stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Volgens mij hebben de moderators toch duidelijk aangegeven dat er gewerkt word aan een oplossing hoor. Dus er word dus wel degelijk wat aan gedaan (alleen niet zo snel als jullie willen).
Dus dat er geweigerd word een oplossing te bedenken door ns is dus ook weer niet waar .

Het is de verkeerde volgorde der dingen. NS is uitgebreid voor dit probleem gewaarschuwd voordat de poortjes in Sloterdijk, Muiderpoort, Hilversum etc geplaatst werden. NS had dit probleem moeten oplossen VOORDAT de poortjes geplaatst werden.
Inmiddels zijn we jaren verder en heeft NS het probleem nog steeds niet opgelost. De moderators kunnen wel zeggen dat er aan gewerkt wordt maar dan lijkt het me hoog tijd dat ze eens met een tussenrapportage komen van wat die befaamde werkgroep van NS allemaal heeft uitgedacht. En als ze geen oplossing kunnen bedenken dan rest er niets anders dan de poortjes weer weghalen. Leuk geprobeerd. Jammer, maar helaas.
Reputatie 7
Badge
De meeste reizigers via Hilversum zullen inderdaad gewoon overstappers zijn, en geen zwartrijders. Maar extra controle natuurlijk altijd welkom!

De overstappers niet maar diegene welke de reis beginnen kunnen dus wel evt "vergeten" in te checken.
Ach, en van zo'n mega snelle serviceronde wordt niemand zenuwachtig meer anno 2019.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is dezelfde persoon die zijn hele DM bericht op FOK heeft gezet.

2 a 3 dagen is dan nog snel. Het duurde 3 weken voor ik via Uitcheck gemist een foutje in een Arriva bus met mijn Flex kaart kon corrigeren.
Ja dat was ik.
Reputatie 4
Het is mijns inziens dan ook schandalig dat dit niet allang gebeurd is. NS kan vast allerlei excuses verzinnen waarom automatisch herstel ontzettend lastig is bij mensen die op saldo reizen, maar het moet toch kinderlijk eenvoudig zijn om bij de mensen die op rekening reizen dit probleem op te lossen en met terugwerkende kracht automatisch het te veel betaalde geld terug te storten.
Reputatie 7
Een voorlopige en simpele oplossing als een passagepas en bordje, dat moet toch te realiseren zijn? Is voor de projectgroep even de druk van ketel, zodat die alle tijd hebben een - ongetwijfeld - enorm gecompliceerde (en dure) workaround te ontwikkelen.

Een leuke test: als reizigers die met het probleem van kostenverhogende poortjes geconfronteerd worden, nu eens een passagepas aanvragen om dit te omzeilen?
Reputatie 4
Dat is een beetje de ellende. Ik wil best geloven dat jullie hier iets aan willen veranderen, maar jullie kunnen het niet. En de mensen die hier wel iets aan kunnen doen, die willen het blijkbaar niet en die hebben al helemaal geen zin om uit hun ivoren toren af te dalen en met hun klanten in gesprek te gaan.
Jullie hebben in ieder geval nog de mogelijkheid om met andere afdelingen in contact te komen, wij moeten het met jullie doen. Daarom is het denk ik beter reacties als bovenstaande bij die afdelingen neer te leggen, zij belemmeren jullie immers in je werk, wij niet.
Reputatie 7
Badge +3
Er is in de geschiedenis tot nu toe maar één Iemand geweest die van water in één vingerknip wijn kon maken. Wij als moderators kunnen voor een groot deel meegaan met jullie feedback, maar kunnen geen wonderen verrichten. We blijven het onder de aandacht brengen.
Dat is geen geschiedenis. Dat is religie. Moeten we nu gaan bidden dat NS eindelijk eens gaat doen waarvoor ze op aarde is? En moeten we gaan bidden dat NS eindelijk mensen in dienst gaat nemen die snappen hoe klantvriendelijkheid werkt? Ik vind het allemaal getuigen van stuitende onkunde.
https://youtu.be/bRwXrcz-F9M ?
Het is iedere dag genieten van dit hilarische topic.
Reputatie 7

Hmm,Ik mag niet aanzetten tot een misdaad,maar NS mag niet stelen: Misschien moeten we eens met zijn allen tailgaten.(Let op:alleen in deze gevallen!)Ik zie het probleem niet als de NS alternatieve looproutes heeft, en deze zelfs op borden laat zien en als reisadvies meegeeft.


Het beste alternatief is het probleem oplossen.
Reputatie 4
Inderdaad, vanmorgen voor de eerste keer kunnen doen, omdat de trein van haarlem richting alkmaar dik 10 minuten vertraging had, waardoor het via sloterdijk reizen sneller zou zijn.
Dus mezelf maar in Sloterdijk via en door de mensenmassa op spoor 11/12 gewurmd en 4 trappen beklommen/afgedaald om op het perron richting alkmaar te komen. Gelukkig had ik een kwartier overstaptijd.
Reputatie 4
Ik mis twee cruciale teksten op die poster:
1. De reden van het moeten omlopen (namelijk dat je anders wordt opgelicht door NS, wat men blijkbaar nog steeds niet wil erkennen).
2. Hoe te handelen als je toch bent opgelicht.
Ik vind toch wel dat we hiermee een overwinning hebben behaald. Misschien wel een Pyrrusoverwinning maar goed. Beetje jammer overigens dat de moderators nog niet zijn bijgepraat.
Reputatie 4
Gênante televisie. Al weten we nu wel dat NS hier niet alleen over zwijgt richting de klanten, maar ook richting de eigen medewerkers, want die antwoorden van de klantenservice zijn toch ook best tenenkrommend.
Reputatie 4
Ik dacht dat het woord "perron" uit het NS-woordenboek was verbannen?:?

Misschien zijn ze bang dat als er 'spoor' staat mensen daadwerkelijk over het spoor gaan lopen. 😉
Reputatie 4
Dat ja, maar dat leidt dan weer tot dit soort conversaties, want het kost lang niet iedereen extra om gewoon uit en weer in te checken bij een overstap...


Maar die zul je nu ook krijgen, want NS vertelt deze mensen wel dat ze moeten gaan omlopen (waarmee het probleem dus WEDEROM bij de reiziger wordt gelegd, ook bij degenen voor wie er niet eens een noodzaak is om om te lopen) zonder uit te leggen waarom dat zou moeten en hoe ze hun geld terugkrijgen als ze dat niet doen.
En dat alles om maar niet te hoeven erkennen dat de reiziger nog altijd wordt opgelicht. Zolang NS dit probleem niet serieus neemt, zal een oplossing nog heel lang op zich laten wachten vrees ik.
Overigens... Hoe denkt NS mij te kunnen informeren met posters?
Reputatie 7
Badge +3
De mooiste quote van die site:
NS vindt niet dat reizigers benadeeld moeten worden door de inrichting van het station

Dat ze dat nog durven te zeggen 😃
Reputatie 7
Badge
Snap ik, Robert B. Ik zal vragen of dit station er (met aanvullende info over de poortjes) bij geplaatst kan worden.

@Iris NS
Wil je zorgen dat station BOXTEL er ook bij komt. Daar geldt ook dat overstap van bijv. Vught naar Oisterwijk v.v. op beide perrons uitsluitend via inmiddels gesloten poortjes verloopt.


Dit station wordt vaak gebruikt als omreis-station bij verstoringen op traject Den Bosch - Tilburg vv. waarmee reizigers op extra kosten worden gejaagd. Je ziet ze op beide perrons op https://www.youtube.com/watch?v=rPluEIYp9Zo
Reputatie 7
Badge
Complete lijst:
Amsterdam Bijlmer Arena
Amsterdam Muiderpoort
Amsterdam Sloterdijk *
Amsterdam Zuid *
Almere
Boxtel
Den Haag CS*
Hilversum
😉 soms is overstap via niet-aangegeven "sluiproute" wel mogelijk

In Boxtel maken de dichte poortjes de reisplanner-overstap tussen perrons onhaalbaar > hoe bewijs je dat voor GTBV?

Zag al de nodige foto's van Intertraffic-bezoekers voorbij komen over deze belachelijke situatie op Zuid. Geen dag de laat opgehangen die banners 😃
De planner aanpassen is nimmer een oplossing, enkel een workaround. Het OVCP-systeem moet dit soort transacties gewoon kunnen handelen, het is niet alsof het nou zo'n enorm bijzonder verzoek is.
Reputatie 6
Precies. In Londen kan het ook.

Maar uit het feit dat NS (bijna een jaar nadat dit probleem is aangekaart!) eerst nog eens met de consumentenorganisaties wil gaan overleggen, leid ik af dat men aanstuurt op een compromis, niet op een echte oplossing. Zo zou NS/Translink het in de backoffice kunnen oplossen voor NS Flex en TrajectVrij, met als argument dat "de meeste reiziger met een persoonlijke OV-chipkaart op den duur toch wel zullen overstappen" naar NS Flex. Jammer voor de reizigers met een oud Voordeelurenabonnement of een anonieme OV-Chipkaart. Voorlichting zal wel weer verklaren dat "het slechts om een hele kleine groep reizigers gaat".
Reputatie 7
Badge +3
De systematiek met zones maakt het in Londen een stuk gemakkelijker. Voor sommige trajecten kun je bij een overstappaal op de Oyster Card zetten dat je niet via Zone 1 reist en dus goedkoper.

NS heeft zichzelf in de problemen gebracht door het van wijzigen van rit naar reis principe en daarbij de complicerende factor van spits en dal. Terugkijkend hadden de poortjes niet gesloten mogen worden voordat de tariefmatige consequenties waren opgelost. Haastige spoed is zelden goed en NS heeft zichzelf voor schut gezet.

Reageer