Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?
NS propageert het gebruik van de NS app als basis voor alle informatie. De gele vertrekposters en stationsklokken kunnen verdwijnen. Alles vindt de reiziger in de "app". Voor de digibeten blijft er voorlopig op elk station een beeldscherm met vertrektijden, en op grotere stations een beeldscherm bij elk perron. Treinkaartjes zitten ook in de "app".
Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.
Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".
Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?
Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.
Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?
Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.
Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".
Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?
Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.
Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?
Bladzijde 3 / 12
Het gebeurde bij ons op werk ook wel eens. Was een collega terwijl je even van je plek was leuk bezig geweest je voor de gek te houden en kwam je terug stond je scherm op zijn kop. Leuk spelen met de Ctrl+Alt toetsen.
Goedemiddag klant_Jac. Ik heb hierover contact opgenomen met ProRail en zal het laten weten wanneer ik een reactie krijg. Ik durf echter niet te zeggen of ik ook werkelijk inhoudelijke informatie kan geven, het is goed mogelijk dat dit cijfers zijn die niet openbaar gemaakt worden.
Ik wil in ieder geval wel aangeven dat, ook al lijkt het zo, het stationspersoneel zeker niet niets doet, zoals ook al vaker aangegeven op het forum. Datzelfde geldt voor de informatie die wij nodig hebben om een storing door te geven. Dat zijn puur de criteria die nodig zijn om een reset te doen van een informatiebord, dat hebben we nu eenmaal nodig.
Ik wil in ieder geval wel aangeven dat, ook al lijkt het zo, het stationspersoneel zeker niet niets doet, zoals ook al vaker aangegeven op het forum. Datzelfde geldt voor de informatie die wij nodig hebben om een storing door te geven. Dat zijn puur de criteria die nodig zijn om een reset te doen van een informatiebord, dat hebben we nu eenmaal nodig.
Volgens mij bedoeld Henk_NL enkel dat de reisinformatie niet meer bij ProRail ligt. Het beheer en onderhoud van de borden en klokken zelf hebben ze, voor zover ik weet, nog zeker wel. Enkel de informatie die daar op getoond wordt niet meer. Een reset van zo'n bord zal dan alsnog door ProRail uitgevoerd moeten worden. Enkel als er inhoudelijk iets aan de reisinformatie niet klopt is het voor ons 🙂
Het is discutabel wie verantwoordelijk is, maar in by far de meeste gevallen is dat NS/DCRI. Pak de besluiten van de NMa er maar bij.
7.
Op 25 mei 2012 hebben partijen hun voor
nemen gemeld bij de NMa. De gemelde
operatie betreft het voornemen van NS Reiz
igers en ProRail om
het verstrekken van
reisinformatie en alle daarmee samenhangende diensten,
hardware
, presentatiemiddelen (zie
hierna punt 14) en personeel onder
te brengen bij NS Reizigers.
14.
Bij Reisinformatie zijn circa 272 medewerker
s in dienst die overgaan van ProRail naar
NS. De concentratie heeft verder
betrekking op de zogenaamde
hardware
en
‘presentatiemiddelen’ op de stat
ions, dat wil zeggen de CTA-bakken
7
, de Treinbeeldschermen
8
en
de omroepinstallaties op stations.
Ok nu weet ik het ook niet meer. Als wij een melding maken van een defect bord of klok gaat dat naar een @prorail.nl e-mail adres. :?
Nee, niet voor defecte klokken of informatieborden. Servicedesk NS Stations is wel ons adres voor bijvoorbeeld defecten aan roltrappen en draaideuren en dergelijke, brandjes in prullenbakken, gladde perrons, viezigheden enzovoort. Maar dus niet voor informatieborden of klokken, gek genoeg.
Hmm, om het makkelijk te houden, zullen we maar zeggen 🆒 Het is net NS met CGI. Misschien kunnen we nog een paar extra KPI's toevoegen om de kwaliteit te monitoren.
Een remote reset (reboot) is ook software!?!? MIjn studenten krijgen het voor elkaar om in een email een software pakketje te verstoppen waarmee de uni-server gaat rebooten, dus dan kan Stijn NS dat ook in zijn Prorail melding versturen 🆒 (t zou me niet verbazen als dat Prorail storingsmeld-emailadres in forward staat naar de NS stationsmanager van Iris NS :S )
Haha.. Photoshoppen is ook een kunst zie de student die heel NL lam legt!
F%^*& die borden ik zet er gewoon op wat ik wil! :D
Helemaal fake dus!
Maar denk bij die oranje dingen op het station met een × (kusje) maar aan mij, want dat heb ik gedaan natuurlijk! 😛
F%^*& die borden ik zet er gewoon op wat ik wil! :D
Helemaal fake dus!
Maar denk bij die oranje dingen op het station met een × (kusje) maar aan mij, want dat heb ik gedaan natuurlijk! 😛
Melding gedaan via de NS-app, ontvangstbevestiging gekregen van de NS servicedesk. Wie is hier nou uiteindelijk verantwoordelijk om te zorgen dat die schermen naar behoren functioneren. Wie mogen we aan het einde van de rit boos aankijken?
Dat de schermen in de trein de foutmeldingen, onterechte login-promts, of start-up sequences op zijn kop laten zien is geen fout. De schermen hangen ook op zijn kop vanwege de aansluitingen, en worden in de OBIS-software 180 graden gedraaid :).
Dat lijkt de voorbode van een domino uitval. Dan zijn er straks veel schermen te vervangen...
Denice NS schreef in het Lage Zwaluwe topic dat er *ook voor andere uitgevallen panelen* nieuwe schermen besteld waren en in de loop van januari 2018 zouden aankomen. Daarna moet er nog een monteur worden ingepland. En op is op. Dus weer bijbestellen en wachten...
Ik verwacht nog veel topics ...
A
Je hebt toch wel het serienummer en het lokatienummer nauwkeurig genoteerd en doorgegeven? En o ja, liefst ook nog het bord opengeschroefd, zodat je kon zien welk printplaatje doorgebrand was, daar het fabrikatienummer, type en montageplaats van doorgegeven? Tja, zo niet, dan kunnen ze er niks aan doen...
Henk_NL schreef al eerder dat als je 12345 intypt, het systeem de melding accepteert.
NS Klantenservice heeft die conversie database wel. Maar dan moet iemand van NS aan het zoeken, terwijl NS kennelijk vindt dat ProRail moet zoeken.
Reputatie 1
Het tb-scherm op station Breda aan de centrumzijde als je de trap afkomt en de passage inloopt is ook al maanden kapot. Nummer is niet te zien omdat het scherm in de wand is verwerkt. Al diverse malen via Twitter aangegeven maar wordt niks aan gedaan. Dit is de laatste poging...
Dat scherm is _echt_ al maanden stuk, dat is niet overdreven. Heb hem ook al meermaals doorgegeven via de app, natuurlijk zonder clusterid want onleesbaar.
A
thx! Is er mss een foto van?
Ik kan ze niet repareren, maar wel vuur aan de schenen leggen.
Geloof gelijk in jouw goede bedoelingen, maar geloof jij nou zélf dat er dan morgen een monteur staat om dat ding te repareren?
Geloof gelijk in jouw goede bedoelingen, maar geloof jij nou zélf dat er dan morgen een monteur staat om dat ding te repareren?
nee, maar is inmiddels wel een aantrekkelijk topic voor "Kanniewaarzijn" geworden:D
Bladzijde 3 / 12
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.