Het hele basisidee was dat je met de OV-Chipkaart incheckt aan het begin en uitcheckt aan het einde van de reis. Je betaald over de afstand, ongeacht vervoersmiddels of transporteur.
De realiteit is dat ik alleen al naar mijn werk minstens 12 chipkaart transacties heb. Op een gemiddelde dag tijd 20-24 stuks.
- Fietsenstalling inlopen
- Fietsenstalling uitlopen
- Station inlopen
- Station aan de andere kant uitlopen voor koffietentje
- Station opnieuw inlopen om de trein te halen
- Ander station uitchecken voor overstap
- Inchecken voor overstap
- Uit de trein bij eindbestemming, uitchecken
- Metro in, inchecken
- Metro uit, uitchecken
- Bus in, inchecken
- Bus uit, uitchecken
Die belofte van twee transacties is zo wel een beetje weg.
Dat kan helemaal niet als de vervoerders opbrengst verantwoordelijk zijn.
Dat kan helemaal niet als de vervoerders opbrengst verantwoordelijk zijn.
Dat kan prima met steekswijse controle en verdeelsleutels. Zo ging dat vroeger namelijk ook. Maar de vervoerders willen graag 100% controle op iedere kilometer die je rijdt waardoor ze je lastig vallen met onhandige overstappaaltjes.
Op stations waar poortjes gesloten zijn voel ik mij juist bijzonder onveilig. Het is alsof je opgesloten zit en bovendien neemt de doorztroom capaciteit bij het plaatsen van poortjes juist af, en niet toe!
De NS Bajes , genaamd Sloterdijk spant absoluut de kroon
Weg met die poortjes!
Ga je dit nu in 20 topics schrijven?
Er zijn meer dan 20 topics over dit onderwerp. Ik besloot in dit relevante topic deze reactie te plaatsen. Volgens mij is dat in overeenstemming met de huisregels..
In de huisregels staat anders duidelijk:
- Plaats je bericht maar op één plek binnen het forum.
't Vervelende is dat dat staat onder het kopje “Als je een topic opent". En dat heeft HenkK niet gedaan ...
Er zijn meer dan 20 topics over dit onderwerp. Ik besloot in dit relevante topic deze reactie te plaatsen. Volgens mij is dat in overeenstemming met de huisregels..
In de huisregels staat anders duidelijk:
- Plaats je bericht maar op één plek binnen het forum.
Rapporteren van deze spam berichten werkt doorgaans heel goed ;)
Maar hij haalt zelf al de huisregels aan, dan denk ik dat hij ze kent of in ieder geval een keer gelezen heeft. Als je beweert dat iets volgens jou in overeenstemming is met de huisregels dan is ook wel handig om die huisregels ook daadwerkelijk te weten.
't Vervelende is dat dat staat onder het kopje “Als je een topic opent". En dat heeft HenkK niet gedaan ...
Nee dat klopt, maar ik denk dat ieder mens met een gezond verstand weet dat je niet hetzelfde bericht 20 keer plaats.
Als ik een klacht heb over de NS ga ik ook niet 20 medewerkers aanspreken of 20 keer bellen om hetzelfde verhaal te doen.
Ho ho, don't shoot the messenger Ik probeer alleen aan te geven dat je volgens de huisregels niet twee keer eenzelfde topic mag beginnen, maar er staat letterlijk gezien niks over meerdere dezelfde reacties.
Mijn comment was dan ook om aan te geven dat ik het volkomen met je eens ben en is zeker geen haat richting jou
Soms moet men regels ook niet letterlijk woord voor woord uitleggen, maar juist de context ervan.
Soms moet men regels ook niet letterlijk woord voor woord uitleggen, maar juist de context ervan.
Hopelijk leest NS mee
Ik voel mij op Sloterdijk bijzonder onveilig, niet welkom en even tussendoor de overstap iets halen is beperkt vanwege het omcheck verhaal. Het komt de vriendelijke uitstraling van een station zeker niet ten goede.
Tip!
Als je je biijzonder onveilig voelt op Sloterdijk dan begin daar een eigen topic over.
In plaats van in meedere (soms zeer oude) topics te reageren dat het blijkbaar allemaal door die rotte poortjes komt.
Die zouden het 'gevoel’ van veiligheid juist moeten vergroten. En dat die poortjes de nodige ellende veroorzaken voor goedwillenden (bij extra kosten meld je bij de klantenservice) weten we al een tijdje…
En de NS ook maar die gaan het niet veranderen. Den Haag Centraal wél.
Dat gevoel van veiligheid is er zeker niet. Natuurlijk kan NS vast wel ergens een mooi cijfer vandaan toveren wat het tegendeel bewijst, maar dat is allang geen kunst meer. We hebben op een enkel station op een enkele dag gevraagd wat men vindt, en 70% geeft ons een 7 of hoger? Dat zegt totaal niks.
Kwam deze zojuist tegen:
Dat is in ieder geval wat duidelijker dan de posters. Reisplanner geeft helaas nog wel Vermijd extra kosten: overstappen via de stationshal, wat verwarrend kan zijn omdat daar juist het binnengebied bedoeld wordt, en niet de stationshal met kaartautomaten e.d.
Achter op de glazen muur hangt 1 van de 3 posters op Sloterdijk die het probleem uitlegt. Ik denk dat 99,9% van de reiziger totaal geen weet heeft van het probleem met uit- en opnieuw inchecken en de eventuele extra kosten. Zij gaan daar gewoon terecht van uit dat een fatsoenlijk bedrijf dit allang heeft opgelost. Er wordt ook bijvoorbeeld bij werkzaamheden tussen Haarlem en Leiden en het daardoor verplicht omreizen via Sloterdijk totaal geen voorlichting aan de klant gegeven noch op het station noch in de trein. Het blijft dus gewoon een verdienmodel voor NS.
Kwam deze zojuist tegen:
Dat is in ieder geval wat duidelijker dan de posters. Reisplanner geeft helaas nog wel Vermijd extra kosten: overstappen via de stationshal, wat verwarrend kan zijn omdat daar juist het binnengebied bedoeld wordt, en niet de stationshal met kaartautomaten e.d.
Ik blijf het verwarrend vinden omdat de andere "optie" er ook nog staat. Als ik daar - binnen de poortjes - sta, wil ik helemaal niet weten dat ik ook via de poortjes naar de sporen 3 en 4 kan, want dat kan niet (voor het tarief uit de prijsopgave die NS via de reisplanner geeft). En de bebording zegt hier inderdaad (terecht) "via spoor 11 en 12" en "via poorten" als opties terwijl ik volgens de reisplanner "via de stationshal" moet (om extra "kosten" te vermijden). Het kan dus ook nog wel wat consistenter.
De optie ‘via poorten’ is een stuk sneller dan trappen op en af, dus als een overstap je toch geen extra geld kost ga je natuurlijk niet helemaal via spoor 11/12.
‘Stationshal’ blijf ik inderdaad een vage benaming vinden, want men bedoelt het binnengebied (en daarvan zijn er twee, namelijk die op de foto en die bij spoor 3/4).
bovenstaande dus
Door problerm is nog steeds niet opgelost. Ook vandaag weer heb ik vruchteloos bijna 2 uur (!!!!) met de klantenservice gecorrespondeerd via Messenger om te proberen mijn teveel betaalde geld terug te krijgen. Het is niet gelukt. De nedewerker begreep er niets van. Wat nu en wanneer wordt dit eindelijk eens opgelost? Ik wordt hier zo wanhopig van.
bovenstaande dus
Door problerm is nog steeds niet opgelost. Ook vandaag weer heb ik vruchteloos bijna 2 uur (!!!!) met de klantenservice gecorrespondeerd via Messenger om te proberen mijn teveel betaalde geld terug te krijgen. Het is niet gelukt. De nedewerker begreep er niets van. Wat nu en wanneer wordt dit eindelijk eens opgelost? Ik wordt hier zo wanhopig van.
Dit hoef je niet in meerdere topics te zeggen.
1 keer is genoeg.
bovenstaande dus
Door problerm is nog steeds niet opgelost. Ook vandaag weer heb ik vruchteloos bijna 2 uur (!!!!) met de klantenservice gecorrespondeerd via Messenger om te proberen mijn teveel betaalde geld terug te krijgen. Het is niet gelukt. De nedewerker begreep er niets van. Wat nu en wanneer wordt dit eindelijk eens opgelost? Ik wordt hier zo wanhopig van.
Dit hoef je niet in meerdere topics te zeggen.
1 keer is genoeg.
Sorry was een foutje. Niet zo onaardig reageren hè
bovenstaande dus
Door problerm is nog steeds niet opgelost. Ook vandaag weer heb ik vruchteloos bijna 2 uur (!!!!) met de klantenservice gecorrespondeerd via Messenger om te proberen mijn teveel betaalde geld terug te krijgen. Het is niet gelukt. De nedewerker begreep er niets van. Wat nu en wanneer wordt dit eindelijk eens opgelost? Ik wordt hier zo wanhopig van.
Dit hoef je niet in meerdere topics te zeggen.
1 keer is genoeg.
Sorry was een foutje. Niet zo onaardig reageren hè
'T is gewoon vervelend en onnodig, niks onaardigs aan bedoeld.
bovenstaande dus
Door problerm is nog steeds niet opgelost. Ook vandaag weer heb ik vruchteloos bijna 2 uur (!!!!) met de klantenservice gecorrespondeerd via Messenger om te proberen mijn teveel betaalde geld terug te krijgen. Het is niet gelukt. De nedewerker begreep er niets van. Wat nu en wanneer wordt dit eindelijk eens opgelost? Ik wordt hier zo wanhopig van.
Dit hoef je niet in meerdere topics te zeggen.
1 keer is genoeg.
Sorry was een foutje. Niet zo onaardig reageren hè
'T is gewoon vervelend en onnodig, niks onaardigs aan bedoeld.
Ik zei al dat er iets verkeerd was gegaan.
De vraag is, denk ik: wanneer klaagt iemand NS aan (onjuist factureren, onredelijke voorwaarden, ...). En wat vind de rechter dan, natuurlijk. NS lijkt niet van plan vrijwillig iets te wijzigen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.