stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

Reputatie 4
Als Albert Heijn weet dat hun kassa's een fout bevatten waardoor regelmatig verkeerde bedragen in rekening worden gebracht en AH vertikt het om die fout op te lossen en vertikt het bovendien om hun klanten op die fout te wezen, maar AH betaalt wel "netjes" het verschil terug aan mensen die hun kassabon uitpluizen en de fout ontdekken, dan is AH haar klanten nog steeds aan het oplichten.
Klopt, maar dat maakt het niet minder ernstig. De bakker mag inderdaad zijn eigen prijs bepalen, maar 1,20 op het bordje zetten en stiekem 1,50 rekenen, en dan alleen het geld teruggeven als je daarover gaat klagen, is niet hoe het werkt.
Reputatie 1
Snap ook niet waarom in dit topic nou perse Sloterdijk wordt genoemd. Valt mij op dat via de Hemboog met een overstap in Zaandam dan niet genoemd wordt vanuit Den Haag gezien. Of je kunt dan over Haarlem reizen.
Omdat de reisplanner de overstap in Sloterdijk als beste (en op zondag enige) verbinding geeft. En dat in beide richtingen. Volgens de reisplanner kost een reis van Schagen naar Den Haag Centraal dan €17,30. Maar wanneer je op saldo reist rekent NS €19,00. Dat is de kern van de discussie.
Lijkt mij sterk. Ze zullen nooit veel af gaan halen dan vermeld. Ik denk dat het mee te maken kan hebben met het instaptarief. Dat is ook als je bijvoorbeeld met de bus zou gaan reizen. Misschien weten de mensen via www.ov-chipkaart.nl er meer van af?
Reputatie 7
Badge
Als Albert Heijn weet dat hun kassa's een fout bevatten waardoor regelmatig verkeerde bedragen in rekening worden gebracht en AH vertikt het om die fout op te lossen en vertikt het bovendien om hun klanten op die fout te wezen, maar AH betaalt wel "netjes" het verschil terug aan mensen die hun kassabon uitpluizen en de fout ontdekken, dan is AH haar klanten nog steeds aan het oplichten.

Natuurlijk niet, en denk je nou werkelijk dat dit soort fouten in de supermarkt niet ook wel eens gebeuren? Tuurlijk wel, en dat komt dus door een fout. En wat doe je dan?...dan ga je terug en vraag je je geld terug die je teveel hebt betaalt en je laat je bonnetje zien. Of ga jij dan soms ook die supermarkt aanklagen voor oplichterij? Als er bijvoorbeeld een foutje word gemaakt bij het wisselgeld terug geven ofzo?

Dit probleem bij NS is dus ook een fout. Een fout snap je? een fout, je weet wel.. een foutje geen oplichterij.
Het zou beter zijn de reizigers op saldo altijd het gereisde aantal kilometers in rekening te brengen en dat aantal ook bij de prijsopgave in de reisplanner te vermelden. Als er dan onderweg niet wordt uit/ingecheckt is het hooguit soms iets goedkoper dan aangegeven. De reiziger kan dan zelf besluiten of hij gebruik wil maken van een snellere maar eventueel ook duurdere verbinding.

Een andere optie is om reizigers weer net als vroeger verplicht via de kortste route te laten reizen.
Reputatie 7
Badge
Klopt, maar dat maakt het niet minder ernstig. De bakker mag inderdaad zijn eigen prijs bepalen, maar 1,20 op het bordje zetten en stiekem 1,50 rekenen, en dan alleen het geld teruggeven als je daarover gaat klagen, is niet hoe het werkt.

Als hij dat wil dan kan hij ook niet zo goed 1,50 op het kaartje zetten hoor. En dat is dan de prijs die jij op dat kaartje ziet staan en dat betaal je dan gewoon...zonder te weten dat de prijs eerst 1,30 was.
Zo werkt dat nou eenmaal.
Reputatie 4
De oplichting zit hem niet in de fout in de berekening, Trein-D, de oplichting zit hem in het feit dat NS willens en wetens reizigers de dupe laat worden van deze fout en in de weigering om deze fout op te lossen of de reiziger hierop te wijzen.
Ik vind het heel fijn voor jou dat jij met jouw abonnement geen last hebt van deze praktijken, maar dat rechtvaardigt het oplichten van andere reizigers natuurlijk geenszins.
Reputatie 7
Badge


Een andere optie is om reizigers weer net als vroeger verplicht via de kortste route te laten reizen.


Dat is inderdaad de beste oplossing. Gewoon de overstap in Sloterdijk veranderen naar omreizen. Dus via Sloterdijk reizen is dan geen overstap meer...neeeee via Sloterdijk reizen word dan gewoon een omweg maken. En daar ga je dan legaal meer voor betalen.
En wat NS daarna ook nog even mag gaan doen is eindelijk weer eens een fatsoenlijke intercity laten rijden tussen Haarlem en Alkmaar (zoals dat vroeger ook ging).
Trein D begrijpt het weer eens niet......
Reputatie 7
Badge
De oplichting zit hem niet in de fout in de berekening, Trein-D, de oplichting zit hem in het feit dat NS willens en wetens reizigers de dupe laat worden van deze fout en in de weigering om deze fout op te lossen of de reiziger hierop te wijzen.
Ik vind het heel fijn voor jou dat jij met jouw abonnement geen last hebt van deze praktijken, maar dat rechtvaardigt het oplichten van andere reizigers natuurlijk geenszins.


Volgens mij hebben de moderators toch duidelijk aangegeven dat er gewerkt word aan een oplossing hoor. Dus er word dus wel degelijk wat aan gedaan (alleen niet zo snel als jullie willen).
Dus dat er geweigerd word een oplossing te bedenken door ns is dus ook weer niet waar .
Reputatie 7
Badge
Trein D begrijpt het weer eens niet......

Oke Mvangelder, en wat begrijp ik niet dan?
Reputatie 4
De fout had natuurlijk moeten zijn opgelost VOORDAT de poortjes waren gesloten en daar had NS jarenlang de tijd voor. NS beweert inderdaad dat er inmiddels (veel te laat dus) een stuurgroep is opgericht, maar daar heeft de gedupeerde reiziger natuurlijk helemaal niets aan. En al die tijd is de reiziger nog steeds niet gewaarschuwd omdat NS het vertikt haar verantwoordelijkheid te nemen en het probleem bij de reiziger legt.
De pijnlijke conclusie is derhalve dat NS haar klanten liever oplicht dan inlicht.
Reputatie 1


Een andere optie is om reizigers weer net als vroeger verplicht via de kortste route te laten reizen.


Dat is inderdaad de beste oplossing. Gewoon de overstap in Sloterdijk veranderen naar omreizen. Dus via Sloterdijk reizen is dan geen overstap meer...neeeee via Sloterdijk reizen word dan gewoon een omweg maken. En daar ga je dan legaal meer voor betalen.
En wat NS daarna ook nog even mag gaan doen is eindelijk weer eens een fatsoenlijke intercity laten rijden tussen Haarlem en Alkmaar (zoals dat vroeger ook ging).
Wat een fantasie heb je toch Trein-D . Bij provinsi Noord-Holland acht het karig gebleken gezien er geen subsidie daar vandaan komt.
Reputatie 7
Badge
De fout had natuurlijk moeten zijn opgelost VOORDAT de poortjes waren gesloten en daar had NS jarenlang de tijd voor. NS beweert inderdaad dat er inmiddels (veel te laat dus) een stuurgroep is opgericht, maar daar heeft de gedupeerde reiziger natuurlijk helemaal niets aan. En al die tijd is de reiziger nog steeds niet gewaarschuwd omdat NS het vertikt haar verantwoordelijkheid te nemen en het probleem bij de reiziger legt.
De pijnlijke conclusie is derhalve dat NS haar klanten liever oplicht dan inlicht.


Dat is inderdaad gewoon waardeloos, zeker dat heb je mij ook niet anders horen zeggen toch. Er is niet goed over na gedacht door ns inderdaad. En die reizigers zijn hier weer eens de dupe van. Dat is inderdaad niet juist...geloof me...ik vind dit ook echt niet goed hoor

Maar er is geen sprake van oplichting....noch diefstal.
Zo werkt dat nou eenmaal.
Ja, maar dan zal je het wel op het kaartje moeten zetten. Als je er een kaartje 1,30 neerzet, en daarna expres 1,50 op de pin-terminal intikt zonder dat aan te geven, dan belazer je de boel. Niks meer, niks minder.

Verder wat MvanGelder zegt.
Reputatie 7
Badge
Wat een fantasie heb je toch Trein-D . Bij provinsi Noord-Holland acht het karig gebleken gezien er geen subsidie daar vandaan komt.

Ach ja. maar opzich hoef je hier geen fantasie voor te hebben hoor. 🙂 Ik weet nog van vroeger dat er een intercitty reed van Haarlem naar Alkmaar toe, en die stopte ook in Uitgeest, Castricum, Heiloo, Alkmaar, Alkmaar Noord, Heerhugowaard, Obdam en met als eindbestemming Hoorn.
Die intercity reed de hele dag door en was zo´n succes joh.....je was in een half uurtje in Haarlem. of andersom in Alkmaar of Hoorn
Dat waren goede tijden man.

Reputatie 7
Badge +3
Een andere optie is om reizigers weer net als vroeger verplicht via de kortste route te laten reizen.
Dat is nooit een verplichting geweest. Een reis van bijvoorbeeld Amsterdam Centraal naar Hengelo werd in tariefeenheden altijd via Deventer berekend terwijl de route via Zutphen korter was. Alleen bij de uitdrukkelijke wens om via Zutphen te reizen, werd een goedkoper kaartje via Zutphen berekend.
Hetzelfde gold voor reizen van Amersfoort naar Arnhem. Die werden altijd via Utrecht berekend.
Alleen voor trajectabonnementen werd verplicht de gewenste route berekend, met als kanttekening dat wanneer je een abonnement voor een langere route had je natuurlijk altijd via een kortere route mocht reizen.
De route van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal was (kunstmatig) 86 tariefeenheden via 3 routes: via Haarlem, via Schiphol en via Breukelen zodat er nooit discussies konden ontstaan.
Reputatie 1
Wat een fantasie heb je toch Trein-D . Bij provinsi Noord-Holland acht het karig gebleken gezien er geen subsidie daar vandaan komt.

Ach ja. maar opzich hoef je hier geen fantasie voor te hebben hoor. 🙂 Ik weet nog van vroeger dat er een intercitty reed van Haarlem naar Alkmaar toe, en die stopte ook in Uitgeest, Castricum, Heiloo, Alkmaar, Alkmaar Noord, Heerhugowaard, Obdam en met als eindbestemming Hoorn.
Die intercity reed de hele dag door en was zo´n succes joh.....je was in een half uurtje in Haarlem. of andersom in Alkmaar of Hoorn
Dat waren goede tijden man.

En jij ging vast en zeker van Hoorn naar Den Haag? Volgens mij is dat allang niet meer! Dan zou ik maar de sprinter van Hoorn naar Leiden pakken en daar overstappen richting Den Haag.
Reputatie 7
Badge +3
Volgens mij hebben de moderators toch duidelijk aangegeven dat er gewerkt word aan een oplossing hoor. Dus er word dus wel degelijk wat aan gedaan (alleen niet zo snel als jullie willen).
Dus dat er geweigerd word een oplossing te bedenken door ns is dus ook weer niet waar .

Het is de verkeerde volgorde der dingen. NS is uitgebreid voor dit probleem gewaarschuwd voordat de poortjes in Sloterdijk, Muiderpoort, Hilversum etc geplaatst werden. NS had dit probleem moeten oplossen VOORDAT de poortjes geplaatst werden.
Inmiddels zijn we jaren verder en heeft NS het probleem nog steeds niet opgelost. De moderators kunnen wel zeggen dat er aan gewerkt wordt maar dan lijkt het me hoog tijd dat ze eens met een tussenrapportage komen van wat die befaamde werkgroep van NS allemaal heeft uitgedacht. En als ze geen oplossing kunnen bedenken dan rest er niets anders dan de poortjes weer weghalen. Leuk geprobeerd. Jammer, maar helaas.
Reputatie 7
Badge
En jij ging vast en zeker van Hoorn naar Den Haag? Volgens mij is dat allang niet meer! Dan zou ik maar de sprinter van Hoorn naar Leiden pakken en daar overstappen richting Den Haag.

Ik kom eigenlijk nooit in Den Haag. Maar ik zat vroeger wel op school in Haarlem. Ik was toen 12 jaar en ik moest dus van Alkmaar naar Haarlem toe om naar school te gaan. Vandaar dat ik ook zo goed weet dat er vroeger altijd een intercitty reed van Alkmaar naar Haarlem, en andersom.
Reputatie 7
Badge

Het is de verkeerde volgorde der dingen. NS is uitgebreid voor dit probleem gewaarschuwd voordat de poortjes in Sloterdijk, Muiderpoort, Hilversum etc geplaatst werden.
Oke, en door wie werd NS gewaarschuwd dan al die tijd?


De moderators kunnen wel zeggen dat er aan gewerkt wordt maar dan lijkt het me hoog tijd dat ze eens met een tussenrapportage komen van wat die befaamde werkgroep van NS allemaal heeft uitgedacht.


Oke, maar dat is niet de taak van de moderators lijkt me. Voor een rapport moet je denk ik bij andere mensen zijn.


En als ze geen oplossing kunnen bedenken dan rest er niets anders dan de poortjes weer weghalen. Leuk geprobeerd. Jammer, maar helaas.


Dat zou een oplossing kunnen zijn.
Maar waarom niet gewoon de spelregels veranderen en reizen via Sloterdijk zien als een omweg in plaats van een overstap-station? En waarom niet gewoon weer intercity´s laten rijden tussen Haarlem en Alkmaar?
Is dat niet een veel betere oplossing? Dan kunnen de poortjes (die miljoenen hebben gekost) in Sloterdijk ook gewoon blijven staan.
Trouwens dit probleem speelt niet alleen in Sloterdijk he? Op meer locatie´s is die probleem van kracht. Daar dan ook maar gewoon de poortjes weggooien? Alsof het niks heeft gekost?
Reputatie 7
Badge

Ja, maar dan zal je het wel op het kaartje moeten zetten. Als je er een kaartje 1,30 neerzet, en daarna expres 1,50 op de pin-terminal intikt zonder dat aan te geven, dan belazer je de boel. Niks meer, niks minder.

Verder wat MvanGelder zegt.


Maar de fout is algemeen bekent. Bovendien word er gezocht naar een oplossing, en je krijgt je geld terug. Dat is anders dan oplichting vind ik.
Eigenlijk is er dus wel degelijk (niet fysiek maar toch) een kaartje..en dat kaartje Luid: overstap op Sloterdijk kost 1,90 meer, de fout is bekent maar er word wel naar een oplossing gezocht,..vraag gtbv aan.
Reputatie 4
Maar de fout is algemeen bekent.

Nee, dat is hij niet. De fout is algemeen bekend bij NS en algemeen bekend bij de mensen op dit forum, maar de gemiddelde reiziger die niet al zijn afschriften checkt en dubbelcheckt zal hier niet van op de hoogte zijn omdat NS hen nog altijd niet op de hoogte heeft gebracht van deze fout.
Reputatie 7
Badge


Nee, dat is hij niet. De fout is algemeen bekend bij NS en algemeen bekend bij de mensen op dit forum, maar de gemiddelde reiziger die niet al zijn afschriften checkt en dubbelcheckt zal hier niet van op de hoogte zijn omdat NS hen nog altijd niet op de hoogte heeft gebracht van deze fout.


Ja dat is ook wel zo hoor.
Maar de moderators hebben het hier al vaak genoeg gezegd, aan de telefoon zal je dit ook te horen krijgen, en daarmee is het dus wel bekent.
En ja... natuurlijk had het ook in de reisplanner moeten staan inderdaad, dat het daar niet op staat is gewoon waardeloos, dat ben ik zeker met je eens.
Badge +3
Ik ben het helemaal eens met reactie #69 van iMark!

En Den Haag erbij met uitcheckers en incheckers die elkaar tegemoet komen bij de poortjes, dat kan ook beter!

Wat mij betreft wég met die poortjes en controleer maar gewoon (net als vroegâh) in elke trein elke reiziger.

Desnoods tussen Eindhoven en Amsterdam dan maar drie keer je 'kaartje' laten zien.. "Oh, jou had ik al gezien (virtueel geknipt) vóór Den Bosch. Doe geen moeite en goede reis verder"

Maar wat heeft een HC het tegenwoordig druk zeg met allerlei dingen zoals 'werkoverleg' in de 1e klasse en fluiten en zo (sorry @Loes).

Als ik fout zit of zwart reis wil ik gewoon 100% een boete!

Reageer