stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

Reputatie 7
Badge

Het is de verkeerde volgorde der dingen. NS is uitgebreid voor dit probleem gewaarschuwd voordat de poortjes in Sloterdijk, Muiderpoort, Hilversum etc geplaatst werden.
Oke, en door wie werd NS gewaarschuwd dan al die tijd?


De moderators kunnen wel zeggen dat er aan gewerkt wordt maar dan lijkt het me hoog tijd dat ze eens met een tussenrapportage komen van wat die befaamde werkgroep van NS allemaal heeft uitgedacht.


Oke, maar dat is niet de taak van de moderators lijkt me. Voor een rapport moet je denk ik bij andere mensen zijn.


En als ze geen oplossing kunnen bedenken dan rest er niets anders dan de poortjes weer weghalen. Leuk geprobeerd. Jammer, maar helaas.


Dat zou een oplossing kunnen zijn.
Maar waarom niet gewoon de spelregels veranderen en reizen via Sloterdijk zien als een omweg in plaats van een overstap-station? En waarom niet gewoon weer intercity´s laten rijden tussen Haarlem en Alkmaar?
Is dat niet een veel betere oplossing? Dan kunnen de poortjes (die miljoenen hebben gekost) in Sloterdijk ook gewoon blijven staan.
Trouwens dit probleem speelt niet alleen in Sloterdijk he? Op meer locatie´s is die probleem van kracht. Daar dan ook maar gewoon de poortjes weggooien? Alsof het niks heeft gekost?
Reputatie 7
Badge

Ja, maar dan zal je het wel op het kaartje moeten zetten. Als je er een kaartje 1,30 neerzet, en daarna expres 1,50 op de pin-terminal intikt zonder dat aan te geven, dan belazer je de boel. Niks meer, niks minder.

Verder wat MvanGelder zegt.


Maar de fout is algemeen bekent. Bovendien word er gezocht naar een oplossing, en je krijgt je geld terug. Dat is anders dan oplichting vind ik.
Eigenlijk is er dus wel degelijk (niet fysiek maar toch) een kaartje..en dat kaartje Luid: overstap op Sloterdijk kost 1,90 meer, de fout is bekent maar er word wel naar een oplossing gezocht,..vraag gtbv aan.
Badge +3
... 😴
Reputatie 4
Maar de fout is algemeen bekent.

Nee, dat is hij niet. De fout is algemeen bekend bij NS en algemeen bekend bij de mensen op dit forum, maar de gemiddelde reiziger die niet al zijn afschriften checkt en dubbelcheckt zal hier niet van op de hoogte zijn omdat NS hen nog altijd niet op de hoogte heeft gebracht van deze fout.
Het verhaal over Sloterdijk op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/overstapadvies.html klopt ook nog steeds niet volgens mij.

Er staat 'via de stationshal' en daar kom je toch alleen maar... jawel, via de poortjes die je juist wilt ontwijken! 😥


Je hebt helemaal gelijk, beetje treurig na al die tijd.

Dit topic heeft overigens wel de Wikipedia gehaald:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Amsterdam_Sloterdijk
Reputatie 7
Badge


Nee, dat is hij niet. De fout is algemeen bekend bij NS en algemeen bekend bij de mensen op dit forum, maar de gemiddelde reiziger die niet al zijn afschriften checkt en dubbelcheckt zal hier niet van op de hoogte zijn omdat NS hen nog altijd niet op de hoogte heeft gebracht van deze fout.


Ja dat is ook wel zo hoor.
Maar de moderators hebben het hier al vaak genoeg gezegd, aan de telefoon zal je dit ook te horen krijgen, en daarmee is het dus wel bekent.
En ja... natuurlijk had het ook in de reisplanner moeten staan inderdaad, dat het daar niet op staat is gewoon waardeloos, dat ben ik zeker met je eens.
Reputatie 7
Badge +3
Altijd handig "dat terugvragen". Het grootste deel van de reizigers vind het teveel moeite voor weinig !
En dat terug vragen kan ook niet direct aangezien het 2 a 3 dagen duurt voor het corrigeerbaar is. Dus je merkt dat je extra betaalt, neemt contact op met de klantenservice en dan krijg je te horen dat het nog niet gecorrigeerd kan worden en dat je na 2 of 3 dagen nog maar eens contact op moet nemen.

Aldus iemand die zijn Twitter DM gesprek op het FOK forum heeft geplaatst.

Ik begrijp zo wel hoe het komt dat de klantenservice het druk heeft.
Badge +3
Boze tongen zeggen inderdaad dat het allemaal (ook uitcheckgemist e.d.) opzettelijk zo lang duurt...

Zodat mensen het vergeten en de vervoerders (en TLS, maar wat hebben die ermee te maken afgezien van de soms wat trage uitcheckgemist service?) hun zakken kunnen vullen.

Maar goed, onderstaande dan maar voor het archief. Volgens Bas P. is het té (beyond) simpel dus. Dit is overigens géén DM gesprek, want die plaats ik niet zomaar natuurlijk.


Bron: https://twitter.com/bpenris/status/1172868390320529409

We keuvelen ondertussen lekker verder op deze mooie ZONdag, dwalend in verbazing en denkend in mogelijke oplossingen... 😅
Badge +3
Ik ben het helemaal eens met reactie #69 van iMark!

En Den Haag erbij met uitcheckers en incheckers die elkaar tegemoet komen bij de poortjes, dat kan ook beter!

Wat mij betreft wég met die poortjes en controleer maar gewoon (net als vroegâh) in elke trein elke reiziger.

Desnoods tussen Eindhoven en Amsterdam dan maar drie keer je 'kaartje' laten zien.. "Oh, jou had ik al gezien (virtueel geknipt) vóór Den Bosch. Doe geen moeite en goede reis verder"

Maar wat heeft een HC het tegenwoordig druk zeg met allerlei dingen zoals 'werkoverleg' in de 1e klasse en fluiten en zo (sorry @Loes).

Als ik fout zit of zwart reis wil ik gewoon 100% een boete!
Reputatie 7
Badge +3
Trouwens dit probleem speelt niet alleen in Sloterdijk he? Op meer locatie´s is die probleem van kracht. Daar dan ook maar gewoon de poortjes weggooien? Alsof het niks heeft gekost?
Dat heb je heel goed begrepen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

NS is voor dit probleem gewaarschuwd door de consumentenorganisaties en leden van dit forum. Maar blijkbaar is er niemand bij NS die met de vuist op tafel slaat en zegt dat de poortjes niet geplaatst mogen worden voordat de tariferingsproblemen zijn opgelost. Het bedrijf hangt gewoon als los zand aan elkaar. De linkerhand weet niet wat de rechterhand doet. Op de deelgebieden doet men zijn best maar er is geen sturing door mensen die het grotere geheel overzien. Zo ontstaan deze blunders.
Reputatie 7
Badge
Tja....het is alleen wel weer zonde van het geld dan he. Geld dat (voor een deel) door de reizigers is betaalt.
Maar dat dit een blunder is...ja dat ben ik wel zeker met je eens hoor, (maar ik vind het geen diefstal of oplichterij).
Reputatie 7
Badge +3
En wat betreft de poortjes op Den Haag Centraal betreft vertelt NS niet de complete waarheid. Zie bv:
http://nieuws.ns.nl/5-vragen-over-poortjes-op-den-haag-centraal/

Eerder zouden de poortjes op Den Haag Centraal in 2019 dicht gaan. Waarom is het nu toch 2017?
Voor 2016 kon uitchecken en weer inchecken de reiziger geld kosten. Omdat de perrons van Den Haag Centraal niet op één lijn liggen werd daarom gekozen voor een verbouwing van perrons, zodat reizigers binnen de poortjes naar alle perrons konden overstappen. Sinds 2016 kunnen reizigers tussentijds uitchecken zonder dat het hen extra geld kost. Als een reiziger uitcheckt en binnen 35 minuten weer incheckt wordt dit gezien als 1 reis. Dit is handig als je een kop koffie en een krantje wil halen, maar biedt ook een oplossing voor het overstappen op Den Haag Centraal. Hiermee is een verbouwing niet meer noodzakelijk. Omdat we poortjes belangrijk vinden sluiten we de poortjes al in 2017.


Het kan nog steeds geld kosten, zie voorbeeld https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/hoger-tarief-gouda-hoofddorp-als-je-reist-via-den-haag-cs-42439

Overigens zijn de poortjes op Den Haag Centraal nog niet gesloten, zoals al wel eerder aangekondigd.

Poortjes zijn duidelijk belangrijker dan dat reizigers te veel betalen.
Badge +3
Ja dat was ik.
Small world... 😅
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn wel meer dingen zonde van het geld. Er gaan wel eens dingen fout en dan moeten de consequenties worden aanvaard. Die poortjes kunnen op andere stations worden ingezet waar er geen problemen zijn bij het overstappen. We zijn het in ieder geval eens dat reizigers niet financieel gedupeerd mogen worden door ontwerpfouten van NS.

Helaas lijkt erop dat de beslissingen bij NS worden genomen door de poortjesmafia en niet door degenen die de belangen van de reizigers in het oog zouden moeten houden.
Reputatie 7
Badge
We zijn het in ieder geval eens dat reizigers niet financieel gedupeerd mogen worden door ontwerpfouten van NS.

Ja dat klopt, daar ben ik het uiteraard mee eens.
Maar de fout is algemeen bekent.
Dat is het dus niet. Ik heb op Sloterdijk nog geen posters bij de poortjes zien hangen 'U BETAALT TEVEEL, VRAAG UW GELD TERUG'. En verder wat ik al zei, de procedure kost je als vaste reiziger ontzettend veel tijd. Dat is de omgedraaide wereld.
Volgens mij hebben de moderators toch duidelijk aangegeven dat er gewerkt word aan een oplossing hoor. Dus er word dus wel degelijk wat aan gedaan (alleen niet zo snel als jullie willen).
Dus dat er geweigerd word een oplossing te bedenken door ns is dus ook weer niet waar .

Het is de verkeerde volgorde der dingen. NS is uitgebreid voor dit probleem gewaarschuwd voordat de poortjes in Sloterdijk, Muiderpoort, Hilversum etc geplaatst werden. NS had dit probleem moeten oplossen VOORDAT de poortjes geplaatst werden.
Inmiddels zijn we jaren verder en heeft NS het probleem nog steeds niet opgelost. De moderators kunnen wel zeggen dat er aan gewerkt wordt maar dan lijkt het me hoog tijd dat ze eens met een tussenrapportage komen van wat die befaamde werkgroep van NS allemaal heeft uitgedacht. En als ze geen oplossing kunnen bedenken dan rest er niets anders dan de poortjes weer weghalen. Leuk geprobeerd. Jammer, maar helaas.


Wat mij betreft is dit als TS ook het beste antwoord. Jammer alleen dat NS hier niets mee gaat doen.
De reizigers actief inlichten zou in ieder geval een grote stap vooruit zijn. (dan kan een ieder nl zelf bepalen of hij het geld gaat terugvragen) De houding van NS tot nu toe vind ik nog steeds uiterst dubieus.
Reputatie 7
Badge
Maar de fout is algemeen bekent.
Dat is het dus niet. Ik heb op Sloterdijk nog geen posters bij de poortjes zien hangen 'U BETAALT TEVEEL, VRAAG UW GELD TERUG'. En verder wat ik al zei, de procedure kost je als vaste reiziger ontzettend veel tijd. Dat is de omgedraaide wereld.


Dat is allemaal waar wat je zegt. Maar het is geen diefstal of oplichterij. De moderators hebben het al vaak genoeg gezegd hoor. En als je er voor zou bellen of via twitter of facebook dan zou je gewoon hetzelfde verhaal horen. Dus in die zin zijn er genoeg mensen die het wel degelijk weten. En dan is het bij die groep mensen dus wel bekent.
Reputatie 7
Badge

Jammer alleen dat NS hier niets mee gaat doen.
De reizigers actief inlichten zou in ieder geval een grote stap vooruit zijn.


Er werd toch wat aan gedaan?

Jammer alleen dat NS hier niets mee gaat doen.
De reizigers actief inlichten zou in ieder geval een grote stap vooruit zijn.


Er werd toch wat aan gedaan?


Trein-D: ik wordt een beetje moe van je. Jij vindt dus dat NS 2 haar over een oplossing van het probleem mag doen. Als jij binnenkort stroomstoring hebt en je energiemaatschappij zegt 2 jaar lang: ja we zijn bezig met het oplossen van het probleem........... Dit kost diverse mensen (zie ook elders op het forum gewoon geld).
Reputatie 7
Badge


Trein-D: ik wordt een beetje moe van je. Jij vindt dus dat NS 2 haar over een oplossing van het probleem mag doen. Als jij binnenkort stroomstoring hebt en je energiemaatschappij zegt 2 jaar lang: ja we zijn bezig met het oplossen van het probleem........... Dit kost diverse mensen (zie ook elders op het forum gewoon geld).


Je zit hier op een forum, en op een forum is het normaal dat iedereen zijn eigen ideeën heeft over zaken.
En ik vind deze vergelijking van jou ook alweer zo scheef. Ik ga hier nu verder ook niet meer op in.
Ik heb me zegje gedaan.
Reputatie 7
Badge +3
https://www.rover.nl/actueel/1417-rover-wil-poortjes-station-sloterdijk-weer-open
Reputatie 7
Badge +3
Hopelijk gaat het meelezen van Rover-leden op het forum tot meer activiteit van Rover leiden. Het forum kan bijzonder goed als input dienen voor Rover en andere consumentenorganisaties.

Ik zou het wel weten als ik de redactie van Kassa of Radar was.
ik zie ook deze bij de successen van Rover in 2015:

Onze successen
De komst van één loket voor de OV-chipkaart, het laten varen van de geplande forensentaks, het starten van het initiatief 'Samen op reis' en het instandhouden van het voordeelurenabonnement.. het zijn enkele voorbeelden van de successen die wij met elkaar hebben behaald. Hieronder de belangrijkste wapenfeiten van Rover.

2015
NS verbetert de voorlichting over poortjesproblemen die de overstapper op station Hilversum geld kunnen kosten, nadat Rover dreigde hierover zelf posters op te hangen.

Op Sloterdijk en op de andere stations is volgens mij van enige voorlichting nog geen sprake. Misschien kan Rover de posters nu op Sloterdijk gaan ophangen???

@iMark: ik heb Kassa al gemaild met een eerdere post over dit probleem => helaas nog geen reactie ontvangen
Reputatie 4
https://www.rover.nl/actueel/1417-rover-wil-poortjes-station-sloterdijk-weer-open

Too little, too late.

Reageer