vraag

Overstapkorting niet gekregen bij NS Flex

  • 22 maart 2019
  • 58 reacties
  • 2854 Bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties


Het is inderdaad schandalig dat dit soort zaken totaal geen prioriteit lijken te hebben. En ook het teveel in rekening gebrachte niet terugbetalen en ook niet in staat zijn, het teveel betaalde met een volgende factuur te verreken.

Misschien zou je eens kunnen overwegen, het afgeschreven bedrag te storneren en vervolgens het juiste bedrag overmaken?


Het nadeel is dat NS dan waarschijnlijk mijn abonnement gaat afsluiten, en ik wil natuurlijk wel blijven reizen. Daarom heb ik tot nu toe altijd netjes betaald (inclusief alle teveel betaalde kosten). Maar het is zeker een optie voor mensen die niet zo gehecht zijn aan hun abonnement.
Badge +3

Ik zou dan toch nog een telefoontje wagen voor wachtwoordherstel van je account, of uitleg vragen waarom die geblokkeerd zou zijn.

Dit is natuurlijk niet iets wat men zomaar doet zonder jou iets te laten weten (zoals een waarschuwing), en ik zie ook geen reden om dat te doen want je bent gewoon een betalende klant.

En wat je hier op de community ook zegt, dat kan nooit leiden tot het blokkeren van je Mijn NS account. Dat staat geheel los van elkaar.

Reputatie 2
Jullie hebben allemaal gelijk, het wachten op een antwoord duurt aanzienlijk lang en we weten allemaal dat alleen de oplettende reiziger hiervoor gewaarschuwd is nu. Ik ga dit escaleren, want ik begin me inmiddels wel een beetje te schamen voor het lange wachten op een response.

Beste NS,

Ik snap dat dit topic voor jullie lastig is. (zo als ik het zie, zou er voor een correcte verwerking van het probleem van @s1mon9 namelijk gekeken moeten worden naar de voorlaatste uitcheck en ik denk dat daar in het probleem zit)

Desalniettemin vind ik dat de aanpak van dit topic door NS wel heel onfatsoenlijk is. TS heeft inmiddels al
5 maanden geleden aangegeven waar het probleem zit en jullie flexafdeling weigert gewoon antwoord te geven. Ik vind dit niet erg flex. 😥

Emma gaf 18 dagen geleden al dat zij zich een beetje schaamde en ik vind dat jullie als bedrijf zijnde zich inmiddels wel rot moeten schamen. Het enige positieve punt is misschien dan nog dat de extra opbrengsten die nu gegenereerd worden, ten goede komt aan de betrokken busmaatschappijen en niet aan NS.

Mag ik jullie dringend verzoeken om in actie te komen.
Update: nog altijd geen enkele oplossing, NS blijft wegkijken. Alweer een week 0 hulp, 0 respons. Terwijl Jouke NS gewoon meeleest doet hij helemaal niks. Hij reageert nergens op maar ondertussen schrijft NS maar af... NS Flex begint steeds meer op oplichting te lijken.
Reputatie 2
Maxime NS heeft in het topic opgelicht door NS het volgende geschreven

Hallo s1mon1,

In het topic dat je linkt is Emma NS nog steeds druk bezig voor je. Het uitzoeken gaat erg langzaam, en dat spijt me, maar daar kan ik niets aan veranderen. Om het overzicht te bewaren wil ik je vragen om alles in dat topic te houden. (onderhavig topic dus)

Ik vraag mij zo langzamerhand toch af hoe serieus NS de rotzooi die ze zelf hebben veroorzaakt aanpakken.

Simon heeft 5 maanden geleden al aangegeven dat er iets fout gaat bij de reis bus-trein-bus en toen ook al voorbeelden aangedragen. Op verzoek heeft hij 1 1/2 maand geleden nogmaals een aantal voorbeelden verstrekt en nu wordt doodleuk gezegd: Ja we zijn er mee bezig. Sorry hoor jullie incasseren dagelijks teveel bij klanten zoals ik het begrijp. Dit dient toch a la minute te worden opgelost.

Ik vind dat NS hier wel heel erg laconiek mee omgaat. Krijgen de reizigers die het betreft ook de gelden terug die de afgelopen maanden teveel zijn geincasseerd?
Badge +3

Ik vul dit topic nog even aan met een crosslink naar dit topic.

Arriva (en andere teinvervoerders?) kennen in sommige provincies blijkbaar geen middagspits.

Maar NS Flex denkt natuurlijk van wel, dus dat wordt onterecht gefactureerd. Met klassieke abonnementen op saldo zou het gewoon goed gaan.

Als er iets niet klopt dan mag je bellen en corrigeren we het… :disappointed_relieved:

En nu niet beginnen over de voorwaarden over reizen met een product van Arriva of van NS. Want of je een klassiek Dal Vrij of NS Flex abonnement maakt niet uit natuurlijk (voor een trein).

Badge +3

Ook met de klassieke NS-abonnementen waarmee op saldo gereisd wordt, geldt bij Arriva gewoon een middagspits. Er is dus geen sprake van dat NS Flex hier anders werkt dan een klassiek abonnement, dus daarmee zou het niet “gewoon goed gaan”. Er zou dan hetzelfde bedrag berekend worden als met NS Flex en er wordt dus niet ten onrechte gefactureerd bij NS Flex.

Reputatie 2
Jullie hebben allemaal gelijk, het wachten op een antwoord duurt aanzienlijk lang en we weten allemaal dat alleen de oplettende reiziger hiervoor gewaarschuwd is nu. Ik ga dit escaleren, want ik begin me inmiddels wel een beetje te schamen voor het lange wachten op een response.

 

Ik krijg sterk de indruk dat jullie Flex-afdeling met de handen in het haar zit en hier dus maar de struisvogelpolitiek hanteert. Kop in het zand steken en wachten tot dit topic overwaait. 

Nognmaals jullie incasseren teveel en door hier echt helemaal niets aan te doen ondanks dat jullie hier al 6 maandengeleden de eerste berichten over ontvingen. @s1mon1 heeft 2 maanden geleden het probleem al uitgebreid toegelicht en we wachten nu al weer 2 maanden.@Emma NS heeft gezien bovenstaande een poging gedaan het te escaleren, maar ook dat wordt gevolgd door struisvogelpolitiek en als klap op de vuurpijl krijg je dan een melding van@Maxime NS dat je maar rustig moet blijven wachten.

Hallo; jullie incasseren teveel hoor.

Gezien het blijkbaar niet willen oplossen van dit topic heb ik een klachtenbrief geschreven t.a.v. de directie alsmede de programma’s Kassa en Radar.

 

Ik krijg het nog druk met al die klachtenbrieven. 

Reageer