Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 september 2018
  • 579 reacties
  • 134482 Bekeken


Toon eerste bericht

579 reacties

Badge +3

@anton123 De NS Flex abonnementen zijn 'gestapeld’ opgebouwd en niet in delen verkrijgbaar.

Wie 40% korting wil in het weekend betaalt €2 per maand. Wie ook in de doordeweekse daluren 40% korting wil betaalt daarvoor €3 extra (samen maakt dat Dal Voordeel voor €5).

Weekend Vrij kost €31, en daar kan je ook voor €3 de doordeweekse dalurenkorting bij kopen.

Dal Vrij kost €106, waarvan €31 voor in het weekend en €75 voor doordeweeks, maar zonder het Weekend Vrij deel is Dal Vrij doordeweeks voor €75 niet los verkrijgbaar, zoals @anton123suggereert. Dat weekend krijg je erbij dus.

Daar zijn al vaker vragen over geweest, waarbij werkgevers het deel voor het weekend soms niet wilden vergoeden terwijl dat bij het klassieke Dal Vrij nooit een probleem was (omdat het geheel toen als één bedrag gefactureerd werd).

Trek je dit door naar Altijd Vrij (€245 voor reizen in de spits), dan krijg je er Dal Vrij (€106) bij ook al heb je dat niet nodig omdat je nooit in de daluren of in het weekend reist.

Zie het maar als een brood of boterham waarvan je de korstjes eigenlijk niet wilt. Die krijg je er toch bij want het ene deel maakt onderdeel uit van het geheel. Aldus de NS (en logisch, vind ik) :sweat_smile:

Badge +3

Voor mensen met Traject Vrij zouden er -getriggerd door de coronacrisis- ooit nog wel ‘maatwerk’ oplossingen komen (2 dagen i.p.v 5 dagen per week reizen of zoiets), maar dat zie ik er ook niet van komen.

Wat dat betreft dus eens met een week-only Dal Vrij voor 75 euro of Altijd Vrij voor 245 euro, voor wie toch nooit in het weekend of feestdagen reist!

Badge +3

Op https://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/abonnement-wijzigen.html staat nog steeds NS Flex Basis, terwijl dat ‘Zonder abonnement’ zou moeten zijn.

Als je kijkt op ns.nl/abonnementen krijg je heel kort nog ‘Basis’ te zien, maar daarna word je doorgestuurd naar https://www.ns.nl/nsflex/webshop (waar het wel goed staat).

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/abonnement-wijzigen.html staat nog steeds NS Flex Basis, terwijl dat ‘Zonder abonnement’ zou moeten zijn.

Als je kijkt op ns.nl/abonnementen krijg je heel kort nog ‘Basis’ te zien, maar daarna word je doorgestuurd naar https://www.ns.nl/nsflex/webshop (waar het wel goed staat).


Ik vind persoonlijk de term NS Flex basis beter. Je hebt immers een contract met NS afgesloten om op rekening te reizen. Zonder abonnement suggereert dat je geen verbintenis met NS hebt.

Reageer