stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk


  • Anonymous
  • 0 reacties
bovenstaande dus

319 reacties

Reputatie 4
Daar twijfelt niemand aan.

Alleen het moet voor de hoge heren ook duidelijk worden dat dit gewoon niet meer kan. Er is een werkgroep alweer een maand bezig, we horen daar niets van en ondertussen had er al actie moeten worden ondernomen dmv openen poortjes, voorlichten reizigers, uitdelen passagepassen bv.

Het lijkt er nu vooral op dat NS weer wacht tot ze min of meer worden gedwongen door Rover om iets te veranderen hieraan.


Zolang ze ermee wegkomen en het ze gratis geld oplevert, lijken ze het allemaal wel prima te vinden.
ravitsec schreef 10!!!!! maanden geleden onderstaande:

ravitsec

Reisleider*
Reacties: 382
10 maanden geleden
Rapporteer 13
Miriam NS schreef:

Helaas is een inrichting zoals op Rotterdam Centraal of Amsterdam Centraal is op dit station niet mogelijk.

Heeft dit dan gevolgen voor de mogelijke omreisroute van reizigers van de kennemerlijn? Als er op de kennemerlijn weer eens problemen zijn moet ik van Zandvoort via Sloterdijk naar Alkmaar. Dat houdt dan dus in dat ik van het ene perron naar het andere perron in Sloterdijk door poortjes zal moeten gaan. Aangezien Sloterdijk in dit geval buiten mijn trajectabo valt, zie ik de bui al hangen dat ik bij iedere verstoring op de kennemerlijn dus moeite moet gaan doen om teveel betaalde reiskosten terug te gaan vorderen.
Of zal ondanks dat Sloterdijk buiten mijn afgekochte route ligt, maar door het nieuwe rit-naar-reis principe mijn reis via Sloterdijk toch gezien zal worden als een reis Zandvoort-Alkmaar, waarvoor ik dan toch uiteindelijk geen rekening gepresenteerd krijg?

Kamcon schreef ook tien maanden !!!!!! geleden het volgende:

kamcon

Reisleider*
Reacties: 708

10 maanden geleden
Rapporteer 24
@Miriam: Helaas zal het rit naar reis principe dit niet oplossen. Een voorbeeld is een reis van Uitgeest naar Leiden. Deze kan volgens de reisplanner via een overstap in Haarlem en via Amsterdam Sloterdijk. Via Haarlem is de kortste route en daar is b.v. het 9,00 euro vol tarief reizen op saldo op gebaseerd. Als je straks echter in Sloterdijk bij het overstappen moet uit en in checken, zal de prijs van de hele reis uiteindelijk via de langere route worden berekend en dus meer dan 9,00 euro worden. Het van rit naar reis principe lost alleen problemen op als iemand in Uitgeest in de dal incheckt met een kortingsabonnement en in Sloterdijk in de spits overstapt. In dat geval wordt wel de hele reis met korting bepaald, maar in totaal zal dit wel een hoger bedrag zijn dan via Haarlem, omdat de route langer is.

@ Klaas-Jan. NS was derhalve al meer dan 10 maanden op de hoogte van de problemen die de poortjes zouden veroorzaken. De poortjes zijn 2 maanden geleden geplaatst. Conclusie er is met deze berichten niets gedaan. We wachten al met al dus al bijna een jaar op een antwoord. Kan je de boel misschien een beetje aanzwengelen.
Reputatie 7
Badge +3
En dat is precies het punt.

Er is bij NS geen enkele centrale coördinatie op dit soort onderwerpen. Afdeling A heeft een planning om poortjes neer te zetten. Bij Afdeling B is bekend dat dit tariefmatige problemen gaat opleveren. Maar heeft Afdeling B enige invloed op de planning van Afdeling A? Natuurlijk niet. Waarschijnlijk praten die Afdelingen niet eens met elkaar. En er zit geen coördinator boven de afdelingen om de processen in goede banen te leiden. De techneuten van Afdeling A zijn besteld om poortjes te plaatsen in Sloterdijk. Wat daarvan de onbedoelde gevolgen zijn zal ze aan het achterwerk roesten want NS stuurt daar helemaal niet op.

Het lijkt wel of NS niets leert van dit soort problemen. Vandaar dat de forumleden zo cynisch aan het worden zijn.
Misschien morgen maar een bijl meenemen 🙂
Reputatie 7
Badge
Ik neem aan dat je deze niet erbij gaat neerleggen 😉.
Ik neem aan dat je deze niet erbij gaat neerleggen 😉.

alle gekheid op een stokje. Natuurlijk ga ik geen fysiek geweld uitoefenen op de poortjes. Ik vind de omgang met dit soort topics door de NS wel schandelijk, treurig, bedroevend en beklagenswaardig. In de 2e kamer was dit soort afhandeling wel minimaal goed geweest voor een motie van afkeuring, dan wel een motie van wantrouwen..
Reputatie 7
Badge
Misschien morgen maar een bijl meenemen :)

Vind je dit soort opmerkingen nou normaal? :?
Reputatie 7
Badge +3
Misschien morgen maar een bijl meenemen :):?

Vind je dit soort opmerkingen nou normaal?


Waarom stel je die vraag terwijl er overduidelijk een smiley bij staat?
Ik neem aan dat je deze niet erbij gaat neerleggen 😉.

alle gekheid op een stokje. Natuurlijk ga ik geen fysiek geweld uitoefenen op de poortjes. Ik vind de omgang met dit soort topics door de NS wel schandelijk, treurig, bedroevend en beklagenswaardig. In de 2e kamer was dit soort afhandeling wel minimaal goed geweest voor een motie van afkeuring, dan wel een motie van wantrouwen..


ja ik had zelf ook al dit aangegeven. Vraag me alleen af of er nog een moderator gaat reageren.
Niet meer dan we zullen het doorzetten en we zijn hard aan het werk.
Zoals Klaas-Jan al aangaf zullen wij een terugkoppeling geven. Deze geven we liever vandaag dan morgen.
Nu maar hopen dat het geen terugkoppeling wordt dat de projectgroep nog een maand nodig gaat hebben of erger, dat ze geen probleem zien omdat de reiziger de teveel betaalde kosten terug kan vragen.
Noordhollands Dagblad (onderdeel van Telegraaf Media Groep) is inmiddels ook wakker geworden.
Kop" poortjes op station Sloterdijk onlangs gesloten" en in kapitalen daaronder "Extra betalen voor omreizen."
Zoals al door vele forumleden aangegeven, constateert ook de krant dat klanten niet actief worden geïnformeerd. Woordvoerster van de NS weet nog te melden dat de reizigers inderdaad kunnen omlopen via spoor 11 en 12.

Aangezien dit soort publiciteit niet wenselijk is, heb ik zo maar het idee dat we binnenkort "witte rook" gaan zien.
Reputatie 4
Inderdaad, vanmorgen voor de eerste keer kunnen doen, omdat de trein van haarlem richting alkmaar dik 10 minuten vertraging had, waardoor het via sloterdijk reizen sneller zou zijn.
Dus mezelf maar in Sloterdijk via en door de mensenmassa op spoor 11/12 gewurmd en 4 trappen beklommen/afgedaald om op het perron richting alkmaar te komen. Gelukkig had ik een kwartier overstaptijd.
Kan je de kosten van een hartaanval ook claimen ? 😃
https://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/extra-betalen-voor-omreizen-sloterdijk
https://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/extra-betalen-voor-omreizen-sloterdijk

Bedankt voor het plaatsen; ik las het in de krant. Artikel op de site is overigens uitgebreider dan het artikel in de krant.
Badge +3


Mwah, die stopt toch ook op Zaandam? No problem, veel handiger! 😛
Reputatie 7
Badge +3
De 2100-serie (van Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal) rijdt echt niet via Zaandam. Of stel je een extra overstap in Zaandam voor?
Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn wij inmiddels in gesprek met reizigersorganisaties hoe we dit het beste kunnen aanvliegen en -pakken.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is de verkeerde volgorde. NS had met de consumentenorganisaties moeten overleggen VOORDAT de poortjes werden gesloten. Het lijkt wel of NS het principe van eerst overleggen en oplossingen zoeken en pas daarna wijzigingen doorvoeren maar niet schijnt te willen begrijpen. Geen wonder dat veel mensen NS maar een rare organisatie vinden.
Het is niet de keuze van NS om in gesprek te gaan, meer dat het min of meer onder dwang gebeurt (na klachten, aandacht in de media)

En ondertussen blijven de poortjes gewoon dicht en NS weet natuurlijk heel goed dat die ook dicht blijven (of er moeten wel hele gekke dingen gebeuren)
Dat is de verkeerde volgorde. NS had met de consumentenorganisaties moeten overleggen VOORDAT de poortjes werden gesloten. Het lijkt wel of NS het principe van eerst overleggen en oplossingen zoeken en pas daarna wijzigingen doorvoeren maar niet schijnt te willen begrijpen. Geen wonder dat veel mensen NS maar een rare organisatie vinden.

Ik ben het geheel met je eens.
Reputatie 6
De woordvoerster van NS maakt het probleem alvast maar klein: NS gaat de reiziger "extra (?) attenderen" op de (m.i. idiote) omlooproute en het betreft trouwens volgens haar "slechts een hele kleine groep reizigers". Ik ben benieuwd waar die woordvoerster dat op baseert. Het betreft alle saldo- en TrajectVrij-reizigers van Rotterdam, Den Haag, Leiden en Haarlem naar Alkmaar en verder, die allen reisadviezen via Amsterdam Sloterdijk kunnen krijgen - en dan een onjuiste prijs voorgeschoteld krijgen.
Dat geeft alvast vertrouwen in een goede afloop 😃

Reageer