beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

441 reacties

Volgens mij (voor mij) krijgt de NS de zwarte piet en heeft de NS gekozen dat @Sanne NS deze in ontvangst mag nemen omdat zij hier naar voren geschoven wordt. Dat ze geen steun krijgt van de NS of haar collega's is iets waar wij niet asn kunnen doen en zegt veel over hoe de NS naar de forum en haar klanten kijkt.

Dat er geen escalatie mogelijk is kunnen wij niet veranderen, dat kan alleen iemand van de KS oppakken. 

De enige optie die wij van de NS krijgen is om Sanne te blijven appelleren op het nakomen van haar (en de NS) toezeggingen. 

Maar al deze discussie helpt de reiziger niet die de dupe is van deze fout en niet elke maand zijn factuur uitspit. En ik gok zomaar dat ook andere fouten die niet op het forum zichtbaar worden in dezelfde doofpot gestopt worden.

Reputatie 7

@Jeroen.

Als er een belofte wordt gedaan, moet die ook nagekomen worden.

Als vervolgens - na de nodige vragen - het antwoord uitblijft maar er wordt weer gewezen naar ‘andere afdelingen’, ‘ziekte’, ‘verlof’, ‘personeelswisselingen’, thuiswerken’, ‘feestdagen’, ‘zwangerschapsverlof’ of welke reden men ook voor afwezigheid kan bedenken, dan kan ik geen andere conclusie trekken dat er geen antwoord is. En ook niet gaat komen.

Er wordt drie maanden geleden zwart op wit beweerd dat een antwoord dichtbij is. Langs hoeveel andere afdelingen moet dat antwoord dan nog, vooral als er al contact is geweest met alle juiste afdelingen?

@Bertus   Dat ligt toch echt bij de afdelingen van de NS die Sanne hier compleet in de steek laten. En de afdeling communicatie had hier ook in kunnen stappen zoals Henk_NL eerder al aangeeft. Maar de NS laat liever Sanne hier verzuipen dan dat ze zich laten horen.  En als je iemand de zwarte piet toespeelt moet je dat wel bij de juiste personen doen en het irriteert me mateloos dat Sanne hier nu de zwarte piet toegespeelt krijgt.

 

Reputatie 7

Je hebt iets te vaak sorry gezegd in dit topic, je bent voor ,mij niet meer geloofwaardig

Dit vind ik nu echt beschamend, een moderator die haar best doet in dit topic maar volledig afhankelijk is van de NS zo beschimpen.  Sanne kan hier persoonlijk helemaal niets aan doen maar wordt gewoon duidelijk in de steek gelaten door de communicatie afdeling en andere afdelingen binnen de NS.

Ze zou juist een pluim verdienen omdat ze zich blijft inzetten voor dit topic met zo weinig medewerking vanuit de NS zelf.

 

Het tekend je echt dat je dit wederom op een persoon speelt Macklobell, BAH

Beschamend is dat er na maanden nog geen enkele vorm van een antwoord is. Lees even terug: 

 

Sanne NS

Rank

Ik kom goed nieuws brengen! Ik heb inmiddels contact met alle juiste afdelingen van NS en we zijn dichtbij een antwoord waarvan ik zeker weet dat een ieder van jullie hier blij mee is! Zodra ik duidelijk heb wat ik naar een ieder van jullie kan communiceren, dan komt het bericht eraan. Maar tot die tijd, nog heel even geduld. Het antwoord is echt heel erg dichtbij. 

Lijkt me niet zo verwonderlijk dat iemand hier nog enig geloof aan hecht. Het antwoord lijkt me verder weg dan ooit tevoren.

Reputatie 7
Badge +3

 

Reputatie 7

Als je voor de zoveelste keer je beloftes (is echt niet de `1ste keer) in een topic niet nakomt verlies je gewoon je geloofwaardigheid. is gewoon een feit en ik ga hierover verder niet in discussie.

Je hebt iets te vaak sorry gezegd in dit topic, je bent voor ,mij niet meer geloofwaardig

Dit vind ik nu echt beschamend, een moderator die haar best doet in dit topic maar volledig afhankelijk is van de NS zo beschimpen.  Sanne kan hier persoonlijk helemaal niets aan doen maar wordt gewoon duidelijk in de steek gelaten door de communicatie afdeling en andere afdelingen binnen de NS.

Ze zou juist een pluim verdienen omdat ze zich blijft inzetten voor dit topic met zo weinig medewerking vanuit de NS zelf.

 

Het tekend je echt dat je dit wederom op een persoon speelt Macklobell, BAH

Sorry voor het ontbreken van mijn antwoord gisteren, ik snap jullie frustratie heel goed. Ik heb het antwoord zoals beloofd weggehaald en eerst nog geen nieuw antwoord geselecteerd. De reden hiervoor is dat ik hier graag de ruimte voor wil geven aan uiteindelijk het definitieve beste antwoord. Zelf ben ik deze week niet meer aanwezig, maar donderdagavond heb ik weer een dienst. Daarnaast ga ik tussendoor ook kijken, wanneer ik er wel ben, om jullie van een antwoord te proberen voorzien. Ik kan jullie beloven dat ik er echt bovenop zit en dit dolgraag wil afsluiten! 

Merk ook op dat Sanne haar commentaar precies op het eind van haar dienst heeft geschreven. Kan ze het reageren op bovenstaande reacties van Marv, RobertB en mijzelf weer met een weekje uitstellen.

 

Tsja je zou toch eens klantvriendelijk worden NS……..

 

De titel geeft al de urgentie aan. “Foute programmering mobiele incheck zuil” Het betreft hier een geïsoleerd probleem dat proactief opgepakt had kunnen worden. In een ander topic van enkele jaren geleden las ik dat bij een landelijke storing de NS ook ruim de tijd nam om het probleem op te lossen zonder enige toelichting. 

Daar zullen ook wel wat mensen de dupe zijn geweest.

 

@NS Community 

Waarom is deze link opeens in het archief geplaatst? En zouden jullie deze conform de gemaakte afspraken weer open kunnen zetten? 

 

@Macklobell  Ja ik had het eerder kunnen aangeven echter was het mijn keuze om dat niet te doen.

Had je dan liever gehad dat ik niet open en eerlijk reageer? Of het nu mijn werkgever is of niet dat maakt mij weinig uit, mijn mening is mijn mening en als iemand daar moeite mee heeft dan heeft die pech.

En onvrede pas aangeven in een exit gesprek vind ik pas diep triest, ik heb dat altijd direct geventileerd richting mijn leidinggevende ik blijf daar niet mee rondlopen.  En een exit gesprek moet ik nog steeds krijgen ….

Jammer dat je hier wederom op de persoon zelf aan het spelen bent, daar vind ik wel wat van.

 

Maarre nu weer on topic want dit heeft niets met het topic van doen.

Reputatie 7

@Macklobell  Een jaar geleden had ik nog het vertrouwen dat dit correct afgehandeld zou worden door de NS. Die hebben echter gewoon iedereen in de kou laten staan door tot op heden niet met een passende reactie te komen. Zoals ook Henk_NL toen aangaf zou het achterhalen van de foute inchecks een eitje moeten zijn voor de NS, echter heeft de NS er gewoon geen moeite voor gedaan.

En ja, dat valt mij heel erg tegen van zo'n organisatie en die teleurstelling is er al langer en heb ik nu in een reactie weergegeven.

Inmiddels is er bij de NS een hoop veranderd vanaf dat de pandemie een feit was en heeft de NS directie inmiddels grote stappen gemaakt in (verdere) afbreuk van de service naar de klant.

Overigens heb ik ook in mijn tijd dat ik in dienst was bij de NS mij wel kritisch uitgelaten over management beslissingen, ik maal daar echt niet om aangezien ik mijn menign gewoon verkondig wat een ander daar nu van vindt boeit mij echt niet.

Mijn vertrek bij de NS heeft ook alles te maken met de ingeslagen weg van de NS, het vak machinist zou ik zo weer willen doen en de collega's op de trein zijn top daar lag het absoluut niet aan.

 

@Jeroen: Dat had je dan ook wel iets eerder kunnen verkondigen. Ik heb heel veel moeite met mensen die een bedrijf waar ze jarenlang voor hebben gewerkt op deze manier aanvallen. Daar zijn ook andere methodes voor. Heb je dit ook bij je exit gesprek aangegeven???

Maar om zoals @marv87 al aangeeft: Wanneer gaat @Sanne NS eindelijk actie ondernemen???

@Macklobell  Een jaar geleden had ik nog het vertrouwen dat dit correct afgehandeld zou worden door de NS. Die hebben echter gewoon iedereen in de kou laten staan door tot op heden niet met een passende reactie te komen. Zoals ook Henk_NL toen aangaf zou het achterhalen van de foute inchecks een eitje moeten zijn voor de NS, echter heeft de NS er gewoon geen moeite voor gedaan.

En ja, dat valt mij heel erg tegen van zo'n organisatie en die teleurstelling is er al langer en heb ik nu in een reactie weergegeven.

Inmiddels is er bij de NS een hoop veranderd vanaf dat de pandemie een feit was en heeft de NS directie inmiddels grote stappen gemaakt in (verdere) afbreuk van de service naar de klant.

Overigens heb ik ook in mijn tijd dat ik in dienst was bij de NS mij wel kritisch uitgelaten over management beslissingen, ik maal daar echt niet om aangezien ik mijn menign gewoon verkondig wat een ander daar nu van vindt boeit mij echt niet.

Mijn vertrek bij de NS heeft ook alles te maken met de ingeslagen weg van de NS, het vak machinist zou ik zo weer willen doen en de collega's op de trein zijn top daar lag het absoluut niet aan.

Maar laten we een beetje ontopic blijven. @Sanne NS wanneer haal je het foute antwoord weg en hoe staat het met de update?

Blijkbaar heeft Jeroen het afgelopen jaar gezien dat de dalende niveau van service voor hem niet meer acceptabel is en heeft hij daarop actie genomen. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Dat iemand in dienst van de NS initieel zijn werkgever verdedigt is ook logisch wat mij betreft. Jammer dat hij nooit de weddenschap om een fles wijn die ik voorstelde aangegaan is. 

Reputatie 7

In het verleden was een moderator direct in dienst bij NS en was eigenlijk “forum coördinator”, onderdeel van het team KCM, klant contact management. Die zat in ieder geval direct in Utrecht op kantoor en kon daar de nodige mensen bezoeken. Verder was er vanuit Webhelp een zekere moderator veel actiever betrokken bij “project NS”, kwam actief bij NS over de vloer, et cetera. Ook dat gaf mogelijkheden. 
 

Zonder iemand persoonlijk af te willen vallen, alle lagen communicatie zijn weggehaald en verplaatst naar Webhelp, waar men steeds minder ingangen heeft. De functie van forum coördinator is vervallen, de heren die namens NS Communicatie naar voren zijn geschoven als contactpersonen over dit forum zijn ook onzichtbaar, ………

 

De afbouw van dit forum is duidelijk begonnen, maar dat mag niet gezegd worden. 

De hele service richting de klant heeft geen prioriteit bij de NS, dat kun je ook zien aan het nagenoeg geheel afbreken van de Service wal afdeling op de stations in Nederland. De NS denkt dat de NS app en de SOS paal deze mensen die service verleende op de stations en tickets verkochten kunnen vervangen.  Het management van de NS heeft totaal geen zicht op wat de mensen van Service Wal op een dag aan positiefs bijdroegen voor de NS, deze zijn botweg wegbezuinigd voor het financiele plaatje.

Het schofferen door de NS van de Webhelp moderators hier door niet te komen met een snelle actie om dit probleem op te lossen en vervolgens dit maar te laten bungelen op de rug van een Webhelp moderator is gewoon een schande. Een woordvoerder van de NS had hier al lang zijn/haar gezicht moeten laten zien door een reactie te geven en inmiddels heel diep door het stof te gaan.

 

Ik heb nogal wat moeite met deze reactie van Jeroen. Toen hij nog in dienst bij NS was, heeft hij welgeteld één reactie in dit topic geplaatst. Dat was deze van meer dan een jaar geleden:

 

Wat een voorbarigheid weer allemaal, laten we nu eerst afwachten wat er uitkomt voordat er geoordeeld wordt.  Helaas betekend de AVG dat er nog een extra afdeling bij betrokken moet worden en dat alleen al vertraagd de boel weer extra.

Hou er verder even rekening mee dat nagenoeg iedereen nog vanaf huis werkt wat even bij de andere afdeling binnen lopen ook onmogelijk maakt.

 

Nu hij blijkbaar niet meer werkzaam is bij NS, komt de ware aard van Jeroen naar boven en maait hij het hele MT van NS omver.

 

Ik vind het echt bijzonder……………………………….

 

Ik ben niet altijd direct tegenstander van reorganisatie en eens goed naar de kosten kijken, team KCM vond ik ook het mijne van, maar de fallback die communicatie had moeten zijn, stelt duidelijk niks voor. Dat is betreurenswaardig. 

In het verleden was een moderator direct in dienst bij NS en was eigenlijk “forum coördinator”, onderdeel van het team KCM, klant contact management. Die zat in ieder geval direct in Utrecht op kantoor en kon daar de nodige mensen bezoeken. Verder was er vanuit Webhelp een zekere moderator veel actiever betrokken bij “project NS”, kwam actief bij NS over de vloer, et cetera. Ook dat gaf mogelijkheden. 
 

Zonder iemand persoonlijk af te willen vallen, alle lagen communicatie zijn weggehaald en verplaatst naar Webhelp, waar men steeds minder ingangen heeft. De functie van forum coördinator is vervallen, de heren die namens NS Communicatie naar voren zijn geschoven als contactpersonen over dit forum zijn ook onzichtbaar, ………

 

De afbouw van dit forum is duidelijk begonnen, maar dat mag niet gezegd worden. 

De hele service richting de klant heeft geen prioriteit bij de NS, dat kun je ook zien aan het nagenoeg geheel afbreken van de Service wal afdeling op de stations in Nederland. De NS denkt dat de NS app en de SOS paal deze mensen die service verleende op de stations en tickets verkochten kunnen vervangen.  Het management van de NS heeft totaal geen zicht op wat de mensen van Service Wal op een dag aan positiefs bijdroegen voor de NS, deze zijn botweg wegbezuinigd voor het financiele plaatje.

Het schofferen door de NS van de Webhelp moderators hier door niet te komen met een snelle actie om dit probleem op te lossen en vervolgens dit maar te laten bungelen op de rug van een Webhelp moderator is gewoon een schande. Een woordvoerder van de NS had hier al lang zijn/haar gezicht moeten laten zien door een reactie te geven en inmiddels heel diep door het stof te gaan.

In het verleden was een moderator direct in dienst bij NS en was eigenlijk “forum coördinator”, onderdeel van het team KCM, klant contact management. Die zat in ieder geval direct in Utrecht op kantoor en kon daar de nodige mensen bezoeken. Verder was er vanuit Webhelp een zekere moderator veel actiever betrokken bij “project NS”, kwam actief bij NS over de vloer, et cetera. Ook dat gaf mogelijkheden. 
 

Zonder iemand persoonlijk af te willen vallen, alle lagen communicatie zijn weggehaald en verplaatst naar Webhelp, waar men steeds minder ingangen heeft. De functie van forum coördinator is vervallen, de heren die namens NS Communicatie naar voren zijn geschoven als contactpersonen over dit forum zijn ook onzichtbaar, ………

 

De afbouw van dit forum is duidelijk begonnen, maar dat mag niet gezegd worden. 

Reputatie 7

Eerlijk gezegd had ik al opgegeven dat een gedane toezegging in dit topic daadwerkelijk uitgevoerd werd. 

Als je zo als jij hier al wat langer rondloopt merk je volgens mij gewoon dat NS dit forum eigenlijk helemaal niet meer wil faciliteren. In het verleden was een moderator vrij actief aanwezig op dit forum, thans worden er op het einde van de dienst snel nog wat reacties geplaatst (die vaak al door een lid eerder zijn geplaatst).

NS heeft dit topic van het begin af aan niet correct behandeld en in plaats van het boetekleed aan te trekken en iets zinnigs hier neer te schrijven is het bedrijf alleen maar bezig met de doofpot techniek.

 

Ik vind het een bijzonder treurige zaak. NS heeft geen enkele poging gedaan om de foutieve incheckers actief te compenseren. Reacties dat ze zelf maar hun factuur moeten uitspellen. Ik vind het treurig. 

 

Eerlijk gezegd had ik al opgegeven dat een gedane toezegging in dit topic daadwerkelijk uitgevoerd werd. 

Reputatie 7

Goedemiddag Macklobell,

Ik ben inderdaad vandaag en ook morgenavond aanwezig. Ik zie dat er meerdere reacties geplaatst zijn op het feit dat ik laat een antwoord aan jullie heb verschaft. Mijn excuses daarvoor. Ik laat in veel gevallen dit antwoord vaak tot laat staan in de hoop een update te hebben. Daarom heb ik ook nu bijvoorbeeld vanmorgen niet gelijk dit topic opgepakt. Ik heb nogmaals een mail gestuurd naar de afdeling waarmee ik in overleg ben. Ik snap de groot oplopende frustraties steeds te meer en ik snap ook dat jullie het onterecht vinden dat er niks mee gedaan kan worden. Ik ga (als jullie dit in orde vinden) morgen het hele topic nog eens door naar het beste antwoord en deze aanpassen en hopelijk heb ik morgen een nieuwe update. 

 

Ik neem maar aan dat Sanne vandaag overwerkt. (het is inmiddels 22.40 uur). Ze zou vandaag het topic doornemen en het beste antwoord aanpassen. Ik vind dat NS hier zijn geloofwaardigheid compleet aan het verspelen is.

 

Over de klant op 1, 2 en 3 zullen we het in dit topic beter helemaal niet meer hebben.

Reputatie 7

Waarom kan je het antwoord niet gewoon verwijderen. Het is fout en voegt dus niets toe. De kans dat je morgen een nieuwe update hebt is nihil. In oktober 2021 schreef je dat er nu snel een antwoord zou aankomen. 

 

We zijn nog steeds in afwachting. Het enige goede wat je nu in ieder geval kan doen is jouw onjuiste antwoord vandaag verwijderen.

 

Wat is je probleem daarmee????

Goedemiddag Macklobell,

Ik ben inderdaad vandaag en ook morgenavond aanwezig. Ik zie dat er meerdere reacties geplaatst zijn op het feit dat ik laat een antwoord aan jullie heb verschaft. Mijn excuses daarvoor. Ik laat in veel gevallen dit antwoord vaak tot laat staan in de hoop een update te hebben. Daarom heb ik ook nu bijvoorbeeld vanmorgen niet gelijk dit topic opgepakt. Ik heb nogmaals een mail gestuurd naar de afdeling waarmee ik in overleg ben. Ik snap de groot oplopende frustraties steeds te meer en ik snap ook dat jullie het onterecht vinden dat er niks mee gedaan kan worden. Ik ga (als jullie dit in orde vinden) morgen het hele topic nog eens door naar het beste antwoord en deze aanpassen en hopelijk heb ik morgen een nieuwe update. 

 

Reputatie 7

Dit is inderdaad een erg teleurstellende reactie. En inderdaad erg jammer om dit 1 minuut voor einde dienst te melden na bijna een maand afwezigheid met gelijk de melding dat er de komende week ook niets gedaan zal worden.

Als de NS het niet eens is met het voorgestelde antwoord dan kan toch minstens het huidige antwoord verwijderd worden. Het staat allang vast dat dit antwoord niet klopt.

Verder hoop ik inderdaad dat het topic komende week wel overgenomen wordt door iemand die wel aanwezig is en sowieso iemand die er meer tijd voor heeft dan eens per maand en reactie te geven dat er niets gebeurd is.

Zoals te verwachten is er de afgelopen week niets mee gedaan. Ik zie dat Sanne vandaag dienst heeft. Ik verwacht dan ook dat het antwoord van Sanne in ieder geval wordt verwijderd, daar dit aantoonbaar onjuist is.

Reputatie 3

Je kan hier binnen de community niet aangeven dat wij onze klanten expres oplichten. Het is ook verboden om respectloos tegen zowel leden als moderators te zijn.

 

Artikel 6:203 BW “onverschuldigde betaling”:

Artikel 203
1.

Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.

2.

Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.

3.

Degene die zonder rechtsgrond een prestatie van andere aard heeft verricht, heeft eveneens jegens de ontvanger recht op ongedaanmaking daarvan.

Reageer