.90€ maandelijks kwijt ben aan een abonnement ipv 113€.

Ik heb NS gebeld en uitgelegd mijn situatie en of ik recht hebt op restitutie want het gaat immers of een bedrag van meer dan 300 euro maar de dame die ik gesproken heb zegt restitutie is niet mogelijk.

Klopt dit wel???

Reputatie 7
Badge +3

Qua Traject Vrij abonnement maakt het niet uit of het wel of geen Flex is, de prijzen van Flex Traject Vrij zijn gelijk aan die van het jaarabonnement. En Flex Traject Vrij bestaat pas sinds kort, 1 of 2 maanden. Het verschil in prijs komt omdat het traject Muiderport - Sloterdijk korter en dus goedkoper is. Dat had u begin van dit jaar zelf kunnen checken en het is dan ook eigen verantwoordelijk om in zo'n situatie het traject aan te passen dmv een trajectwissel.

 

Hallo Momo daar heeft u wel gelijk in als eigen verantwoordelijkheid maar ik heb daar niet still bijgestaan omdat het bedrag werd iedere maand afgeschreven van mijn rekening en daar niet verder hebt aangedacht.

Ook als is het mijn verantwoordelijkheid geweest heeft de ns niet zoiets als coulance of begrijp? We hebben het over 440 euro en dat is best veel geld want mijn werkgever betaalt mij niet qua reiskosten, ik moet zelf deze iedere maand betalen.

Waar is sociale begrijp of coulanceheid ?

Reputatie 7
Badge +4

NS is vaak de Hof van Coulance, maar abonnementen worden niet achteraf gerestitueerd, dat is doorgaans het beleid. Sociaal begrip is rekbaar. Bij uw werkgever lijkt het niet aanwezig te zijn. Reiskostenvergoeding is een normaal recht.

Hallo Jodha, welkom op de NS Community.

 

De prijs van een trajectabonnement is trajectafhankelijk. Zoals aangegeven is het aan jou om dit te wijzigen wanneer je traject verandert. Wat mijn collega aan de telefoon heeft aangegeven is inderdaad correct. 

Bedankt voor uw berichtje Maxime,

maar ook al ben ik zelf schuldig hieraan, waar is de begrijp of klantvriendelijkheid gebleven?

Heb het uitgerekend en 450 of zelfs meer praten we hiervoor.

Ieder maakt weleens fouten en ook al ben ik degene die deze fout maakte is er bij de NS geen enige sympathie of maakt het jullie helemaal niets uit?

Stel dat dit jouw was overkomen zou je niet willen dat er een restitutie plaats had gevonden ipv onbegrijp?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend baalt dat je zo lang een verkeerd abonnement hebt gehad. Mijn begrip heb je zeker, maar zoals Thom aangeeft is dit het beleid. Als je een abonnement 9 maanden niet gebruikt, wordt het ook niet met terugwerkende kracht beëindigd en wanneer je erachter komt dat je zoveel met je Dal Voordeel reist, dat een Dal Vrij abonnement je geld bespaart dan wordt dit ook niet met terugwerkende kracht in orde gemaakt. Bij een trajectwissel zou er dan ook bij elke reis buiten het traject gekeken moeten worden wat de prijs zou zijn geweest wanneer je het andere traject had gehad. Hier is geen beginnen aan. De klantenservice heeft hierin het laatste woord, voor het hebben van het verkeerde abonnement kan je geen restitutie afdwingen. Ik ben als consument zelf niet zo assertief en weet niet of ik, als het mij was overkomen, een klantenservice om restitutie zou vragen. Mijn excuses voor het ongemak.

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor uw berichtje Maxime,

maar ook al ben ik zelf schuldig hieraan, waar is de begrijp of klantvriendelijkheid gebleven?

Heb het uitgerekend en 450 of zelfs meer praten we hiervoor.

Ieder maakt weleens fouten en ook al ben ik degene die deze fout maakte is er bij de NS geen enige sympathie of maakt het jullie helemaal niets uit?

Stel dat dit jouw was overkomen zou je niet willen dat er een restitutie plaats had gevonden ipv onbegrijp?


Je komt ¾ jaar nadat jij een korter traject bent gaan reizen met een vraag om restitutie en vind het niet klantvriendelijk omdat je geen restitutie over al die maanden krijgt? Je neemt een trajectabonnement om op een bepaald traject zonder extra kosten te reizen. Dat je maar op een deel van dat traject reist maakt voor dat abonnement niet uit, je had het hele traject kunnen reizen zonder extra kosten.

Reageer