Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?
NS propageert het gebruik van de NS app als basis voor alle informatie. De gele vertrekposters en stationsklokken kunnen verdwijnen. Alles vindt de reiziger in de "app". Voor de digibeten blijft er voorlopig op elk station een beeldscherm met vertrektijden, en op grotere stations een beeldscherm bij elk perron. Treinkaartjes zitten ook in de "app".
Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.
Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".
Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?
Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.
Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?
Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.
Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".
Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?
Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.
Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?
Bladzijde 2 / 12
De IC Leiden - Utrecht stopt er wel.
Loes,
Die had jij volgens mij al eerder hier gemeld dan ik mijn Laan van NOI scherm, die intussen al lang en breed gefixed is. Maar goed, op het betreffende station speelt ook nog een issue van een CTA die naar verwachting ergens in 2e kwartaal verplaatst zou worden, weet alleen niet of het dan om hetzelfde scherm gaat. Dat zou gaan om "de klok en de CTA (de enige op het perron richting Eindhoven) die hangen op het perron aan de Deurnese zijde, terwijl de treinen nu stoppen op het verlengde perrondeel aan Eindhovense zijde".
Uit dit topic: https://forum.ns.nl/op-het-station-17/stopplaats-treinen-op-station-helmond-35594
Die had jij volgens mij al eerder hier gemeld dan ik mijn Laan van NOI scherm, die intussen al lang en breed gefixed is. Maar goed, op het betreffende station speelt ook nog een issue van een CTA die naar verwachting ergens in 2e kwartaal verplaatst zou worden, weet alleen niet of het dan om hetzelfde scherm gaat. Dat zou gaan om "de klok en de CTA (de enige op het perron richting Eindhoven) die hangen op het perron aan de Deurnese zijde, terwijl de treinen nu stoppen op het verlengde perrondeel aan Eindhovense zijde".
Uit dit topic: https://forum.ns.nl/op-het-station-17/stopplaats-treinen-op-station-helmond-35594
Dat was vanmorgen nog niet het geval, toen deed ie het nog naar behoren. Is mij idd niet onbekend nee 🤣. Zal hem morgen direct melden.
Haha nee dankje, maar ik vind het wel erg opmerkelijk dat een klant, die de moeite doet om een defect te melden, zo in een spel tussen NS en ProRail moet eindigen. NS stuurt hem nog op pad om een nummer te zoeken, ProRail kan dat nummer zo terugvinden in asset management, en daarna bakkeleien we nog even over wie er verantwoordelijk is (hint: NS).
Klant laat melden een volgende keer wel uit z'n hoofd.
Klant laat melden een volgende keer wel uit z'n hoofd.
Dat was niet helemaal waarom ik hem plaatste overigens, anders had ik hem zelf ook wel even doorgegeven via de storingsorganisatie 😉 Lijkt me een snellere weg, haha.
De uiteindelijke presentatielaag op de CTA-bakken is gewoon een webpagina, haha. Incidenteel zie je foto's van schermen die een HTTP 500 o.i.d. geven.
Herken de interface van jouw screenshot zo snel even niet overigens, kan de URL ook niet zien helaas. Maar uiteindelijk zou iedereen zo'n interface kunnen bouwen, de achterliggende datastroom is openbaar. Je mist alleen wat handelingen die een reisinformant in PUB kan doen ("Niet instappen", "Vooraan instappen" e.d.).
Herken de interface van jouw screenshot zo snel even niet overigens, kan de URL ook niet zien helaas. Maar uiteindelijk zou iedereen zo'n interface kunnen bouwen, de achterliggende datastroom is openbaar. Je mist alleen wat handelingen die een reisinformant in PUB kan doen ("Niet instappen", "Vooraan instappen" e.d.).
Ah, wel van ForeyeT, daar was ik even benieuwd naar, had me ook nog voor kunnen stellen dat een enthousiaste hobbyist zelf een interfaceje in elkaar had geknutseld.
Volgende (maar al bekend, want sticker)
Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165
Edit: Is Gouda dus
Beste @NS_online dit 'bord/beeld' is nu al weken kapot, u geeft aan te werken aan spoedig herstel, wat verstaat u onder spoedig? En heeft u deze digitale borden niet op voorraad?
Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165
Edit: Is Gouda dus
Ja klopt, vrij veel Ubuntu in NS-land. En ja, dat is een opvallende keuze. Maar het is echt. Paar stukjes in OBIS domein ook overigens.
In Den Bosch functioneerde de stationsklok op spoor 4a niet goed maar dat heeft ProRail.adequaat opgelost door hem definitief weg te halen.
Het scherm op Delft 2b had ik vrijdag zelf ook nog even op Twitter doorgegeven o.a. direct aan ForeyT en die melden zojuist dat het intussen verholpen is.
Als ik vanmiddag even tijd heb zal ik het checken op het b gedeelte, normaal stap ik altijd in en uit op het a gedeelte.
Die Flirts hebben dan nog wel de reisinformatie.
Eén van die nieuwe SNG's. stel 2711, deed het vandaag zonder reisinfo. Ook de computeromroepmevrouw had denk ik besloten een lang weekend te nemen. Misschien is ze terug naar Spanje, veel te koud hier nu. Ik geef haar groot gelijk 😂
Eens kijken of ze die in het weekend weer ergens kunnen opsnorren zodat ze maandagochtend weer present is.
Zijn naturlijk nog wel testritten 😊
Eén van die nieuwe SNG's. stel 2711, deed het vandaag zonder reisinfo. Ook de computeromroepmevrouw had denk ik besloten een lang weekend te nemen. Misschien is ze terug naar Spanje, veel te koud hier nu. Ik geef haar groot gelijk 😂
Eens kijken of ze die in het weekend weer ergens kunnen opsnorren zodat ze maandagochtend weer present is.
Zijn naturlijk nog wel testritten 😊
Leuk feitje. Momenteel worden er heel veel CTA's voorzien van een revisie met onder meer nieuwe hardware. Als ik de video zie gaat het om de CTA's die niet onder een overkapping staan en twee schermen boven elkaar hebben.
https://www.facebook.com/ConclusionForeyeT/posts/3691979827587909 (video)
https://www.foreyet.nl/nieuws/nieuwe-55-inch-displays
De trein is dan misschien wel nieuw, maar SNG stel 2720 is niet echt bij de tijd.
De verwachte aankomsttijd is juist. Op die andere tijd zul je mij nog niet in een trein zien😂
Maar altijd nog beter dan 2 dagen geleden in de 2706, die 's middags helemaal geen reisinfo, tijd of omroep had. Iets wat trouwens best regelmatig gebeurt in de SNG's.
De verwachte aankomsttijd is juist. Op die andere tijd zul je mij nog niet in een trein zien😂
Maar altijd nog beter dan 2 dagen geleden in de 2706, die 's middags helemaal geen reisinfo, tijd of omroep had. Iets wat trouwens best regelmatig gebeurt in de SNG's.
Gevalletje zomertijd in de SNG (en FLIRT misschien ook weer?) 🤔
Met dank aan@Sander-VH (via Twitter) 🙂
@NS_online de klok staat verkeerd. Trein 2728 S81 naar Zwolle vertrekt om 19.23
Met dank aan
Bladzijde 2 / 12
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.