Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?

  • 26 December 2017
  • 280 reacties
  • 10541 Bekeken


Toon eerste bericht

280 reacties

Badge +3

Een like uitdelen hier werkt overigens alweer/nog steeds niet!

Reputatie 7
Badge +3
Het gebeurde bij ons op werk ook wel eens. Was een collega terwijl je even van je plek was leuk bezig geweest je voor de gek te houden en kwam je terug stond je scherm op zijn kop. Leuk spelen met de Ctrl+Alt toetsen.

Da’s weer eens iets anders, gewoon direct de stacktrace in beeld.

Goedemiddag klant_Jac. Ik heb hierover contact opgenomen met ProRail en zal het laten weten wanneer ik een reactie krijg. Ik durf echter niet te zeggen of ik ook werkelijk inhoudelijke informatie kan geven, het is goed mogelijk dat dit cijfers zijn die niet openbaar gemaakt worden.

Ik wil in ieder geval wel aangeven dat, ook al lijkt het zo, het stationspersoneel zeker niet niets doet, zoals ook al vaker aangegeven op het forum. Datzelfde geldt voor de informatie die wij nodig hebben om een storing door te geven. Dat zijn puur de criteria die nodig zijn om een reset te doen van een informatiebord, dat hebben we nu eenmaal nodig.
Volgens mij bedoeld Henk_NL enkel dat de reisinformatie niet meer bij ProRail ligt. Het beheer en onderhoud van de borden en klokken zelf hebben ze, voor zover ik weet, nog zeker wel. Enkel de informatie die daar op getoond wordt niet meer. Een reset van zo'n bord zal dan alsnog door ProRail uitgevoerd moeten worden. Enkel als er inhoudelijk iets aan de reisinformatie niet klopt is het voor ons 🙂
Het is discutabel wie verantwoordelijk is, maar in by far de meeste gevallen is dat NS/DCRI. Pak de besluiten van de NMa er maar bij.

7.
Op 25 mei 2012 hebben partijen hun voor
nemen gemeld bij de NMa. De gemelde
operatie betreft het voornemen van NS Reiz
igers en ProRail om
het verstrekken van
reisinformatie en alle daarmee samenhangende diensten,
hardware
, presentatiemiddelen (zie
hierna punt 14) en personeel onder
te brengen bij NS Reizigers.


14.
Bij Reisinformatie zijn circa 272 medewerker
s in dienst die overgaan van ProRail naar
NS. De concentratie heeft verder
betrekking op de zogenaamde
hardware
en
‘presentatiemiddelen’ op de stat
ions, dat wil zeggen de CTA-bakken
7
, de Treinbeeldschermen
8
en
de omroepinstallaties op stations.
Ok nu weet ik het ook niet meer. Als wij een melding maken van een defect bord of klok gaat dat naar een @prorail.nl e-mail adres. :?
Zou niet weten wie of wat 5900 is helaas :8
Nee, niet voor defecte klokken of informatieborden. Servicedesk NS Stations is wel ons adres voor bijvoorbeeld defecten aan roltrappen en draaideuren en dergelijke, brandjes in prullenbakken, gladde perrons, viezigheden enzovoort. Maar dus niet voor informatieborden of klokken, gek genoeg.
Hmm, om het makkelijk te houden, zullen we maar zeggen 🆒 Het is net NS met CGI. Misschien kunnen we nog een paar extra KPI's toevoegen om de kwaliteit te monitoren.
Reputatie 7
Badge
...daarnaast is de grens tussen hardware en softwarefalen hierin ook erg vaag. Bij een echt defect bord (de doorgebrande printplaten van Pejeka bijvoorbeeld) is het duidelijk, maar bij borden die achterlopen in informatie....... :? De keten InfoPlus inclusief PUB is immers weer NS-aangelegenheid.
Een remote reset (reboot) is ook software!?!? MIjn studenten krijgen het voor elkaar om in een email een software pakketje te verstoppen waarmee de uni-server gaat rebooten, dus dan kan Stijn NS dat ook in zijn Prorail melding versturen 🆒 (t zou me niet verbazen als dat Prorail storingsmeld-emailadres in forward staat naar de NS stationsmanager van Iris NS :S )
Badge +3
Haha.. Photoshoppen is ook een kunst zie de student die heel NL lam legt!

F%^*& die borden ik zet er gewoon op wat ik wil! :D

Helemaal fake dus!

Maar denk bij die oranje dingen op het station met een × (kusje) maar aan mij, want dat heb ik gedaan natuurlijk! 😛
Reputatie 7
Badge
Het was volgens mij een soort challenge en alles was nepwe communiceren langs lkaar. Jij hebt het over jouw voorbeeld, en ik over het mijne. Die 2 hebben inhoudelijk niets met elkaar van doen.
Melding gedaan via de NS-app, ontvangstbevestiging gekregen van de NS servicedesk. Wie is hier nou uiteindelijk verantwoordelijk om te zorgen dat die schermen naar behoren functioneren. Wie mogen we aan het einde van de rit boos aankijken?
Reputatie 7
Badge

Dat de schermen in de trein de foutmeldingen, onterechte login-promts, of start-up sequences op zijn kop laten zien is geen fout. De schermen hangen ook op zijn kop vanwege de aansluitingen, en worden in de OBIS-software 180 graden gedraaid :).

Reputatie 7
Badge
... Zal nog wel een paar weken duren voordat het scherm daadwerkelijk faalt en op zwart gaat. Dit soort hardwarekwalen zijn natuurlijk wel het begin van het einde, -)
Dat lijkt de voorbode van een domino uitval. Dan zijn er straks veel schermen te vervangen...
Denice NS schreef in het Lage Zwaluwe topic dat er *ook voor andere uitgevallen panelen* nieuwe schermen besteld waren en in de loop van januari 2018 zouden aankomen. Daarna moet er nog een monteur worden ingepland. En op is op. Dus weer bijbestellen en wachten...
Ik verwacht nog veel topics ...
Badge +3
En daar is de volgende (Almelo)....
Je hebt toch wel het serienummer en het lokatienummer nauwkeurig genoteerd en doorgegeven? En o ja, liefst ook nog het bord opengeschroefd, zodat je kon zien welk printplaatje doorgebrand was, daar het fabrikatienummer, type en montageplaats van doorgegeven? Tja, zo niet, dan kunnen ze er niks aan doen...
Reputatie 7
Badge
, blijkbaar heeft ProRail een of ander systeem waarbij een * (verplicht veld) staat voor dat nummer.
Henk_NL schreef al eerder dat als je 12345 intypt, het systeem de melding accepteert.
NS Klantenservice heeft die conversie database wel. Maar dan moet iemand van NS aan het zoeken, terwijl NS kennelijk vindt dat ProRail moet zoeken.
Badge +3

Tilburg vr 19-02-2021… 

Via https://twitter.com/KiyoTheWolf/status/1362834876316200960

 

Tochjo komt uit Australië confirmed. The man from the land down under. 

Reputatie 1
Het tb-scherm op station Breda aan de centrumzijde als je de trap afkomt en de passage inloopt is ook al maanden kapot. Nummer is niet te zien omdat het scherm in de wand is verwerkt. Al diverse malen via Twitter aangegeven maar wordt niks aan gedaan. Dit is de laatste poging...
Dat scherm is _echt_ al maanden stuk, dat is niet overdreven. Heb hem ook al meermaals doorgegeven via de app, natuurlijk zonder clusterid want onleesbaar.
Dit is de laatste poging...
thx! Is er mss een foto van?

Ik kan ze niet repareren, maar wel vuur aan de schenen leggen.


Geloof gelijk in jouw goede bedoelingen, maar geloof jij nou zélf dat er dan morgen een monteur staat om dat ding te repareren?
Reputatie 7
Badge
Ik kan ze niet repareren, maar wel vuur aan de schenen leggen.
Geloof gelijk in jouw goede bedoelingen, maar geloof jij nou zélf dat er dan morgen een monteur staat om dat ding te repareren?

nee, maar is inmiddels wel een aantrekkelijk topic voor "Kanniewaarzijn" geworden:D

Reageer