Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Toon eerste bericht

1120 reacties

Het wordt maar 7 euro goedkoper mijn abonnement, zijn jullie niet goed bij jullie hoofd ofzo.

Willen jullie zo graag de mensen de trein uit jagen en dat ze met de auto gaan?

Reputatie 1

De zeven euro compensatie leidt er alleen maar toe dat het VDU bijna even duur is als een Dalvoordeelabonnement en gezien de voorwaarden niet meer de moeite waard.

 

Ik vroeg me ook al af wat nog het verschil zou zijn, maar dat is er volgens mij helemaal niet meer.

 

 Dal Voordeel

  • 40% korting in het weekend
  • 40% korting buiten de spits

€ 4,34

per maand

U betaalt € 52 per jaar

Bekijk

 

Nu wordt dat dus ook € 60,- per jaar, want anders is er een prijsverschil. En waarom moet dit dan meer worden? Krijg je hier dan wel meer voor? Ik heb zo'n vermoeden van niet.

 

Ik heb nergens gelezen dat de zomermaanden en kerstperiode niet meer zou gelden als kortingsperiode. Dat zou helemaal sneu zijn, maar ja, het is zoals het altijd gaat. Men wil de klant iets opdringen onder het mom van een verbetering die dat feitelijk alleen maar voor de aanbieder is.

 

Inderdaad, NS, zet gewoon meer materieel is of laat vaker treinen rijden. Klanten wegjagen heeft geen zin, maar als klanten toch moeten reizen zullen ze wel mee moeten buigen.

 

NS Flex? Ik heb het gelukkig nog niet. Zoals het wordt gepresenteerd is het ook een gedrocht. Als je als NS echt flexibel wil zijn, doe dan niet zo moeilijk. Hanteer dan gewoon flexibele tarieven en geef abonnementhouders nog meer korting, zonder dat die moeilijk hoeven te doen met het aan- of uitzetten of veranderen van abonnementen of instellingen. Bereken gewoon wat voor de klant het voordeligst is en reken dat af. Maar dat zal wel te moeilijk zijn, want in de tijd van de automatisering moet een retourtje gewoon afgerekend worden als 2 enkele reizen. En ga zo maar door…

 

Ik vind het heel jammer dat de voordelen van onze VDU worden geschrapt. En dan heb ik het voornamelijk over het reizen in de middagspits. De VDU is acht jaar geleden al afgeschaft en wordt nu voornamelijk door senioren gebruikt. Is het niet een idee om hem voor 65+ in stand te laten…?

Bij deze wil ik GEEN FLEX abonnement!

Ik wil weten waar ik aan toe ben, en met weekend vrij reizen is het prettig dat het bedrag gelijk van mijn kaart wordt afgeschreven

Daarnaast komt bij dat ik deze NS kaart ook nodig heb om te bussen en tegoed moet hebben.

Als jullie overgaan op NS FLEX wat in de regel veel en veel duurder wordt op den duur zeg ik mijn NS abonnement op!

Dit is niet klantvriendelijk van jullie!

Bijna niemand wil FLEX!!!!!! Gewoon laten zoals het is. Elke maand gaat er een vast bedrag af, en bij Dal uren 40 procent korting weet ik gelijk wat er is afgeschreven. Onder de  vijf Euro laat de kaart vanzelf op naar 20 Euro. Geen achteraf verassingen!!!!

Ik ben het helemaal eens met de kritiek op het afschaffen van de korting tijdens de middagspits. Dit heeft de NS toch al eens -toen zonder succes- geprobeerd? Hopelijk kan het weer tegengehouden worden!  Het afschaffen van de keuzedagen is ook zo al zoiets fraais: ik word in 2021 60 jaar en kan dat dus vergeten. Dat gaat uitjes met mijn iets oudere partner dus veel duurder maken. De `flexargumenten’ zijn onbegrijpelijk en lijken voor mij (en waarschijnlijk veel anderen) helemaal niet van toepassing.

Het is niet langer meer te verkopen dat een kleine groep VDU kaarthouders kortingen in de spits blijven houden die alle andere reizigers niet hebben.

Hé daar Tamzin, het gaat om 700.000 houders van de Voordeelurenkaart hoor! Dus hoezo een kleine groep?

700.000 is 4% van de bevolking, dus procentueel  een kleine groep.

Maar je hebt het over de treinreizigers Tamzin en dat zijn er aanzienlijk minder dan de bevolking van 17 miljoen :thinking:

Ik heb een tijdje het flex-abonnement uitgeprobeerd, maar ben weer snel teruggegaan naar het klassieke abonnement vanwege het grote maandelijkse bedrag dat van mijn rekening werd afgehaald ( in plaats van gespreid automatisch opwaarderen) en vanwege de onmogelijkheid om een declaratie-overzicht te maken. Wordt dan mogelijk ook bij Flex-abonnementen? Mijn werkgever heeft namelijk niets te maken met mijn Privé-reizen, die in jullie maandelijkse overzichten bij Flex-abonnementen ook zichtbaar zijn. 

Reputatie 1

DIT ZAL HET ZWARTRIJDEN IN DE KAART SPELEN , ENKELE REIS HEEN EN ZWART TERUG . ZE CONTROLEREN NA 17.UUR TOCH AL NIET MEER 

Inchecken om 15:59 uur, dan reis ik met korting gedurende de spits (met mijn VDU vanaf 1 januari 2021). Dat is duidelijk  

Maar, als ik een Keuzedag gebruik na 1 januari 2021 en ik check om 10:00 uur in, reis een stukje, stap ergens uit, stap weer in om 15:40 uur, moet ik dan om uiterlijk 16:00 uur weer uitstappen en wachten tot 18:30 uur voor ik verder kan?

Met je Keuzedag is ook het vertrekmoment bepalend. Als je om 15:40 uur teruggaat dan wordt de Keuzedag gepakt en als je om 16:15 uur gaat dan wordt het automatisch reizen op vol tarief. 

Reputatie 1

5 jaar aangehouden voor niks… ik gebruikte hem niet omdat ik het voor mijn werk niet nodig had. betekent dat ik hem nu moet afzeggen.

waarom gebruik je iets niet waar je voor betaald hebt ? Vreemd


wellicht dat ik hem nodig heb voor mij werk in de toekomst, en dan is de middagspits 40% wel interessant als je het allemaal zelf betalen moet.

Ik heb een voordeeluren abonnement. Als ik de terugreis voor 15.59 uur ingecheckt heb is dat voldoende of mag ik tussen 16.00 uur en 18.30 uur niet in de trein zitten.

Graag antwoord

Helaas, je mag dan wel in de trein zitten maar betaalt de volle mep…..

Nee, als je voor de spits aan je reis begint, dan krijg je gedurende de reis korting. 

 

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html
https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/aanpassing-berekening-tarief-overstappen.html
https://nieuws.ns.nl/van-rit-van-reis/

Reputatie 1

Toen de nieuwe abonnementen werden ingevoerd, heeft de NS beloofd dat er voor degenen die op dat moment een voordeelurenabonnement hadden, er niets zou veranderen!! Waar blijven die beloftes?

 


zoiets staat mij ook bij. door de hoogconjunctuur zijn de vdu abbo houders de pineut

Reputatie 1

Ik heb een voordeeluren abonnement. Als ik de terugreis voor 15.59 uur ingecheckt heb is dat voldoende of mag ik tussen 16.00 uur en 18.30 uur niet in de trein zitten.

Graag antwoord

Helaas, je mag dan wel in de trein zitten maar betaalt de volle mep…..

Nee, dat is dus niet zo. Inchecken voor 16:04 uur, is reizen met korting mits de reis binnen een half uur na inchecken wordt begonnen. Staat tig keer op voorgaande pagina’s vermeld.

Reputatie 1

5 jaar aangehouden voor niks… ik gebruikte hem niet omdat ik het voor mijn werk niet nodig had. betekent dat ik hem nu moet afzeggen.

waarom gebruik je iets niet waar je voor betaald hebt ? Vreemd

Reputatie 1

5 jaar aangehouden voor niks… ik gebruikte hem niet omdat ik het voor mijn werk (nog) niet nodig had. betekent dat ik hem nu moet afzeggen - ns weer een klant kwijt ;)

Reputatie 1

Inchecken om 15:59 uur, dan reis ik met korting gedurende de spits (met mijn VDU vanaf 1 januari 2021). Dat is duidelijk  

Maar, als ik een Keuzedag gebruik na 1 januari 2021 en ik check om 10:00 uur in, reis een stukje, stap ergens uit, stap weer in om 15:40 uur, moet ik dan om uiterlijk 16:00 uur weer uitstappen en wachten tot 18:30 uur voor ik verder kan?

Ik heb een voordeeluren abonnement. Als ik de terugreis voor 15.59 uur ingecheckt heb is dat voldoende of mag ik tussen 16.00 uur en 18.30 uur niet in de trein zitten.

Graag antwoord

Helaas, je mag dan wel in de trein zitten maar betaalt de volle mep…..

Reputatie 1

HIER MOETEN KAMERVRAGEN OP KOMEN , OUDEREN ZIJN NU ECHT OVERAL DE DUPE VAN ,    DAT KAN ECHT NIET , TERWIJL DE JEUGD REIST OP KOSTEN VAN DE WERKGEVER 

Reputatie 1

Toen de nieuwe abonnementen werden ingevoerd, heeft de NS beloofd dat er voor degenen die op dat moment een voordeelurenabonnement hadden, er niets zou veranderen!! Waar blijven die beloftes?

 

Reputatie 7
Badge +4

12 x 5 = 60 en 67-7 = 60. Je kunt met beide kaarten op saldo reizen. Die 7 euro is niet toevallig.

 

‘de reiziger zelf laten kiezen hoeveel hij de reis waard vindt en bij de uitgang een collectezakje hangen.’

 

Dat collectezakje wordt gewoon gestolen door een zwartrijder, die is stelen gewend. ;-)

Bij de introductie van de ‘nieuwe’ voordeelurenkaart zo’n 8 jaar geleden zouden bestaande dalurenabonnementhouders de korting in de avondspits behouden.

Blijkbaar heeft voor de NS het houden van een belofte een geldigheidsduur van zo’n 8 jaar.

 

Het allerfraaist bij dit zoost tijdingen zijn nog altijk de ronkende communicatieteksten:

[...]

Waarom gaat er iets veranderen?
Ons abonnementenaanbod willen we minder ingewikkeld en flexibeler voor alle reizigers maken. [...]

 

Het afpakken van een goede kortingskaart maakt het ontegenzeggelijk minder ingewikkeld voor de NS, maar het flexibele in het afpakken van een abonnement zie ik er niet zo in. Jokken tijdens het door-de-strot-duwen lijkt er meer op.

Suggestie voor nog eenvoudiger en heel flexibel:

‘de reiziger zelf laten kiezen hoeveel hij de reis waard vindt en bij de uitgang een collectezakje hangen.’

Net zo flauw als een verslechtering proberen te brengen als een winst voor de reiziger.

Reputatie 1

jeetje , dit is erg , 16.00 uur zit ik nog in het museum , 18.30 uur is voor mij te laat om te reizen .WAT MOET IK.NU DOEN ????

Eerlijk gezegd is het verdwijnen van het ‘middagspitsvoordeel’ iets wat ik ooit wel verwachtte. Het was natuurlijk al 'raar’ dat wij met het VDU-abo iets hebben wat je al jááren niet meer kunt kopen. Voor mijn wandelingen op LAW-paden is het absoluut nodig dat ik ook in de avondspits reis, dat wordt dus een flinke verslechtering (lees: het wordt flink duurder). Ergens heb ik er wel begrip voor, in deze tijd van alsmaar drukker wordende treinen en steeds meer reizigers. Belangrijkste klacht (zoals velen): die € 7 prijsverlaging is wel een lachertje natuurlijk (ca. 10%). Dat had minimaal een prijverlaging van 30% à 40% moeten zijn (zo tussen € 40 en € 50 i.p.v. € 67). Slechte service, NS !

Reputatie 3

Waarom moeten deze 2 producten dezelfde prijs krijgen? Ik vind het helemaal niet verwarred, dus geen reden om dit voor mij aan te passen.

 

Wat betekent dit voor je Dal Voordeel abonnement?

  • De prijs van je abonnement stijgt in 2020 naar € 56 en in 2021 naar € 60 en wordt hiermee gelijk aan de prijs van NS Flex Dal Voordeel.  


Precies dit ja. Dat is in de verste verte geen reden om de prijs te verhogen..

Flex Dal Voordeel is duurder omdat mensen een maandje uit kunnen zetten. Zelfs al zal dat voor een boel mensen teveel gedoe zijn, dan nog snap ik dat een bedrijf dat probeert te ondervangen.

Bij Dal Voordeel verandert er letterlijk niets, en de garantie op een jaarlijks bedrag blijft hetzelfde.
De enige twee voordelen voor het gelijk trekken zijn die van de NS:

  1. Meer geld voor de NS van de mensen die lid blijven.
  2. Door ze gelijk te trekken push je eigenlijk mensen min of meer om naar Flex te gaan.
    (Flex kost hetzelfde en kan goedkoper gemaakt worden, dus het abonnement heeft geen enkel voordeel meer en is niet meer dan een afvoerputje geworden..)

Uitgaande van de originele € 52,- ten opzichte van de € 60,-  van flex, moet je al minimaal twee maanden per jaar eigenlijk niet (of zo goed als niet)  reizen met het OV om Flex nu beter te laten zijn.

 

Voor mij als Dal Voordeel abonnementshouder die daar niet aan gaat komen, betekent dit niet meer dan zo’n 13% extra op de rekening zonder wat voor voordeel dan ook.

Sluit me aan dat de verslechteringen van de overeenkomst niet opwegen tegen de financiële compensatie van 7 euro. 

 

Reputatie 1

Ik ben het helemaal eens met de kritiek op het afschaffen van de korting tijdens de middagspits. Dit heeft de NS toch al eens -toen zonder succes- geprobeerd? Hopelijk kan het weer tegengehouden worden!  Het afschaffen van de keuzedagen is ook zo al zoiets fraais: ik word in 2021 60 jaar en kan dat dus vergeten. Dat gaat uitjes met mijn iets oudere partner dus veel duurder maken. De `flexargumenten’ zijn onbegrijpelijk en lijken voor mij (en waarschijnlijk veel anderen) helemaal niet van toepassing.

Het is niet langer meer te verkopen dat een kleine groep VDU kaarthouders kortingen in de spits blijven houden die alle andere reizigers niet hebben.

Hé daar Tamzin, het gaat om 700.000 houders van de Voordeelurenkaart hoor! Dus hoezo een kleine groep?

700.000 is 4% van de bevolking, dus procentueel  een kleine groep.

700.000 is 21% van het totale aantal regelmatige ns-reizigers en dus procentueel een substantiële groep!

Reageer