stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk | NS Community

stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

Badge +3

Voor houders van onder meer Dal Vrij is het goed om te weten dat in de daluren (en als ''van rit naar reis'' werkt) de instructie om om te lopen genegeerd kan worden. bijdragevandennis


Ja, maar dat zijn maar een paar mensen.. die voor 6:30 of 16:00 daar geen last van hebben (zal NS ook wel zeggen).

Traject Vrij (en dat zijn er meer) dus wel! Utrecht - Haarlem stuurt je nog altijd vrolijk via Sloterdijk. Mijn eerdere 'pasklare oplossing' om die overstappen weg te laten (Utrecht - Haarlem lukt ook wel met overstap op Centraal maar dan lopen) was natuurlijk ironisch/sarcastisch bedoeld. :)

Reputatie 6
Badge +2
(heb niet hele topic gezien, dus ik weet de case niet precies)..
Ging over DenHaag NOI naar Naarden/Bussum met zo'n overstap in Almere.

Met ook hier een looproute met en een zonder poortjes.

In het Radar-tv-programma wordt de kijker eerst verkeerd geleerd hoe het zit, en het aan het eind wordt dat gecorrigeerd. Informatie over hoe het zit en over ondeskundigheid van personeel wordt een beetje rommelig vermengd. bijdragevandennis
Reputatie 6
Is de Speciale Projectgroep nu uitgedacht over het landelijke overstapdilemma? Is de "oplossing" een poster met een verwijzing naar "perron" 11 en 12? Elders - ook op mijn dorpsstationnetje - leggen ProRail en NS (terecht) voor tonnen liften aan, maar op Sloterdijk kun je vier trappen lopen om een stiekeme toeslag te vermijden. Ook wanneer die toeslag niet van toepassing is, bijvoorbeeld op de reis Utrecht-Haarlem. Jammer voor reizigers met koffers, een kinderwagen, een fiets of een rollator, want de liften liggen buiten het aangesloten OV-Chipkaartgebied.
Zijn alle technische aanpassingen al onderzocht - zoals het door mij eerder voorgestelde Out-of-Station Interchange, zoals die werkt op de Oyster-kaart in Londen?
Reputatie 6
Badge +2
Zijn alle technische aanpassingen al onderzocht - zoals het door mij eerder voorgestelde Out-of-Station Interchange, zoals die werkt op de Oyster-kaart in Londen?
Nog een keer de link is dan wel handig: https://tfl.gov.uk/corporate/publications-and-reports/out-of-station-interchanges. bijdragevandennis
Als ik nu overstap van spoor 8 naar spoor 3/4 op Sloterdijk en ik ga door de poortjes met een business card met daarop reizen op saldo, tikt hij dan ook teveel af?
Als het goed is wel, voor zover ik weet kent de backoffice hierin geen uitzondering. Enige verschil is dat de berekening naderhand plaatsvindt, en niet bij het uitchecken.
Als het goed is... ? 😉
Ik beloof niks 😃
https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/controle-vervoerbewijs-door-andor-security-45799/index2.html#post305043

Ik kan wel lekker koken. 🙂
Badge +3
Gooi maar in de blender dan maken we er wat van... Oh wacht die peuk hoorde er niet in... Ik las roken maar koken kan ik ook wel!
Badge +3
Ik mis twee cruciale teksten op die poster:
1. De reden van het moeten omlopen (namelijk dat je anders wordt opgelicht door NS, wat men blijkbaar nog steeds niet wil erkennen).
2. Hoe te handelen als je toch bent opgelicht.

Dat ja, maar dat leidt dan weer tot dit soort conversaties, want het kost lang niet iedereen extra om gewoon uit en weer in te checken bij een overstap... Zet er dan bij "voor reizigers tussen Haarlem / Den Haag en Castricum / Alkmaar (en verder) die hier overstappen en op saldo reizen.." Alhoewel, da's ook niet al te duidelijk maar daar komt het wel op neer.

Reputatie 4
Dat ja, maar dat leidt dan weer tot dit soort conversaties, want het kost lang niet iedereen extra om gewoon uit en weer in te checken bij een overstap...


Maar die zul je nu ook krijgen, want NS vertelt deze mensen wel dat ze moeten gaan omlopen (waarmee het probleem dus WEDEROM bij de reiziger wordt gelegd, ook bij degenen voor wie er niet eens een noodzaak is om om te lopen) zonder uit te leggen waarom dat zou moeten en hoe ze hun geld terugkrijgen als ze dat niet doen.
En dat alles om maar niet te hoeven erkennen dat de reiziger nog altijd wordt opgelicht. Zolang NS dit probleem niet serieus neemt, zal een oplossing nog heel lang op zich laten wachten vrees ik.
Overigens... Hoe denkt NS mij te kunnen informeren met posters?
Badge +3
Overigens... Hoe denkt NS mij te kunnen informeren met posters?
Oh ja, ook dat nog de visueel beperkte reizigers.. 😞
Ook nog leuk. Arnold reageert in een ander topic "Mijn NS" ook nog even over Sloterdijk.
Ik kan hier alleen maar uit concluderen dat NS bewust de klant teveel in rekening brengt ter meerder glorie van het "hogere doel" nl de poortjes in Sloterdijk gesloten houden.

Arnold NS

Moderator
Reacties: 969
4 dagen geleden
Rapporteer
25
Het is niet dat ik deze informatie van jou (/jullie) onthoud @klant_Jac. Ik zou per situatie moeten uitvragen wat de reden is dat een geopperde suggestie afgewezen wordt. In het geval van Sloterdijk is het geloof ik zo dat we een oplossing willen waarbij het station middels poortjes afgesloten kan blijven bijvoorbeeld. Deze heeft zich nog niet gepresenteerd en als dit al wel het geval is, dan kan dit pas gecommuniceerd worden als er concrete plannen liggen om misinformatie te voorkomen. Het is niet altijd zwart/wit in zulke gevallen. Leg ik dit duidelijk uit (zonder ook hier een Sloterdijkdiscussie te krijgen)?
Badge +3
Overigens mag op deze pagina Sloterdijk van mij best toegevoegd worden, ook al hoef je niet altijd door poortjes om daar over te stappen...
Snap ik, Robert B. Ik zal vragen of dit station er (met aanvullende info over de poortjes) bij geplaatst kan worden.
Reputatie 7
Badge +3
De mooiste quote van die site:
NS vindt niet dat reizigers benadeeld moeten worden door de inrichting van het station

Dat ze dat nog durven te zeggen 😃
Reputatie 7
Badge +3
De pagina is ook nog eens niet volledig.

In Amsterdam Zuid is het mogelijk om zonder omchecken over te stappen wanneer je de roltrappen gebruikt. Bij de trappen echter heb ik nog nooit een poster zien hangen met het advies om over te stappen via de roltrappen. Het is allemaal broddelwerk dat van de inconsequenties aan elkaar hangt.
De posters op sloterdijk zijn inmiddels weer verwijderd. Zoals iMark al aangeeft het is allemaal broddelwerk.

Wanneer gaat NS nu eens echt actie ondernemen????????????????????????????
Reputatie 7
Badge
Snap ik, Robert B. Ik zal vragen of dit station er (met aanvullende info over de poortjes) bij geplaatst kan worden.

@Iris NS
Wil je zorgen dat station BOXTEL er ook bij komt. Daar geldt ook dat overstap van bijv. Vught naar Oisterwijk v.v. op beide perrons uitsluitend via inmiddels gesloten poortjes verloopt.


Dit station wordt vaak gebruikt als omreis-station bij verstoringen op traject Den Bosch - Tilburg vv. waarmee reizigers op extra kosten worden gejaagd. Je ziet ze op beide perrons op https://www.youtube.com/watch?v=rPluEIYp9Zo
Volgens mij zit er zo langzamerhand wel een hele grote weeffout in de poortjes, alleen NS weigert stelselmatig hier iets aan te doen. Triest.

Inmiddels dus problemen:
Amsterdam Sloterdijk
Almere
Boxtel
Den Haag CS
Hilversum
Reputatie 7
Badge
Complete lijst:
Amsterdam Bijlmer Arena
Amsterdam Muiderpoort
Amsterdam Sloterdijk *
Amsterdam Zuid *
Almere
Boxtel
Den Haag CS*
Hilversum
😉 soms is overstap via niet-aangegeven "sluiproute" wel mogelijk

In Boxtel maken de dichte poortjes de reisplanner-overstap tussen perrons onhaalbaar > hoe bewijs je dat voor GTBV?

Reputatie 7
Badge +3
Van spoor 7 naar spoor 2 is in Boxtel bepaald geen overstap op hetzelfde perron. Alleen voor overstappen op hetzelfde perron mag de minimale marge van 2 minuten worden aangehouden. Ik krijg die snelle overstappen alleen te zien wanneer de trein tussen Boxtel en Vught vertraagd is en er bijgevolg meer overstaptijd dan 2 minuten is in Boxtel.



Het reguliere patroon is:



Een overstap van 32 minuten..... Dat is te triest voor woorden. Maar meer iets voor de discussie over de vergelijking tussen de dienstregeling van 2016 en de huidige dienstregeling.
Badge +3
Haha, grappig #223 klant_Jac!

Wel binnen 2 minuten sprinten van spoor 7 naar spoor 2 en dan mag je daarna in Vught 240 meter lopen in 4 minuten (wat de meeste mensen achteruitlopend ook nog wel lukt).. :D

#224 iMark die korte overstap adviezen krijg je als je van of naar een adres plant. Die adviezen komen van 9292 (staat er ook bij rechtsonder) en daar houden ze geen rekening met cross-platform e.d. maar dat wist je al uiteraard 😛

Reageer