Groepsretour wordt Groepsticket



Toon eerste bericht

270 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Die zitten altijd fout en eigenlijk is dat formeel altijd zo geweest. Alleen nu worden ze gepakt en volgt er een boete.
Waar de Facebookreizigers blijven? Nou, die kopen een gewoon kaartje of reizen niet. We leven in een vrij land en de overlast zal niemand missen. Of het gebruik of misbruik was, laten we maar in het midden, al heb ik er een duidelijke mening over.
Reputatie 7
Badge +4
Nee
Reputatie 7
Badge +4
😉
Als iemand niet in de buurt van de groep zit, dat is de verantwoordelijkheid van de reiziger zelf is ie in principe fout en wordt voorzien van UVB. Deze geintjes zijn ons maar al te goed bekend met de meereiskaartjes van de Spoordeelweken die op een eenmalige chipkaart stonden.
En de smoes dat de hoofdboeker er eerder uit moest, gaat denk ik ook niet werken.
Ben erg blij met de enkele reizen. Nu weet ik zeker dat de juiste richting genomen wordt.
LOL
Reputatie 7
Badge +4
Altijd UVB en geen enkele rotsmoes accepteren. Het nieuwe groepsretour had deze mogelijkheid ook niet moeten bieden, alleen al hier om. Iedereen heeft een mobiel dus even contact maken waar de groep zit en klaar. Met goede wil zo op te lossen. Deze truc was al bekend bij de conducteurs en VenS. De gratis meereiskaartjes zijn gelukkig al weg. Er zijn mensen die moeiteloos alles bij elkaar liegen, als het maar voordeel geeft. Handhaven en niks anders. Betalen moet je leren, om te beginnen met een bekeuring. 😉
Chips (censuur door andere moderator, bedankt voor de melding)
Reputatie 7
Badge
Helaas voor alle gedane moeite, maar dit maakt het gedoe niet minder. Alleen maar meer verwarring nu NS ook nog 10 dagen het groepsretour aanhoudt https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/ns-groepsretour
https://forum.ns.nl/overige-producten-6/regels-omtrent-spitsbeperking-44619/index1.html#post301892
Het groepsretour blijft tot en met 14 januari te koop, daarna gaat het ter ziele voor het groepsticket. Datum staat ergens in de voorwaarden vermeld.
Reputatie 7
Badge
. Handhaven en niks anders.
ik vrees dat als Thom zou moeten handhaven de 1e klasse stiltecoupe bezet is ;)

We kunnen hier op het forum wel stoer om "handhaven" roepen, maar ik blijf het jammer vinden dat de conducteurs de verbale en fysieke klappen moeten opvangen voor iets dat NS Marketing veilig achter hun bureau zelf niet afdoende kan regelen 😞 Dat klopt niet!

Er gaan miljoenen over de balk aan het ombouwen van stations tot gevangenis zonder beschutting, maar slimme dingen bedenken en gebruiken bij in/uit-checken... Ho maar!
Reputatie 7
Ik heb er ook veel zin in Henk.
Super! Al denk ik niet dat wij het over hetzelfde hebben 😃 😃 Of kom je ook solliciteren in Amersfoort? 😃
Reputatie 7
Ik heb geen ambities om de technische kant van de OV-Chipkaart in te duiken, noch wil ik mij verdiepen in chiplezers, QR-readers e.d. Niet mijn straatje, sorry!
He, zonde. Je leek me een gezellige collega 😳
Reputatie 7
Badge
Is het niet slimmer om het ticket pas vanaf 9.00 geldig te maken? Er zullen sowieso maar weinig mensen zijn die voor 6.30 groepsretour gebruiken, maar het zorgt wel voor een discussiemogelijkheid in de ochtendspits.

Wordt het ook (zeer) duidelijk op het ticket afgedrukt, die spitstijden? Wat zijn eigenlijk de prijzen?
Reputatie 7
Badge +4
Vroeger waren we tenminste nog Thomas de trein.
Reputatie 7
Hierbij de prijzen van de verschillende variaties, met bijgevoegd een voorbeeldscreenshot van een Groepsticket. Ik weet hoe ik jullie kan verwennen, of niet?



Aantal Personen - Prijs Enkele Reis - Prijs Per Persoon
4 - € 30,- /€7,50
5 - € 31,50 /€6,30
6 - € 33,- /€5,50
7 - €34,50 /€4,93

Zoals hierboven te zien is, staan de daluren beschreven op het ticket (al is een deel van de tekst hier weggevallen).
Reputatie 7
Badge
Hahaha.

Toch nog een suggestie: Met de OVC is het moment van INCHECKEN bepalend. Met dit (een) E-ticket het moment van REIZEN. Dat laatste zou (vind ik) nog duidelijker moeten.

De prijzen zijn wat hoger dan voorheen, maar zijn daardoor meer in verhouding met wat een reiziger ervoor krijgt (geen prijs-dumping meer, dus positief zo).
Reputatie 7
Badge +4
Twee keer een enkele reis voor vier personen kost nu €60 in plaats van 55. Voor zeven mensen €69 in plaats van €62,50. Het is te overzien en zeker niet te duur.

Verwennen weet ik niet maar ik ben wel blij met het voorbeeld. Ik zou de Gebruiksvoorwaarden wat helderder formuleren.

Wat het nut is van de geldigheid voor 06.30 terwijl je je in de spits niet in de trein mag bevinden, ontgaat me. Het heet natuurlijk groepsticket daluren maar zo consequent hoeft nu ook weer niet. 😉
Badge +3
Amen voor de info en eens met Raymond123 plus dat de handelaar ook nog de vertrektijden en heen-terug moet gaan matchen. Ik denk niet dat iemand daar nog moeite voor gaat doen op Facebook.

Dan wordt het dus ander kaartje kopen of via www.blablacar.nl of zo een lift regelen.
Reputatie 7
Badge +4
De verplichting tot samenreizen maakt het zinloos voor deze mensen en zo hoort het ook.
Reputatie 7
Badge
Een handelaar moet bij de nieuwe constructie meer werk doen (drie keer het proces door bij 20 personen, waar dit eerst in 1x kon) en doordat de nieuwe tariefstelling duurder is, kan een individu beter een eigen actie-dagkaart kopen)
de meeste huidige handelaren hebben dit werk geautomatiseerd. Dat is snel aangepast. En die bedenken voor de populaire routes wel wat handigs.
De hinder van samenreizen (je moet nu iemand die "groepsleider" heet gaan opzoeken, dus bellen/appen, en de hogere prijs, zal een deel van de oude groep laten overstappen naar abonnementen en andere kortings kaartjes. Ook daarin wordt dan weer gehandeld)
De hoofdboeker is ziek. En dan?
Een medereiziger is ziek en wil eerder terug.
"Sorry conducteur, maar ik zit in de stiltecoupé omdat het beneden nogal luidruchtig is. De rest zit beneden."
Op drukke trajecten is er technisch veel mogelijk. Zie de ...... ... al. 🙂 Doe je mee H**k? 😉
Reputatie 7
Als de hoofdboeker ziek is, is het ticket niet geldig. Helaas is het technisch nog niet mogelijk om een nieuwe hoofdboeker aan te wijzen. Als een medereiziger eerder terug wil, zal dat dus met de gehele groep moeten. Als het Groepsticket voor de terugweg al besteld is, wordt dat lastig. Ik zou er in dat geval voor kiezen om een nieuw vervoerbewijs aan te schaffen. Klinkt heftig, maar het zal niet veel reizigers overkomen. De codes op de E-tickets bij 'GroupID' komen overeen, waardoor een reiziger best ergens anders kan zitten, terwijl de hoofdboeker verderop in de coupé zit.

Reageer