stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk


  • Anonymous
  • 0 reacties
bovenstaande dus

319 reacties

Reputatie 4
Als NS daadwerkelijk van mening is dat het slechts een hele kleine groep reizigers betreft, dan was het toch een hele kleine moeite geweest om deze mensen hierop te attenderen en pro-actief te compenseren voor het ongemak?
Maar het zullen wel weer de bekende alternatieve feiten zijn.
Reputatie 6
Haarlem - Castricum morgen omstreeks 14.30. Advies is of de sprinter of via Sloterdijk. In laatste geval van spoor 8 naar spoor 3 in 3 minuten. Dat lukt zeker niet met de omlooproute? Ik wilde sowieso de sprinter nemen want die is sneller maar goed je krijgt zelfs dan reisadvies via Sloterdijk.
Reputatie 7
Badge +3
Als NS daadwerkelijk van mening is dat het slechts een hele kleine groep reizigers betreft, dan was het toch een hele kleine moeite geweest om deze mensen hierop te attenderen en pro-actief te compenseren voor het ongemak?
Maar het zullen wel weer de bekende alternatieve feiten zijn.


Het is eerder een demonstratie van onvermogen van de kant van NS. Men is bekend met het probleem van het plaatsen van poortjes op bepaalde stations. Vervolgens plaatst men de poortjes toch. NS creëert zelf een probleem maar onderkent dat probleem ook maar doet er gewoon niets aan. De dooddoener is dan dat het slechts een kleine groep mensen treft. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat in dit soort gevallen om het principe.

NS moet heel goed gaan nadenken welke effecten dit soort akkefietjes hebben op de beeldvorming over het bedrijf. Na het Fyra-fiasco en de corruptie in Limburg moet er hoognodig iemand aan het roer komen die de reputatie van NS voorop stelt. Dit soort klantonvriendelijke flauwekul moet ogenblikkelijk intern aangepakt worden. NS-ers moeten weer gaan begrijpen dat ze niet zijn besteld om klanten af te zetten. Kortom: fouten moeten worden hersteld en excuses moeten worden aangeboden. Verder moeten er eindelijk een oplossing komen voor de problemen met de tarifering wanneer op hetzelfde station door de plaatsing van de poortjes tariefmatige problemen ontstaan. En als die oplossing met gesloten poortjes niet gevonden kan worden dan verzint NS maar wat anders. Haal die poortjes dan maar weer weg.

Er lopen veel te veel onderwerpen op het forum waarin NS zich onmachtig toont om fouten toe te geven en problemen op te lossen. Dat is een zeer zorgelijke ontwikkeling, zeker wanneer het gaat om de reputatie van NS. Het zijn allemaal symptomen van een bedrijf waar het niet bepaald goed gaat.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het lijkt er nu op dat er een hele kudde paarden is uitgebroken.
Reputatie 7
Badge

NS moet heel goed gaan nadenken welke effecten dit soort akkefietjes hebben op de beeldvorming over het bedrijf. Na het Fyra-fiasco en de corruptie in Limburg moet er hoognodig iemand aan het roer komen die de reputatie van NS voorop stelt. Dit soort klantonvriendelijke flauwekul moet ogenblikkelijk intern aangepakt worden. NS-ers moeten weer gaan begrijpen dat ze niet zijn besteld om klanten af te zetten. Kortom: fouten moeten worden hersteld en excuses moeten worden aangeboden. Verder moeten er eindelijk een oplossing komen voor de problemen met de tarifering wanneer op hetzelfde station door de plaatsing van de poortjes tariefmatige problemen ontstaan. En als die oplossing met gesloten poortjes niet gevonden kan worden dan verzint NS maar wat anders. Haal die poortjes dan maar weer weg.

Er lopen veel te veel onderwerpen op het forum waarin NS zich onmachtig toont om fouten toe te geven en problemen op te lossen. Dat is een zeer zorgelijke ontwikkeling, zeker wanneer het gaat om de reputatie van NS. Het zijn allemaal symptomen van een bedrijf waar het niet bepaald goed gaat.
heb je dit al richting NS-directie en RvC gestuurd? Want murmelen op dit forum komt niet verder dan een kleine kring van NS-verslaafden, die NS aan 1,5 miljoen besparing helpen.
Reputatie 7
Dagelijks blijven wij in contact en scherpen wij de directie aan n.a.v. de feedback op dit forum. Juist omdat wij als forummoderators de belangen van de reizigers hierin voorop stellen. Dit probleem ligt al bij de NS-directie klant_Jac en we hopen z.s.m. een antwoord te ontvangen.
Reputatie 7
Badge +3
De directie zou communicatie- en marketingmedewerkers die komen aankakken met dooddoeners als dat slechts een beperkt aantal reizigers last hebben van een probleem een ernstige waarschuwing moeten geven. Zo hoort een fatsoenlijk bedrijf niet met klachten van betalende reizigers om te gaan. Zeker niet wanneer het bedrijf zelf de problemen heeft veroorzaakt. De directie zou zich de ogen uit de kop moeten schamen over zoveel onwil en onkunde binnen de eigen gelederen.

Het forum is een prima plaats om kritiek te leveren. Het zou verplichte kost voor alle NS-ers moeten zijn. Dan lezen ze eens wat voor een rare en klantonvriendelijke indruk NS maakt op de buitenwereld. Typisch monopolistengedrag.
Als NS daadwerkelijk van mening is dat het slechts een hele kleine groep reizigers betreft, dan was het toch een hele kleine moeite geweest om deze mensen hierop te attenderen en pro-actief te compenseren voor het ongemak?
Maar het zullen wel weer de bekende alternatieve feiten zijn.


Het is eerder een demonstratie van onvermogen van de kant van NS. Men is bekend met het probleem van het plaatsen van poortjes op bepaalde stations. Vervolgens plaatst men de poortjes toch. NS creëert zelf een probleem maar onderkent dat probleem ook maar doet er gewoon niets aan. De dooddoener is dan dat het slechts een kleine groep mensen treft. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat in dit soort gevallen om het principe.

NS moet heel goed gaan nadenken welke effecten dit soort akkefietjes hebben op de beeldvorming over het bedrijf. Na het Fyra-fiasco en de corruptie in Limburg moet er hoognodig iemand aan het roer komen die de reputatie van NS voorop stelt. Dit soort klantonvriendelijke flauwekul moet ogenblikkelijk intern aangepakt worden. NS-ers moeten weer gaan begrijpen dat ze niet zijn besteld om klanten af te zetten. Kortom: fouten moeten worden hersteld en excuses moeten worden aangeboden. Verder moeten er eindelijk een oplossing komen voor de problemen met de tarifering wanneer op hetzelfde station door de plaatsing van de poortjes tariefmatige problemen ontstaan. En als die oplossing met gesloten poortjes niet gevonden kan worden dan verzint NS maar wat anders. Haal die poortjes dan maar weer weg.

Er lopen veel te veel onderwerpen op het forum waarin NS zich onmachtig toont om fouten toe te geven en problemen op te lossen. Dat is een zeer zorgelijke ontwikkeling, zeker wanneer het gaat om de reputatie van NS. Het zijn allemaal symptomen van een bedrijf waar het niet bepaald goed gaat.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het lijkt er nu op dat er een hele kudde paarden is uitgebroken.


Ik heb al lange tijd het vertrouwen in de NS verloren. Gisteren trouwens ook nog een leuke actie op Zaandam. Ik moest naar Beverwijk en in veel gevallen is het dan handiger om met de Bus te gaan. Bus doet er nl 25 minuten over. Ik had echter net de bus gemist en vroeg derhalve bij het serviceloket hoe laat ik in Beverwijk zou zijn als ik de trein nam. Antwoord: Kan ik u niet vertellen: Internet ligt eruit. Toen maar rechtsomkeert gemaakt en alsnog de bus genomen
Reputatie 7
Badge
heb je dit al richting NS-directie en RvC gestuurd? Want murmelen op dit forum komt niet verder dan een kleine kring van NS-verslaafden, die NS aan 1,5 miljoen besparing helpen.

Het forum dient juist om dit soort dingen door te spelen toch? Je doet net alsof het totaal geen nut heeft om deze zaken aan te kaarten op dit forum.
Dagelijks blijven wij in contact en scherpen wij de directie aan n.a.v. de feedback op dit forum. Juist omdat wij als forummoderators de belangen van de reizigers hierin voorop stellen. Dit probleem ligt al bij de NS-directie klant_Jac en we hopen z.s.m. een antwoord te ontvangen.

Als het antwoord net zo lang op zich laat wachten als in dit topic: Hoe gaat met dienstregeling 2018 treinverkeer en grensabonnement lopen naar Antwerpen?

Dan hebben we nu nog ongeveer 8 maanden te gaan.
Reputatie 1
heb je dit al richting NS-directie en RvC gestuurd? Want murmelen op dit forum komt niet verder dan een kleine kring van NS-verslaafden, die NS aan 1,5 miljoen besparing helpen.

Het forum dient juist om dit soort dingen door te spelen toch? Je doet net alsof het totaal geen nut heeft om deze zaken aan te kaarten op dit forum.


Is er iets mee gedaan dan? Het werd al ruim vóór de poortjes gesloten werden aan de kaak gesteld ...
Als NS daadwerkelijk van mening is dat het slechts een hele kleine groep reizigers betreft, dan was het toch een hele kleine moeite geweest om deze mensen hierop te attenderen en pro-actief te compenseren voor het ongemak?
Maar het zullen wel weer de bekende alternatieve feiten zijn.


Het is eerder een demonstratie van onvermogen van de kant van NS. Men is bekend met het probleem van het plaatsen van poortjes op bepaalde stations. Vervolgens plaatst men de poortjes toch. NS creëert zelf een probleem maar onderkent dat probleem ook maar doet er gewoon niets aan. De dooddoener is dan dat het slechts een kleine groep mensen treft. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat in dit soort gevallen om het principe.

NS moet heel goed gaan nadenken welke effecten dit soort akkefietjes hebben op de beeldvorming over het bedrijf. Na het Fyra-fiasco en de corruptie in Limburg moet er hoognodig iemand aan het roer komen die de reputatie van NS voorop stelt. Dit soort klantonvriendelijke flauwekul moet ogenblikkelijk intern aangepakt worden. NS-ers moeten weer gaan begrijpen dat ze niet zijn besteld om klanten af te zetten. Kortom: fouten moeten worden hersteld en excuses moeten worden aangeboden. Verder moeten er eindelijk een oplossing komen voor de problemen met de tarifering wanneer op hetzelfde station door de plaatsing van de poortjes tariefmatige problemen ontstaan. En als die oplossing met gesloten poortjes niet gevonden kan worden dan verzint NS maar wat anders. Haal die poortjes dan maar weer weg.

Er lopen veel te veel onderwerpen op het forum waarin NS zich onmachtig toont om fouten toe te geven en problemen op te lossen. Dat is een zeer zorgelijke ontwikkeling, zeker wanneer het gaat om de reputatie van NS. Het zijn allemaal symptomen van een bedrijf waar het niet bepaald goed gaat.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het lijkt er nu op dat er een hele kudde paarden is uitgebroken.


Heel mooi geschreven en helaas maar al te waar.
Reputatie 7
Badge


Is er iets mee gedaan dan? Het werd al ruim vóór de poortjes gesloten werden aan de kaak gesteld ...


Ooh ja is dat zo? Mag ik dan even dat topic zien dat toen werd geopend voor dat de poortjes werden geïnstalleerd op Sloterdijk?
Reputatie 5
Ik hoor dat dit nu al bijna twee weken duurt. Hoe lang duurt het om een knopje te zoeken: 'open poortjes Amsterdam Sloterdijk'.
Er zijn klachten, dan kies je toch eerst even voor een noodoplossing? (poortjes weer open doen). Waarom moet dat 2 weken duren. Moderator heeft dat dag 1 waarschijnlijk doorgegeven. Dan is dat dag 1 ook bij de juiste persoon beland. En die juiste persoon had in diezelfde dag 1 ook het knopje kunnen indrukken om de poortjes te openen.

Diep triest van de NS weer.
Reputatie 1


Is er iets mee gedaan dan? Het werd al ruim vóór de poortjes gesloten werden aan de kaak gesteld ...


Ooh ja is dat zo? Mag ik dan even dat topic zien dat toen werd geopend voor dat de poortjes werden geïnstalleerd op Sloterdijk?


Uit deze reactie hadden ze het al kunnen destilleren:
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/plaats-poortjes-amsterdam-sloterdijk-onlogisch-32778?postid=215244
Heeft dit dan gevolgen voor de mogelijke omreisroute van reizigers van de kennemerlijn? Als er op de kennemerlijn weer eens problemen zijn moet ik van Zandvoort via Sloterdijk naar Alkmaar. Dat houdt dan dus in dat ik van het ene perron naar het andere perron in Sloterdijk door poortjes zal moeten gaan. Aangezien Sloterdijk in dit geval buiten mijn trajectabo valt, zie ik de bui al hangen dat ik bij iedere verstoring op de kennemerlijn dus moeite moet gaan doen om teveel betaalde reiskosten terug te gaan vorderen.
10 maanden geleden ...

Inmiddels is Zandvoort - Sloterdijk - Alkmaar gewoon de route die de reisplanner aangeeft.
Reputatie 7
Badge +3
Meer dan 3 jaar geleden is de problematiek van het verplicht in- en uitchecken op sommige stations bij een overstap van NS op NS al aangekaart.
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/overstap-ns-ns-verplicht-uit-en-inchecken-4598
Het ging toen om stations als Amsterdam Muiderpoort, Hilversum en Hoofddorp.
Het is heel opvallend (en treurig) dat in dat topic door werkelijk helemaal niemand van NS is gereageerd. En dan nu net doen of het een "nieuw" probleem is.

In plaats van het probleem op te lossen op deze stations is NS doodleuk verder gegaan met vergroten van de problematiek door ook in Amsterdam Sloterdijk zo'n ongewenste situatie te creëren. Dit is precies een voorbeeld waarom mensen NS zo'n rare organisatie vinden: niet de problemen oplossen maar met oogkleppen op gewoon meer problemen veroorzaken. Je verstand staat er bij stil. Het is stuitend monopolistengedrag.
Reputatie 7
Badge


Uit deze reactie hadden ze het al kunnen destilleren:
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/plaats-poortjes-amsterdam-sloterdijk-onlogisch-32778?postid=215244
Heeft dit dan gevolgen voor de mogelijke omreisroute van reizigers van de kennemerlijn? Als er op de kennemerlijn weer eens problemen zijn moet ik van Zandvoort via Sloterdijk naar Alkmaar. Dat houdt dan dus in dat ik van het ene perron naar het andere perron in Sloterdijk door poortjes zal moeten gaan. Aangezien Sloterdijk in dit geval buiten mijn trajectabo valt, zie ik de bui al hangen dat ik bij iedere verstoring op de kennemerlijn dus moeite moet gaan doen om teveel betaalde reiskosten terug te gaan vorderen.
10 maanden geleden ...

Inmiddels is Zandvoort - Sloterdijk - Alkmaar gewoon de route die de reisplanner aangeeft.


11 maanden geleden stonden die poortjes er al hoor.

En wat een onzin is dit weer zeg. Wat moet ik hier eigenlijk mee thomroos? Dit heeft toch helemaal niks te maken met dit onderwerp? ik heb de TS in dat linkje van jou echt helemaal niks horen zeggen over de problemen dat reizigers meer betalen omdat ze moeten omrijden en verplicht in en uit moeten checken in Sloterdijk.
Het enige wat hij zegt is dat hij bang is dat er in de spits veel mensen verdrukt zullen raken en dat hij die poortjes helemaal niks vind.
Reputatie 5
Hoe tof zou het zijn als NS haar concessie verliest in 2025. Dat gewoon andere vervoerders de Intercitydiensten in Nederland oppikken. Want in 2025 is het vást wel mogelijk om een uniforme checkin/out te realiseren.

Iedere regionale dienst waar NS niet meer werkzaam is heeft geleid tot een stijging van het aantal reizigers.

Overigens zijn de poortjes van Prorail en niet van NS ;)
Maarja, Prorail en projecten zijn ook geen vriendjes. "kuch, station Zwolle Stadshagen".
Reputatie 1
11 maanden geleden stonden die poortjes er al hoor.
Maar toen waren ze nog niet gesloten.
Reputatie 7
Badge +3
Beheerste Toegang Stations (BTS) is wel degelijk een project van NS en niet van de andere vervoerders. Die moeten verplicht meeliften wanneer er door NS poortjes worden geplaatst (en gesloten).
Hier een citaat uit het jaarverslag van NS uit 2013.


Bron: http://2013.nsjaarverslag.nl/jaarverslag-2013/s1046_VerslagVanActiviteiten/s1064_WijDenkenVanDeurTotDeur/s1068_ToegangTotStations/a1118_default

De poortjes werden en worden gezien als hét middel om zwartrijders en andere overlastveroorzakers uit de trein te weren. En voor die zienswijze moet alles wijken, ook wanneer het plaatsen van poortjes tot andere problemen leidt. Typisch het gedrag van een monopolist die weigert de plannen te herzien wanneer daar aanleiding toe is.
Reputatie 4
Dagelijks blijven wij in contact en scherpen wij de directie aan n.a.v. de feedback op dit forum. Juist omdat wij als forummoderators de belangen van de reizigers hierin voorop stellen. Dit probleem ligt al bij de NS-directie klant_Jac en we hopen z.s.m. een antwoord te ontvangen.

Wat moet dat frustrerend zijn als je merkt dat met die berichten helemaal niets gedaan wordt omdat de belangen van de reizigers bij degenen die ook daadwerkelijk iets zouden kunnen doen voor die reizigers er kennelijk niet toe doen.
Reputatie 4
Hoe tof zou het zijn als NS haar concessie verliest in 2025. Dat gewoon andere vervoerders de Intercitydiensten in Nederland oppikken. Want in 2025 is het vást wel mogelijk om een uniforme checkin/out te realiseren.

Iedere regionale dienst waar NS niet meer werkzaam is heeft geleid tot een stijging van het aantal reizigers.

Overigens zijn de poortjes van Prorail en niet van NS ;)
Maarja, Prorail en projecten zijn ook geen vriendjes. "kuch, station Zwolle Stadshagen".


Ik heb niet de illusie dat dan opeens alles beter zou worden, maar het zou me niet verkeerd lijken als de arrogantie en de minachting van de klant een keer zou worden bestraft. Nu lijkt men er van uit te gaan toch wel overal mee weg te komen en daar wordt iets te veel misbruik van gemaakt.
Miriam van de NS schreef overigens 9 maanden geleden het volgende:

Miriam NS


Moderator
Reacties: 2797


9 maanden geleden
Rapporteer
34
Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Het klopt inderdaad dat diverse toegangen worden voorzien van poortjes. Op de perronuiteinden zijn de poorten geïnstalleerd en in de stationshal worden nu de voorbereidingen (kabel en leidingen o.a.) getroffen. Ik hoop dat dit de situatie wat duidelijk maakt.

Betreffende de tarieven, hier kom ik nog even op terug.

Hieruit blijkt dus overduidelijk dat dit probleem al 9 maanden genegeerd wordt door NS.
Voor wie het allemaal nog even wil nalezen: vanaf post 30 t/m post 34:

Miriam geeft zowel in post 33 als in post 34 aan dat zij navraag zal doen. Tot op heden heeft dit dus nergens toe geleid.

https://forum.ns.nl/op-het-station-17/plaats-poortjes-amsterdam-sloterdijk-onlogisch-32778/index2.html#post220190

Misschien kan een moderator even aangeven waarom hier niets mee is gebeurd?

Ik denk eigenlijk dat ik het toch niet helemaal eens ben met IMark, ik vind NS geen rare organisatie, ik vind NS een nare organisatie. (Dat je zo kan omgaan met je klanten....)
Reputatie 7
Badge +3
NS is vooral erg raar maar de uitkomsten zijn op sommige momenten als deze ook nog eens bijzonder naar. Het is een ongelooflijk staaltje monopolistengedrag van een grote organisatie. Er is totaal geen coördinatie. Men doet maar wat en niemand bij NS durft of kan een beslissing te nemen om tot een oplossing te komen.

Het is te schofterig voor woorden dat het stupide poortjesplan in Sloterdijk doorgang heeft mogen vinden terwijl al jaren bekend was tot welke problemen het zou leiden. De enige oplossing is om de fouten toe te geven, de poortjes weer te openen of zelfs weg te halen. Daarna uithuilen en opnieuw beginnen en eerst de tariefmatige problemen oplossen. Maar wie durft of kan besluit nemen binnen NS? Wie slaat er eens met de vuist op tafel en zorgt dat de incompetente poortjesplaatsers nooit meer iets mogen ontwerpen voor plekken waar betalende reizigers in de buurt komen? Wat een onkunde gekoppeld aan desinteresse.
Ik zou willen dat op ieder station poortjes stonden.
4 paaltjes op een onmogelijke plek, waar hangjongeren rondom staan.
Inchecken lukt niet en als je dan op bestemming bent moet je door poortje 20 euro kwijt.
Gewoon altijd door poortjes, het is toch normaal dat je betaald voor iets waar je gebruik van hebt gemaakt.
Oké de trein in Nederland is duur maar dat is een discussie los van de poortjes.

Reageer