Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening



Toon eerste bericht

382 reacties

Badge +3

Alle treinreizen waarvoor u in de spitsuren incheckt, en alle reizen met bus, tram en metro, worden achteraf in rekening gebracht op de maandelijkse factuur waar ook de abonnementskosten voor de volgende maand op staan. U moet dus geen saldo laden en kunt gewoon in- en uitchecken in de spitsuren; de kosten worden aan het eind van de maand van uw bankrekening afgeschreven, tegelijk met het abonnementsgeld voor de volgende maand.

Hello,

I bought a monthly subscription for unlimited travels on weekends in December 2023. In the email, it says my personal OV card could be used since 6jan 2024. But it is 6jan and it still did not arrive my home and I need to travel today, it is already Saturday. This being said, can I still travel and show the NS officer my email and identity?

It is not my fault that the card did not arrive in the supposed date.

Best regards,

Ema

Good morning,
I would like to ask you to contact OV-chipkaart to inquire regarding your OV-chipkaart.
Would you also like to contact our customer service (NS) by phone, chat, Facebook or X? My colleague can then provide you with the temporary travel right so you can already use your subscription. Apologies for the inconvenience!

Reputatie 7
Dat is een heel terechte vraag Esperanza, daarvoor zal ik de betrokken afdeling bij betrekken. Ik hoop z.s.m. antwoord te hebben voor je!
Badge +3
Bij de Vrij-abonnementen kan je reizen in de 1e klas afkopen voor dezelfde periode als het Vrij reizen van je NS Flex abonnement geldt. (bijvoorbeeld: Voor een Weekend Vrij abonnement kan een klant de 1e klas afkopen voor vrij reizen in het weekend in de 1e klas). Buiten deze periode reis je standaard 2e klas
Ik vraag me af hoe de implementatie hiervan bij Dal Vrij geregeld is. Concreet: iemand heeft NS Flex Dal Vrij en daarbij het 1e klas reizen in de daluren afgekocht. Mag deze persoon dan
  • 1e klas reizen in de spitsuren als in de daluren is ingecheckt?
  • 1e klas reizen in de daluren als in de spitsuren is ingecheckt?
  • 1e klas reizen als in de daluren is ingecheckt, daarna in de spitsuren is uitgecheckt en binnen 35 minuten opnieuw is ingecheckt in de spitsuren (overstap op station met gesloten poortjes tussen perrons)?

Wat ik dus eigenlijk wil weten is hoe de verrekening in de backend plaatsvindt als de hoofdconducteur doorgeeft dat ik in de 1e klas reis met Dal Vrij, en in hoeverre dit verschilt van het reguliere Dal Vrij-abonnement.

Ik heb zojuist een abonnement “Traject vrij” gekocht en in de bevestiging stond dat dit abonnement vandaag ingaat. Nu moet ik dit abonnement echter nog wel op mijn ov chipkaart zetten, alleen moet ik daarvoor wachten op een bevestigingsmail, voordat ik dit daadwerkelijk kan doen bij een automaat. Weet iemand hoe snel dit gaat, aangezien ik morgen vroeg de trein moet pakken op het desbetreffende abonnement.

 


zojuist de mail met daarin de bevestiging gekregen dat ik mijn abonnement kan ophalen bij een automaat, mijn vraag vervalt bij deze.

Reputatie 7
Alleen al om de mogelijkheid om ter plekke te upgraden naar de eerste klasse, zou ik zeggen, doe mij maar zo'n NS Flex!

Maar, waarom zijn houders van het VDU uitgesloten om te testen?
Reputatie 7
Badge +3

Over het algemeen binnen een uur, vaak zelfs sneller.

Kijk anders even in je MijnNS account bij die kaart bij “Tonen op te halen producten". 

Reputatie 7
Badge +4
Dat is nu juist de optie die er niet in moet zitten. De overige opties vind ik zo gek nog niet.
Badge +3

For up to 3 days, you can use https://www.ns.nl/en/customer-service/refunds/refunds-when-you-forget-your-season-ticket.html to claim alternative costs. Just use your bank/credit card to travel, no tickets needed.

Hallo,

Ik heb maandag een ns abonnement afgesloten. Met een nieuwe ov kaart. Ook heb ik een mail gekregen met een nieuw ns account maar nu heb ik er al 1. Hoe kan ik mijn abonnement op mijn al bestaande Mijn NS account zetten? Want hij staat er niet tussen en ik weet nu niet waar ik kan zien dat ik het abonnementen gekocht heb. Wel heb ik in de mail een bevestiging gekregen maar daar staat verder niks bij.

Groeten

Reputatie 7
Badge +3

Als u een Flex abonnement langer dan een maand heeft kunt u dit op elk moment wijzigen naar Flex zonder abonnement. Dan betaalt u €0. Wijzigen kunt u doen in uw MijnNS account of via de klantenservice.

Badge +3
Bij de Vrij-abonnementen kan je reizen in de 1e klas afkopen voor dezelfde periode als het Vrij reizen van je NS Flex abonnement geldt.
Hoe stel ik een klassewissel in?
Via Mijn NS op jouw persoonlijke startpagina. In de nabije toekomst kan dit ook via de Reisplanner Xtra App. Als je wisselt van klasse kan dit tot 15 minuten na een check-in gedaan worden.

Werkt dit ook bij andere vervoerders, gezien de huidige situatie met klassewissels op de NS Business Card?
Badge +3

Dubbel gepost, zie ook hier.

Scherp, goede vraag!
Reputatie 7
@Herbie, Anna en Tochjo
Deze vragen gooi ik in de projectgroep, zodat wij jullie van een goed antwoord kunnen voorzien. Tot snel dus!

Ik heb vorige week een NS Flex "weekend gratis" abonnement gekocht met een OV chipkaart die binnen 5 werkdagen bezorgd zou worden. Nu gaat mijn abonnement morgen in, de dag dat ik zou reizen, terwijl de ov kaart nog steeds niet bezorgd is. Daardoor moet ik morgen dus dubbele reiskosten maken, terwijl ik gewoon betaald heb voor dit abonnement dat morgen ingaat. Is er een manier waarop ik alsnog op mijn abonnement kan reizen en dus niet 2x zoveel geld kwijt ben?

@Tochjo
De klassewissel werkt ook bij andere vervoerders. Jouw andere vragen zijn in mijn uitvraag nog niet behandeld. Reminder is verstuurd, excuses!

Wat is er dan feitelijk anders aan de klassewissel voor consumenten dat deze ineens wel werkt bij andere vervoerders. Er wordt immers nog steeds niks naar de kaart geschreven.

Ik heb NS Flex, maar waarom zit er verschil in prijs heen-en-weer tussen dezelfde stations?

Dat is toch vreemd?!

Bijvoorbeeld:

31/03: Vol tarief buiten de spits: Nijkerk - Utrecht Centraal = € 6,90

31/03: Vol tarief buiten de spits:Utrecht Centraal - Den Haag Centraal = € 10,40

01/04: Vol tarief buiten de spits: Den Haag Centraal - Utrecht Centraal = € 11,90

01/04: Vol tarief buiten de spits: Utrecht Centraal - Nijkerk = € 5,40

 

 

 

Ik heb mijn dalabonnement omgezet naar basis. Nu moet ik lang een automaat maar ik woon in het buitenland en kom de komende maanden niet in Nederland. Hoe zorg ik er nu voor dat mijn abonnement wordt omgezet?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb NS Flex, maar waarom zit er verschil in prijs heen-en-weer tussen dezelfde stations?

Dat is toch vreemd?!

Bijvoorbeeld:

31/03: Vol tarief buiten de spits: Nijkerk - Utrecht Centraal = € 6,90

31/03: Vol tarief buiten de spits:Utrecht Centraal - Den Haag Centraal = € 10,40

01/04: Vol tarief buiten de spits: Den Haag Centraal - Utrecht Centraal = € 11,90

01/04: Vol tarief buiten de spits: Utrecht Centraal - Nijkerk = € 5,40

 

 

 


Dit hangt er vanaf of je van te voren nog gebruik gemaakt hebt van ander vervoer.

 

Welkom bij de Community, marsmariska.

Heb je bij de bestelling van het abonnement hetzelfde e-mailadres opgegeven als waar je Mijn NS account op geregistreerd staat of een ander e-mailadres?

Reputatie 7
Badge +3

En bij de eerste keer inchecken wordt een basistarief gerekend, bij een tweede keer inchecken (als dat binnen 35 minuten na uitchecken is)  wordt dit niet gerekend.

Sorry to say, but i am extremely unhappy with the customer service i got from NS today. I just wanted the explanation of my invoice which was very confusing and the customer service provider told be to figure it out by myself that was shocking.

Hallo, heb al eerder gevraagd kan ik er een regeling voor treffen

Reageer