Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?

  • 26 December 2017
  • 280 reacties
  • 10541 Bekeken


Toon eerste bericht

280 reacties

Reputatie 7
Badge
En ik ga snel eens kijken of Woerden ook weer up and running for 100% is.
Reputatie 7
Badge +3
voor Woerden maakt dat niet zoveel uit want is al een tijdlang geen IC station meer (of nooit geweest?) :)
De IC Leiden - Utrecht stopt er wel.
Die heb ikal tijden op de radar staan. Zit een mooie sticker defect op, dat wel 😞.
Reputatie 7
Badge +3
Loes,
Die had jij volgens mij al eerder hier gemeld dan ik mijn Laan van NOI scherm, die intussen al lang en breed gefixed is. Maar goed, op het betreffende station speelt ook nog een issue van een CTA die naar verwachting ergens in 2e kwartaal verplaatst zou worden, weet alleen niet of het dan om hetzelfde scherm gaat. Dat zou gaan om "de klok en de CTA (de enige op het perron richting Eindhoven) die hangen op het perron aan de Deurnese zijde, terwijl de treinen nu stoppen op het verlengde perrondeel aan Eindhovense zijde".
Uit dit topic: https://forum.ns.nl/op-het-station-17/stopplaats-treinen-op-station-helmond-35594
Badge +3

@Loes

Ik zie deze op Ehv voorbij komen wegens vertraging.. beetje geelzucht, dus aan vervanging toe voordat die op zwart gaat?

Jij weet natuurlijk meteen waar dat is, gezien het 'personeelshuisje' op de achtergrond.

Wel druk die rookzone zeg! Uche uche 😛 Het nummer.. zoek maar uit!
 

e51cd49a-54c8-4684-a2b6-256ed4aa8eca.jpg

Dat was vanmorgen nog niet het geval, toen deed ie het nog naar behoren. Is mij idd niet onbekend nee 🤣. Zal hem morgen direct melden.
Wat heb ik er nou weer mee te maken 😵😵
@Robert B

Dat bord doet het naar behoren. Geen gele vloed.

Haha nee dankje, maar ik vind het wel erg opmerkelijk dat een klant, die de moeite doet om een defect te melden, zo in een spel tussen NS en ProRail moet eindigen. NS stuurt hem nog op pad om een nummer te zoeken, ProRail kan dat nummer zo terugvinden in asset management, en daarna bakkeleien we nog even over wie er verantwoordelijk is (hint: NS).

Klant laat melden een volgende keer wel uit z'n hoofd.
Dat was niet helemaal waarom ik hem plaatste overigens, anders had ik hem zelf ook wel even doorgegeven via de storingsorganisatie 😉 Lijkt me een snellere weg, haha.
Reputatie 7
Badge +3
We hebben er weer eentje. ☹️
Gisterochtend deed 'ie het nog, maar vanmorgen niet meer. Maar wel heel snel stickertje dat schade is opgenomen (06-09-2018). Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.....

Is overigens scherm 11343 op De Vink

De uiteindelijke presentatielaag op de CTA-bakken is gewoon een webpagina, haha. Incidenteel zie je foto's van schermen die een HTTP 500 o.i.d. geven.

Herken de interface van jouw screenshot zo snel even niet overigens, kan de URL ook niet zien helaas. Maar uiteindelijk zou iedereen zo'n interface kunnen bouwen, de achterliggende datastroom is openbaar. Je mist alleen wat handelingen die een reisinformant in PUB kan doen ("Niet instappen", "Vooraan instappen" e.d.).

Ah, wel van ForeyeT, daar was ik even benieuwd naar, had me ook nog voor kunnen stellen dat een enthousiaste hobbyist zelf een interfaceje in elkaar had geknutseld.
Badge +3
Volgende (maar al bekend, want sticker)


Beste @NS_online dit 'bord/beeld' is nu al weken kapot, u geeft aan te werken aan spoedig herstel, wat verstaat u onder spoedig? En heeft u deze digitale borden niet op voorraad?

Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165

Edit: Is Gouda dus
Reputatie 7
Badge +3
Dat is dus nummertje 15317

Ja klopt, vrij veel Ubuntu in NS-land. En ja, dat is een opvallende keuze. Maar het is echt. Paar stukjes in OBIS domein ook overigens. 

In Den Bosch functioneerde de stationsklok op spoor 4a niet goed maar dat heeft ProRail.adequaat opgelost door hem definitief weg te halen.
Reputatie 7
Badge +3
@Stijn NS
Het scherm op Delft 2b had ik vrijdag zelf ook nog even op Twitter doorgegeven o.a. direct aan ForeyT en die melden zojuist dat het intussen verholpen is.
Als ik vanmiddag even tijd heb zal ik het checken op het b gedeelte, normaal stap ik altijd in en uit op het a gedeelte.
Reputatie 7
Badge +3
Die Flirts hebben dan nog wel de reisinformatie.

Eén van die nieuwe SNG's. stel 2711, deed het vandaag zonder reisinfo. Ook de computeromroepmevrouw had denk ik besloten een lang weekend te nemen. Misschien is ze terug naar Spanje, veel te koud hier nu. Ik geef haar groot gelijk 😂
Eens kijken of ze die in het weekend weer ergens kunnen opsnorren zodat ze maandagochtend weer present is.

Zijn naturlijk nog wel testritten 😊
Reputatie 7
Badge +3
Deze machinist had gister zelfs een een verkeerde datum op zijn trein staan
En ik zit al de hele week in treinstel waar een datum van nog 2 dagen later op staat 🤣


Reputatie 7
Badge

Leuk feitje. Momenteel worden er heel veel CTA's voorzien van een revisie met onder meer nieuwe hardware. Als ik de video zie gaat het om de CTA's die niet onder een overkapping staan en twee schermen boven elkaar hebben.

https://www.facebook.com/ConclusionForeyeT/posts/3691979827587909 (video)

https://www.foreyet.nl/nieuws/nieuwe-55-inch-displays

 

Reputatie 7
Badge +3
De trein is dan misschien wel nieuw, maar SNG stel 2720 is niet echt bij de tijd.

De verwachte aankomsttijd is juist. Op die andere tijd zul je mij nog niet in een trein zien😂

Maar altijd nog beter dan 2 dagen geleden in de 2706, die 's middags helemaal geen reisinfo, tijd of omroep had. Iets wat trouwens best regelmatig gebeurt in de SNG's.

Is doorgegeven, geen nummer voor nodig 😀 Ga niet het halve land af om stickers te plakken hoor 😉
Badge +3

Die 'like' wilde ik ook geven maar no go! Nu wel de like!

Net of @Henk_NL niet bestaat ;-)

As we speak... Is dit scherm te klein of de tekst te groot?
 

7b8d747c-471e-4a82-a3de-1e7fa6e2fb5a.jpg

Badge +3
Gevalletje zomertijd in de SNG (en FLIRT misschien ook weer?) 🤔


@NS_online de klok staat verkeerd. Trein 2728 S81 naar Zwolle vertrekt om 19.23

Met dank aan @Sander-VH (via Twitter) 🙂

Reageer