Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT? | NS Community

Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?

  • 26 December 2017
  • 280 reacties
  • 10509 Bekeken


Toon eerste bericht

280 reacties

Ik heb hem voor de zekerheid nog even doorgezet Robert 🙂
De TCA's die er in de jaren '80 waren, waren zelden defect, ja af en toe bleef er een rolletje hangen of sloeg een cijferblad niet goed om. Maar dat waren uitzonderingen. Die waren natuurlijk niet digitaal, maar "ouderwets". Maar waarom een "ouderwets" systeem dat eigenlijk altijd OK werkte, inwisselen voor een digitaal systeem dat om de haverklap storing vertoont? Kan iemand mij dat uitleggen?
Dat geld toch voor heel veel ? TV's, auto's etc etc

Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.
CTA bak in Best op spoor 1 is ook weer in dienst. Werken gewoon van Zuid naar Noord ?
Reputatie 7
Badge +3
Meldt ze even aan Bram, Loes. Dan kan hij wat schermen van zijn verzamellijstje afstrepen en kijken hoe lang het duurt voor ze tot Groningen zijn gevorderd 😉
Badge +3

Dat geld toch voor heel veel ? TV's, auto's etc etc

Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.

 


Precies! Mijn vorige auto (tot 2015 mee gereden) was een Audi 80 uit 1988 (kenteken TK-47-XL) en daarvoor een Misubishi Lancer uit 1989 (TX-31-XG) en daarvoor een Toyota Starlet uit 1979 (FD-65-JN) dat was lachen, voor 10 gulden LPG er in en met 5 man op en neer Eindhoven - Amsterdam eind jaren 90!

En mijn eerste auto in 1990 was een DAF 66 uit 1975 (28-GD-79) voor 500 gulden. 6 jaar plezier van gehad!

Ideaal, het kost niets qua verzekering (na 20 jaar oldtimer zolang je maar niet meer dan 15.000 km per jaar doet), onderdelen zijn spotgoedkoop op de sloop en je kunt alles zelf doen met wat handigheid (dus de bumper hoeft er niet af bij de garage om een koplampje te wisselen en zo).

De Witte Reus of Mastodont noem ik hem... Kost een beetje (wat meer water en stroom) maar wast een boel.. en is pure nostalgie dus waarom zou ik die weg doen 😛

 

Badge +3
Meldt ze even aan Bram, Loes. Dan kan hij wat schermen van zijn verzamellijstje afstrepen en kijken hoe lang het duurt voor ze tot Groningen zijn gevorderd ;)
Geloof dat Bram vooral de foto's verzamelt :?
https://twitter.com/ConducteurBram/status/984837760040210432
Reputatie 7
Badge +3
Maar neem aan met de bedoeling dat ze een keer gerepareerd worden. Dan kunnen ze van het lijstje af.
Reputatie 7
Badge
CTA bak in Best op spoor 1 is ook weer in dienst. Werken gewoon van Zuid naar Noord ?
ze weten waar ik woon 🆒
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor de niet-elektronische informatievoorziening?

Volgens een spoorkaart die ik vandaag gezien heb, rijden er nog treinen van Veolia en Synthus in Nederland rond. Het ergste in dit geval is dat deze kaart tegenover de in/uitgang van een Servicecenter hangt.

Volgens een spoorkaart op een andere locatie kan ik nog met de trein naar Hoek van Holland. Was het maar waar. 🙂
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor de niet-elektronische informatievoorziening?

Volgens een spoorkaart die ik vandaag gezien heb, rijden er nog treinen van Veolia en Synthus in Nederland rond. Het ergste in dit geval is dat deze kaart tegenover de in/uitgang van een Servicecenter hangt.

Volgens een spoorkaart op een andere locatie kan ik nog met de trein naar Hoek van Holland. Was het maar waar. :)


De info in de borden zijn de verantwoordelijkheid van de vervoerder van dat station
De info in de borden zijn de verantwoordelijkheid van de vervoerder van dat station
OK, de NS dus.

Ik vermoed dat de medewerker die die kaarten verving niet door had dat er meer dan een kaart op dat station hing.

NS-medewerkers, kijk dus maar eens goed op de stations rond. Het is toch niet de bedoelingen dat reizigers dit onbezoldigd moeten doorgeven. 😛
Badge +3
Nog eentje.. https://twitter.com/dafne6/status/985505494591856640

@NS_online de scherm bij spoor 3 op breukelen station is nog steeds kapot aan 1 kant vandaag aan twee kanten. Je ziet dus geen enkele informatie.graag wat aan doen.

Ah... zie https://twitter.com/ConducteurBram/status/985509045623717888

Ja, zeker een bekende. Al héél lang kapot (denk al wel bijna een jaar). Misschien dat de eigenaar van bord 10770 al weet wanneer het vervangen gaat worden? >@ProRail


Badge +3
Hatsekidee, vier erbij op Bilthoven (foto's in de tweet van Hermine..)

https://twitter.com/HermineBroggel/status/985533217565495296
Reputatie 7
Badge +3
En 1 eraf. Ik zag gister dat die op spoor 4 van Laan van NOI gefixt is.
Reputatie 7
Badge
De info in de borden zijn de verantwoordelijkheid van de vervoerder van dat stationOK, de NS dus. NS-medewerkers, kijk dus maar eens goed op de stations rond. Het is toch niet de bedoelingen dat reizigers dit onbezoldigd moeten doorgeven. :P
Ik vraag me af of NS verantwoordelijk is voor de spoorkaarten op stations waar NS niet rijdt... maar goed dat je t meldt. Alleen is t wel handig dat je de stations en perrons met name noemt.
Reputatie 7
Badge +3
NS had dan wel die betreffende Hoek van Holland weg kunnen halen,
Reputatie 7
Badge
NS had dan wel die betreffende Hoek van Holland weg kunnen halen,
Daarmee heb je gelijk. Ik zie bij audits bij overheid-geligneerde "bedrijven" wel vaker dat gewoon noodzakelijk onderhoud als eerste uit het standaard regime verdwijnt. Het focus wordt gezet op "nieuw", "dynamisch" en "toekomst", en dan raakt het gewone doen uit beeld, helaas. Het wordt niet meer gebudgetteerd, het wordt niet meer strak geleid, en zo zakt het bedrijf weg. ProRail (v/h NS) heeft tot een paar jaar geleden ook last daarvan gehad. Focus op nieuwe lijnen, nieuwe stations, giga-budget-overschrijding, en het bestaande spoor kwam in verval.
In mijn specifieke vakgebied zie ik dat nog steeds gebeuren inderdaad. Er klotsen miljoenen tegen de muur aan naar een 'nieuw en fris' project wat inmiddels al jaren uitloopt, en ieder verzoek om de oude techniek te onderhouden wordt afgewezen 'want het nieuwe project'. Dat de uitroldatum ieder jaar +1 jaar gaat, is detail.

Alleen is t wel handig dat je de stations en perrons met name noemt.

klant_Jac,

Ik was dit nog wel van plan, maar die stationsmanagers mogen ook eens van achter hun stoel komen. 😀 Ik wou dan ook niet te snel zijn.

De spoorkaart met Veolia (december 2015?) hangt tegenover het servicecenter van Ede-Wageningen.

Op het station Rosmalen hangt op spoor 2 nog een spoorkaart met een lijntje naar Hoek van Holland.

Ook op station Vlissingen vind je nog een spoorkaart van december 2016. En blijkbaar nog eentje op de A-kant van spoor 6 - 7 in Den Bosch.
Badge +3
Positieve noot, Haarlem Spaarnwoude doet het weer, aldus deze grappige thread op Twitter

https://twitter.com/sjowhan/status/989168020810498048
Reputatie 7
Badge +3
Loes vroeg zich laatst al of of ze gewoon van Zuid naar Noord werkten.
Toen was die in Best gemaakt, eerder al Eindhoven. Vorige week die op Laan van NOI, en nu deze.

Zouden ze dan echt voor 1 mei alle schermen gerepareerd hebben?
Helaas klopte mijn stelling niet. Helmond spoor 1 zag ik zwart zijn met die verduvelde witte defect sticker erop 😔. Of hij is later defect gegaan. Stond te ver om eventueel een datum te zien.
Reputatie 7
Badge +3
Nou ja, het feit dat er iedere keer toch weer schermen het weer doen is al een goede zaak, er gebeurt nu tenminste wat. Ik zal eens checken bij stationschef Herman of zijn gemelde scherm in Leiden het weer doet.
Reputatie 7
Badge
En ik ga snel eens kijken of Woerden ook weer up and running for 100% is.

Reageer