Corona, ervaringen sinds de maatregelen



Toon eerste bericht

1157 reacties

Vanaf donderdag 17 september 2020 aanvang dienst:

Code rood voor Noord en Zuid Holland en reizen met Deutsche Bahn:

https://www.treinreiziger.nl/reizen-met-de-ic-berlijn-of-ice-eerst-een-formulier-invullen/

Reputatie 7
Badge +1

Goed bezig @Lies87 👍 Af en toe zie je wegwerp mondneuskapjes waarvan het lijkt dat ze al sinds april elke dag gebruikt worden. Brrrrrrr.

Helaas zijn sommige mensen niet zo hygiënisch. Hoorde in een gesprek tussen OV personeel dat ze soms eigen gebruikte mondneuskapjes bewaren en uitreiken aan reizigers welke er geen hebben, overigens wel duidelijk met de vermelding "tweede hands" 😭 Sommige hebben er geen enkele moeite mee, zo vernam ik.

je kunt toch zo veilig reizen met de trein????

Je negeert hiermee wel die honderdduizenden andere reizigers die het wel gewoon keurig volgens de regels en voorschriften doen. Er zullen altijd mensen zijn die de regels overtreden, net als dat er altijd zwartrijders zijn. Maar het overgrote deel doet het gewoon zoals het hoort. 

@MoDe Dat sommige mensen zelf risico nemen om mondkapjes meermalen te gebruiken is een risico voor zichzelf, niet voor andere reizigers.

Tenzij de andere reizigers aan dat oude mondkapje komen en daarna niet hun handen ontsmetten/wassen.

Reputatie 7
Badge +3

Goed bezig @Lies87 👍 Af en toe zie je wegwerp mondneuskapjes waarvan het lijkt dat ze al sinds april elke dag gebruikt worden. Brrrrrrr.

Helaas zijn sommige mensen niet zo hygiënisch. Hoorde in een gesprek tussen OV personeel dat ze soms eigen gebruikte mondneuskapjes bewaren en uitreiken aan reizigers welke er geen hebben, overigens wel duidelijk met de vermelding "tweede hands" 😭 Sommige hebben er geen enkele moeite mee, zo vernam ik.

je kunt toch zo veilig reizen met de trein????

Goed bezig @Lies87 👍 Af en toe zie je wegwerp mondneuskapjes waarvan het lijkt dat ze al sinds april elke dag gebruikt worden. Brrrrrrr.

Helaas zijn sommige mensen niet zo hygiënisch. Hoorde in een gesprek tussen OV personeel dat ze soms eigen gebruikte mondneuskapjes bewaren en uitreiken aan reizigers welke er geen hebben, overigens wel duidelijk met de vermelding "tweede hands" 😭 Sommige hebben er geen enkele moeite mee, zo vernam ik.

Reputatie 6

Groningen is tijd gezellig met veel jong publiek @Lies87 

De eenmalige mondneuskapjes blijven heel als je ze over beide oren tegelijk omdoet, dus niet eerst om één oor en dan voorlangs uitrekken. Verder de bandjes niet kruisen, want dat doet niet alleen de juiste werking teniet maar ze gaan daardoor ook sneller kapot.

Verder na dagje gebruik zeker wegdoen, beste is natuurlijk na elk gebruik.

Ah, daar is het mis gegaan. Ik vind mijn wasbare fijner maar goed heb nog een stuk of 70 wegwerp op voorraad want destijds gekocht met het idee dat je er nooit genoeg kan hebben voor het geval dat ;) ik heb na gebruik meteen weggedaan. Mijn wasbare heb ik na elke rit ook in een apart zakje voor "vieze mondkapjes" ;) 

Groningen is altijd gezellig met veel jong publiek @Lies87 

De eenmalige mondneuskapjes blijven heel als je ze over beide oren tegelijk omdoet, dus niet eerst om één oor en dan voorlangs uitrekken. Verder de bandjes niet kruisen, want dat doet niet alleen de juiste werking teniet maar ze gaan daardoor ook sneller kapot.

Verder na dagje gebruik zeker wegdoen, beste is natuurlijk na elk gebruik.

Reputatie 6

Tijd voor een eigen auto @MoDe als je niet tegen het "avontuur" van een treinreisje kan. Verder alles goed ?

Vandaag even dagje Groningen per trein, zal gelijk kijken of er nog wat positiefs te melden valt 😀

Dagje Groningen met de trein lijkt me leuk! Oh wacht, er ligt geen spoor over de Afsluitdijk dus met de auto is het stukken sneller ;)

Afijn, ik reis nu wekelijks donderdag met de trein van Alkmaar Noord naar Haarlem. Tot nu toe gaat het goed. De trein terug blijft stuk drukker dan op de heenweg. Afgelopen zaterdag voor eerst sinds tijden weer een dagje uit geweest met de trein. Wandelen. Toen was het helemaal akelig leeg (Alkmaar Noord -Santpoort-Noord). Mijn mondkapje schoot alleen na één minuut al los. Normaal heb ik uitwasbare mondkapjes maar had via het werk aantal wegwerp mondkapjes gekregen. Ging nu wel stuk sneller door de voorraad heen...

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Op een dag als vandaag is het vooral het weer dat de treintjes naar Zandvoort vol krijgt.

Andere jaren met Prinsjesdag togen nog veel koningshuisfans naar Den Haag, maar die waren dit jaar niet welkom. Anders kwam ik eind van de middag nog wel wat uitgedoste fans tegen op Den Haag Centraal.

Reputatie 7

Fijn dat ook de NS zijn best doet de treintjes vol te krijgen.

Mijn vrouw en ik hebben sinds vorige week onze 12 gratis ritten per persoon netjes binnen gekregen.

 

 

Hallo,

 

Sie haben zwölf kostenlose Zughfahrten beantragt und das war eine sehr gute Idee 

Auch nach den Sommerferien gibt es in Belgien noch viel zu entdecken.

Deshalb lädt die SNCB Sie ein, in den kommenden Monaten jede Ecke des Landes mit dem Hello Belgium Railpass zu erkunden. Wussten Sie, dass Sie mit Ihren kostenlosen Fahrten mehr als 500 Reiseziele besuchen können ?

 

 

Allemand, flamand, c’est la même chose…

Maar goed… een gegeven Pferd kijken we niet in de bek natuurlijk.

Dus ik sla ze in het vervolg maar over. 

 @Pingpong 

Gelukkig kent deze Community geen leesplicht 😀

@Deventer : Helaas als de reactie u niet zint gaat u maar weer iets anders verzinnen. V die S van Service is sowieso al ver te zoeken zal ook wel ergens rond Haarlem actief zijn. Die hadden vandaag dus giga veel boetes kunnen schrijven. Ik vind je verhalen met de dag ongeloofwaardiger worden. Dus ik sla ze in het vervolg maar over. 

Helaas @Pingpong Je hebt mijn bericht niet goed gelezen.

Lijkt mij juist heel productief, je kan constant boetes schrijven. En je kan steeds heen en weer met de trein want het stukje duurt maar een minuut of 20. 

Die 5 man V & S hadden ze inderdaad beter op het Traject Haarlem-Zandvoort kunnen inzetten. 

Lijkt me niet handig, als ze er zijn kunnen ze al weer bíjna terug. Dat lijkt me weinig productief @Pingpong Daarbij komt nog dat VenS regionaal werkt.

Die 5 man V & S hadden ze inderdaad beter op het Traject Haarlem-Zandvoort kunnen inzetten. Hadden ze gelijk de maandproductie voor het niet of onjuist dragen van het mondkapje kunnen binnenslepen.

Reputatie 7
Badge +3

Tijd voor een eigen auto @MoDe als je niet tegen het "avontuur" van een treinreisje kan. Verder alles goed ?

Vandaag even dagje Groningen per trein, zal gelijk kijken of er nog wat positiefs te melden valt 😀


Je zegt het goed: avontuur! Voor Corona was een treinreis al een avontuur op zich. Voor een avontuur heb ik geen trein nodig. Ook geen auto zolang een dagje uit op de minuut gepland moet worden ivm de nodige reserveringen en tijdslot.

@Deventer misschien maar eens een ritje in de randstad doen? Wat dacht je van Haarlem Zandvoort vandaag? Kijken of je de trein dan ook nog steeds zo leeg vind. In de randstad is het toch echt wel drukker dan Groningen.

Vandaag even dagje Groningen per trein, zal gelijk kijken of er nog wat positiefs te melden valt 😀

Begint al prima, V&S doen een baanvakcontrole met 5 "man" sterk. Snel klaar, er zijn nog geen 10 reizigers.

Maak je om mij maar geen zorgen, dankje. Misschien moet jij ook eens wat over jezelf vertellen 😃

anders kan ik de deur nog eenmaal achter me dicht trekken en is het gedaan.

 

Genoeg leuke functies bij vervoerders waar je als vrouw (50) nog aan kan beginnen na een carrière switch @Henk_NL 😀

Tijd voor een eigen auto @MoDe als je niet tegen het "avontuur" van een treinreisje kan. Verder alles goed ?

Vandaag even dagje Groningen per trein, zal gelijk kijken of er nog wat positiefs te melden valt 😀

Reputatie 7
Badge +3

Volle treinen ??  Dat zijn mensen die denken dat je niet tegenover iemand kan zitten of dat niet alle zitplaatsen gebruikt mogen/kunnen worden.  De treinen zijn echt alweer stukken drukker maar ik heb nog geen trein gezien waar het niet mogelijk was om een zitplek te gebruiken.

Alleen willen mensen nu niet naast een onbekende zitten en dan halveer je zelf natuurlijk al het aantal plaatsen in de trein.

En om dan als afsluiting te beginnen over treinen die uitvallen door een aanrijding, alsof de NS daar wat aan kan doen. Je beseft je blijkbaar nog steeds niet dat een aanrijding iets is wat een gigantische impact heeft op de betrokkenen en dat er vanwege het opruimen en onderzoek geen treinen mogen rijden op dat traject.


Ik heb samen met een aantal anderen een nacht op een koud station mogen doorbrengen omdat de vanwege een aanrijding toegezegde bussen niet kwamen en geen NS personeel meer bereikbaar was. Daarnaast heb ik mensen gekend die voor een trein waren gesprongen.Dus ik ken de impact. Ik wilde aangeven dat de trein en een tijdslot en/of reservering voor musea en horeca momenteel geen garantie is voor een gezellig dagje uit. Ik had ook nog overwegstoring, wisselstoring, koperdiefstal, bermbrand, persoon op het spoor, dier op het spoor, storm, sneeuw blaadjes etc. kunnen aangeven als risico voor vertraging. Door al die oorzaken kwam ik ondanks ruime marges in het verleden te laat op belangrijke afspraken.

Mensen wilden voor Corona al niet naast iemand zitten, vandaar al die tassen op de stoelen.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Ik wordt door NS al wekenlang bestookt met persoonlijke e-mails om mijn NS Flex abonnement weer aan te zetten. Zolang NS echter de controle op de mondkapjes niet op orde heeft zien ze mij niet.

80% reizigers terug in de trein is voorlopig een illusie. HBO/MBO is nog steeds 90% internetonderwijs (ik woon zelf bijna naast beide instellingen, je ziet er nog steeds vrijwel niemand), werkenden gaan met de auto naar het werk (weggejaagd in het voorjaar) en senioren nemen zonder corona-handhaving het risico van de trein niet. Tel uit je reizigersverlies.


Ik niet, maar ik heb een VDU en nog niet zolang keuzedagen. Daar verdient NS aan zolang ik niet opzeg. Omdat als je opgezegd hebt je niet langer meer geïnformeerd zal worden over bijvoorbeeld tot wanneer je keuzedagen kunt bestellen, durfde ik niet op te zeggen. Dat je keuzedagen uitgegeven voor 18 mei niet meer kon inwisselen voor een voucher is ook niet gecommuniceerd.

Ik wordt door NS al wekenlang bestookt met persoonlijke e-mails om mijn NS Flex abonnement weer aan te zetten. Zolang NS echter de controle op de mondkapjes niet op orde heeft zien ze mij niet.

Welke vorm/inhoud hebben die e-mails? Heb 3 kaarten op Basis staan maar nog niets gelezen dat me aanmoedigde om weer iets aan te zetten, alleen maar Spoordeelwinkel uitjes en de algemene ‘welkom terug’ mails, maar dat heeft niets met Flex te maken.

Mails dat NS weer open is voor business inclusief uitgebreide instructies hoe het abonnement weer geactiveerd kan worden. 

Badge +3

Misschien zijn ze wel heel selectief wie ze in de trein uitnodigen @Robert B :rofl:

Voortaan toch maar wat aardiger toen tegen de ^^

Prima relatie dus, ik val hen lastig zoveel ik wil maar andersom dus niet (nou ja soms een verzoek om een PB/DM als er iets niet helemaal duidelijk is of screenshots behoeft) :joy:

Het station van (nóg één?) nieuwe kaart en géén administratiekosten is gepasseerd, zeker omdat je Flex Basis op elk moment weer kunt wijzigen, zonder een maand te wachten.

Reageer