Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61431 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Hallo allen, ik ben Kenneth en een regelmatige treinreiziger. Vrijwel altijd privé en vooral binnenland en enkele keren per jaar ook naar Duitsland en soms België. Mijn standplaats is Nijmegen. Van vroeger uit ik, als kind zijnde, heb ik altijd wat meer bijzondere interesse in treinen gehad, en dan vooral de internationale.
Hallo, mijn naam is Jaap en sinds 1984 werkzaam bij NS in diverse functies, maar altijd binnen het raakvlak Logistiek. Ik hoop met mijn kennis en ervaring een steentje bij te kunnen dragen hier op het forum van de community
Reputatie 7
Badge +4
Goede zaak dat er ook mensen op het forum zitten met deze achtergrond en insteek. Aarzel niet om positief bij te dragen en welkom wat mij betreft!
Inwoner van Loppersum, ik reis een tot enkele malen per maand met de trein en dat is heel vaak een trein van Arriva waar ik met mijn NS Voordeelurenabonnement bij incheck. Als ik op overstap op NS dan zijn de dagkaarten die NS aanbiedt bij supermarkten of drogisterijen goedkoper omdat ik dan dichtbij het maximale tarief per enkele reis uitkom.
Welkom, mijn naam is Milco, 20 jaar, ik woon in Almere en ik ben al sinds de kinderwagen OV-hobbyist. Ik maak graag foto's, denk graag mee met plannen en ben vaak aan het puzzelen met dienstregelingen. Verder heb ik heb een website en Youtubekanaal.

Met de trein reis ik niet vaak, zeker niet voor woon-werkverkeer, maar wel met enige regelmaat voor een dagje uit, 9 van de 10 keer met een dagkaart. Ik sta ook graag ergens 'langs de baan' om treinen te spotten.

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat het zeker handig kan zijn en ik verder hoop ik dat ik hier mijn steentje kan bijdragen bij andere vragen. Nog iets weten? Vraag gerust! 🙂
Reputatie 4
Welkom milco, al ken ik je natuurlijk van een ander forum.
Kenneth, Jaffa, Lopster en Milco: van harte welkom!
Hallo Allemaal, Mijn naam is Peter Kloppenburg, ik ben bijna 64 jaar en heb sinds deze week een ov chipkaart met daluren en 7 keuzedagen. met andere woorden ik spoor al ruim 63 jaar niet en probeer dit nu beter te maken.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt beginnen met te genieten van het comfort en de prijs van de keuzedagen. Uw portemonnee spoort er ook beter van.
Hallo Allemaal, Mijn naam is Peter Kloppenburg, ik ben bijna 64 jaar en heb sinds deze week een ov chipkaart met daluren en 7 keuzedagen. met andere woorden ik spoor al ruim 63 jaar niet en probeer dit nu beter te maken.

Welkom op ons forum Peter. Fijn dat je je steentje wil bijdragen aan onze community. Laat ik, gezien je avatar, beginnen met je sterkte te wensen de komende tijd. Heb je vragen of opmerkingen over NS? Blader gerust door de subfora heen en geef vooral je mening. We lezen het graag!
Hallo! Mijn naam is Melvin Bakker en ik woon in Nunspeet op de Veluwe. Op dit moment ben ik 21 jaar oud en werk bij een drukkerij in Harderwijk. Tevens ben ik de oprichter van de website www.respectvoorNS.nl waarbij ik vorig jaar de landelijke media heb gehaald. Verder reis ik natuurlijk graag met de trein, en met mijn weekend vrij abonnement lukt dat zeker! Ik hoop dat ik mijn steentje ook kan bijdragen op dit forum! Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!
Leuk je hier op het forum (ook) tegen te komen Melvin! Welkom!
Hallo woon in Etten-Leur. Ik woon al 32 jaar aan het spoor en ben 1x verhuisd maar direct terug gegaan ik miste om het half uur de trein geluiden. Ik ben een enthoussiaste quadcopter vlieger en maak vaak filmpjes van ns treinen. Sinds kort publiceer ik deze ook.

Ik probeer mezelf steeds meer te ontwikkelen om veilig en goede kwaliteit shots op te nemen.

Het is een dure drone met een nog duurdere gimball eronder ( houdt het beeld stabiel tijdens vliegen) maar qua kwaliteit is het dan ook best aardig.

Het youtube filmpje in de bijlage ( klik op foto):

Dit is de trein uit Roosendaal welke aankomt op station Etten-Leur.
Reputatie 7
Badge +4
Leuke hobby. Spoorenthousiastelingen in Zwitserland hebben met drones ook prachtige opnames gemaakt. Deze is zeker dik in orde!
Hallo mede reisgenoten,
Ik spoor al denkt men soms van niet. Maar dat is meer een feestelijke gestoordheid. 🆒

U leest mij binnenkort vaker..want heb nog wat onbeantwoorde vraagjes. Waarvan zelfs 1 die al 5 jaar loopt, wel antwoord maar geen honorering .
Vriendelijke groet, Sir Max
Goedemiddah Sir Max, en welkom op het forum!

Een feestelijke gestoordheid kunnen we vast goed gebruiken op dit forum. Stel gerust je vragen. Tot snel!
Snel ben ik wel maar niet altijd omdat ik ruim 20 jaar Moderator en Fora leider ben elders.
Wel eerste vraagje...ik heb al gezocht maar misschien niet op de juiste plek : Bij NS Reisplanner b.v. kon ik vroeger altijd mijn E ticket waarvan vermeld staat onder de prijs met een * dat het dezelfde prijs betreft als in het kader. Nu blijkt al ruim 1 jaar dat mijn 40 % korting niet wordt toegekend wanneer ik E Ticket aanvraag ?
Tot snel... of ASAP. 😉
Je kunt je vraag het beste eerst even zoeken via de zoekfunctie. Als je hem niet kunt vinden, kun je zelf een nieuw topic starten, dan beantwoorden we daar je vraag. Zo houden we het overzicht op het forum 🙂.

Je kunt tegenwoordig geen e-tickets kopen met korting. Heb je zelf een abonnement, dan kun je in- en uitchecken. Reis je met iemand mee, dan kun je via de kaartautomaat Samenreiskorting laden. Succes!
Even voorstellen
Hoop dat ik hier goed doe want vind t een beetje onduidelijk
Ik ben chantal 45 jaar oud en reis ieder weekend met een daluren kortingspas van
zuid limburg naar Den Haag
en weer terug en probeer dit
altijd in een stilte coupe te
doen ... maar tegenwoordig
is er weinig respect voor
stilte en dat is dan ook mijn
grootste irritatie als je er
wat van zegt dan krijg je een
grote mond terug en vaak
gaan ze nog luider door
verder is de ns de ns en ben
ik al gewend geraakt aan
alle vertragingen en
omleidingen ... hoewel t niet altijd even fijn is natuurlijk als je uren langer onderweg bent ....
Welkom, Stilte s Silence!

Jammer dat je zo'n last hebt van je reizen in de stiltecoupé. Ik kan me voorstellen dat je dit vervelend vindt. Er zijn al wat topics over dit onderwerp, voel je vrij om daar een reactie achter te laten.
Hai Sivan,

Waarom geef je niet even een gemakkelijk te vinden of activatie Forum aan over deze topic ?
Ik maakte het tegenovergestelde mee min of meer, kreeg een telefoontje in de S Coupé van de taxi die me op zou halen en vertraging had. Kwam een medereiziger zeer agressief op mij af nadat ik zei: Met ...Sir Max, en wees met vinger op de S. :(

Groet Sir Max.
Hoi Sir Max.

Via de zoekknop kun je deze topics vinden. Als je bijvoorbeeld op stilte zoekt, vind je al een aantal topics. Als je dan de meest recente pakt (of degene die jou aanspreken), kun je daar reageren.
Okay Sivan,

Merci beaucoup..en wie weet vond silence het ook. 😉
Ik zal eens op zoek gaan ... dank jullie wel Sivan en SirMax
Ik zal eens op zoek gaan ... dank jullie wel Sivan en SirMax

Graag gedaan en wie weet komen we elkaar elders nog wel eens tegen...;) Succes.

Reageer