Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening



Toon eerste bericht

165 reacties

Laten we van een situatie uitgaan waarin de reiziger inderdaad gelijk heeft, maar zijn gelijk niet krijgt. Die komt in de molen van klantenservice terecht. De reiziger kent de normen en waarden en gaat netjes het gesprek aan. Krijgt zijn gelijk niet. Belt nogmaals, krijgt weer zijn gelijk niet. Schrijft een mail, stuurt een brief, krijg geen antwoord (want extreme achterstand). Intussen is het geld wel afgeschreven en moet je maar hopen dat je het ooit terugkrijgt. Die reiziger raakt gefrustreerd. Belt nog een keer, ditmaal gefrustreerd. Wordt boos aan de telefoon, klantenservicemedewerker krijgt (weer) een scheldceremonie te horen, reiziger krijgt weer geen gelijk. Het is een vaste reiziger, dus die gaat verhaal halen bij smw's op het station. "Sorry meneer, moet u met klantenservice regelen". En ga zo maar door...

Realistischer scenario dan het lijkt, weet ik inmiddels uit ervaring.

Hobby zelf het een en ander in online communities. Het zal je verbazen hoeveel verhalen ik hoor van beheerders die boze gebruikers aan de deur hebben gehad omdat ze verbannen zijn. Laat staan hoe vaak ikzelf inmiddels uitgescholden en bedreigd ben.
Reputatie 4
Dat is mijn punt ook. Als je vindt dat zo'n correctietarief/boete onterecht is kun je de klantenservice daarmee vervelen. Die hebben daar de tijd en de middelen voor. De conducteur heeft betere dingen te doen.
Het (fictieve) probleem van Nooduitgang los je daarmee niet op, je verplaatst de discussie alleen van controle in de trein naar een klantenservicemedewerker aan de telefoon. Nooduitgang zal immers nog steeds ontevreden zijn en het niet eens zijn met het opgelegde correctietarief. Gefrustreerde reizigers achteraf zijn net zo gevaarlijk.

"De klant en de klantwens" zie ik overal in de toren hangen. Laten we het daar eens over hebben bij dit product 🙂
Reputatie 4
@Nooduitgang: het leuke van NS Flex (en van de Business Card) is nu juist dat dit soort discussies met de conducteur daarmee verleden zijn. De conducteur registreert gewoon wat hij ziet en zijn gegevens worden later in de backend vergeleken met de opgaaf van de klant. Als blijkt dat de klant eerste klas heeft gereisd maar niet binnen 15 minuten na inchecken een klassewissel heeft doorgevoerd, dan betaalt hij alsnog de ritprijs eerste klas plus een correctietarief/boete. Nooit meer smoesjes in de trein! Heerlijk!
Reputatie 7
Badge +4
Tja....
Ik sta nogal te kijken van de extra kosten die eraan verbonden zijn, terwijl een vergelijkbare dienst zakelijk gewoon gratis is :?
Die klassewissel in de trein eruit slopen en dan is het zeker geen slecht product. Want ik sta al in de startblokken.....

Moi 'Sorry meneer de conducteur. ? als het druk is dan ga ik altijd in de eerste klas zitten en dan waardeer ik op via WiFi. Helaas lukt het niet om met netwerk verbinding te krijgen. Ik ben al een half uur bezig! En ook via mijn eigen databundel lukt het niet.'
Hc 'Oooh dat is vervelend, maar wist u dat er in deze trein geen WiFi aanwezig is?'
Moi 'Geen WiFi in de ICD? We leven toch in 2017?'
Hc 'ja, dat upgraden in de trein was een vergissing van de NS, dus blijft u maar lekker zitten.'
Moi 'En gaat de NS de voorwaarden aanpassen?'
Hc 'Ik mag het hopen. De bedenker ervan hebben ze al overgeplaatst naar een andere afdeling en is nu service manager papieren post openen en dat gaat wel goed. Die achterstand zullen we dankzij hem de komende drie jaar wegwerken.'
Moi 'Helemaal top! Maar even een andere vraag. Waarom bent u eigenlijk uit de stiltecabine gekomen:?....'
Reputatie 7
Badge +4
Het is nu nog een experiment. Het bevat veel goeds, behalve de upgrademogelijkheid in de trein naar de eerste klas. Als men dat weghaalt, is het nog niet eens zo gek. Als dat blijft, mag het wat mij betreft direct de nek om worden gedraaid. Er is al fraude en onrecht genoeg.
Reputatie 2
Ik denk dat NS Flex een heel nuttig nieuw product is! Alleen is het erg jammer dat het duurder is dan het ‘normale’ Dal Voordeel abbonnement.

Is er niet iets te regelen dat elke 11e en 12e maand gratis is, zodat de prijs daarmee gelijk is? Dat zou denk ik veel meer mensen over de streep trekken...
Reputatie 4
In een ander topic wordt gezegd dat abonnementen in combinatie met NS Flex duurder zullen zijn dan het reguliere abonnement. Klopt dat? Zo ja, hoe groot zal het prijsverschil worden?

De bron is Treinreiziger.nl:

Omdat bij NS Flex maandelijks abonnementen te wijzigen zijn, zullen er mogelijk wel andere tarieven worden gehanteerd dan bij de huidige contracten. “We gaan nu eerst onder 50 treinreizigers een kleinschalige proef doen,” legt NS woordvoerder Hessel Koster uit. “Daarna zullen we een voorstel neerleggen bij de consumentenorganisaties in het LOCOV. Omdat dit een andere dienst is kan het inderdaad zijn dat er andere tarieven van toepassing zijn.”


http://www.treinreiziger.nl/ns-flex-achteraf-betalen-en-switchen-abonnement/
Badge +3
In een ander topic wordt gezegd dat abonnementen in combinatie met NS Flex duurder zullen zijn dan het reguliere abonnement. Klopt dat? Zo ja, hoe groot zal het prijsverschil worden?
Ik zou heel blij zijn om op het perron of in de trein te kunnen upgraden.
Als ik in de trein zie dat het heel druk is ga ik graag naar de eerste klas en upgrade daar mijn kaartje gelijk.
Ik snap niet goed waarom dit nooit zou moeten kunnen.
Reputatie 7
Badge +4
Op het perron of in de trein upgraden naar 1e klas

Dat moet natuurlijk nooit kunnen.
Reputatie 7
@Tochjo Vooralsnog zal dit abonnement alleen voor NS Flex worden aangeboden, maar dit staat nog niet vast. Wellicht zien we de mogelijkheid om dit abonnement als baseline aan te bieden. Hier is nog geen duidelijkheid over. Het Weekend Voordeel abonnement zal vooralsnog €2,- per maand bedragen.
Badge +3
Weekend Voordeel (40% korting in het weekend)
Ik begrijp dat dit abonnement alleen in combinatie met NS Flex zal worden aangeboden? Is de prijs ervan al bekend?

Kan ik ook 1e klas reizen?
Alle abonnementen zijn standaard 2e klasse. Bij de Vrij-abonnementen kan je reizen in de 1e klas afkopen voor dezelfde periode als het Vrij reizen van je NS Flex abonnement geldt. (bijvoorbeeld: Voor een Weekend Vrij abonnement kan een klant de 1e klas afkopen voor vrij reizen in het weekend in de 1e klas). Buiten deze periode reis je standaard 2e klas

Fantastisch. Ik vraag al jaren om die mogelijkheid bij Dal Vrij, maar daar is het momenteel zelfs niet mogelijk om de klasse van 1 naar 2 te wijzigen bij de kaartautomaat. Ik word hier erg enthousiast van!

Reageer