Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Toon eerste bericht

1120 reacties

Jammer en heel teleurstellend, het heeft dan weinig zin meer mijn abonnement nog aan te houden.

De aankondiging van het vervallen van het Voordeelabonnement valt wel erg rauw op mijn - en gezien alle andere reacties ons - dak. Een snelle berekening leert mij dat dit mij tussen de € 800 - € 1.000,- per jaar gaat kosten. En wat krijgen we ervoor terug. Loze taal. Oke. Dan nog wel € 7,- korting op het nieuwe abonnement😭

Ik vraag me af of hier wel goed over is nagedacht. Zo jaag je juist mensen de trein uit in plaats van in. En dit terwijl ik juist meer en meer tevreden ben over de NS. Onbegrijpelijk dat deze beslissing wordt genomen. 

NS, denk hier nog eens goed over na. Koester dan vooral de mensen die al jarenlang jullie klant zijn. 😡

Wat bedoelen jullie met “Je kunt maandelijks je korting aanpassen, je betaalt achteraf dus je hoeft nooit meer saldo te laten op je OV-chipkaart.” bij de verandering van Dal Voordeel naar NS Flex Dal Voordeel??

Ik heb nu al automatisch opladen, dus ik hoef dat sowieso niet te doen, maar hoe kan het dat de korting ineens per maand aan te passen is?
Bedoelen jullie dan dat je Dal Voordeel elke maand aan of uit kunt zetten, maar dat is gek in combinatie met een prijs per jaar. Kunnen jullie de informatie duidelijker maken?

Met NS Flex nu betaal je je abonnementsgeld (5,- euro per maand) maandelijks. Als je het wijzigt, naar bijvoorbeeld NS Flex zonder abonnement, dan wordt er geen abonnementsgeld in rekening gebracht voor hoe lang je dat hebt. NS Flex is naar elke eerste maand per elk gewenst moment aan te pas. Als je dit halverwege de maand doet, dan krijg je een deel van het betaalde abonnementsgeld van de lopende maand terug. 

Reputatie 6

@Philned

Voor een verhoging van de spoorproductie is vooral uitbreiding van de infrastructuur nodig maar de politiek wil daar geen geld voor uittrekken, immers alle geld moet naar zorg, onderwijs, milieu of politie. En dus zullen de reizigers via het prijsmechanisme gespreid moeten worden. De volgende stap zal vrees ik het aanpakken van de OV-studentenkaart zijn.


Door het gebruiken van variabele snelheden tussen stations rijden treinen altijd op de zelfde afstand van elkaar. Daardoor kunnen er meer treinen rijden. Waar we aan moeten wennen is dan dat ongeacht de afstand tussen 2 opvolgende stations de reistijd gelijk blijft. 

Kennelijk ziet niemand dat dit de zoveelste aanslag op de mobiliteit is waardoor veel mensen getroffen worden. Samen met de plannen van dit kabinet wordt leven hier bijna onmogelijk. De enige oplossing…. VLUCHTEN naar een ander land. Nog heel even en ik ga pakken, je mag bieden op mijn huis….

 

Hoi NS,

Dit klink echt geweldig achum! Maar waarom wordt dit in godsnaam weer duurder?

Ik betaal me al rot aan OV en het wordt er juist elk jaar slechter op. Lange wachttijden, te weinig wagons noem maar op.
Hoe durven jullie de prijs nog een keer te verhogen?

Echt belachelijk.

Ik wil graag weten wat er nou precies beter wordt voor mij in de komende jaren.

Mvg
 

Wat bedoelen jullie met “Je kunt maandelijks je korting aanpassen, je betaalt achteraf dus je hoeft nooit meer saldo te laten op je OV-chipkaart.” bij de verandering van Dal Voordeel naar NS Flex Dal Voordeel??

Ik heb nu al automatisch opladen, dus ik hoef dat sowieso niet te doen, maar hoe kan het dat de korting ineens per maand aan te passen is?
Bedoelen jullie dan dat je Dal Voordeel elke maand aan of uit kunt zetten, maar dat is gek in combinatie met een prijs per jaar. Kunnen jullie de informatie duidelijker maken?

Wat wordt bedoeld met “ 60+ kan eind 2020 geen nieuwe keuzedagen meer bestellen”.

 

De Keuzedagen worden vanaf eind 2020 niet meer nieuw verkocht. Wie ze al heeft dan kan ze door laten lopen.

Worden er in 2021 wel weer keuzedagen verkocht (die buiten de spits gebruikt kunnen worden)?

Nee, die verdwijnen. Er komt zoals Tamzin ook zegt iets nieuws in 2021, daarover komt nog meer informatie.

Wat is het verschil in 2021 tussen het Voordeelurenabonnement en het Dalurenabonnement (behalve de prijs dan)? Of verdwijnt het Voordeelurenabonnement en gaat het Daluren abonnement per 2021 in prijs omhoog (gezien de actie nu met het Voordeelurenabonnement lijkt me dat voor de hand liggen).

 

Wanneer de NS het 'gratis magazine’ laat vervallen, levert me dat ook iets op?

Reputatie 1

Wat wordt bedoeld met “ 60+ kan eind 2020 geen nieuwe keuzedagen meer bestellen”.

 

De Keuzedagen worden vanaf eind 2020 niet meer nieuw verkocht. Wie ze al heeft dan kan ze door laten lopen.

Worden er in 2021 wel weer keuzedagen verkocht (die buiten de spits gebruikt kunnen worden)?

De NS misbruikt zijn positie en is geen klantgerichte organisatie. Het drijft mensen de auto in. Zeer slechte ontwikkeling en geld is de drijfveer en niet het verbeteren vd kwir

Wat wordt bedoeld met “ 60+ kan eind 2020 geen nieuwe keuzedagen meer bestellen”.

Wie dan al keuzedagen heeft kan die gewoon houden. Maar wie ze dan niet heeft kan ze niet meer nieuw aanschaffen.

De bedoeling is dat er in de toekomst Flex dagen komen die iedereen met Flex kan aanschaffen ongeacht de leeftijd. Die worden wel duurder dan de huidige keuzedagen.

Wat wordt bedoeld met “ 60+ kan eind 2020 geen nieuwe keuzedagen meer bestellen”.

 

De Keuzedagen worden vanaf eind 2020 niet meer nieuw verkocht. Wie ze al heeft dan kan ze door laten lopen.

Geheel eens met de maatregelen inzake voordeelurenabonnementen en keuzedagen. Wij klagen ook niet, wanneer bijvoorbeeld de horeca prijsstijgingen van 20% invoert. De redenen van de beperkingen bij gebruik van voordeelurenabonnementen zijn begrijpelijk en logisch. Blijven voor mij twee vragen:

1: Wanneer ik incheck vóór 16:00 en mijn reis duurt tot bijvoorbeeld 18:00 uur, is de 40 % korting dan van toepassing?

2: Het aantal keuzedagen was 7. Ik neem aan, dat dit aantal onveranderd ook na januari 2021. 

Edit door Moderator: Verplaatst naar hoofdtopic over abonnementen-update

1: Ja, het incheckmoment bepaalt het tarief.
2: Het aantal Keuzedagen blijft inderdaad 7.

Goh, 7 euro minder per jaar aan abonnement, dat is nog eens een mazzeltje!

Ik trein als mantelzorger zo’n 30x per jaar na mijn werk van Amsterdam naar Nijmegen. Dat gaat me dus per reis 7,72 meer kosten. Per jaar dus ruim 460 euro.

NS, bedankt!

U vergeet dat alleen VDU-houders nu dit voordeel hebben, de rest van de reizigers moet in de spits nu ook al vol betalen.

Reputatie 1

Wat wordt bedoeld met “ 60+ kan eind 2020 geen nieuwe keuzedagen meer bestellen”.

 

ik vind dat jullie de abonnementsvoorwaarden niet zo maar kunnen veranderen gedurende de looptijd.

destijds zijn jullie van die voorwaarden afgebleven, waarom dan nu weer ingegrepen? en € 7 goedkoper is geen compensatie. iemand moet hier een stokje voor steken.

Dit is echt belachelijk. Ik vermijd juist het Flex abonnement omdat het op mijn traject dus 28 euro per maand duurder is.

Mijn alternatief is dan de Altijd Voordeel van 24 euro per maand. Daarbij reis ik altijd in de Spits (want ja, werk he...) en is mijn rit enkeltje €2.96. Even uitgaande van 20 werkdagen in de maand (5 dagen per week x 4) betaal ik dus €5.92 per dag in de spits met 20% korting.

(€5.92 x €20) + €24 = €142.40

Mijn traject abo nu kost €114

Ronduit belachelijk NS. Ik wil dat Flex abo helemaal niet. Ik heb maar een traject en de rest boeit me niet.

Er komt een NS Flex Traject Vrij. Je hoeft niet over te stappen naar Altijd Voordeel.

Reputatie 1

Beste NS, wees gewoon eerlijk en zeg dat de afschaffing jullie puur en alleen om de euros gaat. Smoesjes over plaats in de trein hebben we niks aan (misschien dan toch maar de ritjes rond de kerk invoeren zodat er meer treinen en meer zitplaatsen zijn)

Goh, 7 euro minder per jaar aan abonnement, dat is nog eens een mazzeltje!

Ik trein als mantelzorger zo’n 30x per jaar na mijn werk van Amsterdam naar Nijmegen. Dat gaat me dus per reis 7,72 meer kosten. Per jaar dus ruim 460 euro.

NS, bedankt!

Dit is echt belachelijk. Ik vermijd juist het Flex abonnement omdat het op mijn traject dus 28 euro per maand duurder is.

Mijn alternatief is dan de Altijd Voordeel van 24 euro per maand. Daarbij reis ik altijd in de Spits (want ja, werk he...) en is mijn rit enkeltje €2.96. Even uitgaande van 20 werkdagen in de maand (5 dagen per week x 4) betaal ik dus €5.92 per dag in de spits met 20% korting.

(€5.92 x €20) + €24 = €142.40

Mijn traject abo nu kost €114

Ronduit belachelijk NS. Ik wil dat Flex abo helemaal niet. Ik heb maar een traject en de rest boeit me niet.

Reputatie 1

Beste NS,  

Wat een teleurstelling!

Als u zo’n groot deel van de dag aanmerkt als ’spits’ wordt reizen buiten de spits bijna onmogelijk.Bovendien is het prijsverschil met uw ’normale’ tarief zo ontzettend groot, dat dit mij als klant veel meer geld gaat kosten, waarschijnlijk honderden euro’s per jaar meer. Die 7 euro, te vergelijken met een kortingskaartje Arnhem-Driebergen is daarbij een lachertje.

 

U zegt dat het drukker wordt, en dat het abonnement met korting in de avondspits niet meer houdbaar is. Het deel van uw redenering dat er klanten gespreid moeten worden over de dag ivm capaciteitsgebrek begrijp ik. Maar ik kan niet goed begrijpen dat u vindt dat ik fors meer moet gaan betalen, terwijl uw zaken beter dan ooit gaan.

Ik vind het erg onbevredigend, en vraag u om na te denken over andere kortingsmodellen. Liever zou ik iets meer abonnementsgeld betalen, een lagere korting behouden, bv 25 of 30%, en wel gewoon de hele dag na 9:00 kunnen reizen.  

 

Uw nieuwe model is praktisch onwerkbaar doordat het teveel planning en uren wachten zou betekenen,waardoor u mij dwingt om veel hogere kosten te maken voor een al jaren verslechterende service.Ik zeg ‘verslechterend’, omdat door de toegenomen drukte de kans op een zitplaats voor mijn gevoel meer dan gehalveerd is over de afgelopen 10 jaar. 

 

Vriendelijke groet,  Een levenslange trouwe, en nu teleurgestelde klant. :disappointed_relieved:  

 

Sieger, Zelfstandig grafisch ontwerper, Amsterdam

Reputatie 7
Badge +3

Niet leuk, natuurlijk. Maar hoe zit het nu met mensen die in een ‘uithoek’ van het land wonen? Stel ik reis nu van 15:00-18:00 van Maastricht naar Amsterdam, stel in 2021 check ik om 15:00 in in Maastricht en ik check om 18:00 uit in Amsterdam. Wat zijn dan de kosten? Gaat dat gat van 16:00-18:30 een enorme deuk slaan in langere reizen?

Het moment van inchecken bepaalt de korting voor de hele reis. Als je om 15.00 uur incheckt, reis je dus nog gewoon met korting naar Amsterdam.

7 euro korting weegt totaal niet op tegen de extra reiskosten die ik ga maken. Dit noem ik geen compensatie. Wat een misbruik van jullie machtspositie. 

Niet leuk, natuurlijk. Maar hoe zit het nu met mensen die in een ‘uithoek’ van het land wonen? Stel ik reis nu van 15:00-18:00 van Maastricht naar Amsterdam, stel in 2021 check ik om 15:00 in in Maastricht en ik check om 18:00 uit in Amsterdam. Wat zijn dan de kosten? Gaat dat gat van 16:00-18:30 een enorme deuk slaan in langere reizen?

Dit is toch belachelijk!! Zomaar je abonnement wijzigen? Eerst 40% korting en nu NIETS?

O ja, mijn abonnement wordt PER JAAR € 6 goedkoper, maar PER DAG de reis € 4,40 duurder!!

Hoe jaag je mij uit de trein?

Reageer