Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156728 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Ik snap de tekst: NS flexs. niet + wat is dat NS flexs

Reputatie 4

als je bij ns klantenservice kijk zie het van zelf staan

WAAR KAN IK MET EEN MEDERWERKEN CHATEN

 

Reputatie 5
Badge
Wat me zojuist is opgevallen:

Ik zie in Mijn NS de kosten terug van de reis die ik woensdag heb ondernomen, maar de reis zelf staat (nog) niet in mijn reishistorie. Zit daar ook nog een vertraging in? Ik zou zeggen dat als de kosten bekend zijn, dan ook bekend moet zijn waarop deze kosten zijn gebaseerd?
Reputatie 7
Badge +3
Met NS Flex kun je makkelijk van klasse wisselen, tot 15 minuten nadat je hebt ingecheckt.

De NS Flex geeft daarvoor aan:
Is het wat drukker in de trein? Met NS Flex switch je makkelijk naar 1e klas.
Maar kan dat ook andersom, wanneer je voor je Vrij abonnement je reizen in de 1e klas hebt afgekocht?
Bv wanneer de 1e klas zo vol is dat je toch niet kunt zitten.
https://community.ns.nl/contact-52/geld-terug-zonder-zitplaats-eerste-klas-51089
Reputatie 7
Badge +3

De verwarrende teksten bij doorlopende abonnementen zijn inmiddels vervangen door duidelijker teksten. Op mijn nieuwe OV-chipkaart staan de volgende gegevens:

Bij mijn vorige kaart staan nog volkomen irrelevante teksten als:

Volkomen onzin bij een OV-chipkaart die op 12 oktober 2020 is verlopen.

Hello 

I live in Emmen, and I went to Amsterdam by car, and after that I wanted to go back to Emmen, but by train ,unfortunately, I forgot my card, knowing that I have a subscription vrijweekend, and I asked the information office if he could give me a solution, and he said  I have to buy a return ticket and then I fill out a form to get the money back. I hope you can help me by sending the form.

 

Met Vriendelijke Groeten 

  •  
Reputatie 7
Badge +4
Daarmee geeft u aan dat het niet zal werken en dat dit hopeloos mis zal gaan. Eerste klas gaan zitten, wachten en als er een conducteur komt was Piet Parasiet net bezig het er op te zetten, want het lukte echt niet etc. Controle is er maar incidenteel, dus ja.

Het gaat ten koste van de dik betalende eersteklasreizigers, die er nu weer een plaag bij krijgen nu de hufterburgers weer een nieuwe legale mogelijkheid in de schoot geworpen krijgen.

Verder vind ik Flex heel goed, maar dit is te gek voor woorden. NS mag wel eens wat meer rekening houden met he type reiziger dat rustig werkt, niet protesteert en de boel niet besodemietert door vooraf een flink bedrag te betalen. Als het druk is flex in de eerste klas, zodat je eersteklasabonnement in waarde afneemt.

Je betaalt gewoon voor meer kans op een zitplaats en die kwam al in gevaar door weinig controle en nu ook nog eens door de ten dele zogenaamde flexers. Je moet geen opties geven die fraude uitlokken.

De marketingafdeling komt in aanmerking voor de naïviteitsprijs. Er is nauwelijks controle, dus het werkt niet bij veel te veel mensen.
Badge +3

Ik snap de tekst: NS flexs. niet + wat is dat NS flexs

NS gebruikt de aanduiding “Flex” om aan te geven dat het gaat om een flexibele abonnementsvorm: geen jaarcontract, maar de mogelijkheid om na een maand op elk moment te kunnen wisselen van abonnement of het te beëindigen. Daarnaast is saldo laden niet meer nodig; aan het eind van de maand krijg je een factuur met een totaalbedrag dat in een keer van je rekening wordt afgeschreven. Zie www.ns.nl/flex voor meer informatie.

 

Op 17 januari had ik weer vertraging in de daluren met NS Flex Dal Vrij 1e klas. Dag later claim ingediend. Zojuist het bedrag van de ritprijs 2e klas op mijn rekening ontvangen. Reageren op de mail gaat momenteel wat lastig, want die heb ik nog niet gehad. Zal binnenkort wel komen en dan zal ik alsnog reageren.

Hoe dan ook, er wordt dus geen rekening gehouden met de eerste klas en het lijkt me goed als iemand dat even doorgeeft.

Ik heb tot op heden nog geen mail gehad. Wat is nu de handigste mail om het prijsverschil tussen 2e klas en 1e klas vergoed te krijgen? En heeft een moderator nog doorgegeven dat er nog altijd geen rekening gehouden wordt met de klasse?

Ik neem de navraag namens Laura tijdelijk over, in verband met een vakantie, maar helaas hebben we nog geen verdere informatie gekregen.

Reputatie 7
Badge +3

Check https://www.ns.nl/en/customer-service/refunds/refunds-when-you-forget-your-season-ticket.html for a link to the form.

Badge +3
Ik lees in een ander topic dat NS Flex sinds 3 september ook werkt met stads/streek/regio abonnementen (GVB werd specifiek genoemd)!

Dan ben ik erg benieuwd hoe dat geïmplementeerd is.

Moet je tijdens of na het bestellen van Flex dan aangeven "ik heb ook een Hermes/Connexxion Dal Vrij voor sommige buslijnen in/rondom Eindhoven" zodat ik daar vrij of op saldo reis, en Flex niet aangesproken wordt bij de betreffende vervoerder(s)?

Of hebben alle regionale (met name BTM) vervoerders hun apparatuur/systemen zo aangepast dat als ze zowel een Reizen op Rekening (dus NS Business Card of Flex) zien als een 'eigen' abonnement, dat dan het juiste abonnement gekozen wordt?

En moeten mensen die al voor september Flex hadden nog iets doen om de van die (belangrijke) wijziging gebruik te kunnen maken?

Ik zou eigenlijk nu al graag overstappen op NS Flex en niet nog een jaar willen wachten. Wat moet ik doen?

Reputatie 1

Vraag :
Als gevolg van nieuwe COVID-maatregelen in mijn bedrijf zal ik bijna de hele maand december thuiswerken.
Mijn NS Flex is op 21 november automatisch verlengd. Is er een manier om het abonnement voor deze maand te annuleren of te onderbreken ? Anders betaal ik een vaste prijs voor niets. Kunt u mij alstublieft helpen?

Jeroon

 

Badge +3
Uit mijn hoofd is er een stamtabel die companyID+subscriptionID koppelt aan een gewicht en zo de prioriteit bepaalt.
Mooi.. da's natuurlijk tech talk (ook voor mij) maar ik snap globaal wat je bedoelt.

Zou dan een SRP (week-variant) ook te combineren zijn met Flex Weekend Vrij? Bij een SRP staan daar namelijk twee varianten van op je kaart? Zie dit topic.

Dan moet de weekend-variant van dat week-SRP dus overruled moeten worden door Weekend Vrij? Vóór de Flex tijd ging dat ook prima samen, dus zie ik het probleem niet....
Reputatie 7
Badge +4

U kunt nu zo overstappen. Als u nu contact opneemt met Klantenservice wordt uw abonnement meteen overgezet en u krijgt uw saldo terug. Met een Voordeelurenabonnement zou ik het nooit doen, u bent dan uw korting in de middagspits en in juli en augustus kwijt.

Reputatie 7
Badge +3

Of ga naar je MijnNS account en klik op die blauwe knop “Direct bestellen”. Dan heb je vanavond of morgen nog Flex. Wel daarna nog even bij de automaat ophalen.

Is echt in een paar minuutjes gepiept. Maar alleen doen als op je kaart geen kortingsabonnement voor bus/tram/metro staat. Dat gaat nog vaak niet goed.

 

 

Reputatie 1
Sorry ben Servicemedewerker te Amsterdam Zuid en heb geen goede eerste ervaringen met Ns Flex.

Hielp een klant die NS flex dalvoordeel had besteld op dinsdag en woensdag netjes zijn bestelling wilde laden zoals toegelicht in de ontvangen mail.
Er viel niks op te laden toen Klantenservice gebeld die zeiden we kunnen zien dat Het op de krt staat ???
Hier aan het loket en op de automaat dus niet en meneer kon ook niet inchecken.....
Klantenservice was erg star en bleef maar zeggen dat de verwerkingstijd lang was....?
Toen ik vroeg of we iets konden doen coulancehalve was er niks mogelijk !!
Heb er weinig vertrouwen in ,

Het spijt me geef mij de klassieke abonnementen maar...
Op welke manier kan ik mijn abonnement aanpassen?
Het lukt in elk geval niet in 'mijnns' bij 'producten' en dan 'aanpassen', want daar staat niet dat ik Flex heb, terwijl medewerkers op het station dat wel bevestigen.
Badge +3

Via Mijn NS kan, maar als je het via ns.nl/flex doet “Ja ik wil NS Flex” dan werkt het precies hetzelfde (je komt in de webshop).

Zoals @Momo zegt, de Klantenservice niet nodig want een paar muisklikken en klaar.

Zie de e-mail die je dan krijgt voor verdere stappen (even ophalen bij een servicepunt, bijv. supermarkt).

Mijn huidige OV chipkaart (non-NS) is binnenkort verlopen. Kan ik nu een NS Flex aanvragen met Dalvoordeel (5 euro) om een nieuwe OV-chipkaart te ontvangen met een maand Dalvoordeel. Na deze maand zet ik Dalvoordeel uit om NS Flex Zonder Abonnement te hebben en dus geen maandelijkse kosten meer te hebben. Kan ik na die maand met een abonnement, dus met NS Flex Zonder Abonnement, wel met overige OV reizen waarbij deze kosten dus achteraf nog wel in rekening gebracht worden? Reis nl niet alle maanden met NS maar wel regelmatig per jaar. Als ik dan weer met NS ga reizen zet ik bepaald product aan.

Reputatie 7
Badge +4

Het is drie keer ja. Wat uw wilt kan en is legaal. Wat u aangeeft is zelfs een van de kenmerken van Flex.

Goedendag,
Ik ben op 3-9-2018 overgestapt op NS flex. Nu heb ik begrepen dat de rekening wordt afgehouden tussen de 3e en 13e van de maand. Maar om mijn reiskosten op tijd vergoed te krijgen moet ik op de laatste dag van de maand de gemaakte reiskosten doorgeven door het maandoverzicht door te sturen. Echter zie ik hier nu geen bedragen op staan en ik wil eigenlijk weten of ik dat tussendoor al ergens kan vinden?
Badge +3

Let op dat de ingangsdatum minimaal 7 dagen na de besteldatum is bij een nieuwe ov-chipkaart, maar dat zal denk ik geen probleem zijn.

Badge +3
Goedendag,
Ik ben op 3-9-2018 overgestapt op NS flex. Nu heb ik begrepen dat de rekening wordt afgehouden tussen de 3e en 13e van de maand. Maar om mijn reiskosten op tijd vergoed te krijgen moet ik op de laatste dag van de maand de gemaakte reiskosten doorgeven door het maandoverzicht door te sturen. Echter zie ik hier nu geen bedragen op staan en ik wil eigenlijk weten of ik dat tussendoor al ergens kan vinden?

Kijkt u in het overzicht op www.ov-chipkaart.nl? Bij gebruik van NS Flex kunt u het reisoverzicht van Mijn NS gebruiken om een declaratieoverzicht te maken: bij NS Flex worden ook reizen met bus, tram en metro daar getoond, ook met prijzen. Bij gebruik van NS Flex krijgen alle reizen in de OV-reishistorie op www.ov-chipkaart.nl een ritprijs van 0,00 euro, dus dat overzicht kunt u dan niet meer gebruiken voor declaraties.

Merk op dat er enige vertraging zit tussen het maken van de reis en het verschijnen daarvan in de reishistorie. Als u op de laatste dag uw declaraties moet indienen, dan kan het zijn dat de reizen van de dagen ervoor nog niet verwerkt zijn.

Best voordelig dus NS Flex t.o.v. NS Daluren 40% product waar je meer dan 50 euro voor betaalt. Je betaalt maximaal 60 euro (12x 5 euro) per jaar als je alle maanden het product aan moet zetten en flexibel achteraf betalen

Reageer