Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156728 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Ik probeer al n paar dagen om het flex abonnement af te sluiten . Kom niet verder dan de gegevens. Dan moet ik op betaalknop drukken maar kom niet verder, blijft laden. Al op verschillende computers geprobeerd. Wat kan ik doen

Dat probleem is inderdaad bekend. Ik zal je willen adviseren hiervoor contact op te nemen met de reguliere klantenservice.

Badge +3

Best voordelig dus NS Flex t.o.v. NS Daluren 40% product waar je meer dan 50 euro voor betaalt. Je betaalt maximaal 60 euro (12x 5 euro) per jaar als je alle maanden het product aan moet zetten en flexibel achteraf betalen

Klopt, en de prijs van een klassiek Dal Voordeel was vorig jaar €52, dit jaar €56 en volgend jaar €60, waarmee het verschil tussen klassiek en Flex verdwijnt.

Ik heb een flexabonnement op de chipkaart van mijn man gezet.Hij zou de eerste maand gratis hebben.,er is echter 10 euro in rekening gebracht. Op mijn chipkaart waar ik het flexabonnement opzette, hoefde ik alleen 0.01 euro te betalen.,??

Ik probeer al n paar dagen om het flex abonnement af te sluiten . Kom niet verder dan de gegevens. Dan moet ik op betaalknop drukken maar kom niet verder, blijft laden. Al op verschillende computers geprobeerd. Wat kan ik doen
Ik durf niet te zeggen wat er in jouw geval mis gaat, Wilma1963. Gaat er echt iets mis op het moment dat je via onze Webshop naar de betalingspagina wil gaan, of gebeurt dit bij de iDeal pagina zelf? Heb je al geprobeerd om de cookies van je browser te verwijderen of eventueel een andere browser te gebruiken? De verschillende computers, waren deze allen op dezelfde locatie, of heb je ook andere locaties geprobeerd?
Ik wil graag overstappen op de NS flex zonder abonnement. Kan ik dan nog gebruik maken van de 40% korting als ik met een betalende klant meereis?
Reputatie 7
Badge +3

De prijs van gewoon Dal Voordeel en NS Flex Dal Voordeel worden inderdaad gelijk vanaf volgend jaar, maar afhankelijk van je reisgedrag kan het met NS Flex goedkoper zijn. Stel dat je in de wintermaanden niet met de trein gaat dan kun je met Flex het abonnement een aantal maanden stopzetten (wijzigen naar Flex zonder abonnement). Op die manier kost het je niet standaard het bedrag van een jaarabonnement.

Ik wil graag overstappen op de NS flex zonder abonnement. Kan ik dan nog gebruik maken van de 40% korting als ik met een betalende klant meereis?
Het is (nog) niet mogelijk om 40% korting te gebruiken met NS Flex
Badge +3

Een maandje Flex Dal Voordeel is altijd gunstig want het scheelt je sowieso al € 7,50 voor de nieuwe ov-chipkaart.

Badge +3

Als het goed is krijg je bij bestellen van Dal Vrij via https://www.ns.nl/nsflex/webshop je gekoppelde kaarten te zien en kan je er eentje kiezen (of een vrij te kiezen ander kaartnummer invullen), toch?

Zolang dat niet je kaart is waar het VDU op staat zou dat gewoon goed moeten gaan.

Krijg je desondanks een melding, dan kies voor ‘nieuwe ov-chipkaart’, die is gratis. Levertijd en ingangsdatum dan wel minimaal 7 dagen na besteldatum.

Waarom maken jullie het niet zo dat je je ov altijd kan opladen met ideal zo dat iedereen altijd zijn ov kan opladen als ze dat willen. Het ns flex idee is een stapje in de buurt maar ik weet zeker dat iedereen er onwijs van zou genieten als die zijn of haar ov overal en altijd kan opladen...
Reputatie 7
Badge +3

Mijn huidige OV chipkaart (non-NS) is binnenkort verlopen. Kan ik nu een NS Flex aanvragen met Dalvoordeel (5 euro) om een nieuwe OV-chipkaart te ontvangen met een maand Dalvoordeel. 

Heeft u nu op de bijna verlopen OV-chipkaart nog een (Dal Voordeel) abonnement staan? Denk er dan vooral wel aan om die op te zeggen. Doet u dat niet dan loopt het abonnement gewoon door, ook al is de kaart waar het abonnement staat straks verlopen.

Gisteren NS flex besteld zonder abonnement, betaald en bevestigingsmail ontvangen waaronder het bericht dat flex via de automaten op de kaart geladen kan worden. Vanmorgen, bij de automaat aangekomen, wist het apparaat van niets; er stonden geen producten klaar om te laden. Heb dus maar wat saldo toegevoegd om toch te kunnen reizen. Op mijn NS portal staat wel ‘flex zonder abonnement’ genoemd als onderdeel van mijn OV kaart. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Bedankt vast & groet
serge
Badge +3

Die datum van 2029 is een fictieve einddatum bij doorlopende producten, zodat je bij verlenging niet langs een automaat hoeft om het opnieuw te laden.

Waarschijnlijk staat op https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm gewoon nog 2029 voor het VDU op je nieuwe kaart. Die datum is bij de invoering van de ov-chipkaart in 2004 vermoedelijk gekozen omdat men dacht er na 25 jaar wel een nieuw systeem zou zijn.

Voor wat betreft de oude kaart, Reizen op Saldo is een overblijfsel uit het verleden, waar je voordat je kon inchecken bij NS bij een automaat eerst moest kiezen of je standaard 1e of 2e klas wilde reizen (kaart activeren voor treinreizen). Later zette OV-chipkaart het standaard (2e klas) op nieuwe kaarten. Sinds 2018 is het overbodig, als het niet op je kaart staat reis je standaard 2e klas.

Reizen op saldo met korting is gewoon een VDU (oude benaming product). Zal bij OV-chip misschien ook nog onder die naam staan op je nieuwe kaart?

Oh, en OV-fiets en Stallen op Rekening staan nooit als product ‘op je kaart’, maar zijn daar wel administratief aan gekoppeld. Die zie je dus wel in Mijn NS maar niet bij OV-chip kaartinformatie.

Beste Ns

Hoe kan ik nu de kosten inzien die ik maak voor een bus reis of metro reis. Normaal kon je zien wat de kosten waren op je kaart. De kosten staan namelijk niet op mijn ns wel wat je reist voor trein maar niet de kosten voor bus en metro. Ook wordt er een bedrag van servicekosten verrekend van - 9. 49 waarom is dit? Want ik wil graag gewoon weten wat ik reis en niet achteraf voor verrassingen staan. En kan misschien de Flex uit geschakeld worden zodat je de kosten zelf in de hand houdt in plaats van een inasso. 

Badge +3

Op https://www.ns.nl/klantenservice/flex/ stond voorheen een link naar specifieke NS Flex-informatie over Geld terug bij vertraging. Dat de uitbetaling standaard 2e klas is en dat op de e-mail moet worden gereageerd met het bericht dat 1e klas gereisd is om het prijsverschil uitbetaald te krijgen, bijvoorbeeld. Inmiddels verwijst de link over Geld terug bij vertraging op die pagina naar de standaard informatie over de regeling, waar niets specifieks over NS Flex staat.

Ik hoopte even dat dat betekende dat inmiddels automatisch het juiste bedrag wordt uitgekeerd, maar dat blijkt niet het geval, zo concludeer ik op basis van het vandaag goedgekeurde claimbedrag voor een reis afgelopen week. Waarom is de specifieke NS Flex-informatie over Geld terug bij vertraging dan verdwenen?

Graag zou ik nog een reactie willen op onderstaande punten. Sommige zijn voor mij persoonlijk belangrijker dan andere, maar ik vind dat op alle feedback een reactie moet komen en verwacht daarom ook een reactie op kleine opmerkingen, al is het maar dat ze zijn opgemerkt.

Ik ga dit voor je uitzoeken, Tochjo. Dank hiervoor.
Reputatie 5
Badge
Het heeft geen nut eerste klas Weekendvrij te wijzigen naar tweede klas. U mag daar met een eerste klas abonnement gewoon gaan zitten. Andersom inderdaad niet. De reiskosten zijn natuurlijk nul.

Ik zal het anders formuleren. De klassenwissel heeft alleen invloed op reizen buiten de afgekochte periode. Volgens berichten op dit forum staat deze standaard op 2e klas. Echter, in mijn NS staat deze op 1e klas met geen mogelijkheid om deze te wijzigen.
Reputatie 7
Badge +3
Hier een zelfde issue als bij Tochjo, kosten voor Dalvoordeel abonnement staan niet op de nieuwste factuur.

Factuur van 15 augustus:



Factuur van 15 juli:



Kaart is beide gevallen dezelfde (dus kan niet te maken met kaartvernieuwing), factuurdatum eerstvolgende factuur is naar verwachting 14 september (is dan 1 dag eerder).

Dat is een hele goeie vraag. Ik kan inderdaad terugvinden dat dit oorspronkelijk naar www.ns.nl/klantenservice/flex/geld-terug-bij-vertraging.html. De Engelse variant daarvan bestaat echter nog wel.

Ik zal eens navragen waarom hij is verwijderd, mogelijk is het 1e klas ‘probleem’ inmiddels opgelost, maar was dat nog net niet actief voor jouw claim.

Badge +3

Bij NS Flex worden ook de kosten voor bus, tram en metro getoond in Mijn NS, in de reishistorie. Het kan wel enige dagen duren na de reis voordat dit zichtbaar is.

Het bedrag van 9,49 euro zal het saldo zijn dat nog op uw OV-chipkaart stond toen u overstapte op NS Flex. Dit bedrag wordt verrekend met de factuur na de eerste maand, omdat u geen saldo meer nodig hebt om te reizen.

Reizen op saldo per trein is alleen nog mogelijk bij reizen zonder abonnement of bij Dal Voordeel. Andere abonnementen zijn alleen nog beschikbaar als NS Flex-variant. Wel kan reizen op rekening voor bus, tram en metro uitgezet worden, zodat u daarvoor saldo nodig hebt. Dit kunt u regelen door rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Dat klinkt niet goed, bryan. Mag ik je vragen om mij een privébericht testuren met je naam, adres, geboortedatum, e-mailadres en kaartnummer? Dan ga ik hier naar kijken. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor stuur bericht.
Badge +3
ik kan geen klassenwissel doen (lijkt standaard te zijn ingesteld op 1e klas, klikken op 2e klas geeft "Het is niet gelukt om uw klasse te wijzigen.")
Dit probleem wordt hier door mij opgemerkt bij NS Flex Dal Vrij 1e klas. Het is een foute weergave in Mijn NS; bij reizen buiten de afgekochte uren wordt wel het tarief voor de 2e klas in rekening gebracht.

Hallo.

Hoe kan ik het geld van mijn OV chipkaart naar een rekening NS overboeken? Ik wist het niet dat kaart niet hoef op te laden als ik NS Flex heb… en ik heb het geld (50euro)met NS Flex bij ophaalpunt tegelijk afgehaald of moet ik niks doen? Wordt het automatisch afgeschreven of moet ik saldo terugvragen? 

Alvast bedankt!

Kan ik na flex ook combineren met ov vrij
zodat ik altijd onbeperkt met trein en bus kan reizen en maandelijks kan opzeggen want het dit nog maar 7 maanden nodig

Reageer