beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

441 reacties

Reputatie 3

Dit topic is gestart op 23-08-2020, waarbij is aangegeven dat er enige weken is gewacht op het zelfoplossend vermogen van NS. Dit wil zeggen dat de bewuste reis een stuk eerder is gemaakt. Ik vermoed in de periode 3 juli - 9 augustus: toen waren er grootschalige werkzaamheden in Geldermalsen [1] waardoor treinverkeer beperkt mogelijk was. Dat verklaart m.i. businzet/mobiele incheckpalen.

TLS hanteert een bewaartermijn voor reisgegevens van 18 maanden. [2] Dus de reisgegevens van wie tussen 3 juli en 25 juli 2020 in heeft gecheckt, zijn inmiddels verwijderd. Over twee weken (9 februari 2022) zullen de laatste transacties van de periode in het digitale vacuüm zijn verdwenen. Kalf verdronken, case closed, zoals overigens reeds voorspeld.  

 

[1] https://www.prorail.nl/nieuws/38-dagen-non-stop-werken-in-geldermalsen-en-tricht

[2] https://www.ov-chipkaart.nl/web/file?uuid=30a6e4a1-8b48-4959-83f2-19871f90318c&owner=c3293205-850e-47fb-bff7-ae830280f025&contentid=395

Reputatie 3

Hopelijk kom ik na mijn vakantie terug met een definitief antwoord. 

 

Gelukkig is “na mijn vakantie” een periode die statistisch gezien nog zo'n 50-60 jaar duurt, dus dit topic kan even vooruit :wink:

Het is toch duidelijk dat de Staats Spoorwegen helemaal geen belang hebben om dit op een nette manier op te lossen. Dat zal ik wel weer niet mogen zeggen maar dit is echt een schandalige aanfluiting!

Reputatie 6

Het lijkt er op dat het op de kantoren van de NS erg problematisch werken is. Geen blaadjes op de rails, rijp op de bovenleiding, harde wind of andere narigheid die vertragingen veroorzaakt. Stroop in de besluitvoering, koffie in het toetsenbord en elastieken tijdsaanduiding geven daar nog meer vertraging dan reizen met de trein. 

Dit is inderdaad een erg teleurstellende reactie. En inderdaad erg jammer om dit 1 minuut voor einde dienst te melden na bijna een maand afwezigheid met gelijk de melding dat er de komende week ook niets gedaan zal worden.

Als de NS het niet eens is met het voorgestelde antwoord dan kan toch minstens het huidige antwoord verwijderd worden. Het staat allang vast dat dit antwoord niet klopt.

Verder hoop ik inderdaad dat het topic komende week wel overgenomen wordt door iemand die wel aanwezig is en sowieso iemand die er meer tijd voor heeft dan eens per maand en reactie te geven dat er niets gebeurd is.

Reputatie 7

Sorry hoor ik kan hier slecht tegen. We moeten als forumlid constant om updates vragen. NS zou al meerdere malen met een antwoord komen. Om 20.59 uur wordt deze reactie geplaatst zodat direct reageren ook nutteloos is.

 

Ik vind dit echt te triest voor woorden. Mogen we nu van mevrouw Bouma eindelijk eens een reactie ontvangen.

 

De verwerking van deze forumbijdrage door NS is niet acceptabel. Men heeft in al die tijd nog geen enkele poging ondernomen om de klant te compenseren. Triest.

Reputatie 7
Badge

“Dit is een bericht voor reizigers tussen Ermelo en Culemborg. Door <smoesje15> o.a. de feestdagen is er sinds anderhalf jaar een verstoring in de beantwoording tussen Ermelo, eh Geldermalsen en Culemborg. Dit duurt wederom de rest van dit jaar.”

Om je als NS toch diep voor te schamen toch, anderhalf jaar.

Goedenavond Macklobell! Ik ben inderdaad een tijdje niet actief geweest op het forum, bedankt voor de zorgen. Ik ben ook aankomende week afwezig, dan mag ik voor het eerst in een hele lange tijd genieten van een week vakantie. Ik heb jullie feedback gelezen voor een ander beste antwoord, maar ben het niet eens met de gedane suggestie. Ik kan hem zeker voor jullie aanpassen, maar zou dit graag doen met een definitief antwoord vanuit NS. Door de feestdagen heeft alles hier ook stilgelegen, maar ik heb er inmiddels achteraan gemaild! Hopelijk kom ik na mijn vakantie terug met een definitief antwoord. 

Bedankt voor je bezorgdheid, Macklobell. Dat zal ik doorgeven. Gelukkig is ze er morgen weer en geeft ze een update.

Reputatie 7

Ik zie dat Sanne inmiddels al 20 dagen niet meer actief is op dit forum. (indien het door ziekte is: Van Harte beterschap) Ik vraag mij af wie dit topic dan nu onder zijn of haar hoede heeft. Ik zou in ieder geval graag zien dat het beste antwoord wordt verwijderd. Zoals al door meerdere forumleden is aangegeven is dat inmiddels echt wel achterhaald.

Reputatie 7

Volledig met je eens @Robert B : maar dan nog wil ik nog steeds een goed antwoord vanuit NS-zijde ontvangen. NS wil dat is inmiddels voor mij wel volkomen duidelijk niet geven. Ze willen blijkbaar het boetekleed niet aantrekken. :angry:

Reputatie 7

Ik vind eigenlijk dat alleen de topic starter ( @FrankG69)het beste antwoord (of reactie) moet kunnen selecteren en wellicht kan @Sanne NS hem daar op attenderen, maar mijn stem heb je, @Robert B 

Badge +3

Zullen we dan deze reactie maar als beste antwoord markeren?

Reputatie 7

Ik snap je punt, maar het is niet zo makkelijk wat jij hier zegt. Want het gaat hier nu niet echt meer over de restitutie op zich, maar over het kijken hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen en vooral ook opgelost. Daar ben ik nu samen met een medewerker naar aan het kijken, om te zien hoe dit bijvoorbeeld ook actief naar de reizigers gecommuniceerd kan worden. Want de restitutie op zich kan opgelost worden door een bericht naar ons te sturen. Maar het gaat nu om het feit, dat er een oplossing gezocht moet worden voor een situatie als deze. Ik hoop dat jij mij hier nog even de tijd voor gunt. 

Een jaar geleden.. zucht.

@Sanne NS : vind je het nu niet eens tijd worden, het een en ander van elkaar te scheiden?

Met andere woorden: op zeer korte termijn eerst de betreffende klanten informeren en het gezwets over AVG, gezwam en geneuzel over interne  ‘woordvoering’ en ‘kijken (staren?) hoe dit toekomst kan worden voorkomen’ maar te laten voor wat het is of in ieder geval de gedupeerde KLANTEN daarmee niet te vermoeien?

Ik vind dit werkelijk tenenkrommend. Als een incident als dit in het bedrijf waar ik werk zich zou voordoen en de medewerker die aangesteld is, dit op te lossen en over te communiceren, had bij gebrek aan enige voortgang al lang een enkele reis naar huis gekregen.

Of had bij gebrek aan medewerking vanuit de organisatie de eer aan zich zelf gehouden.

Reputatie 7

Ik had nog zo gehoopt dat dit topic wel ergens in de goede voornemens voor 2022 zou staan (afhandelen in 2021 in ieder geval), maar het mag dus niet zo zijn.

 

We gaan dus vrolijk een derde jaar in met dit topic. Vraag, wanneer gaan we het antwoord dat er toch al was nu eindelijk eens een keer horen??

Reputatie 7
Badge

Ik wet niet of ik hierom moet lachen of huilen. 

Reputatie 7

NS heeft in dit topic alle geloofwaardigheid wat mij betreft al lang verspeeld. De 2 reacties van ene Pingpong aan het begin van dit topic zijn dus exact wat er zo'n beetje met dit topic gebeurd is.

Treffend is ook dat NS nu gaat uitzoeken waarom er destijds niets gecommuniceerd is.

Reputatie 7

Ik begrijp er niets meer van, @Sanne NS.

Er is al een aantal keren beloofd dat het alles omvattende antwoord snel zou komen maar dat het nog langs woordvoering moest.

Als ik nu dan lees, dat er drie afdelingen aan het onderzoeken zijn, betekent dat dan dat het alles omvattende antwoord, door afdeling woordvoering niet gedragen wordt? Of is het alles omvattende antwoord nog steeds niet rond?

Duidelijk wordt wel, dat deze kwestie alles behalve enige prioriteit heeft. Ik begrijp ook, dat niet iedereen die hier iets van moet vinden of er een ei over moet leggen, altijd op hetzelfde moment aanwezig is, maar dat hoeft in de tijd van het nieuwe werken helemaal geen probleem te zijn, tenzij er een probleem van gemaakt wordt.

En dat laatste lijkt me het geval.

 

@marv87 Dat is een deel van de vraag die wij inderdaad nog aan het beantwoorden zijn. Voor een deel heb ik daar maanden geleden al een antwoord op gegeven, maar we zijn nog bezig waarom het niet automatisch wordt overgezet naar mensen met een anonieme kaart en ook de mensen met een abonnement. Maar ook ligt het vraagstuk nog waarom er geen communicatie over volgt. Deze 3 punten worden nu onderzocht door de afdeling die gaan over de incheckpalen en het systeem hierachter in combinatie met onze privacy afdeling, woordvoering en een stukje ook samen met OV-chipkaart.

De reden dat ik de communicatie doe in dit topic en ook met de afdelingen is dat het een topic is dat op mijn naam staat. Ik ben elke week aanwezig, maar wil jullie geen loze updates geven elke week. Als ik er niet ben, dan zet ik het zeker wel over naar een collega. Dit is vorig jaar niet gebeurd, omdat ik zeer plotseling ben uitgevallen met ziekte. Ik ben daarin ook echt niet in staat geweest om te werken of zelfs maar met werk bezig te zijn. Daardoor heeft het een tijdje stilgelegen.  

@Sanne NS  Ik kan me voorstellen dat jij niet altijd aanwezig bent, maar ik neem aan dat er meer mensen werken bij de NS klantenservice en dat jullie een onderwerp als het belangrijk is ook delen met elkaar. Beetje zonde dat dit heel lang duurt en 1 van de redenen is dat jij maar beperkt aanwezig bent hiervoor.

Verder snap ik uit je bericht niet helemaal wat het ‘enige’  is waar je op wacht. Ik krijg het beeld dat je nog steeds geen antwoord hebt van de afdelingen op de initiele vraag waarom jullie niet proactief de reizigers kunnen compenseren. Maar dat is toch dezelfde vraag die 16 maanden geleden al gesteld is?

 

Enige tijd zal het niet in beslag nemen, maar ik ben pas vandaag weer aanwezig om te antwoorden! Ik snap je conclusie heel goed @marv87. Het lijkt zo heel verwarrend. De reden dat ik elke keer verschillende afdelingen aanhaal met de juiste oplossing is omdat ik ook elke keer een stukje van het antwoord kreeg van elk van deze afdelingen, maar nooit een volledig antwoord. Ik kan hier de mailconversatie niet plaatsen, maar ik ben nu met een aantal leden van verschillende afdelingen bezig om 1 lijn te schrijven met hierin een duidelijk antwoord. Echter verloopt dit wat stroef omdat niet iedereen op hetzelfde moment aanwezig is en het daardoor soms wat langs elkaar loopt. Ik ben hierin zelf nog steeds aan het afwachten tot ik een duidelijk antwoord krijg, dat ook eerst langs de woordvoering is geweest, voor ik het kan plaatsen. Dit is het enige waar ik nog op wacht en het wordt voor mij zo langzamerhand ook frustrerend dat ik jullie niet meer kan bieden. 

Reputatie 7

Zou het een coproductie zijn met de afdeling die het “reserveren” van fietsplaatsen van de afgelopen zomer evalueert? :wink:  

 
 
×
 
 
 

@iMark: Misschien ook wel een coproductie met de afdeling die destijds ging over het sturen van een maandelijkse factuur?? (ov-fiets e.d.)

Helaas heeft TLS die bankvergunning uiteindelijk laten schieten, en daarmee ook de bijbehorende (zorg)plichten.

Reputatie 3

Stel dat er met mijn bankpas bepaalde transacties gedaan worden die (mogelijk of overduidelijk) niet kloppen… 

Dan staat het mijn bank vrij om mij een mailtje te sturen (of op een andere manier te benaderen)

“Hey (Robert of wie dan ook), we hebben geconstateerd dat er in Ermelo gepind is met pasnummer ***4123 op datum/tijdstip X. Dat kan onmogelijk dus is een foutje ergens, we storten het geld terug”.

 

Zo werken banken in de praktijk ook. Een hele tijd geleden pas geskimd, overigens in één van de stationswinkels. Bank belde pro-actief zelf op dat er verdachte transacties waren geconstateerd en of ik op bepaalde plaatsen was geweest. Toen we vast hadden gesteld welke transacties wel door mij waren gedaan werd de rest teruggestort, bankpas geblokkeerd (en nieuwe opgestuurd) en ik kon bij één van de filialen met legitimatie geld komen halen om de dagen zonder bankpas door te komen.

Dit alles zonder afgesproken woordvoeringslijn van diverse afdelingen. Dus van mijn kant: hulde voor de Rabobank.

Reputatie 7

@marv87: Goede conclusie. Ik sluit mij hierbij volledig aan. Reactie van NS zal helaas wel weer enige tijd in beslag nemen.

Reageer