beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

441 reacties

Een update weer van mijn kant! Ik heb een ETA op het langverwachte antwoord. Deze gaat volgende week in de loop van de week voor jullie komen en deze zal ik zodra ik deze heb aan jullie terugkoppelen. 

Reputatie 7

Ik kom goed nieuws brengen! Ik heb inmiddels contact met alle juiste afdelingen van NS en we zijn dichtbij een antwoord waarvan ik zeker weet dat een ieder van jullie hier blij mee is! Zodra ik duidelijk heb wat ik naar een ieder van jullie kan communiceren, dan komt het bericht eraan. Maar tot die tijd, nog heel even geduld. Het antwoord is echt heel erg dichtbij. 

 

Het antwoord was blijkbaar toch niet zo dichtbij. Toch weer jammer dit. Maar goed we zijn pas ruim een jaar bezig met dit topic…..  

Helaas zijn we al weer twee weken verder na de aankondiging dat er nu echt spoedig een antwoord komt.  

Zijn de afdelingen die dit keer de juiste waren (hoeveel afdelingen heeft de NS eigenlijk die hier over gaan want in dit topic is al een keer of 5 gemeld dat er contact is met de juiste afdeling.....) ook weer teruggekrabbeld en willen ze geen antwoord geven?

Helaas nog niet de gehoopte update, maar ik ben samen met een aantal collega's van verschillende afdeling bezig met het maken van een duidelijke lijn en antwoord dat naar jullie toe kan. Maar hierbij zijn we ook aan het kijken naar een werkwijze die we kunnen hanteren mocht een situatie als deze zich nogmaals voordoen! Het is dus nog even afwachten, maar wordt zeker vervolgd. 

Badge +3

Bosje bloemen en je geld terug (op welke manier ook), en excuses dat het zo lang moest duren!

Maar (volgens NS) daavoor had je als gedupeerde reiziger maar eerder contact moeten opnemen of zo… 

Dat wist ik helemaal niet.. en nu?

Nou ja het was bijna anderhalf jaar geleden dus daar mogen we (gooi de AVG op het spelbord als escape) daar helemaal geen herinnering meer aan hebben!

Eventuele kosten worden vergoed, wel even bellen of zo… 

Wij (deelnemers forum/community) vinden daar iets van!

Dus graag die zo gewenste update @Sanne NS 

Je krijgt mij blij met de mededeling dat NS ook tot de conclusie is gekomen dat men dit prima pro-actief kan oplossen. Of een fles wijn. Beiden keur ik goed, ben benieuwd wat het wordt! :D

Badge +3

High Hopes, en dan verder met de rest van de langlopende problemen (Flex).

BTM GVB-Connexxion (Noord-Holland) gaat structureel fout, andersom altijd goed.

En Qbuzz trein op de Merwedelingelijn uiteraard. Qbuzz treft geen blaam.

Hou die afdelingen vast @Sanne NS 

Laten we het hopen want dit heeft al langer geduurd dan had gemogen.

Ik kom goed nieuws brengen! Ik heb inmiddels contact met alle juiste afdelingen van NS en we zijn dichtbij een antwoord waarvan ik zeker weet dat een ieder van jullie hier blij mee is! Zodra ik duidelijk heb wat ik naar een ieder van jullie kan communiceren, dan komt het bericht eraan. Maar tot die tijd, nog heel even geduld. Het antwoord is echt heel erg dichtbij. 

Reputatie 7
Badge

Ik weet niet of ik moet huilen of lachen.

Reputatie 4

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Da's fijn dan zo'n prutsafdeling.

Naam, achternaam, mail adres, telefoonnummers van de betreffende verantwoordelijken hier publiceren zou wel handig zijn. Dan kunnen we er zelf eens achteraan. Net zolang totdat ze van ellende zelf maar opstappen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Het is heel moderne communicatie. Vooral niets zeggen wanneer er iets is foutgegaan en hopen dat na een tijdje iedereen vergeten is dat er een probleem was.

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Dus de afdeling die er over gaat (en dus de afdeling die besloten heeft om niets te communiceren aan gedupeerde reizigers of als algemene communicatie en als reden enkel de AVG noemt) kan (of wil) jou niet verder helpen?  

Ik mag hopen dat dit niet alleen binnen de forumcoordinatie geëscaleerd wordt maar ook bij de managers van die afdeling. Maar ik mag toch hopen dat dit het afgelopen jaar al meerdere keren gebeurt is!

 

Omdat het al meer dan een jaar geleden is mag er nu ook wel echt vaart achter gezet worden zodat we straks niet de reactie krijgen dat men toch wel de reizigers had mogen informeren maar dat het nu meer dan 18 maanden geleden is en de transacties weg zijn.....

Reputatie 7

Ik denk dat iedereen ontslagen is die te maken heeft met deze blamage. Tijd dat er een schoonmaak plaats vind in de wat hogere gelederen.

Ik denk dat die “schoonmaak” bij de NS op de zelfde manier gebeurt als bij de regering en de toeslagen affaire. Goed voorbeeld door de regering doet goed volgen, vergeten en sorry zeggen vindt men ook hier kennelijk voldoende.

 

@Philned: Bij de toeslagenaffaire worden er ouders in ieder geval wel schadeloos gesteld. Ik heb in dit topic nog geen enkele beweging van NS in die richting gezien. 

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Ik zou het, na zo’n lange periode, netter vinden als Zwart zich hier zelf even komt tonen. 

Reputatie 6

Ik denk dat iedereen ontslagen is die te maken heeft met deze blamage. Tijd dat er een schoonmaak plaats vind in de wat hogere gelederen.

Ik denk dat die “schoonmaak” bij de NS op de zelfde manier gebeurt als bij de regering en de toeslagen affaire. Goed voorbeeld door de regering doet goed volgen, vergeten en sorry zeggen vindt men ook hier kennelijk voldoende.

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Reputatie 4

Ik denk dat iedereen ontslagen is die te maken heeft met deze blamage. Tijd dat er een schoonmaak plaats vind in de wat hogere gelederen.

Reputatie 7

Volgens mij wordt het weer eens een keer tijd dat Sanne gaat melden dat zij nog steeds bezig is met een afdeling, maar er nog geen zicht is op update cq antwoord. :joy:

Reputatie 3

Aanvullend aan mijn reactie hierboven: vandaag een brief van de (auto-)importeur dat er een terugroepactie is. Verzonden aan het adres waar de auto geregistreerd staat. Dit adres heb ik nooit doorgegeven aan de dealer/importeur dus dat moeten ze ook van de RDW hebben gekregen.

Ook in dit geval wederom geen AVG-beletsel.

Reputatie 3

Dit is dan weer de eerste reactie in een maand. Nog steeds niets. Topic loopt inmiddels meer dan een jaar. Ik heb hierboven gevraagd waarom er geen mailing is uitgegaan. Ook daar natuurlijk geen reactie op.

Hoe langer dit topic loopt, des te treuriger ik het ga vinden.

Tja, want je mag als vervoerder toch niet zomaar de transacties van je (eigen) klanten inzien en bij afwijkingen op een bepaalde datum daarover contact met ze opnemen?

 

 

Er mag -ondanks het vele onterechte verschuilen achter de AVG- nog best veel in Nederland, al dan niet na toestemming van de AP (Autoriteit Persoonsgegevens). Ook Rijkswaterstaat gebruikt wel eens gegevens van ANPR-camera's; zo kreeg mijn partner enige tijd geleden een brief thuis omdat ze veel op een bepaalde snelweg reed en RWS wilde een onderzoek doen onder de frequente gebruikers van deze weg. Daarvoor mochten ze blijkbaar na toestemming voor dit specifieke doel dus de adressen krijgen van de kentekenhouders die frequent van deze bepaalde snelweg gebruik maakten. 

Dus ieder beroep van NS op de AVG in deze casus lijkt me een smoes om op de handen te blijven zitten.

Reputatie 7

marv87 schreef:

Een maand geleden werd aangegeven dat er goede contacten waren met de juiste afdeling.  Een paar maanden eerder was ook al contact met de juiste afdeling.   Ben nu wel benieuwd welke afdelingen dit waren en met wie nu contact gezocht is.

 

Ja precies dat dus. De hete aardappel wordt steeds weer doorgeschoven, naar een andere afdeling en niemand binnen NS neemt zijn verantwoordelijkheid. Bijzonder treurig. Zegt heel veel over het bedrijf NS dit topic.

Goedemiddag allemaal! 

Ik zit helaas klem met de afdeling waarmee ik dit samen uitzoek. Zij kunnen mij op dit moment niet verder helpen, dus ik heb een aantal lijntjes uitgegooid om dit alsnog van een definitief antwoord te kunnen voorzien, want dit moet gewoon opgelost worden. Hopelijk heb ik zo spoedig mogelijk een antwoord van een andere afdeling waarmee alsnog de oplossing komt!

Een maand geleden werd aangegeven dat er goede contacten waren met de juiste afdeling.  Een paar maanden eerder was ook al contact met de juiste afdeling.   Ben nu wel benieuwd welke afdelingen dit waren en met wie nu contact gezocht is. Het lijkt er erg op dat er niemand binnen de NS antwoord wil geven op deze casus en verantwoording wil nemen voor het besluit om niets te communiceren. Ik neem aan dat iemand dat besluit genomen heeft, dan kan deze persoon daar nu toch ook uitleg over geven? 

Ik vind het echt schandalig dat een casus als dit gewoon een jaar blijft liggen zonder dan iemand een goede uitleg kan geven waarom er bewust niet gecommuniceerd wordt naar reizigers waarvan men weet dat ze teveel betaald hebben.  (Of eigenlijk waarom er niet gelijk toen het bekend werd even gecommuniceerd is met die reizigers)

Reputatie 4

Goedemiddag allemaal! 

Ik zit helaas klem met de afdeling waarmee ik dit samen uitzoek. Zij kunnen mij op dit moment niet verder helpen, dus ik heb een aantal lijntjes uitgegooid om dit alsnog van een definitief antwoord te kunnen voorzien, want dit moet gewoon opgelost worden. Hopelijk heb ik zo spoedig mogelijk een antwoord van een andere afdeling waarmee alsnog de oplossing komt!

 

Ik ben benieuwd welke lijntjes dat zijn. Denk dat hrt lijntje naar de directeur NS wel eens op zijn plaats is. Er doen afdelingen hin werk niet. Die personen moet er snel worden uitgewerkt.

Badge +3

Dit is dan weer de eerste reactie in een maand. Nog steeds niets. Topic loopt inmiddels meer dan een jaar. Ik heb hierboven gevraagd waarom er geen mailing is uitgegaan. Ook daar natuurlijk geen reactie op.

Hoe langer dit topic loopt, des te treuriger ik het ga vinden.

Tja, want je mag als vervoerder toch niet zomaar de transacties van je (eigen) klanten inzien en bij afwijkingen op een bepaalde datum daarover contact met ze opnemen?

Nee, dat moeten ze zelf maar doen! :tired_face:

Of voor onbekende reizigers (welke chipkaart kwam dat saldo vandaan) dat retourneren naar de afzender omdat het niet jouw geld is? Nee, da’s veel te ingewikkeld makkelijk.

Reageer