beantwoord

declaratie taxikosten



Toon eerste bericht

159 reacties

Reputatie 7
Badge +3

En je hebt dan niet even zelf de NS klantenservice gebeld? Of anders contact gezocht via de infozuil?

 

Op Rikswijk stond NIEMAND en op het HS gaven ze geen info.

Dus... Ik dien de declaratie morgen in, met de bon.

Reputatie 7
Badge +1

Dan had het personeel op Den Haag HS wel wat informatie mogen verstrekken.

Dit bevestigt maar weer mijn opinie over de afkorting N.S.

Er was personeel en je hebt gesproken met het personeel?

Dien in ieder geval een klacht in over het gebrek aan communicatie.

In zo'n geval zou ik ook de taxikosten terugvragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Het personeel was verplicht om je verder te helpen.

Reputatie 7
Badge +3

Dan had het personeel op Den Haag HS wel wat informatie mogen verstrekken.

Dit bevestigt maar weer mijn opinie over de afkorting N.S.

Dank voor de info. Dus volgende keer maar wortelschieten. Ach ja, hopelijk moeten klantenservice medewerkers met mijn bus mee, kunnen zij ook wortelschieten, want ik staak.

Vandaag koop ik wel een railrunner. 🤪

Er was personeel en je hebt gesproken met het personeel?

Dien in ieder geval een klacht in over het gebrek aan communicatie. 

Reizen met een railrunner om de kosten van de taxi te compenseren zou ik afraden. Bij controle kun je een boete krijgen.

Dan had het personeel op Den Haag HS wel wat informatie mogen verstrekken.

Dit bevestigt maar weer mijn opinie over de afkorting N.S.

Dank voor de info. Dus volgende keer maar wortelschieten. Ach ja, hopelijk moeten klantenservice medewerkers met mijn bus mee, kunnen zij ook wortelschieten, want ik staak.

Vandaag koop ik wel een railrunner. 🤪

Reputatie 7
Badge +3

Gisteravond, of beter, vannacht was ik gestrand op Den Haag HS. Ik wilde met de intercity van 0:29 uur naar Delft, om daar mijn laatste tram nog te kunnen halen.

Helaas was er een aanrijding (met een persoon), zodat de treinen niet (meer) reden. Gelukkig kwam er nog een HTM-lijnbus naar Rijswijk, alwaar ik gelukkig nog een taxi vond.

Nu wilde ik vragen, hoe ik de gemaakte kosten kan declareren, omdat het een heel verschil is. Ook was niet bekend, òf en wanneer er bussen zouden komen.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Stefan

Vervelend dat je strandde.

Wanneer je strandt met NS en de laatste reismogelijkheid niet meer mogelijk is, heeft NS thuisbrengplicht. Om daar gebruik van te maken, moet je contact opnemen met NS klantenservice. NS regelt dan vervoer. Neem je geen contact op met NS, wacht je niet op het door NS geregelde vervoer, maar regel je zelf hoe je thuis komt, dan zijn de kosten voor jouw eigen rekening. Je kunt dan niets declareren. 

Gisteravond, of beter, vannacht was ik gestrand op Den Haag HS. Ik wilde met de intercity van 0:29 uur naar Delft, om daar mijn laatste tram nog te kunnen halen.

Helaas was er een aanrijding (met een persoon), zodat de treinen niet (meer) reden. Gelukkig kwam er nog een HTM-lijnbus naar Rijswijk, alwaar ik gelukkig nog een taxi vond.

Nu wilde ik vragen, hoe ik de gemaakte kosten kan declareren, omdat het een heel verschil is. Ook was niet bekend, òf en wanneer er bussen zouden komen.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Stefan

Reputatie 7

Ik snap dat de moderatoren hier ook niets aan kunnen doen maar ook hier weer stuit men op een muur wat communicatie betreft ten aanzien van het management wat de zaken niet in de hand heeft.

Nóu! Hier ga ik ook maar weer achteraan. Het duurt inderdaad. Excuus hiervoor!

Badge +3

We zijn vier weken verder en de informatie op de pagina is onveranderd. Is er al nieuws?

Hoe staat het nu met het aanvragen van vervangend vervoer via de informatiepaal? Op deze pagina staat nog altijd dat die paal daarvoor gebruikt kan worden.

Dit direct aangekaart! Is inderdaad tegenstrijdige informatie. Ik laat het even weten.

Badge +3

Hoe staat het nu met het aanvragen van vervangend vervoer via de informatiepaal? Op deze pagina staat nog altijd dat die paal daarvoor gebruikt kan worden.

Ik ben ook niet op de hoogte dat de infopaal ivm avg geen taxi meer mag aanvragen. Ik denk dat dit zo op te lossen is met de volgende vraag:

Meneer of mevrouw, deze manier van communiceren, via de infopaal betekend dat de AVG geschonden wordt, omdat de lijn op luidspreker staat. Wilt u toch via dit kanaal persoonsgegevens doorgeven, gaat u dan akkoord dat de AVG nu niet van toepassing is, omdat u er nu vanaf ziet?

 

Zoiets? Als men toestemming geeft is het toch in orde? 

Ik zal dit inderdaad even doorgeven. Ik krijg namelijk zojuist door dat dit inderdaad een manier is die niet privé genoeg is, maar dat dit (nog) nergens specifiek opgeschreven staat. Ik kan me jullie bezwaren best goed voorstellen, maar dat moet dan wel net kunnen binnen die wet. Ik ga het aankaarten.

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind nog steeds de eerste brief van NS schandalig. Er wordt klip en klaar gezegd dat EneruNL liegt. In de tweede brief worden dan wel de taxikosten vergoed maar totaal; geen excuses over het gestelde in de eerste brief aangeboden. Waarom niet?

Toch jammer dat @Laura NS gisteren niet heeft toegelicht waarom het beleid nu toch opeens is veranderd en ook het uitblijven van excuses vind ik toch wel een zwak punt. Lijkt er toch sterk op dat NS wel heel veel moeite heeft om met kritiek om te gaan Is de eerste brief/mail naar meerdere personen verstuurd?

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind nog steeds de eerste brief van NS schandalig. Er wordt klip en klaar gezegd dat EneruNL liegt. In de tweede brief worden dan wel de taxikosten vergoed maar totaal; geen excuses over het gestelde in de eerste brief aangeboden. Waarom niet?

Reputatie 7
Badge +1

Gefeliciteerd met dit resultaat. Jammer dat er zo'n foutieve afschrikmail van de klantenservice aan vooraf is gegaan. 

 

Ik moet wel zeggen dat de snelheid van afhandeling mij oprecht verbaasd. Ik denk dat NS tot het inzicht is gekomen dat deze case echt niet te winnen viel. 

Reputatie 2

🥳

Reputatie 2

Dat word dus 2 weken wachten😅 tegen die tijd kunnen ze er vast niks meer over terug vinden 

 

recruitment.retail@ns.nl? Dat lijkt me een e-mailadres om te solliciteren bij de Kiosk e.d.?

Ja geen idee🤷🏻‍♂️ heb gewoon op hetzelfde gereageerd als de vorige keer. Bij de klachten sectie niet om een baan te krijgen daar😂 het komt tenminste wel aan bij de hoofd van de klantenservice dat is het belangrijkste 

Reputatie 7
Badge +3

Dat word dus 2 weken wachten😅 tegen die tijd kunnen ze er vast niks meer over terug vinden 

 

recruitment.retail@ns.nl? Dat lijkt me een e-mailadres om te solliciteren bij de Kiosk e.d.?

De afgelopen paar jaar is veel servicepersoneel op stations wegbezuinigd en diverse balies gesloten, want mensen kopen geen kaartjes meer bij een loket en het servicepersoneel zou vaak niets te doen hebben. 

Dat servicepersoneel waar je aan refereert was vroeger ook alleen overdag aanwezig. Niet om middernacht.

Het verschil is meer dat er vroeger niet steeds van die megastoringen waren door geblunder van NS/ProRail met de IT.

Reputatie 2

Dat word dus 2 weken wachten😅 tegen die tijd kunnen ze er vast niks meer over terug vinden 

Reputatie 7
Badge +3

Niet alleen wrang maar volkomen idioot. 

Ik kan me de taxibonnen waar @Loes het over heeft ook herinneren. Maar dat was wel in een tijd dat er personeel aanwezig was om die bonnen uit te schrijven. Ik heb er zelf een paar keer eentje gekregen. De taxichauffeurs hadden enorm de pest aan die dingen omdat ze weken en soms maanden moesten wachten op hun geld.

Reputatie 7
Badge +3

De afgelopen paar jaar is veel servicepersoneel op stations wegbezuinigd en diverse balies gesloten, want mensen kopen geen kaartjes meer bij een loket en het servicepersoneel zou vaak niets te doen hebben. Allemaal goed en wel, maar dat betekent wel dat je in dit soort situaties vaak veel minder of zelfs helemaal geen personeel op een station hebt om te helpen. Dan is het des te wranger dat je dan voor vervangend vervoer geen gebruik kunt maken van de infozuil. 

@mrfreeze 

We hadden vroeger taxibriefjes. Zou nu een uitkomst zijn, ms iets anders uitgewerkt in bv digitale wereld, maar als ik het zelf direct kan realiseren, scheelt tijd en werk idd. 

 

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft helemaal geen capaciteit/personeel op stations om dit soort zaken te regelen. En al helemaal niet aan het eind van de dienst.

Wat er in de concessietekst staat is in feite een dode letter.

 

Reageer