Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?



Toon eerste bericht

256 reacties

Badge +3
@Loes Ik zie deze op Ehv voorbij komen wegens vertraging.. beetje geelzucht, dus aan vervanging toe voordat die op zwart gaat?

Jij en @Henk_NL weten natuurlijk meteen waar dat is, gezien het 'personeelshuisje' op de achtergrond.

Wel druk die rookzone zeg! Uche uche 😛 Het nummer.. zoek maar uit!

Dat was vanmorgen nog niet het geval, toen deed ie het nog naar behoren. Is mij idd niet onbekend nee 🤣. Zal hem morgen direct melden.
Wat heb ik er nou weer mee te maken 😵😵
@Robert B

Dat bord doet het naar behoren. Geen gele vloed.

Haha nee dankje, maar ik vind het wel erg opmerkelijk dat een klant, die de moeite doet om een defect te melden, zo in een spel tussen NS en ProRail moet eindigen. NS stuurt hem nog op pad om een nummer te zoeken, ProRail kan dat nummer zo terugvinden in asset management, en daarna bakkeleien we nog even over wie er verantwoordelijk is (hint: NS).

Klant laat melden een volgende keer wel uit z'n hoofd.
Dat was niet helemaal waarom ik hem plaatste overigens, anders had ik hem zelf ook wel even doorgegeven via de storingsorganisatie 😉 Lijkt me een snellere weg, haha.
Reputatie 7
Badge +3
We hebben er weer eentje. ☹
Gisterochtend deed 'ie het nog, maar vanmorgen niet meer. Maar wel heel snel stickertje dat schade is opgenomen (06-09-2018). Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.....

Is overigens scherm 11343 op De Vink

De uiteindelijke presentatielaag op de CTA-bakken is gewoon een webpagina, haha. Incidenteel zie je foto's van schermen die een HTTP 500 o.i.d. geven.

Herken de interface van jouw screenshot zo snel even niet overigens, kan de URL ook niet zien helaas. Maar uiteindelijk zou iedereen zo'n interface kunnen bouwen, de achterliggende datastroom is openbaar. Je mist alleen wat handelingen die een reisinformant in PUB kan doen ("Niet instappen", "Vooraan instappen" e.d.).

Ah, wel van ForeyeT, daar was ik even benieuwd naar, had me ook nog voor kunnen stellen dat een enthousiaste hobbyist zelf een interfaceje in elkaar had geknutseld.
Badge +3
Volgende (maar al bekend, want sticker)


Beste @NS_online dit 'bord/beeld' is nu al weken kapot, u geeft aan te werken aan spoedig herstel, wat verstaat u onder spoedig? En heeft u deze digitale borden niet op voorraad?

Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165

Edit: Is Gouda dus
Reputatie 7
Badge +3
Dat is dus nummertje 15317

Reputatie 7
Badge +3
In Den Bosch functioneerde de stationsklok op spoor 4a niet goed maar dat heeft ProRail.adequaat opgelost door hem definitief weg te halen.
Reputatie 7
Badge +3
@Stijn NS
Het scherm op Delft 2b had ik vrijdag zelf ook nog even op Twitter doorgegeven o.a. direct aan ForeyT en die melden zojuist dat het intussen verholpen is.
Als ik vanmiddag even tijd heb zal ik het checken op het b gedeelte, normaal stap ik altijd in en uit op het a gedeelte.
Reputatie 7
Badge +3
Die Flirts hebben dan nog wel de reisinformatie.

Eén van die nieuwe SNG's. stel 2711, deed het vandaag zonder reisinfo. Ook de computeromroepmevrouw had denk ik besloten een lang weekend te nemen. Misschien is ze terug naar Spanje, veel te koud hier nu. Ik geef haar groot gelijk 😂
Eens kijken of ze die in het weekend weer ergens kunnen opsnorren zodat ze maandagochtend weer present is.

Zijn naturlijk nog wel testritten 😊
Reputatie 7
Badge +3
De trein is dan misschien wel nieuw, maar SNG stel 2720 is niet echt bij de tijd.

De verwachte aankomsttijd is juist. Op die andere tijd zul je mij nog niet in een trein zien😂

Maar altijd nog beter dan 2 dagen geleden in de 2706, die 's middags helemaal geen reisinfo, tijd of omroep had. Iets wat trouwens best regelmatig gebeurt in de SNG's.

Is doorgegeven, geen nummer voor nodig 😀 Ga niet het halve land af om stickers te plakken hoor 😉
Badge +3
Die 'like' wilde ik ook geven maar no go!

Net of @Henk_NL niet bestaat ;-)

As we speak... Is dit scherm te klein of de tekst te groot?

Badge +3
Gevalletje zomertijd in de SNG (en FLIRT misschien ook weer?) 🤔


@NS_online de klok staat verkeerd. Trein 2728 S81 naar Zwolle vertrekt om 19.23

Met dank aan @Sander-VH (via Twitter) 🙂
Badge +3
Een like uitdelen hier werkt overigens alweer/nog steeds niet!
Reputatie 7
Badge +3
Het gebeurde bij ons op werk ook wel eens. Was een collega terwijl je even van je plek was leuk bezig geweest je voor de gek te houden en kwam je terug stond je scherm op zijn kop. Leuk spelen met de Ctrl+Alt toetsen.
Goedemiddag klant_Jac. Ik heb hierover contact opgenomen met ProRail en zal het laten weten wanneer ik een reactie krijg. Ik durf echter niet te zeggen of ik ook werkelijk inhoudelijke informatie kan geven, het is goed mogelijk dat dit cijfers zijn die niet openbaar gemaakt worden.

Ik wil in ieder geval wel aangeven dat, ook al lijkt het zo, het stationspersoneel zeker niet niets doet, zoals ook al vaker aangegeven op het forum. Datzelfde geldt voor de informatie die wij nodig hebben om een storing door te geven. Dat zijn puur de criteria die nodig zijn om een reset te doen van een informatiebord, dat hebben we nu eenmaal nodig.
Volgens mij bedoeld Henk_NL enkel dat de reisinformatie niet meer bij ProRail ligt. Het beheer en onderhoud van de borden en klokken zelf hebben ze, voor zover ik weet, nog zeker wel. Enkel de informatie die daar op getoond wordt niet meer. Een reset van zo'n bord zal dan alsnog door ProRail uitgevoerd moeten worden. Enkel als er inhoudelijk iets aan de reisinformatie niet klopt is het voor ons 🙂
Het is discutabel wie verantwoordelijk is, maar in by far de meeste gevallen is dat NS/DCRI. Pak de besluiten van de NMa er maar bij.

7.
Op 25 mei 2012 hebben partijen hun voor
nemen gemeld bij de NMa. De gemelde
operatie betreft het voornemen van NS Reiz
igers en ProRail om
het verstrekken van
reisinformatie en alle daarmee samenhangende diensten,
hardware
, presentatiemiddelen (zie
hierna punt 14) en personeel onder
te brengen bij NS Reizigers.


14.
Bij Reisinformatie zijn circa 272 medewerker
s in dienst die overgaan van ProRail naar
NS. De concentratie heeft verder
betrekking op de zogenaamde
hardware
en
‘presentatiemiddelen’ op de stat
ions, dat wil zeggen de CTA-bakken
7
, de Treinbeeldschermen
8
en
de omroepinstallaties op stations.
Ok nu weet ik het ook niet meer. Als wij een melding maken van een defect bord of klok gaat dat naar een @prorail.nl e-mail adres. :?
Zou niet weten wie of wat 5900 is helaas :8

Reageer