Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT? | NS Community

Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?

  • 26 December 2017
  • 280 reacties
  • 10509 Bekeken


Toon eerste bericht

280 reacties

Badge +3
En ik ga snel eens kijken of Woerden ook weer up and running for 100% is.
Ik 11 mei weer Woerden ('s avonds rond 22u). Wat was daar mis?
Badge +3
11 mei weer, maar leve het forum soms..

Reputatie 7
Badge +3
https://www.ad.nl/utrecht/vertraging-voor-groot-vertrektijdenbord-utrecht-centraal~a5386797/
Reputatie 2
Aangezien jullie aan het inventariseren zijn heb ik weer een kapot scherm gezien en een klok met een 'defect' sticker.

Details:
Rilland-Bath: Vlak voordat je perron 1 op loopt staat er een scherm met meer dan 40% dode pixelstrepen. Volgens mij is dit al sinds februari kapot. Verderop op perron 1 tussen de ruitachtige borden '4' en '6' die de stopplaats aangeven voor de trein, is het stationsbord 'Rilland-Bath' gesloopt, waarschijnlijk door vandalen.

Goes: Bij station Goes zijn ze al een aantal maanden aan vanalles en nog wat aan het rommelen. Rond eind februari kreeg de kapotte stationsklok op perron 2 een 'defect' sticker. Sindsdien is hier eigenlijk niets meer aan gebeurd. Afgelopen winter was er een scherm defect en deze was binnen een paar dagen gemaakt. De klok heeft waarschijnlijk minder prioriteit 😴
Badge +3
En ik ga snel eens kijken of Woerden ook weer up and running for 100% is.
Daar ben ik 11 mei weer, jij eerder? Hoef ik geen rondje te maken (5 minuten, zo groot is Woerden niet) 😃
Badge +3

Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein. Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft.


Is flauw natuurlijk, maar ter illustratie en 'sign of the times', deze Tweet:

https://twitter.com/Leintje02/status/992045111797305345

 

 

5d876651-702d-469d-b030-c0d170fff6de.png

 

 

Reputatie 7
Badge

En ik ga snel eens kijken of Woerden ook weer up and running for 100% is.Ik 11 mei weer Woerden ('s avonds rond 22u). Wat was daar mis?

De TB7 bij de trap op het perron van spoor 5 en 6a is/was stuk. Onderste deel van scherm gaf storing.
Van het weekend let ik er nog eens op.
Reputatie 7
Badge
Steeds vergat ik er op te letten, maar Woerden is ook al gefixxed 😉
Badge +3
Woerden was gisteren (11-5) inderdaad okee.

Er stond natuurlijk wel onderaan in het geel de melding over bussen richting Gouda/Den Haag/Rotterdam of omreizen via Leiden, dus de TB7 was een TB5 geworden, maar voor Woerden maakt dat niet zoveel uit want is al een tijdlang geen IC station meer (of nooit geweest?) :)

Heb nog wel deze zojuist van Twitter:
Klok op spoor 1 staat stil te Oisterwijk

Reputatie 7
Badge +3
voor Woerden maakt dat niet zoveel uit want is al een tijdlang geen IC station meer (of nooit geweest?) :)
De IC Leiden - Utrecht stopt er wel.
Helmond spoor 1 nog steeds defect 😕
Reputatie 7
Badge +3
Is die in Helmond misschien dezelfde die op het gedeelte hangt waar de treinen tegenwoordig niet meer stoppen en die ergens in Q2 verplaatst zal worden? Mogelijk willen ze dan de werkzaamheden combineren.

https://forum.ns.nl/op-het-station-17/stopplaats-treinen-op-station-helmond-35594/index6.html#post324298
@Momo

Geen idee, zou best kunnen. Is geloof ik de enige CTA bak op dat spoor. Kom er morgen weer langs. Zal nog extra opletten.
Badge +3
Als deze klok spoor 3 op Wijchen om 19:57 dit aangeeft dan is hij ook stuk... :P


Bron: Iemand op Twitter
Badge +3

voor Woerden maakt dat niet zoveel uit want is al een tijdlang geen IC station meer (of nooit geweest?) :)De IC Leiden - Utrecht stopt er wel.

Die neem ik ook altijd bij voorkeur natuurlijk (ook al scheelt het maar 5 minuten reistijd als je een -rustiger- sprinter neemt vanaf Utrecht).

Maar ik bedoel dus dat je niet moet denken dat een IC richting Rotterdam of Den Haag daar stopt 😃
Als deze klok spoor 3 op Wijchen om 19:57 dit aangeeft dan is hij ook stuk... :P
Bron: Iemand op Twitter
Had deze persoon dit ook naar oNS gestuurd, of was het meer een willekeurige Tweet?
Badge +3
Had deze persoon dit ook naar oNS gestuurd, of was het meer een willekeurige Tweet?
Hij kwam voorbij in mijn Tweetdeck, in de @NS_online kolom dus is bekend, en ^JL heeft het gemeld om 20:03.

Plak jij er nog even een 'defect' sticker op? 😛
Badge +3
Positieve noot... Breukelen spoor 3 is weer in orde.
Blijkbaar zo'n heuglijk feit dat meerdere mensen er spontaan foto's van gemaakt hebben!


Badge +3
Via Twitter... Locatie stond er niet bij maar dit moet wel Duivendrecht zijn zegt de Sherlock Holmes in mij :D

Was hij via Twitter ook specifiek gemeld aan ons, of was dit meer een algemene Tweet van iemand?
Badge +3
Bijna alles wat ik hier meld komt via Twitter (uit mijn TweetDeck @NS_online kolommetje als ik het toevallig voorbij zie komen, ik ga er zoals gezegd echt niet naar zoeken!)

Nog eentje dan.. Helaas geen foto maar hier de betreffende tweet

@NS_online @ProRail @NS_Stations CTA 10203 op Hm, spoor 1 is al weken aan 1 zijde defect.... Ik heb 'm al aangemeld bij de Mijn NS Stations App maar reparatie laat erg lang op zich wachten. Kunnen jullie nog iets betekenen?

Wel grappig dat webcare (ondanks het nummer) even wilde checken of een CTA een informatiebord was 😛
Die heb ikal tijden op de radar staan. Zit een mooie sticker defect op, dat wel 😞.
Reputatie 7
Badge +3
Loes,
Die had jij volgens mij al eerder hier gemeld dan ik mijn Laan van NOI scherm, die intussen al lang en breed gefixed is. Maar goed, op het betreffende station speelt ook nog een issue van een CTA die naar verwachting ergens in 2e kwartaal verplaatst zou worden, weet alleen niet of het dan om hetzelfde scherm gaat. Dat zou gaan om "de klok en de CTA (de enige op het perron richting Eindhoven) die hangen op het perron aan de Deurnese zijde, terwijl de treinen nu stoppen op het verlengde perrondeel aan Eindhovense zijde".
Uit dit topic: https://forum.ns.nl/op-het-station-17/stopplaats-treinen-op-station-helmond-35594
Badge +3

@Loes

Ik zie deze op Ehv voorbij komen wegens vertraging.. beetje geelzucht, dus aan vervanging toe voordat die op zwart gaat?

Jij weet natuurlijk meteen waar dat is, gezien het 'personeelshuisje' op de achtergrond.

Wel druk die rookzone zeg! Uche uche 😛 Het nummer.. zoek maar uit!
 

e51cd49a-54c8-4684-a2b6-256ed4aa8eca.jpg

Dat was vanmorgen nog niet het geval, toen deed ie het nog naar behoren. Is mij idd niet onbekend nee 🤣. Zal hem morgen direct melden.

Reageer