Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156728 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Badge +3

Een maandje Flex Dal Voordeel is altijd gunstig want het scheelt je sowieso al € 7,50 voor de nieuwe ov-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn huidige OV chipkaart (non-NS) is binnenkort verlopen. Kan ik nu een NS Flex aanvragen met Dalvoordeel (5 euro) om een nieuwe OV-chipkaart te ontvangen met een maand Dalvoordeel. 

Heeft u nu op de bijna verlopen OV-chipkaart nog een (Dal Voordeel) abonnement staan? Denk er dan vooral wel aan om die op te zeggen. Doet u dat niet dan loopt het abonnement gewoon door, ook al is de kaart waar het abonnement staat straks verlopen.

Kunt u mij alstublieft uitleggen?
Ik wacht op een kaart wanneer deze zal komen.
Zal ik elke maand regelmatig betalen?
Heb ik 34 euro betaald voor gebruik in het weekend
krijg ik ook 40 procent korting?
Ik ben lid geworden, maar ik zie mijn foto niet op de website, waarom.

 

Reputatie 7
Badge +1

Als je een OV-Chipkaart bij je NS Flex abonnement hebt besteld krijg je binnen 1 week de kaart thuis. Mocht je deze kaart nog niet binnen een week hebben, dan is het aan te raden om contact te leggen met de klantenservice van de OV-Chipkaart.

Elke maand krijg je rond dezelfde datum waarop het abonnement afgesloten is een factuur binnen in je Mijn NS. Enkele dagen later wordt het geld van je rekening afgeschreven. Je betaald maandelijks voor de eerstvolgende volgende maand.

Je hebt €31 betaald voor een Weekend Vrij abonnement en daarbij de optie genomen om voor €3 extra korting te krijgen tijdens de daluren. Alleen tijdens de daluren op de weekdagen krijg je korting. Vrijdag vanaf 18:30 tot de volgende maandag om 04:00 reis je vrij.

Ik ben lid geworden, maar ik zie mijn foto niet op de website, waarom.

Op welke website ben je lid geworden en zie je geen foto van? Die vraag begrijp ik niet helemaal.

Badge +3

Ik heb vandaag mijn abonnement gewijzigd in NS Flex Dal Voordeel en hoewel dat in Mijn NS keurig zichtbaar is, heb ik geen mail gehad met een bevestiging van deze wijziging. Ik heb overigens ook geen mail gehad op 1 januari, toen ik mijn NS Flex Dal Vrij 1e klas heb gewijzigd in NS Flex Dal Vrij 1e klas in een poging de abonnementskosten met een euro per maand te verlagen.

Dat is vreemd. Zal ik dat voor je nakijken, Tochjo?

Badge +3

Als het niet te veel moeite is. In een privébericht van ruim een jaar geleden vind je nog een paar dagen mijn persoonlijke gegevens :smile:

Top. Ik geef morgen of donderdag een update vanwege het feit dat mijn pc (die 2 jaar niet heeft aangestaan) even tegenwerkt. Morgen krijg ik een nieuw systeem. :D

ik heb Flex, en moet straks veel reizen in bijvoorbeeld Rotterdam met lokaal OV. Ik wil daar een dagkaart voor aanschaffen. Kan dit gewoon op dezelfde OV-chipkaart?

Indien je een actieticket wilt aanschaffen kan je deze niet op jouw OV-chipkaart laden. Daarvoor kan je onze app gebruiken of de ticket uitprinten.

Indien je een actieticket wilt aanschaffen kan je deze niet op jouw OV-chipkaart laden. Daarvoor kan je onze app gebruiken of de ticket uitprinten.

Geen actiekaarten, maar ik bedoel dat ik bij de RET/GVB of whatever een dagkaart voor het stadsnet kan laden op de ov-chipkaart. Als zijnde extra product zodat ik dus geen ‘reizen op rekening’ gebruik bij de RET, omdat ik die dag afgekocht heb OP hun net in Rotterdam stad. Bedoel dus geen NS dagkaart.

Reputatie 7
Badge +1

ik heb Flex, en moet straks veel reizen in bijvoorbeeld Rotterdam met lokaal OV. Ik wil daar een dagkaart voor aanschaffen. Kan dit gewoon op dezelfde OV-chipkaart?

Als ik het goed begrijp wilt u een regionaal product aanschaffen en heeft u op dit moment NS Flex.

Dagkaarten voor de RET/GVB zijn verkrijgbaar als eenmalige chipkaarten bij o.a de kaartautomaten op de metrostations. Hiervoor heeft u geen eigen OV-Chipkaart nodig. Het is niet mogelijk om deze te combineren met NS Flex. Mogelijk kunnen ze wel gecombineerd worden als het BTM gedeelte wordt uitgezet op uw NS Flex kaart.. Zie de websites van het GVB en de RET voor meer informatie.

Ik vermoed echter dat u het hebt over een Sterabonnement. Daarbij is zowel NS Flex als een regionaal afgekocht abonnement zoals door Stijn NS in dit topic is aangegeven geen probleem.

Bedankt voor het antwoord loklok8. Bedoel je een Sterabonnement, DHoutsma?

Hi, i got my first NS flex receipt of a higher amount than expected. The subscription i have taken worh NS flex costs me 413 euros but i received a receipt of 458 euros. Pls can you help me with the same? 

Also another question is, i wont be traveling with rhe trains for the next 2 weeks cause of coronavirus, can i oause my subscription during this time and resume ot again when i get back to traveling?? 

Badge +3

Based on the amount of 413 euros you have NS Flex Altijd Vrij combined with IC Direct Toeslagvrij, which allows for unlimited travel on all trains, including Intercity direct.

Did you by any chance travel by bus, tram or metro? Costs for those modes of transport are not included in your subscription and will be billed afterwards. In Mijn NS you can go to Facturen (Invoices) to see a detailed specification of the costs you are being charged for.

You can change your subscription to NS Flex zonder abonnement (NS Flex without subscription) in Mijn NS, effectively cancelling it. Then you can change it again after one month has passed. This means you may have to pay the full fare for the two weeks after the following two weeks, but that might still be cheaper than keeping your subscription. And perhaps the period of two weeks in which you won’t travel will be extended, or customer service is willing to help you change back to your subscription before the month is over.

Badge +3

Ik heb vandaag mijn abonnement gewijzigd in NS Flex Dal Voordeel en hoewel dat in Mijn NS keurig zichtbaar is, heb ik geen mail gehad met een bevestiging van deze wijziging.

De mail met de wijziging op het NS Flex-contract komt nét binnen, @Erryt NS!

Edit: en om 9:23 ook de mail met de bevestiging!

Ik heb vandaag mijn abonnement gewijzigd in NS Flex Dal Voordeel en hoewel dat in Mijn NS keurig zichtbaar is, heb ik geen mail gehad met een bevestiging van deze wijziging.

De mail met de wijziging op het NS Flex-contract komt nét binnen, @Erryt NS!

Edit: en om 9:23 ook de mail met de bevestiging!

Bedankt voor de update, ik zal Erryt op de hoogte brengen! Er zijn mij gisteren zelf ook situaties opgevallen van vertraagde zendingen.

Hello.

In current situation I'm obligated to work from home for the next 2-3 weeks minimum. I have an unlimited subscription started at the beginning of the month. Taking into account unforseeable nature of the current situation, is there an opportunity to pause the subscription or cancel it with pro-rata refund?

Reputatie 7
Badge +1

If you have a NS Flex subscription, you can change it to NS Flex zonder abonnement (without subscription) for free, if you haven't changed the subscription within 1 month. You will only be charged if you use your OV-Chipcard and the remaining amount for the days you haven't travelled will be refunded to you. After 1 month has lapsed you can change it again to any other subscription should you need it. 

If you have a classic yearly season ticket you can change it to a NS Flex zonder abonnement at any time and the remaining amount for the days you haven't travelled will also be refunded to you. You can change it back to a subscription afterward when you need it. Should you want a classic season ticket again instead of Flex, you can contact customer service to organize that for you.

If you have a classic monthly season ticket you cannot change or cancel it.

To change your season ticket, simply go to your Mijn NS account and click on: Bekijk en wijzig uw abonnement. (see and change your subscription)

If you have started your subscription for your season ticket within the past 14 days and you have not used it to travel with during that period, try contacting customer service to see if you can get a refund.

. Maakte u gebruik van automatisch saldo laden, dan zetten we dit voor u uit.

Hoe gaat dit dan als ik met bus en tram reis?

Reputatie 7
Badge +3

Met NS Flex reis je op rekening, dat geldt niet alleen voor trein reizen, maar ook voor bus, tram en metro. Eens per maand ontvang je een factuur voor alle gemaakte trein, bus, tram of metro reizen. Daarom heb je geen saldo nodig.

Badge +3

. Maakte u gebruik van automatisch saldo laden, dan zetten we dit voor u uit.

Hoe gaat dit dan als ik met bus en tram reis?

Bij overstappen naar NS Flex moet Automatisch saldo laden uitgezet worden.

Dat is een technisch dingetje om het saldo van je kaart (bij Flex niet meer nodig) te kunnen verwijderen. Al je reizen vanaf dan zonder saldo (maar voltarief voor bus/tram/metro) gaan via NS Flex!

Als je (met een stads/streekvervoer kortingsabonnement) daarmee in de knoop komt en toch saldo nodig hebt, dan kan je het gewoon weer aan zetten via https://www.ov-chipkaart.nl/reizen-op-automatisch-opladen/wat-is-automatisch-opladen.htm

De insteek van Flex was dat dat de NS alles voor je zou regelen verder, maar dat is dus niet zo, want ze hebben echt geen idee welk sads/streekvervoer abonnement je eventueel hebt (privacy, gaat ze ook niets aan eigenlijk, maar goed bij Flex mogen ze het toch zien...).

Dus als je een stads/streekvervoer abonnement hebt met korting en de melding krijgt over saldo, dan is het juist goed (Flex wordt dan niet aangesproken dus ook geen voltarief op je factuur!) en kan je gewoon Automatisch Opladen weer aanvragen of zelf zorgen voor voldoende saldo zoals voorheen.. 

Bovendien kan de NS het BTM (bus tram metro) deel van Flex voor je uit zetten, en dan werkt elk stad/streek abonnement, maar op saldo dus.

Is het nu al mogelijk om mijn dal vrij abonnement over te zetten naar NS Flex dal vrij?

Reputatie 4

Is het nu al mogelijk om mijn dal vrij abonnement over te zetten naar NS Flex dal vrij?

Ja zeker als dat naast staat ken overstappen dan word via factuur berekend het resterende bedrag 

Reputatie 7
Badge +1

Is het nu al mogelijk om mijn dal vrij abonnement over te zetten naar NS Flex dal vrij?

U kunt met een Dal Vrij jaarabonnement op ieder moment, dus ook binnen het eerste contractjaar, wijzigen naar NS Flex. Via uw Mijn NS kunt u deze wijziging aanvragen.

Na de aanvraag kunt u binnen 1 uur NS Flex ophalen bij een kaart- of oplaadautomaat. Pas dan wordt uw oude abonnement stopgezet.

Het bedrag voor de resterende, niet gebruikte, dagen wordt op een tussentijdse factuur aan u verrekend en teruggestort. Als u nog saldo op uw kaart had staan wordt deze verrekend op uw eerstvolgende factuur. 

Reageer