stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

Reputatie 1
Snap ook niet waarom in dit topic nou perse Sloterdijk wordt genoemd. Valt mij op dat via de Hemboog met een overstap in Zaandam dan niet genoemd wordt vanuit Den Haag gezien. Of je kunt dan over Haarlem reizen.
Omdat de reisplanner de overstap in Sloterdijk als beste (en op zondag enige) verbinding geeft. En dat in beide richtingen. Volgens de reisplanner kost een reis van Schagen naar Den Haag Centraal dan €17,30. Maar wanneer je op saldo reist rekent NS €19,00. Dat is de kern van de discussie.
Lijkt mij sterk. Ze zullen nooit veel af gaan halen dan vermeld. Ik denk dat het mee te maken kan hebben met het instaptarief. Dat is ook als je bijvoorbeeld met de bus zou gaan reizen. Misschien weten de mensen via www.ov-chipkaart.nl er meer van af?
Reputatie 7
Badge
Als Albert Heijn weet dat hun kassa's een fout bevatten waardoor regelmatig verkeerde bedragen in rekening worden gebracht en AH vertikt het om die fout op te lossen en vertikt het bovendien om hun klanten op die fout te wezen, maar AH betaalt wel "netjes" het verschil terug aan mensen die hun kassabon uitpluizen en de fout ontdekken, dan is AH haar klanten nog steeds aan het oplichten.

Natuurlijk niet, en denk je nou werkelijk dat dit soort fouten in de supermarkt niet ook wel eens gebeuren? Tuurlijk wel, en dat komt dus door een fout. En wat doe je dan?...dan ga je terug en vraag je je geld terug die je teveel hebt betaalt en je laat je bonnetje zien. Of ga jij dan soms ook die supermarkt aanklagen voor oplichterij? Als er bijvoorbeeld een foutje word gemaakt bij het wisselgeld terug geven ofzo?

Dit probleem bij NS is dus ook een fout. Een fout snap je? een fout, je weet wel.. een foutje geen oplichterij.
Het zou beter zijn de reizigers op saldo altijd het gereisde aantal kilometers in rekening te brengen en dat aantal ook bij de prijsopgave in de reisplanner te vermelden. Als er dan onderweg niet wordt uit/ingecheckt is het hooguit soms iets goedkoper dan aangegeven. De reiziger kan dan zelf besluiten of hij gebruik wil maken van een snellere maar eventueel ook duurdere verbinding.

Een andere optie is om reizigers weer net als vroeger verplicht via de kortste route te laten reizen.
Reputatie 7
Badge
Klopt, maar dat maakt het niet minder ernstig. De bakker mag inderdaad zijn eigen prijs bepalen, maar 1,20 op het bordje zetten en stiekem 1,50 rekenen, en dan alleen het geld teruggeven als je daarover gaat klagen, is niet hoe het werkt.

Als hij dat wil dan kan hij ook niet zo goed 1,50 op het kaartje zetten hoor. En dat is dan de prijs die jij op dat kaartje ziet staan en dat betaal je dan gewoon...zonder te weten dat de prijs eerst 1,30 was.
Zo werkt dat nou eenmaal.
Reputatie 4
De oplichting zit hem niet in de fout in de berekening, Trein-D, de oplichting zit hem in het feit dat NS willens en wetens reizigers de dupe laat worden van deze fout en in de weigering om deze fout op te lossen of de reiziger hierop te wijzen.
Ik vind het heel fijn voor jou dat jij met jouw abonnement geen last hebt van deze praktijken, maar dat rechtvaardigt het oplichten van andere reizigers natuurlijk geenszins.
Reputatie 4

@loklok8 Ik heb minder reacties ooit geplaatst dan u, en er waren geen 20 reacties over poortjes van mij, dat is overdreven. En ja, ik heb de huisregels gelezen. Ik herplaats dan ook maar even het gedeelte wat on-topic is:

 

Ik voel mij op Sloterdijk bijzonder onveilig, niet welkom en even tussendoor de overstap iets halen is beperkt vanwege het omcheck verhaal. Het komt de vriendelijke uitstraling van een station zeker niet ten goede.

Badge +3

Tip!

Als je je biijzonder onveilig voelt op Sloterdijk dan begin daar een eigen topic over.

In plaats van in meedere (soms zeer oude) topics te reageren dat het blijkbaar allemaal door die rotte poortjes komt.

Die zouden het 'gevoel’ van veiligheid juist moeten vergroten. En dat die poortjes de nodige ellende veroorzaken voor goedwillenden (bij extra kosten meld je bij de klantenservice) weten we al een tijdje…

En de NS ook maar die gaan het niet veranderen. Den Haag Centraal wél.

Trein D begrijpt het weer eens niet......

Dat gevoel van veiligheid is er zeker niet. Natuurlijk kan NS vast wel ergens een mooi cijfer vandaan toveren wat het tegendeel bewijst, maar dat is allang geen kunst meer. We hebben op een enkel station op een enkele dag gevraagd wat men vindt, en 70% geeft ons een 7 of hoger? Dat zegt totaal niks.

Reputatie 7
Badge
De oplichting zit hem niet in de fout in de berekening, Trein-D, de oplichting zit hem in het feit dat NS willens en wetens reizigers de dupe laat worden van deze fout en in de weigering om deze fout op te lossen of de reiziger hierop te wijzen.
Ik vind het heel fijn voor jou dat jij met jouw abonnement geen last hebt van deze praktijken, maar dat rechtvaardigt het oplichten van andere reizigers natuurlijk geenszins.


Volgens mij hebben de moderators toch duidelijk aangegeven dat er gewerkt word aan een oplossing hoor. Dus er word dus wel degelijk wat aan gedaan (alleen niet zo snel als jullie willen).
Dus dat er geweigerd word een oplossing te bedenken door ns is dus ook weer niet waar .
Badge +3
Het speelt nu (werkzaamheden Uto - Brn) waarbij spoor 1 in Hilversum weer gebruikt wordt (IC 28600 naar Utrecht). En 'omlooproutes' zoals op Sloterdijk zijn er niet.

Op Twitter alweer de nodige mensen verontwaardigd. Poortjes op Hillywood een weekendje open is toch niet zo'n probleem?
Reputatie 7
Badge
Trein D begrijpt het weer eens niet......

Oke Mvangelder, en wat begrijp ik niet dan?
Reputatie 4
De fout had natuurlijk moeten zijn opgelost VOORDAT de poortjes waren gesloten en daar had NS jarenlang de tijd voor. NS beweert inderdaad dat er inmiddels (veel te laat dus) een stuurgroep is opgericht, maar daar heeft de gedupeerde reiziger natuurlijk helemaal niets aan. En al die tijd is de reiziger nog steeds niet gewaarschuwd omdat NS het vertikt haar verantwoordelijkheid te nemen en het probleem bij de reiziger legt.
De pijnlijke conclusie is derhalve dat NS haar klanten liever oplicht dan inlicht.
Reputatie 1


Een andere optie is om reizigers weer net als vroeger verplicht via de kortste route te laten reizen.


Dat is inderdaad de beste oplossing. Gewoon de overstap in Sloterdijk veranderen naar omreizen. Dus via Sloterdijk reizen is dan geen overstap meer...neeeee via Sloterdijk reizen word dan gewoon een omweg maken. En daar ga je dan legaal meer voor betalen.
En wat NS daarna ook nog even mag gaan doen is eindelijk weer eens een fatsoenlijke intercity laten rijden tussen Haarlem en Alkmaar (zoals dat vroeger ook ging).
Wat een fantasie heb je toch Trein-D . Bij provinsi Noord-Holland acht het karig gebleken gezien er geen subsidie daar vandaan komt.
Reputatie 7
Badge
De fout had natuurlijk moeten zijn opgelost VOORDAT de poortjes waren gesloten en daar had NS jarenlang de tijd voor. NS beweert inderdaad dat er inmiddels (veel te laat dus) een stuurgroep is opgericht, maar daar heeft de gedupeerde reiziger natuurlijk helemaal niets aan. En al die tijd is de reiziger nog steeds niet gewaarschuwd omdat NS het vertikt haar verantwoordelijkheid te nemen en het probleem bij de reiziger legt.
De pijnlijke conclusie is derhalve dat NS haar klanten liever oplicht dan inlicht.


Dat is inderdaad gewoon waardeloos, zeker dat heb je mij ook niet anders horen zeggen toch. Er is niet goed over na gedacht door ns inderdaad. En die reizigers zijn hier weer eens de dupe van. Dat is inderdaad niet juist...geloof me...ik vind dit ook echt niet goed hoor

Maar er is geen sprake van oplichting....noch diefstal.
Zo werkt dat nou eenmaal.
Ja, maar dan zal je het wel op het kaartje moeten zetten. Als je er een kaartje 1,30 neerzet, en daarna expres 1,50 op de pin-terminal intikt zonder dat aan te geven, dan belazer je de boel. Niks meer, niks minder.

Verder wat MvanGelder zegt.
Reputatie 7
Badge
Altijd handig "dat terugvragen". Het grootste deel van de reizigers vind het teveel moeite voor weinig !
Reputatie 7
Badge
Wat een fantasie heb je toch Trein-D . Bij provinsi Noord-Holland acht het karig gebleken gezien er geen subsidie daar vandaan komt.

Ach ja. maar opzich hoef je hier geen fantasie voor te hebben hoor. 🙂 Ik weet nog van vroeger dat er een intercitty reed van Haarlem naar Alkmaar toe, en die stopte ook in Uitgeest, Castricum, Heiloo, Alkmaar, Alkmaar Noord, Heerhugowaard, Obdam en met als eindbestemming Hoorn.
Die intercity reed de hele dag door en was zo´n succes joh.....je was in een half uurtje in Haarlem. of andersom in Alkmaar of Hoorn
Dat waren goede tijden man.

Reputatie 7
Badge +3
Ik snap ook niet waarom NS hier voor kiest. Dat zijn toch honderden extra claims bij de klanteNService, die al zwaar onderbezet is. Zet dan inderdaad die poortjes op Hilversum open. En als je bang bent voor zwartrijders, controleren! Elke keer tussen Utrecht en Hilversum even een keer de trein door. Al denk ik dat de kosten van een paar zwartrijders niet opwegen tegen de (personeels)kosten om al die claims te behandelen.
Hoe dan ook, de reiziger staat hier duidelijk weer niet op 1. Of 2. Of 3.
Reputatie 7
Badge +3
Een andere optie is om reizigers weer net als vroeger verplicht via de kortste route te laten reizen.
Dat is nooit een verplichting geweest. Een reis van bijvoorbeeld Amsterdam Centraal naar Hengelo werd in tariefeenheden altijd via Deventer berekend terwijl de route via Zutphen korter was. Alleen bij de uitdrukkelijke wens om via Zutphen te reizen, werd een goedkoper kaartje via Zutphen berekend.
Hetzelfde gold voor reizen van Amersfoort naar Arnhem. Die werden altijd via Utrecht berekend.
Alleen voor trajectabonnementen werd verplicht de gewenste route berekend, met als kanttekening dat wanneer je een abonnement voor een langere route had je natuurlijk altijd via een kortere route mocht reizen.
De route van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal was (kunstmatig) 86 tariefeenheden via 3 routes: via Haarlem, via Schiphol en via Breukelen zodat er nooit discussies konden ontstaan.
Badge +3
De meeste reizigers via Hilversum zullen inderdaad gewoon overstappers zijn, en geen zwartrijders. Maar extra controle natuurlijk altijd welkom!
Reputatie 1
Wat een fantasie heb je toch Trein-D . Bij provinsi Noord-Holland acht het karig gebleken gezien er geen subsidie daar vandaan komt.

Ach ja. maar opzich hoef je hier geen fantasie voor te hebben hoor. 🙂 Ik weet nog van vroeger dat er een intercitty reed van Haarlem naar Alkmaar toe, en die stopte ook in Uitgeest, Castricum, Heiloo, Alkmaar, Alkmaar Noord, Heerhugowaard, Obdam en met als eindbestemming Hoorn.
Die intercity reed de hele dag door en was zo´n succes joh.....je was in een half uurtje in Haarlem. of andersom in Alkmaar of Hoorn
Dat waren goede tijden man.

En jij ging vast en zeker van Hoorn naar Den Haag? Volgens mij is dat allang niet meer! Dan zou ik maar de sprinter van Hoorn naar Leiden pakken en daar overstappen richting Den Haag.
Reputatie 7
Wie weet het nog? Was bij de introductie van de OV-Chipkaart ons niet beloofd dat reizen makkelijker en ook niet duurder zou worden? Het tegendeel is waar... de OV-Chipkaart: OV-Stropkaart.
Reputatie 7
Badge
En jij ging vast en zeker van Hoorn naar Den Haag? Volgens mij is dat allang niet meer! Dan zou ik maar de sprinter van Hoorn naar Leiden pakken en daar overstappen richting Den Haag.

Ik kom eigenlijk nooit in Den Haag. Maar ik zat vroeger wel op school in Haarlem. Ik was toen 12 jaar en ik moest dus van Alkmaar naar Haarlem toe om naar school te gaan. Vandaar dat ik ook zo goed weet dat er vroeger altijd een intercitty reed van Alkmaar naar Haarlem, en andersom.
Badge +3
Het verhaal over Sloterdijk op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/overstapadvies.html klopt ook nog steeds niet volgens mij.

Er staat 'via de stationshal' en daar kom je toch alleen maar... jawel, via de poortjes die je juist wilt ontwijken?! 😥

Reageer