Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Abonnementen-update vanaf eind 2020

Vanaf eind 2020 gaan de meeste ‘klassieke’ abonnementen over naar NS Flex. Daarna veranderen vanaf 2021 de voorwaarden van het Voordeelurenabonnement en de Keuzedagen.

 

Dit verandert er voor het Voordeelurenabonnement en Keuzedagen:

Het Voordeelurenabonnement geeft vanaf 2021 geen korting meer in de middagspits, doordeweeks tussen 16.00 en 18.30 uur. Ook de Keuzedagen voor 60+ zijn dan niet meer geldig in de middagspits. Door het groeiend aantal reizigers wordt de middagspits steeds drukker en de noodzaak steeds groter om te zorgen voor een betere spreiding van onze reizigers over de dag. We kunnen daardoor het geven van 40% korting in de spits niet meer volhouden.

Ter compensatie daalt de prijs van het Voordeelurenabonnement met € 7 en gaat de geldigheid van de Keuzedagen naar 1 jaar ipv 2 maanden. Het Voordeelurenabonnement en Keuzedagen blijven alleen voor de huidige gebruikers bestaan. Keuzedagen kunnen vanaf eind 2020 niet meer nieuw besteld worden. Daarvoor in de plaats komen er Flexdagen.

 

Waarom gaan de meeste abonnementen over naar NS Flex?

NS Flex voegt extra’s toe aan je huidige abonnement: je reist op rekening, dus nooit meer vooraf saldo laden, geen verplichte borg meer nodig op je OV-chipkaart en maandelijks je korting kunnen aanpassen. Extra reis- en betaalgemak dus!

Voor reizigers die toch liever op saldo reizen, blijft het huidige Dal Voordeel abonnement beschikbaar.

 

Heb jij een ‘klassiek’ NS-abonnement (niet NS Flex)?

Dan houden we je persoonlijk op de hoogte via brief of e-mail. Je hoeft nu nog niets te doen, drie maanden voordat de wijzigingen ingaan krijg je van ons bericht.

 

Voor verdere inhoudelijke informatie over de wijzigingen, zie: ns.nl/abonnementen-update

Mochten er naar aanleiding hiervan nog vragen zijn, die niet worden beantwoordt in onderstaande V&A, dan kunnen deze in dit topic gesteld worden.

 

Vraag en antwoord:

V: het Voordeelurenabonnement en de Keuzedagen blijven dus wel nog bestaan?

A: Ja, maar alleen voor de huidige gebruikers ervan. Je kunt geen Voordeelurenabonnement of, vanaf eind 2020, Keuzedagen meer bestellen. Maar als je ze al hebt, hou je ze. Keuzedagen kunnen niet samen met een NS Flex abonnement, dus naast je Keuzedagen moet je dan wel óf een Voordeelurenabonnement, óf een Dal Voordeel abonnement hebben.

 

V: Gelden de extra kortingsdagen voor het Voordeelurenabonnement nog steeds?

A: Nee, de tijden waarop je korting krijgt worden gelijkgetrokken met het Dal Voordeel abonnement. Dat is dus het hele jaar volgens de daluren: doordeweeks tussen 9.00 en 16.00 uur en tussen 18.30 en 6.30 uur, in de weekenden en op bepaalde feestdagen de hele dag. De extra kortingsdagen, zoals de vrijdag na Hemelvaart, de zomermaanden juli en augustus en de dagen tussen Kerst en Oud & Nieuw, vervallen. 

 

V: Reis ik nu altijd op vol tarief in de middagspits?

A: Nee, ook voor het Voordeelurenabonnement is het incheckmoment leidend voor het tarief. Begin je aan jouw reis in de daluren, bijvoorbeeld om 15:30, dan zal de hele reis met 40% korting zijn, ook als je de reis afmaakt tijdens de middagspits.
 

V: Compenseren jullie je klanten voor het minder kunnen gebruiken van Voordeelurenabonnement en Keuzedagen?

A: Ja, dat doen we. De prijs voor het Voordeelurenabonnement daalt met € 7 per jaar. De geldigheid van de Keuzedagen gaat naar 1 jaar, je hoeft ze niet meer per 2 maanden te gebruiken. Dat geeft je meer vrijheid om zelf je reisdagen te bepalen.

 

V: Waarom komen jullie zo vroeg met deze mededeling? Het gaat pas over een jaar in.

A: We willen graag onze klanten goed informeren en voorbereiden op de veranderingen die komen gaan.

 

V: Ik heb nu een maandabonnement. Wat gebeurt daarmee?

A: Ook de maandabonnementen gaan over naar NS Flex. Bij NS Flex kan je je abonnement maandelijks aanpassen of opzeggen. Daarnaast introduceren we 2 prepaid maandkaarten: Traject Vrij of Altijd Vrij die te koop zijn bij een NS-kaartautomaat. Deze prepaidkaarten zijn wat duurder dan de NS Flex variant.

 

V: Ik heb een regionaal abonnement. Nu kan dat nog niet samen met NS Flex. Straks wel?

A:Ja, we werken hard aan een oplossing zodat je straks NS Flex kunt combineren met een ander OV-kortingsabonnement.

 

V: Gaat Kids Vrij naar NS Flex?

A: Nee, het Kids Vrij blijft zoals het nu is, namelijk reizen op saldo

 

V: Ik wil liever niet reizen op rekening. Wat zijn m’n opties:

A: Je kunt kiezen voor het Dal Voordeel abonnement met reizen op saldo. Dit blijft bestaan. Verder komt er een prepaid Traject Vrij Maandkaart en een prepaid Altijd Vrij maandkaart.

 

V: Waarom doet NS dit?

A: Door het groeiend aantal reizigers en het drukker worden van de middagspits, kunnen we het geven van 40% korting tijdens de spits niet meer volhouden. Voor wat betreft de overgang naar NS Flex: de nieuwe Flex abonnementen geven zoveel meer reis- en betaalgemak voor treinreizigers, dat we veel meer mensen hiermee willen laten kennismaken. Daarnaast zorgen we met een kleiner aantal abonnementen voor meer overzicht en duidelijkheid voor klanten én personeel.

 

V: Ik ben blij met mijn huidige abonnement, moét ik een ander abonnement nemen?

A: De “klassieke” abonnementen Altijd Voordeel, Dal en Weekend Vrij, Altijd Vrij en Traject Vrij gaan over naar NS Flex. Het Voordeelurenabonnement blijft bestaan voor huidige gebruikers en het Dal Voordeel abonnement blijft, naast reizen op rekening, ook als reizen op saldo bestaan voor huidige en nieuwe gebruikers.

 

V: Hoe weet ik wat straks het juiste abonnement is?

A: van alle ‘klassieke’ abonnementen komt er een NS Flex-variant. Op ns.nl/flex vind je alle verschillende abonnementen overzichtelijk naast elkaar en kun je kiezen wat er het beste bij jouw reisgedrag past.

 

V: Ik wil niet naar NS Flex, maar een Dal Voordeel past niet bij mijn reisgedrag.

A: Naast het Dal Voordeelabonnement komen er nog 2 opties voor mensen die geen NS Flex willen: een prepaid Traject Vrij maandkaart en een prepaid Altijd Vrij maandkaart.

 

V: Wanneer kan ik meer informatie van jullie verwachten?

A: Drie maanden voordat er iets voor jou wijzigt (als het jou betreft), krijg je van ons een e-mail of een brief.

 

V: Ik heb de vooraankondiging via e-mail of brief van 5 november niet ontvangen. Wat nu?

A: Dat is vervelend. We doen er alles aan om onze klanten persoonlijk te informeren. Alle actuele informatie vermelden we op onze website. Ga daarvoor naar ns.nl/abonnementen-update.

 

V: Ik heb NS Flex, wat verandert er voor mij?

A: Als je NS Flex hebt, verandert er niets.

 

Edit 07.11 - Twee V&A's toegevoegd.


1089 reacties

Reputatie 3

@Maarten86  schetst het té leuk (half uurtje later naar huis, who cares want met de auto ook in precies dezelfde file, die er na 18:30 niet meer staat inderdaad)!

Volgens mij schets ik dat niet.

Ik ben het met @Robert B eens: Dat mensen toevallig om 18:15 in checken wil zeker niet zeggen dat ze wel even kunnen wachten. Ik ken meer dan genoeg mensen die aan het einde van de dag direct naar huis moeten om op tijd met zaken als eten, kinderen, andere afspraken, en nog vele anderen bezig te kunnen zijn. De VDU abonnementnemers zijn net zoals alle andere abonnementnemers gewoon mensen met een dagschema en verplichtingen.

Van de Nederlandse Spoorwegen zie ik per ommegaande graag een verantwoording:

  • Hoe de NS met deze maatregelen denkt bij te dragen aan klimaatdoelstellingen. Is er bijvoorbeeld een analyse gedaan van het aantal te verwachte reizigers dat hierdoor gaat overstappen van trein naar auto?
  • Hoe de winst die door deze maatregelen wordt gemaakt, wordt geïnvesteerd in kwaliteitsverbetering van de dienstverlening. En wat ik daarvan ga merken, voor de bijna drieduizend euro (!) die jaarlijks van mijn rekening wordt afgeschreven, om vrij op mijn traject te kunnen reizen.

 

Voor jou verandert er eigenlijk niets, als je al € 3000 (drieduizend) per jaar betaalt.

Dat zal niet meer worden. En er zullen ook niet meer of minder treinen rijden dus de klimaat-footprint blijft hetzelfde, voor de NS.


De CO2-uitstoot stijgt als er door deze maatregel meer mensen met de auto gaan. Ik ben benieuwd of daar vooraf onderzoek naar is gedaan. Voor mij verandert er wel iets. Als ik het goed begrepen heb, kan ik niet meer met korting buiten mijn traject in de spitsuren reizen. Maar daar gaat het mij niet om. Ik vraag me af hoeveel geld deze maatregelen de NS oplevert en ik zou graag zien hoe de NS haar dienstverlening gaat verbeteren met deze winst. En dan ga ik ervan uit dat ik daar als dagelijks treinreiziger wel degelijk iets van merk, als dat gebeurt.

Reputatie 1

LEVE DE KORTINGSKAARTEN , van AH , Blokker , Kruidvat .. !!!!!

Reputatie 3

Ik sluit mij bij de voorgaande reacties aan. Een gigantische verslechtering vd voorwaarden. Ik ga nog eens heel serieus nadenken of ik het abonnement nog wel ga verlengen dan.

De bevoorrechte prinsjes en prinsesjes met een VDU die al jaren goedkoper reizen dan de gewone NS-klanten jammeren hier alsof hun vreselijk onrecht wordt aangedaan. Terwijl het enige wat er gebeurd is dat hun voorwaarden gelijk getrokken worden met die van die andere NS-klanten. Grow up s.v.p.


Over opgroeien gesproken..

De manier waarop je over VDU abonnementhouders spreekt klinkt niet echt volwassen. In een aantal andere reacties ook, lijkt het vooral te klinken alsof je zelf boos bent niet indertijd zo'n abonnement te hebben kunnen aanschaffen.

Het is bovendien nogal haatzaaiend en discriminerend om dan bovendien de rest van de NS-klanten “gewoon” te noemen.

Mensen met een VDU abonnement zijn hetzelfde als alle andere abonnementhouders. Of die andere abonnementen nu ouder, nieuwer, beter of slechter zijn dan het VDU abonnement. Ze zijn zeker niet “bevoorrecht”. Er is geen speciale regeling voor ze geweest. Er is geen “korting” of “extra inhoud” regeling geweest.

 

Deze mensen hebben indertijd hun abonnement afgesloten op dezelfde manier als jij en ik en zijn daar jaren blij mee geweest (in ieder geval zoals ik) en dan verandert er in ene alles. En dan is het zeker niet alleen de voorwaarden, maar de gehele inhoud van het abonnement.

Mensen hebben gewoonlijk geen OV-abonnement voor de grap. En zeker niet iedereen heeft het geld op de rug groeien. Dus als je abonnement plotsklaps zo erg verandert dat je misschien wel honderden euro’s per maand extra kwijt bent, dan mag je schrikken, steigeren en gechoqueerd zijn.

Dan ben je geen “prinsje of prinsesje”, maar iemand met een groot financieel probleem om op te lossen. (minister president dan?)

 

Andere mensen zijn nooit benadeeld door de VDU abonnementshouders.

Ik heb geen VDU abo, al had ik er graag eentje gehad. Ik nam een abonnement af op basis van de mogelijkheden die ik toendertijd had, net zoals de mensen met het VDU. Omdat het VDU niet meer bestond was ik duurder uit, met minder voordelen. Daardoor ben ik niet benadeeld, en als dat wel zo zou zijn dan zou dat door de NS geweest zijn. Zij hebben dat abonnement in het leven geroepen.

 

En je wauwelt nogal over “gelijk trekken”, maar dat betekent niets. Als ik vijf snickers om uit te delen heb en eentje is er wat korter, ben ik ook “gelijk aan het trekken” als ik uit de andere vier een hapje neem. NS Flex bestaat nauwelijks een jaar en is nog nauwelijks de kinderschoenen uit. Er is ook geen duidelijke reden aangegeven waarom deze duurder is dan de vergelijkbare abonnementen. De term “gelijktrekken” ten aanzien van zo’n produkt is dus gewoon pure marketingspeak omdat het veel beter klinkt dan “we willen iedereen meer laten betalen zonder dat we echt een reden kunnen geven.“

 

Ik steiger ook om het “gelijk trekken” van mijn Dal Voordeel abonnement met die Flex meuk. Mijn jaarlijkse kosten nemen in ene 13% toe zonder een voor mij logische of geldige reden. Dat er in twee jaar tijd € 8,- bij komt is voor mij daarbij niet het probleem. Maar als je niet kritisch bent over een plotsklaps onduidelijke relatief grote kostenverhoging dan ben je jezelf te dom af. Als klant heb je recht op antwoorden wanneer er grote veranderingen plaats vinden in het afgenomen produkt.

Reputatie 1

Het gaat niet om de kosten , het gaat om wat ze ons beloofd hadden 

 

Reputatie 7
Badge +3

Er is nooit beloofd dat het VDU tot in lengte van jaren zou blijven bestaan met dezelfde voorwaarden.

De “ouderwetse” voordeelkaart wordt aangepast voor de reistijden in de middag tussen 16.00 uur en 18.30 uur. Dat schijnt maar zo te kunnen als je bedenkt, en zelfs aangegeven op ”Mijn NS”, dat mijn product van toepassing is t/m 31-12-2029, ja lees goed t/m 31-12-2029 !!! Door de aanpassing ontvang je een tegemoetkoming van slechts 7 euro  korting in 2021. Deze korting op je abonnement staat in geen enkele verhouding tot het voordeel dat je hebt tijdens het reizen tussen 16.00 uur en 18.30 uur. Bovendien wordt de abonnementsprijs het jaar daarop wel weer verhoogd met enkele procenten. 

Verder heb ik bij deze wijziging mijn grote twijfels of de treinen tussen 16.00 uur en 18.30 uur minder bezet zijn. Het is meer een drastische prijsverhoging van de NS. Heeft de NS al eens overwogen om de korting buiten de spitstijden te verhogen van 40% naar minimaal 80%. Kijk……., now we are talking!

abonnementhouders en oudere mensen met keuzedagen gepakt wat een machtsmisbruik door een semi overheids bedrijf de mensen die ns jarenlang overeind hebben gehouden worden nu gepakt door ns zet

dan meer treinen in en pak niet de mensen en ook vooral oudere hun reisje op een normale tijd af een 

oudere gaat een dagje uit en wil/kan niet om ongeveer 22.00 thuis komen!mensen kom in verzet tegen

deze beslissing

Volgens jullie site wordt het voordeeluren abonnement goedkoper an gaat net als het Dal Voordeel €60.00 kosten, alleen ik betaal voor Dal Voordeel geen €60.00 maar €52.00… Betekent dit dus dat jullie het Dal Voordeel met 15% duurder gaan maken? Jullie doen het dus lijken alsof het goed en voordeliger is voor de reizigers maar dit lijkt dus op een verkapte prijsverhoging voor degenen die al met Dal Voordeel reist.


Inderdaad zéér graag uitleg waarom er dit verschil is in prijs  tussen VDU en Dal voordeel terwijl de voorwaarden exact hetzelfde gaan worden, zeker met het wegvallen van de aanvraag voor keuzedagen terwijl ik daar per januari 2021 eindelijk aanspraak op kon gaan maken en dit nu blijkbaar niet meer kan!  Geen terechte ontwikkeling voor mensen met een kleine beurs en vooral senioren met een fixed inkomen die een VDU abonnement hebben.  Zo jaag je mensen de auto weer in, en dat met alle klimaatproblematiek.  Sinds privatisering van NS hollen de service en de voorwaarden achteruit en gaan de prijzen steeds verder omhoog. Met beperkte tot geen mogelijkheden om als jarenlange trouwe klant je recht te halen.

Wel een hele vage actie. Wat geeft mijn voordeelkaart nu nog voor voordeel: niets. Ik ben een incidentele reiziger en moet in de spits rijden. Ochtend was al voordeelloos. Nu de middag ook al. Argument dat de treinen te vol zitten kan kloppen. Maar misschien eens kritisch kijken naar de hoeveelheid gebruikers met een studentenkaart in de spits. Hele treinen vol en wat erger is als ze niet kunnen zitten lekker met de heel groep in de eerst klas. Denk dat een spitstoeslag op de studentenkaart meer zoden aan de dijk zet om de drukte op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens jullie site wordt het voordeeluren abonnement goedkoper an gaat net als het Dal Voordeel €60.00 kosten, alleen ik betaal voor Dal Voordeel geen €60.00 maar €52.00… Betekent dit dus dat jullie het Dal Voordeel met 15% duurder gaan maken? Jullie doen het dus lijken alsof het goed en voordeliger is voor de reizigers maar dit lijkt dus op een verkapte prijsverhoging voor degenen die al met Dal Voordeel reist.


Inderdaad zéér graag uitleg waarom er dit verschil is in prijs  tussen VDU en Dal voordeel terwijl de voorwaarden exact hetzelfde gaan worden,

Het is al eerder gezegd, in 2021 is er geen verschil in prijs meer tussen het VDU en Dal Voordeel aangezien Dal Voordeel in 2020 wordt verhoogd naar €56 en in 2021 naar €60. 

Dit jaar was de prijs, na jaren lang €50 te zijn geweest zonder verhoging, verhoogd naar €52. 

De verhoging naar €60 vind ik ook teveel. Beter had men kunnen doen wat er wel met de Flex abonnement gedaan wordt, die gaan namelijk juist €1 per maand minder kosten om ze qua prijs gelijk te maken aan de nu nog klassieke abonnementen. Om het bedrag een beetje rond te krijgen had bv €4,50 per maand voor Flex Dal Voordeel mooi geweest, dit zou dan €54 per jaar zijn. En dan ook het VDU verlagen naar €54.  En allebei misschien pas over een paar jaar verhogen naar €60 vanwege inflatie.

Beste mensen van de NS,

kan ik ergens bezwaar indienen tegen dit besluit?

Alvast dank voor de reactie.

Je kan inderdaad altijd een klacht indienen. Klachten kan je indienen via onze Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Zijn er extra mensen aangenomen om die stroom aan klachten aan te kunnen?  Of mag iedereen nu overuren maken?  De telefoon zal wel roodgloeiend zijn.

Reputatie 3

Er is nooit beloofd dat het VDU tot in lengte van jaren zou blijven bestaan met dezelfde voorwaarden.


 Zeker niet, maar niet alleen de voorwaarden zijn veranderd. De hele aard van het abonnement is veranderd. De voorwaarden, geleverde diensten en kosten vormen samen het gehele abonnement en elk van deze aspecten is veranderd. Omdat het een abonnement betreft, kan de NS er waarschijnlijk mee weg komen, maar voor fysieke produkten gelden er voor een klant reeële verwachtingen op het moment dat de klant het produkt aan schaft. (zoals dat je televisie kan kijken met een TV) Als deze verwachtingen niet nageleefd worden door de producent dan mag deze daarop aangesproken worden, ook al zeggen de voorwaarden duizend keer dat ze de zaken mogen aanpassen.

Het OV is geen abonnementje op Netflix of de zonnebank. Je OV-abonnement kan invloed hebben op je hele leven, van of je bij je vrienden op bezoek kan tot aan of je naar je werk kunt. Dan vind ik dat de NS best wat netter met de berichtgeving om kan gaan..

Reputatie 3

Beste mensen van de NS,

kan ik ergens bezwaar indienen tegen dit besluit?

Alvast dank voor de reactie.

Je kan inderdaad altijd een klacht indienen. Klachten kan je indienen via onze Klantenservice.

Als het een besluit betreft, zou het dan niet een bezwaar moeten zijn?
Klachten zijn gericht op heel andere dingen gewoonlijk..

@OnishiGT Je kan tegen het besluit een klacht indienen. Op deze manier krijgen we duidelijk tegen welke plannen de meeste weerstand is.

Beste NS,

Ik heb een Dal Voordeel abonnement, of heet dat Daluren kortings abonnement? Maar ik krijg nu een verwarrende mail over het veranderen van het Voordeeluren abonnement, Waarin ik een duidelijk overzicht mis van hoe het nu is, en hoe het gaat worden. In die mail word gedaan alsof ik een Voordeeluren abonnement heb, terwijl ik dus een Daluren kortings abonnement heb. Waarom? 

Wat ik me al jaren afvraag is waarom er veel te laat is ingegrepen in het steeds maar voller worden van te weinig en te korte treinen? Net zoals er verkeerd word gereageerd op de overvolle wegen. Heeft dat mischien te maken met dat de mens in een sneltreinvaart afstevend op een fiasco omdat de mensheid als een domme egoistiesche verwoestende plaag de aarde overwoekerd maar geen idee blijkt te hebben wat voor gevolgen dat voor het geheel heeft, kortom onbenul? 

Vriendelijke groeten

Reputatie 1

De mail over de abonnementswijzigingen wat betreft de keuzedagen nogal verwarrend. De vraag is blijven de keuzedagen nu wel of niet. In de mail staat eerst letterlijk (citaat): “ Keuzedagen voor abonnementhouders van 60+ kunnen vanaf eind 2020 niet meer nieuw besteld worden”. Dan denk ik dat deze dus worden afgeschaft. Maar dan staat er een stukje verder een stukje tekst over voorwaarden en gebruik in 2021. Dan bestaan ze weer wel. Wat is nu waar?? Graag een uitleg hierover en wellicht een aangepaste cq gecorrigeerde mail.
Overigens moet me van het hart dat deze wijziging een  dusdanige en vergaande verslechtering is die het normale gebruik van de keuzedagen nagenoeg onmogelijk maakt. Hopelijk wilt u die nog eens heroverwegen.

Badge +3

Abonnementhouders die in 2020 al Keuzedagen hebben, blijven ze ook houden na 2020. Abonnementhouders die in 2021 nog geen Keuzedagen hebben, kunnen ze dan niet meer bestellen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik me al jaren afvraag is waarom er veel te laat is ingegrepen in het steeds maar voller worden van te weinig en te korte treinen?

Er zijn al wel eerder wat maatregelen genomen, bv het niet meer in de middagspits geldig zijn van de Samenreiskorting en actiekaartje waarbij je niet tijdens de spits in de trein mag zijn. Ook de groepsretour is aangepast naar groepsticket waarbij je niet in middagspits kan reizen. Daarnaast is er een test geweest met het Altijd Voordeel abonnement om reizen buiten de hyperspits aantrekkelijker te maken. 

Reputatie 1

Abonnementhouders die in 2020 al Keuzedagen hebben, blijven ze ook houden na 2020. Abonnementhouders die in 2021 nog geen Keuzedagen hebben, kunnen ze dan niet meer bestellen.


Maar zo staat het niet in de mail Ik blijf hem dus verwarrend vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ken de mail niet maar op de website staat:

  • Keuzedagen kunnen vanaf eind 2020 niet meer nieuw besteld worden.
  • Heb je al Keuzedagen? Dan houd je deze, totdat je ze opzegt. Ze zijn in 2021 niet meer geldig in de middagspits, doordeweeks tussen 16.00 en 18.30 uur. Ook krijgen ze een geldigheid van 1 jaar i.p.v. 2 maanden. Dat geeft je meer vrijheid om zelf je reisdagen te bepalen.

https://www.ns.nl/abonnementen/abonnementen-update/dal-voordeel-abonnement.html?

 

 

en 

  • Keuzedagen voor abonnementhouders van 60+ kunnen vanaf eind 2020 niet meer nieuw besteld worden.
  • Heb je al Keuzedagen? Dan houd je deze, totdat je ze opzegt. Ze zijn in 2021 niet meer geldig in de middagspits en krijgen een geldigheid van 1 jaar i.p.v. 2 maanden. 

https://www.ns.nl/abonnementen/abonnementen-update/voordeelurenabonnement.html?

 

Waarom staat overigens niet exact dezelfde tekst op de pagina’s voor Dal Voordeel en VDU? De strekking is wel gelijk, maar de één geeft net iets meer uitleg.

Reputatie 1

Andere vraag: Stel ik pak de trein om bv 15.00 uur voor een reis die duurt tot in de spitstijd. En ook andersom als ik start in de spitstijd tot daarna. Moet ik uit- inchecken of wordt dit automatisch verrekend.Ik zie hier wel vragen en antwoorden over, maar het is me niet helemaal duidelijk.

@OnishiGT Je kan tegen het besluit een klacht indienen. Op deze manier krijgen we duidelijk tegen welke plannen de meeste weerstand is.


Zojuist een klacht online ingediend via Klantenservice.   Dat op deze wijze de weerstand tegen deze plannen dóór de NS worden getoetst (laat staan of er iets mee wordt gedaan) is mijn inziens een gebrek aan klantenservice!

Reputatie 7
Badge +3

Andere vraag:

Zolang u bij NS blijft reizen checkt u niet tussendoor uit en weer in, tenzij u overstapt op een station waarbij u gedwongen door poortjes moet om het andere perron te bereiken. U blijft dan reizen volgens hetzelfde tarief.

Er is wel verschil bij overstappen naar een andere vervoerder, bv van NS naar Arriva. Bij een klassiek abonnement begint u dan een nieuwe reis en reist u tegen het bij die tijd behorende tarief. Bij Flex behoudt u de korting (of geen korting) van de eerste check-in. 

Ongeacht welk abonnement gaat een nieuwe reis in als er tussen de uitcheck en incheck meer dan 35 minuten zit.

Concreet mbt uw vraag:

  • Stel ik pak de trein om bv 15.00 uur voor een reis die duurt tot in de spitstijd -  u  blijft tegen 40% reizen zolang u bij dezelfde vervoerder blijft reizen of Flex heeft.
  • En ook andersom als ik start in de spitstijd tot daarna - u blijft zonder korting reizen tenzij u met een klassiek abonnement overstap naar een andere vervoerder.

Reageer