bovenstaande dus
Bladzijde 10 / 14
@Robert B
De in #224 geplaatste reisadviezen zijn heel bewust van station naar station gepland. Die komen dus van NS en niet van 9292. Probeer maar.
De in #224 geplaatste reisadviezen zijn heel bewust van station naar station gepland. Die komen dus van NS en niet van 9292. Probeer maar.
@Robert B
En Vught heeft niet eens loopvertragende poortjes 🙂
Ik maak me niet zo druk over de verschillen in NS reisplanner versies, en ook niet over de meestal onhaalbare overstap (met de onzekerheid of de machinist in Boxtel een viertje bij de 4 of 8 neerzet), maar erger me aan het gemak waarmee NS met de strategische positie van de poortjes stiekum meer geld binnenhaalt van overstappende reizigers.
@iMark
Ik plan bewust niet tussen station en station, want dan manipuleert NS de uitkomst. Nu zie ik meer treinverbindingen in het advies, en ook dat de reguliere bus soms sneller kan zijn.
Daarom heb ik de pest aan de veel te krappe TVV (NS-bus) tijden in het NS reisadvies, omdat je daarmee feitelijk snellere verbindingen niet te zien krijgt.
En Vught heeft niet eens loopvertragende poortjes 🙂
Ik maak me niet zo druk over de verschillen in NS reisplanner versies, en ook niet over de meestal onhaalbare overstap (met de onzekerheid of de machinist in Boxtel een viertje bij de 4 of 8 neerzet), maar erger me aan het gemak waarmee NS met de strategische positie van de poortjes stiekum meer geld binnenhaalt van overstappende reizigers.
@iMark
Ik plan bewust niet tussen station en station, want dan manipuleert NS de uitkomst. Nu zie ik meer treinverbindingen in het advies, en ook dat de reguliere bus soms sneller kan zijn.
Daarom heb ik de pest aan de veel te krappe TVV (NS-bus) tijden in het NS reisadvies, omdat je daarmee feitelijk snellere verbindingen niet te zien krijgt.
@klant_Jac
Ik plan normaal gesproken ook van adres naar adres. Maar in #224 wilde ik testen of NS de eigen overstapvoorwaarden goed verwerkt in de adviezen. Het is op zijn minst opvallend te noemen dat bij vertraging een reis dus korter (zo'n 30 minuten!) kan duren dan in de geplande dienstregeling.
In Groot-Britannië gebruiken ze dan weer heel ander trucs. Daar heb ik ook ooit meegemaakt dat ik een half uur eerder op de bestemming was dan gepland. Daar proppen ze alle "recovery time" op lange afstanden in het laatste deel van het traject. Een trein kan dus op alle stations onderweg te laat aankomen maar op tijd (en dan vaak veel te vroeg) op het eindstation. Voor de statistiek heeft de trein dan op tijd gereden. Ik kwam ooit 10 minuten te vroeg in Edinburgh aan waardoor ik een eerdere trein naar Glasgow kon halen en daar 30 minuten eerder aankwam dan gepland.
Ik plan normaal gesproken ook van adres naar adres. Maar in #224 wilde ik testen of NS de eigen overstapvoorwaarden goed verwerkt in de adviezen. Het is op zijn minst opvallend te noemen dat bij vertraging een reis dus korter (zo'n 30 minuten!) kan duren dan in de geplande dienstregeling.
In Groot-Britannië gebruiken ze dan weer heel ander trucs. Daar heb ik ook ooit meegemaakt dat ik een half uur eerder op de bestemming was dan gepland. Daar proppen ze alle "recovery time" op lange afstanden in het laatste deel van het traject. Een trein kan dus op alle stations onderweg te laat aankomen maar op tijd (en dan vaak veel te vroeg) op het eindstation. Voor de statistiek heeft de trein dan op tijd gereden. Ik kwam ooit 10 minuten te vroeg in Edinburgh aan waardoor ik een eerdere trein naar Glasgow kon halen en daar 30 minuten eerder aankwam dan gepland.
Inderdaad! Dat is de reden om NS reisadvies van adres naar adres op te vragen. Dan weet ik of 't zin heeft bij de juiste deur klaar te gaan staan, en een sprintje te nemen. Ik win meestal er een half uur mee, en 'avonds laat een uur. Bijkomstigheid is dat ik vaker na 6 maanden de helft van de prijs van het treinkaartje terugkrijg 🙂 door de bijpassende NS screenprint mee te sturen. Anders wijzen de GTBV'rs je claim af "want u heeft op het station koffie gedronken"
Maar gezien de voorbeelden in #224 maakt het dus helemaal niet uit of je een advies van adres naar adres opvraagt of van station naar station als je voordeel kunt krijgen door een vertraging. De "real-time" informatie wordt verwerkt in de reisadviezen. Wel goed om te weten trouwens dat het heel zinvol kan zijn om ook op je bekende traject altijd adviezen op te vragen. Zeker wanneer het gaat om een normaal niet haalbare overstap zoals in Boxtel.
Ik vind het overigens grenzen aan oplichting/valsheid in geschrifte wanneer je een GBTV-claim indient wanneer je helemaal geen vertraging gehad hebt of door een vertraging juist eerder thuisgekomen bent. Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich afwegen.
Ik vind het overigens grenzen aan oplichting/valsheid in geschrifte wanneer je een GBTV-claim indient wanneer je helemaal geen vertraging gehad hebt of door een vertraging juist eerder thuisgekomen bent. Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich afwegen.
ja duh! Ik heb geen reisplanner op de telefoon. Veel andere mensen ook niet. Wij digibeten gaan met een geprint reisadvies op reis. Hoe weten wij dan dat de aansluitende trein (op het andere perron) vertraging heeft? Dat merken we pas bij aankomst, en dan ook nog alleen als je alert en goed ter been bent! Wel ff normaal doen ;)
Ik vind het overigens grenzen aan schoffering/valsheid wanneer een GBTV-claim snel wordt afgewezen wanneer NS meent zeker te zijn met het NS reisadvies (ook al komt dat soms van 9292) dat je in 2 minuten kunt overstappen. Als je niet bij de juiste uitgang klaar kunt staan, en als de conducteur van de aansluitende trein 30 sec. voor vertrek fluit en sluit, haal je dat niet in 2 minuten. Ik zou daar een media rel over schoppen. Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich afwegen
4 dagen geleden
220
De posters op sloterdijk zijn inmiddels weer verwijderd. Zoals iMark al aangeeft het is allemaal broddelwerk.
Wanneer gaat NS nu eens echt actie ondernemen????????????????????????????
Enige reactie vanuit NS blijft helaas weer uit
220
De posters op sloterdijk zijn inmiddels weer verwijderd. Zoals iMark al aangeeft het is allemaal broddelwerk.
Wanneer gaat NS nu eens echt actie ondernemen????????????????????????????
Enige reactie vanuit NS blijft helaas weer uit
Op Amsterdam Zuid hangt nu dit bord:
Als cabarettekst vind ik het wel geslaagd. En als kleutertekening ook.
Als cabarettekst vind ik het wel geslaagd. En als kleutertekening ook.
Blijkbaar is dit de beste oplossing waar de NS kan komen. Hopelijk kunnen de moderatoren nagaan of dit de eindoplossing van de werkgroep is of dat er nog een daadwerkelijke structurele oplossing in de maak is.
De moderators hebben dit topic inmiddels "opgegeven" ben ik bang voor. Probleem doet zich nl op veel meer stations voor en ach we incasseren lekker door van de onwetende reiziger. Het is allemaal zeer teleurstellend en vooral de tijd die NS zich meent te kunnen veroorloven om allerlei topics te beantwoorden is zeer beschamend. De privacy van mensen wordt geschaad (zie topic MIJNNS) en NS is al maanden bezig om dit uit te zoeken. Met de incasso zonder vooraankondiging zijn ze nu ook al zo'n 9 maanden bezig. Het topic reizen naar Antwerpen is ook al zo'n topic. Als NS nu een klein bedrijf was waar maar enkele mensen van afhankelijk waren zou je nog denken Alla, maar een bedrijf met zoveel werknemers en waar zoveel mensen dagelijks van afhankelijk zijn. Het is treurig.
Ik heb ook geen idee waarmee men zich bezighoudt op de burelen van NS. Maar niet met oplossen van knelpunten en problemen of het beantwoorden van vragen.
Zag al de nodige foto's van Intertraffic-bezoekers voorbij komen over deze belachelijke situatie op Zuid. Geen dag de laat opgehangen die banners 😃
Ergens in APRIL gaan ze (NS dus, volgens dakje ^RM) toch maar eens in gesprek met de verschillende (consumenten)organisaties!
Dus dan komt kort daarna ook het lang verwachte antwoord (en/of natuurlijk een verslag van die besprekingen!) wel onze kant op ergens in 2018 :?
Zolang het maar een 'red hot' topic/issue blijft en dus niet ergens op de back burner belandt !?
Dus dan komt kort daarna ook het lang verwachte antwoord (en/of natuurlijk een verslag van die besprekingen!) wel onze kant op ergens in 2018 :?
Zolang het maar een 'red hot' topic/issue blijft en dus niet ergens op de back burner belandt !?
Ze werken zich het schuim op de mond in Amersfoort om de planner aan te passen... 🙂
Dan is het opgelost inderdaad, en is het jouw of mijn probleem om die (veel) snellere route via Sloterdijk of Zuid te nemen, want dan is het omreizen ineens op eigen initiatief en eigen kosten..
Leuk voor trajectabonnementen.. Krijg je een factuur achteraf en dan ineens niet meer vergoeden (zoals nu nog wel gebeurt, maar nog altijd niet automatisch, en dus extra moeite kost voor de beste reiziger)?
Overigens zolang de planner met 9292 adviezen (op adres en korte overstappen in Utrecht en zo) gewoon de snelste route geeft moeten ze dat ook maar weer uit de app en zo slopen. :?
Gisteren +3 (Woerden - Utrecht - Eindhoven) en dan 2 minuten banjeren van spoor 11 naar 18 gaat prima in 2 minuten.
Reisplanner zei NO (overstap onmogelijk, dus 17 minuten bivakkeren of rennen?) maar kruipend had ik het ook nog gehaald.. want de IC Wd-Ut stond nog vóór 22:05 op het perron, en hoefde ook niet verder dus hoezo +2):? De HC riep nog om "we zijn keurig op tijd en vergeet je bagage niet.. voor richting het zuiden en oosten spoor 18/19")
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/8881/2018-03-23T21:54:00+0100 met overstap op https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2981/2018-03-23T22:09:00+0100
Tussen Ut en Ht wel even langzaam (geen idee waarom), maar toch op tijd in Ehv.
De planner aanpassen is nimmer een oplossing, enkel een workaround. Het OVCP-systeem moet dit soort transacties gewoon kunnen handelen, het is niet alsof het nou zo'n enorm bijzonder verzoek is.
Precies. In Londen kan het ook.
Maar uit het feit dat NS (bijna een jaar nadat dit probleem is aangekaart!) eerst nog eens met de consumentenorganisaties wil gaan overleggen, leid ik af dat men aanstuurt op een compromis, niet op een echte oplossing. Zo zou NS/Translink het in de backoffice kunnen oplossen voor NS Flex en TrajectVrij, met als argument dat "de meeste reiziger met een persoonlijke OV-chipkaart op den duur toch wel zullen overstappen" naar NS Flex. Jammer voor de reizigers met een oud Voordeelurenabonnement of een anonieme OV-Chipkaart. Voorlichting zal wel weer verklaren dat "het slechts om een hele kleine groep reizigers gaat".
Maar uit het feit dat NS (bijna een jaar nadat dit probleem is aangekaart!) eerst nog eens met de consumentenorganisaties wil gaan overleggen, leid ik af dat men aanstuurt op een compromis, niet op een echte oplossing. Zo zou NS/Translink het in de backoffice kunnen oplossen voor NS Flex en TrajectVrij, met als argument dat "de meeste reiziger met een persoonlijke OV-chipkaart op den duur toch wel zullen overstappen" naar NS Flex. Jammer voor de reizigers met een oud Voordeelurenabonnement of een anonieme OV-Chipkaart. Voorlichting zal wel weer verklaren dat "het slechts om een hele kleine groep reizigers gaat".
De systematiek met zones maakt het in Londen een stuk gemakkelijker. Voor sommige trajecten kun je bij een overstappaal op de Oyster Card zetten dat je niet via Zone 1 reist en dus goedkoper.
NS heeft zichzelf in de problemen gebracht door het van wijzigen van rit naar reis principe en daarbij de complicerende factor van spits en dal. Terugkijkend hadden de poortjes niet gesloten mogen worden voordat de tariefmatige consequenties waren opgelost. Haastige spoed is zelden goed en NS heeft zichzelf voor schut gezet.
NS heeft zichzelf in de problemen gebracht door het van wijzigen van rit naar reis principe en daarbij de complicerende factor van spits en dal. Terugkijkend hadden de poortjes niet gesloten mogen worden voordat de tariefmatige consequenties waren opgelost. Haastige spoed is zelden goed en NS heeft zichzelf voor schut gezet.
De essentie van het Londense "out-of-station interchange" is het toelaten van een overstap via de openbare weg, waarbij een beëindigde reis (uitcheck) als het ware opnieuw wordt geopend - onafhankelijk van het uiteindelijk te bereizen aantal zones. Dat is nauwkeurig per geval gespecificeerd (https://tfl.gov.uk/corporate/publications-and-reports/out-of-station-interchanges). Ik zie niet in waarom dat in Nederland (Amsterdam, Den Haag) niet zou kunnen.
Dat is al het geval (binnen 35 minuten weer inchecken is vervolg van je reis) toch :?
Het probleem zit alleen maar in de (snellere) 'via' die aangeraden wordt, dus omreizen.
Vooral mensen met een Traject Vrij kijken dan raar op dat ze ineens een factuur krijgen omdat ze NIET met een sprinter (want dat is de kortste route toch, dus die mag en moet je nemen!) gegaan zijn....
...en vervolgens door het (veel) snellere reisadvies van de planner buiten hun traject zijn beland vanwege een overstap door gesloten poortjes :?
Vooral die laastste vier woorden zijn moeilijk hè? Zet dan -totdat het probleem opgelost is- in ieder geval één poortje open en je bent klaar!
In mijn optiek heeft dat weinig te maken met rit-naar-reis geneuzel, want je checkt in en bent binnen redelijke tijd van A naar B om daar vervolgens uit te checken.
En trappen lopen doe ik thuis wel.
Je mag volgend de voorwaarden met TrajectVrij iedere door de Reisplanner aanbevolen route volgen, mits de je onderweg niet onderbreekt (=uitcheckt). Helaas is dat op Amsterdam Sloterdijk (en Zuid, Muiderpoort, Bijlmer Arena, Den Haag Centraal, Hilversum) fysiek onmogelijk gemaakt.
Je mag volgend de voorwaarden met TrajectVrij iedere door de Reisplanner aanbevolen route volgen, mits de je onderweg niet onderbreekt (=uitcheckt). Helaas is dat op Amsterdam Sloterdijk (en Zuid, Muiderpoort, Bijlmer Arena, Den Haag Centraal, Hilversum) fysiek onmogelijk gemaakt.
vergeet Boxtel en Almere niet!
@Robert B
Het heeft wel degelijk te maken met het van rit naar reis-principe. Voordat de poortjes gesloten waren hoefde er niet omgecheckt te worden in Sloterdijk en bestond het probleem van het teveel betalen voor een door de Reisplanner gegeven advies niet. Haal de poortjes weg of zet ze open op de stations waar de tariefmatige problemen zich voordoen en het probleem is opgelost.
NS kan dan gaan nadenken over een softwarematige oplossing voor de problemen en in een later stadium de poortjes weer sluiten.
Het blijft natuurlijk uiterst merkwaardig dat NS van de problemen op de hoogte was voordat de poortjes in Sloterdijk werden gesloten. In plaats van eerst het algemene probleem op te lossen dat zich al voordeed in Muiderpoort, Hilversum etc is men het probleem nog een graadje erger gaan maken door ook in Sloterdijk de poortjes te sluiten. Je verstand staat erbij stil wanneer je het van een afstandje beziet.
@Rudi
Een situatie vergelijkbaar met Londen doet zich in Rotterdam voor in de metro. We zijn daar laatst overgestapt op station Beurs. Daar moesten we eerst uitchecken vanaf het perron van lijn D/E en toen weer inchecken om naar het perron van lijn A/B/C te komen. Bij de metro krijg je in zo'n geval simpel de mededeling "Overstap OK" en zijn er geen tariefmatige consequenties.
Het heeft wel degelijk te maken met het van rit naar reis-principe. Voordat de poortjes gesloten waren hoefde er niet omgecheckt te worden in Sloterdijk en bestond het probleem van het teveel betalen voor een door de Reisplanner gegeven advies niet. Haal de poortjes weg of zet ze open op de stations waar de tariefmatige problemen zich voordoen en het probleem is opgelost.
NS kan dan gaan nadenken over een softwarematige oplossing voor de problemen en in een later stadium de poortjes weer sluiten.
Het blijft natuurlijk uiterst merkwaardig dat NS van de problemen op de hoogte was voordat de poortjes in Sloterdijk werden gesloten. In plaats van eerst het algemene probleem op te lossen dat zich al voordeed in Muiderpoort, Hilversum etc is men het probleem nog een graadje erger gaan maken door ook in Sloterdijk de poortjes te sluiten. Je verstand staat erbij stil wanneer je het van een afstandje beziet.
@Rudi
Een situatie vergelijkbaar met Londen doet zich in Rotterdam voor in de metro. We zijn daar laatst overgestapt op station Beurs. Daar moesten we eerst uitchecken vanaf het perron van lijn D/E en toen weer inchecken om naar het perron van lijn A/B/C te komen. Bij de metro krijg je in zo'n geval simpel de mededeling "Overstap OK" en zijn er geen tariefmatige consequenties.
Dan benader het van een andere kant... Je reist van A naar B en de reistijd daarvoor is X minuten (route zonder geforceerde overstap).
Doe je dat (ongeveer) binnen die X minuten dan is de overstap (reizen buiten je traject) je vergeven... GTSR (geld terug bij snellere reis).
Doe je dat (ongeveer) binnen die X minuten dan is de overstap (reizen buiten je traject) je vergeven... GTSR (geld terug bij snellere reis).
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.