stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

Ik snap dat jullie graag een antwoord wensen. Daar kijk ik zelf ook naar uit. Ik wou alleen even aangeven dat Stijn niet zijn eigen antwoord kiest omdat we er dan makkelijk vanaf komen.

En ik moet dus nu geloven dat je een collega gaat afvallen? Zorg nu in ieder geval eens voor een tijdelijke oplossing. Er zijn er genoeg aangegeven in dit topic. Dit probleem is al 9 maanden bekend. Sommige mensen weten in deze periode iets moois te produceren. Ik vind jullie antwoorden meer categorie slappe hap.
Badge +3
Ik heb je hoog zitten Erryt NS maar het "bekend probleem en projectgroep zit er bovenop" geneuzel moet nu ongeveer ophouden voor de trouwe reizigers!

Echt, ik meen het. Met alle respect voor jouw inzet en "ik zet het door" is er nog nul komma nakkes gedaan.

Doe dan zoals Henk_NL even wat hele grote posters "Als u hier overstapt betaalt u meer (of krijgt een factuur voor 'buiten traject')

Dat een (cross-platform) overstap in Zaandam ook gewoon kan vindt de NS Xtra Reisplanner dan weer niet zo interassant. Nee.. je gaat overchecken en betalen!~

(Complot theorie laat ik even weg.. ) :P

Ik heb 3 (ja, drie!) simpele of goedkope 'oplossingen' vanavond zomaar bedacht (waarvan eentje gejat van Rover - een poortje open-) die eigenlijk te simpel zijn voor woorden maar (bijna) alles oplossen op korte termijn!

Okee, het zal NS even iets meer kosten maar de klantenservice wordt dan ontlast, en het salaris van de medewerkers die het nu maar moeten uitzoeken (antwoord binnen 8 tot 12 weken tegenwoordig!) kost ze meer dan dat stukje auto-coulance, zeker weten!
We hebben posters gezien voor de meest uiteenlopende acties, inclusief de welbekende 'Instappen = niet meer fluiten' campagne. Hang op Sloterdijk een aantal posters op 'REIST U VAN X NAAR Y VIA DIT STATION? LET OP!' en probeer op zijn minst om mensen actief te benaderen. De poortjes open zou een ideale oplossing zijn, maar ik heb niet de illusie dat dat een realistische verwachting is. Volgens mij verwacht niemand morgenochtend half 9 een software-fix, dat _dat_ niet realistisch is lijkt me goed verdedigbaar.
Er is in de geschiedenis tot nu toe maar één Iemand geweest die van water in één vingerknip wijn kon maken. Wij als moderators kunnen voor een groot deel meegaan met jullie feedback, maar kunnen geen wonderen verrichten. We blijven het onder de aandacht brengen.
Reputatie 4
Dat is een beetje de ellende. Ik wil best geloven dat jullie hier iets aan willen veranderen, maar jullie kunnen het niet. En de mensen die hier wel iets aan kunnen doen, die willen het blijkbaar niet en die hebben al helemaal geen zin om uit hun ivoren toren af te dalen en met hun klanten in gesprek te gaan.
Jullie hebben in ieder geval nog de mogelijkheid om met andere afdelingen in contact te komen, wij moeten het met jullie doen. Daarom is het denk ik beter reacties als bovenstaande bij die afdelingen neer te leggen, zij belemmeren jullie immers in je werk, wij niet.
Reputatie 7
Badge +3
Er is in de geschiedenis tot nu toe maar één Iemand geweest die van water in één vingerknip wijn kon maken. Wij als moderators kunnen voor een groot deel meegaan met jullie feedback, maar kunnen geen wonderen verrichten. We blijven het onder de aandacht brengen.
Dat is geen geschiedenis. Dat is religie. Moeten we nu gaan bidden dat NS eindelijk eens gaat doen waarvoor ze op aarde is? En moeten we gaan bidden dat NS eindelijk mensen in dienst gaat nemen die snappen hoe klantvriendelijkheid werkt? Ik vind het allemaal getuigen van stuitende onkunde.
Misschien moeten we inderdaad eens proberen met elkaar te bidden. Maar alle gekheid op een stokje; we houden dit topic in beheer en komen zo snel mogelijk met een terugkoppeling.
https://youtu.be/bRwXrcz-F9M ?
Het is iedere dag genieten van dit hilarische topic.
Fijn dat er iemand geniet.
Ik snap niet wat er hilarisch aan is.
Reputatie 7
Badge
Om even in te gaan op het ophangen van posters: NS heeft dit een jaar of twee geleden in Hilversum gedaan. De tekst van die posters was correct, maar alleen als je snapte wat er speelde, snapte je de posters. Het stond zo wollig geformuleerd, dat een onwetende reiziger er echt niets mee kon.

Dus als er posters komen, dan in Jip- en Janneke-taal dat overstappen extra geld kost.

Liever kiest NS voor haar reizigers in plaats van voor haar winkels en worden op Sloterdijk de poortjes zo geplaatst, dat er EEN zone ontstaat voor overstappers. Dit kan wel, maar dit wil NS niet, juist vanwege haar winkelaanbod, dat zij bereikbaar wil houden. De huidige poortjes betekent dubbel verdienen: In die winkels EN de reiziger extra laten betalen.
Reputatie 7
Badge
Ik snap niet wat er hilarisch aan is.

(Tamzin vindt het prettig als reizigers extra/onnodig betalen, blijkt ook uit andere topics.)
Dan is het inderdaad hilarisch ja 😃 , die domme onwetende reizigers die opgelicht worden en dan nog verwachten dat er iets aan veranderd.
Laten we geen conclusies trekken en het op de man spelen. Ik snap best dat jullie op dit onderwerp af en toe hoofdschuddend en wellicht met een cynisch lachje het topic doorlezen.
Reputatie 4
Om even in te gaan op het ophangen van posters: NS heeft dit een jaar of twee geleden in Hilversum gedaan. De tekst van die posters was correct, maar alleen als je snapte wat er speelde, snapte je de posters. Het stond zo wollig geformuleerd, dat een onwetende reiziger er echt niets mee kon.

Dus als er posters komen, dan in Jip- en Janneke-taal dat overstappen extra geld kost.

Liever kiest NS voor haar reizigers in plaats van voor haar winkels en worden op Sloterdijk de poortjes zo geplaatst, dat er EEN zone ontstaat voor overstappers. Dit kan wel, maar dit wil NS niet, juist vanwege haar winkelaanbod, dat zij bereikbaar wil houden. De huidige poortjes betekent dubbel verdienen: In die winkels EN de reiziger extra laten betalen.


Hingen die posters niet ook compleet verstopt op plekken waar geen hond ze zag totdat Rover dreigde zelf posters op te gaan hangen?
Reputatie 4
Laten we geen conclusies trekken en het op de man spelen. Ik snap best dat jullie op dit onderwerp af en toe hoofdschuddend en wellicht met een cynisch lachje het topic doorlezen.

Hoofdschudden, ja. Maar ik kan echt niet lachen om het feit dat dagelijks reizigers worden opgelicht en NS het desondanks nog steeds niet nodig vindt om hen te informeren.
Ik denk dat we, zeker middels bijvoorbeeld dit topic, wel degelijk het gesprek aangaan en dus ook informeren, maar wij zijn hard bezig om dit ook breder te laten landen. Hoe graag ik ook zou willen, ik kan geen toezeggingen doen zonder steun en dus kunnen ik en mede-moderators momenteel niet meer melden dat dat we hebben gedaan.
Ik heb je hoog zitten Erryt NS maar het "bekend probleem en projectgroep zit er bovenop" geneuzel moet nu ongeveer ophouden voor de trouwe reizigers!

Echt, ik meen het. Met alle respect voor jouw inzet en "ik zet het door" is er nog nul komma nakkes gedaan.

Doe dan zoals Henk_NL even wat hele grote posters "Als u hier overstapt betaalt u meer (of krijgt een factuur voor 'buiten traject')

Dat een (cross-platform) overstap in Zaandam ook gewoon kan vindt de NS Xtra Reisplanner dan weer niet zo interassant. Nee.. je gaat overchecken en betalen!~

(Complot theorie laat ik even weg.. ) :P

Ik heb 3 (ja, drie!) simpele of goedkope 'oplossingen' vanavond zomaar bedacht (waarvan eentje gejat van Rover - een poortje open-) die eigenlijk te simpel zijn voor woorden maar (bijna) alles oplossen op korte termijn!

Okee, het zal NS even iets meer kosten maar de klantenservice wordt dan ontlast, en het salaris van de medewerkers die het nu maar moeten uitzoeken (antwoord binnen 8 tot 12 weken tegenwoordig!) kost ze meer dan dat stukje auto-coulance, zeker weten!


ik sluit mij geheel aan bij Robert B. We willen nu wel eens een oplossing en niet moderator 3 die weer aan "pappen en nathouden gaat doen"

@ Klaas-Jan: Niets persoonlijk tegen jou, maar ik denk dat we nu wel eens recht hebben op antwoorden.
Er zijn genoeg mogelijkheden in dit topic genoemd. NS moet maar eens iets gaan doen hiermee.
Natuurlijk vindt iedereen dat hij of zij ergens recht op heeft. En dat is dan weer het goed recht dat iedereen heeft. Het antwoord is alleen niet naar jullie wens en dat begrijp ik ook wel. We werken aan dit dossier, ik niet alleen, en hopen resultaat te boeken.
Reputatie 4
Hoeveel procent van de reizigers op Sloterdijk en andere topics waar dit probleem speelt denk je middels dit topic te bereiken, Klaas-Jan? Dat is toch compleet verwaarloosbaar.
Maar ik vrees inderdaad dat, tegen de tijd dat NS ooit met een (vermoedelijk nietszeggende) reactie komt, er weer een PR-leugen wordt verspreid via de media dat dit onderwerp op het forum jullie volste aandacht heeft, net zoals destijds met Van Rit Naar Reis gebeurde waar we ook helemaal niets van NS hoefden te verwachten op het gebied van communicatie.
Reputatie 4
Natuurlijk vindt iedereen dat hij of zij ergens recht op heeft. En dat is dan weer het goed recht dat iedereen heeft. Het antwoord is alleen niet naar jullie wens en dat begrijp ik ook wel. We werken aan dit dossier, ik niet alleen, en hopen resultaat te boeken.

Deze reactie wekt de indruk dat de reiziger idiote wensen heeft. Is het echt zo idioot dat de reiziger er recht op meent te hebben dat NS hem de juiste prijs in rekening brengt?
je bedoelt het vast goed, maar je maakt het er niet bepaald beter op met je reacties van vanavond.
Ik ben er inmiddels achter dat ik niet iedereen tevreden kan houden en/of maken. Ik doe m'n best.
Daar twijfelt niemand aan.

Alleen het moet voor de hoge heren ook duidelijk worden dat dit gewoon niet meer kan. Er is een werkgroep alweer een maand bezig, we horen daar niets van en ondertussen had er al actie moeten worden ondernomen dmv openen poortjes, voorlichten reizigers, uitdelen passagepassen bv.

Het lijkt er nu vooral op dat NS weer wacht tot ze min of meer worden gedwongen door Rover om iets te veranderen hieraan.
Welke hoge heren? De moderators mogen toch alle klappen opvangen? Reacties direct vanuit de organisatie?

@moderators,
Vat het niet al te persoonlijk op. 😉

Reageer