testperiode NS intercity nieuwe generatie



Toon eerste bericht

312 reacties

Reputatie 7
Badge +1

En buiten de HSL deelt het de pad met andere treinen. Aan ProRail om een 200 km p/u rijpad te maken. 

Voor zover ik weet gaat de trein buiten de HSL niet 200km/u rijden. Dan liggen ze binnen no-time naast het spoor denk ik 😂. Alleen de Hanzelijn zou eventueel nog kunnen.

Reputatie 5

200 km per uur im plaats van 160 km per uur. Hoeveel tijd gaat dat schelen op een traject van bv Breda- Brussel?

Reputatie 5

200 km per uur im plaats van 160 km per uur. Hoeveel tijd gaat dat schelen op een traject van bv Breda- Brussel?

Tussen Breda - Antwerpen wordt het verschil in snelheid gemaakt vanaf knooppunt Princeville tot Antwerpen Noord. Schat in dat op de ongeveer 50 km lange traject 2 - 3 minuten tijdswinst geboekt wordt door ICNG België. 

Gok dat tussen Amsterdam Centraal - Brussel Zuid op totaal 8 minuten tijdswinst van ICNG België t.o.v. de huidige Beneluxtrein. Hangt wel sterk af van welke rijpad ProRail en Infrabel ICNG België geven. 

 

Reputatie 5

8 minuten reistijd winst voor miljoenen kosten aan nieuwe treinen. Ik gok dat sneller gewoon te duur was.

Reputatie 5

8 minuten reistijd winst voor miljoenen kosten aan nieuwe treinen. Ik gok dat sneller gewoon te duur was.

Ja. Waarom 250 km treinmaterieel aanschaffen die aan hogere Europese (bots) normen moeten voldoen? Dat gaf NS 15 jaar geleden al aan een ex Minister. NS wilde de Intercity Max plan uitvoeren. Maar Minister Netelenbos en overheid waren geheel gefocust op zo snel mogelijke reistijden.

De 11 jaar HSL ervaring heeft geleerd dat reizigers zowel behoefte hebben aan snelle directe duurdere HST zoals Thalys & Eurostar als tragere flexibelere treinen zoals Beneluxtrein tussen Amsterdam - Brussel. 

Daar komt bij dat de energieverbruik van 200 km p/u voor vervoerder NS aanzienlijk lager is dan 250 km p/u treinmaterieel. Scheelt ook geld.

Reputatie 5

ICNG gaat straks deels de oude IC Max plan uitvoeren:

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Intercity_Max

De HSL Oost werd niet aangelegd. 

Reputatie 5

En daar is hij dan:

Zien of hij met hoge snelheden over de Hanzelijn gaat rijden. Of via de Veluwelijn gaat rijden. 

Reputatie 7
Badge +1

Leuk om hem zo naast die SNG (waarvan het logo op de neus mist?) te zien 🙂. Twee “Nieuwe Generaties” naast elkaar.

Reputatie 5

Nieuwe fase is begonnen. Machinisten worden opgeleid. Helaas heeft ICNG 3116 een defect voor de noordkant van Groene Hart tunnel. 

Alle begin is moeilijk. Kunnen ze in ieder geval de procedures testen. 

Reputatie 5

Eerst analyseren voor de volgende rit: 

https://www.facebook.com/groups/335626403883789/permalink/1225080758271678/

Reputatie 5

Een aantal details zijn bekend bij de ICNG. Over het vermogen bij de ICNG is nog niets bekend. De Deense Staatsspoorwegen doet daar niet “geheimzinnig” over: 

https://www.dsb.dk/om-dsb/toget-er-fremtiden/coradia-stream/

7950 pk (te lezen via vertaaltoets) voor een vijfdelige treinstel! Begrijp ik dat goed? Buitengewoon veel vermogen voor een trein dat net als onze ICNG 109,4 meter lang is. In Denemarken zal het op de gemoderniseerde geëlektrificeerde spoor grotendeels 200 km p/u rijden. 

In Nederland rijdt het 200 km p/u op de HSL tussen Nieuw Vennep - Rotterdam Noord, de Hoekse Waard en tussen Breda Zuid - Antwerpen Noord. Ga daarom vanuit dat het vermogen van de NS ICNG aanzienlijk minder zal zijn dan die van de DSB Coradia Stream. 

 

Reputatie 5

Eerste filmpje van ICNG bij daglicht:

 

Reageer