Skip to main content
Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus


Laatst bijgewerkt: 24 november 2021 / 10:45 uur
 

Neem eerst dit bericht door vóór zelf iets te plaatsen! Veel vragen worden hier al beantwoord.


Reactie NS op maatregelen Kabinet Covid-19 (Corona) virus. 

NS wordt door de overheid en het RIVM op de hoogte gehouden van de situatie rondom het coronavirus. NS heeft, net als waarschijnlijk meerdere grote organisaties, al eerder een team opgesteld dat scenario’s uitwerkt en de contacten onderhoudt met de overheid en het RIVM.
 

Abonnementen (aangepast 28 maart 2020)

Veel abonnementen kunnen omgezet worden naar een NS Flex product, wat per direct kan worden gewijzigd. Bij een NS Flex zonder abonnement worden er alleen reiskosten en geen abonnementskosten in rekening gebracht, wat gebruikt kan worden om verdere abonnementskosten te voorkomen.

Deze mogelijkheid bestaat helaas niet voor maandabonnementen, deze kunnen niet omgezet worden. Op dit moment is er nog geen restitutie, in hoeverre dit nog gaat veranderen is onduidelijk.

Een overstap naar NS Flex kan zelf aangevraagd worden via een Mijn NS account of via de NS Flex bestelpagina. Mocht dit niet lukken of zijn er vragen hierover, dan kan er altijd contact opgenomen via onze Klantenservice. Dit bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook).

Aanvulling 27 maart: Voor maandabonnementen was er geen mogelijkheid om reizigers tegemoet te komen. Omdat bij de meeste reizigers in elk geval een deel van het abonnement gebruikt is, is het lastig een generieke oplossing te vinden. Elke reiziger kan onze Klantenservice benaderen voor een oplossing.


Keuzedagen (aangepast 24 november 2021)

Hoewel NS de situatie van reizigers begrijpt is het niet mogelijk om Keuzedagen en andere tickets langer geldig te maken. Indien je geen gebruik kunt maken van je Keuzedag kun je contact opnemen met onze Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken. Contact opnemen kan nadat je Keuzedag verlopen is. Je ontvangt van onze Klantenservice een couponcode voor een vervangende Keuzedag geldig tot en met 31 december 2020.

Toevoeging 20 mei 2020: Nieuwe Keuzedagen die je vanaf 18 mei ontvangt, hebben een geldigheid tot en met 31 december 2020. Klanten met Keuzedagen zijn hier inmiddels van op de hoogte gebracht.
Update 24 november 2021: De Keuzedagen hebben inmiddels een geldigheid van 12 maanden gekregen. Dit is terug te lezen via deze pagina


Actietickets en tickets voor evenementen (aangepast 24 november 2021)

Met de aankondiging van het kabinet dat evenementen met meer dan 100 deelnemers komen te vervallen zullen veel reizigers niet naar hun concert, beurs of ander evenement kunnen reizen met hun treinticket. In dat geval kunnen reizigers contact opnemen met met onze Klantenservice om de mogelijkheden te bespreken. Bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook)

Spoordeelwinkel (toevoeging 15 maart):
De uitjes van de Spoordeelwinkel zijn tot nader bericht niet te verkrijgen.

Update 24 november 2021: De Spoordeelwinkel is inmiddels weer geopend. Voor vragen met betrekking op de uitjes en het Coronavirus, kunt u terecht op deze pagina.

Kruidvat tickets (gewijzigd 24 maart):
De geldigheid van Kruidvat tickets is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit geldt zowel voor al gekochte couponcodes welke nog niet zijn verzilverd en codes die als vervanging worden aangeboden. Wanneer de reiziger kan aantonen dat het al geplande reisdoel niet meer behaald kan worden dan krijgt de reiziger op zijn/haar contact een vervangende couponcode met dezelfde verlengde geldigheid.


Reizen met de trein (aangepast 24 november 2021)

Voor dit moment is er geen aanleiding om de dienstregeling aan te passen. Hoewel het advies van het Kabinet aanleiding is om de situatie van onze reizigers goed te monitoren is het op dit moment geen optie om de dienstregeling aan te passen. Ook al omdat juist reizigers die moeten werken, denk hierbij ook aan verplegend personeel in de ziekenhuizen, op locatie moeten kunnen komen. We vragen wel aan elke reiziger om elke reis goed af te wegen. Als het reizen niet noodzakelijk is kan het verstandig zijn de reis uit te stellen.

Aanvulling 18:48: Vanaf donderdagmiddag zullen de dagelijkse extra spitstreinen wel vervallen. Deze aanpassing doen we omdat we minder reizigers verwachten in het land. Tevens heeft ook NS te maken met medewerkers die klachten hebben waardoor ook wij een lager aantal collega's beschikbaar hebben. 
Aanvulling 15 maart: Bekijk via deze website de huidige stand van zaken omtrent de dienstregeling.
Aanvulling 17 maart: Vanaf 21 maart speciale basisdienstregeling in heel Nederland. Check voor vertrek de Reisplanner (deze is naar verwachting vanaf donderdag 19 maart volledig bijgewerkt). In het kort: 

  • Vanaf ieder station in Nederland rijden, in alle richtingen, twee treinen per uur;
  • Alleen vanaf stations waar nu één keer per uur, per richting, een trein vertrekt, blijft dit zo;​
  • Op enkele belangrijke Noord-Zuid en Oost-West-verbindingen rijden Intercity's in beide richtingen: Schiphol-Venlo, Arnhem-Den Helder, Maastricht-Eindhoven, Enschede-Utrecht;
  • Op andere trajecten rijden Sprinters, die op elk tussengelegen station stoppen;
  • De Intercity Direct, Intercity Den Haag-Eindhoven en nachttreinen rijden niet;
  • Ook de internationale treinen rijden volgens een sterk aangepaste dienstregeling. Dit is ook afhankelijk van het beleid in het buitenland en de beschikbare capaciteit.


Aanvulling 19 maart: het bijwerken van de reisplanner kost tijd, meer dan normaal vanwege het grote aantal wijzigingen. We verwachten dat de wijzigingen volgens de volgende lijst zullen zijn verwerkt (bedankt Momo):

De reisplanner wordt in fases geüpdatet. Hieronder de planning van wanneer de reisplanner qua NS treinen bijgewerkt zou moeten zijn.

Reis uitvoeren op - Reisplanner bijgewerkt vanaf
Donderdag 19 maart - Woensdag 18 maart
Vrijdag 20 maart - Donderdag 19 maart
Zaterdag 21 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Zondag 22 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Maandag 23 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Dinsdag 24 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Woensdag 25 maart - Vrijdag 20 maart na 20u
Donderdag 26 maart - Maandag 23 maart na 20u
Vrijdag 27 maart - Dinsdag 24 maart na 20u
Zaterdag 28 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Zondag 29 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Maandag 30 maart - Vrijdag 27 maart
Dinsdag 31 maart - Vrijdag 27 maart
Woensdag 1 april - Vrijdag 27 maart
Donderdag 2 april - Vrijdag 27 maart
Vrijdag 3 april - Vrijdag 27 maart
Zaterdag 4 april - Vrijdag 27 maart
Zondag 5 april - Vrijdag 27 maart

 

Aanvulling 13 mei 2021: vanaf 12 mei stopt NS tijdelijk met de verkoop van Fietskaart Dal kaartjes en vervoerbewijzen met Samenreiskorting. Het is niet langer mogelijk om een fiets mee in de trein te nemen (vouwfietsen of fietsen die als hulpmiddel dienen uitgezonderd). Samenreiskorting stimuleert om samen te reizen. NS vindt dit niet passend in het beleid om niet-noodzakelijke reizen te ontmoedigen. Ook de verkoop van Samenreiskorting zal daarom gestopt worden op alle onze verkooppunten. 

Update 24 november 2021: De treinen rijden weer volgens de dienstregeling. Ook de Fietskaart Dal is weer verkrijgbaar.


Winkels op het station (aangepast 24 november 2021)

Op stations houden we, waar mogelijk, één verkooppunt open voor reizigers en onze collega’s die aan het werk zijn. Dit zullen veelal AH to Go winkels zijn, en waar geen AH to Go aanwezig is een Kiosk. Alle overige Kiosk winkels zijn gesloten. Alle Rituals filialen op stations zijn ook gesloten. Huurders van overige winkels op stations maken zelf de afweging of zij hun winkel sluiten. Zij communiceren dit door middel van een bericht op de betreffende winkel.

Update 24 november 2021: Alle winkels op het station zijn weer geopend. 


1e klas vs 2e klas en Dal vs Spits (toevoeging 13 mei)

Alle regels omtrent het verschil tussen 1e/2e klas en spits/dal blijven vooralsnog ongewijzigd. We merken dat de spits nog steeds drukker is dan normaal, dus onder andere het volgende is nog steeds van kracht:

  • Voor het reizen in de 1e klas is nog steeds een 1e klas vervoerbewijs nodig.
  • Actietickets met spitsbeperking blijven ongeldig in de spits.
  • Abonnementen en kortingen geldig in de daluren blijven enkel geldig in de daluren


Boekenweekgeschenk (aangepast 22 maart)

Aanpassing 22 maart: De actie m.b.t. het Boekenweekgeschenk is geheel komen te vervallen. Het wordt niet verplaatst naar een ander moment.


Fietsenstalling (aangepast 2 januari 2022)

  • Voor alle fietsenstallingen geldt dat er voorlopig niet gehandhaafd zal worden. Fietsen blijven gewoon staan. VERVALLEN
  • Bemenste stallingen zullen voor onbepaalde tijd gratis worden, in ieder geval totdat alles weer genormaliseerd is. VERVALLEN
  • De Zelfservice stallingen zullen niet gratis worden, omdat er geen medewerker aanwezig is. Indien hier kosten aan verbonden zijn, dan kan dat via de klantenservice teruggevraagd worden. Indien er gepind is, is het verzoek om het bedrag via de chat, Facebook of Twitter terug te vragen zodat je een bon of een screenshot van de pintransactie kunt meesturen. 


Aanvulling 21 maart: Enkele fietsenstallingen zullen vanaf zaterdag 21 maart gesloten worden tot in ieder geval 6 april 2020. Abonnementen kunnen gebruikt worden bij stallingen die wel open blijven. Op elk station zal er tenminste één bewaakte fietsenstalling open blijven voor reizigers. Fietsen die in de stalling staan kunnen op maandag t/m vrijdag tussen 07:00 en 12:00 opgehaald worden, samen met een medewerker.

Hieronder een lijst met de stallingen die sluiten per 21.03.2020:

Amsterdam Centraal
IJzijde
Oost
Amsterdam Zuid
Mahlerplein
Zuidplein opent nog even niet
Arnhem Centraal
Sonsbeekzijde
Breda Centraal
Centrum
Delft
Stalling 2 (Coenderpark)
Eindhoven Centraal
Eindhoven Noord (buszijde)
Haarlem
Carré
Leiden Centraal
Centrumzijde

Lorentz
Utrecht Centraal
Knoop
Sijpesteijn

 

Update 22 mei: vanaf 25 mei worden alle stallingen weer geopend

Update heden: De maximale stallingsduur wordt weer gehandhaafd.

 

Vragen n.a.v. de reactie van NS

NS kan zich voorstellen dat er vragen zijn naar aanleiding van bovenstaande uitgangspunten. We zullen ons best doen als Moderators om deze zo goed mogelijk te beantwoorden maar dat kost in sommige gevallen tijd. De situatie zoals deze is erg uitzonderlijk en er is geen klip en klaar scenario om hier op in te spelen. Vragen mogen zoveel mogelijk onder dit topic gesteld worden om ook een centraal antwoord mogelijk te maken.

 

Aanvulling 24 november 2021: Alle actuele informatie voor het verantwoord reizen tijdens Corona kunt u vinden op deze pagina.

Ja, als je het zo bekijkt is elke reis noodzakelijk.. In beweging blijven is goed voor je, en dus een dagje uit met de trein ook :grin:

De vraag is vooral, kunnen we weer wat meer op pad gaan of niet.


Het begrip “noodzakelijke reis” is m.i. nogal arbitrair. Als je elders een activiteit wilt doen dan zal je moeten reizen, als die activiteit nou werk, onderwijs, familiebezoek of iets anders is. In die zin is een reis altijd noodzakelijk. Een reis is pas niet noodzakelijk als het om de lol van het reizen zelf gaat. Dat soort reizen wordt zeker gemaakt, maar dat zullen er relatief erg weinig zijn. 


De informatie over Keuzedagen in het vastgezette bericht wijkt af van de informatie op de website. Het hangt van de klantenservice medewerker af welke regels er gehanteerd worden. Graag 1 duidelijke regel.


Het kabinet geeft aan dat we weer alleen de straat op mogen om te gaan sporten e.d. zolang we maar geen gezondheidsklachten hebben. Dat is natuurlijk zeer goed nieuws, maar brengt ook veel vragen met zich mee..

Het eerste waar ik aan dacht toen ik dit hoorde is de trein.. Sinds begin maart heb ik niet meer met de trein gereisd, terwijl ik voorheen vrijwel elk weekend naar verschillende bestemmingen in Nederland ging. Mijn vraag is, mag ik nu weer alleen op pad met de trein? Ik weet dat het al niet verboden is, maar wil ook niet als egoïst overkomen omdat ik plezierreisjes maak. Een auto heb ik niet.

Even voor de duidelijkheid, ik ga altijd alleen op pad, ik reis alleen in de weekenden, zoek nooit de drukte op omdat ik altijd op rustige tijden reis (om 7:00 uur op zondagochtend bijvoorbeeld). Verder als ik op straat kom, houd ik me uiteraard aan de maatregelen zoals 1,5m afstand houden, handen vaak wassen (als ik een dagje wegga, had ik altijd al van alles mee om dit goed te kunnen doen :grinning: ), nies of hoest in je elleboog etc


Tot 1 juni is het OV bestemd voor noodzakelijke reizen, of dat ook na 1 juni ook zo is, weet ik niet. De exacte regels volgen later deze week. Wel worden vanaf 1 juni mondkapjes in het OV verplicht.

Gisteren is opgeroepen om drukke plaatsen te mijden. Hou er ook rekening mee dat als er horeca geopend is je in de meeste gevallen zal moeten reserveren.

 


Het kabinet geeft aan dat we weer alleen de straat op mogen om te gaan sporten e.d. zolang we maar geen gezondheidsklachten hebben. Dat is natuurlijk zeer goed nieuws, maar brengt ook veel vragen met zich mee..

Het eerste waar ik aan dacht toen ik dit hoorde is de trein.. Sinds begin maart heb ik niet meer met de trein gereisd, terwijl ik voorheen vrijwel elk weekend naar verschillende bestemmingen in Nederland ging. Mijn vraag is, mag ik nu weer alleen op pad met de trein? Ik weet dat het al niet verboden is, maar wil ook niet als egoïst overkomen omdat ik plezierreisjes maak. Een auto heb ik niet.

Even voor de duidelijkheid, ik ga altijd alleen op pad, ik reis alleen in de weekenden, zoek nooit de drukte op omdat ik altijd op rustige tijden reis (om 7:00 uur op zondagochtend bijvoorbeeld). Verder als ik op straat kom, houd ik me uiteraard aan de maatregelen zoals 1,5m afstand houden, handen vaak wassen (als ik een dagje wegga, had ik altijd al van alles mee om dit goed te kunnen doen :grinning: ), nies of hoest in je elleboog etc


Dat is natuurlijk ook een optie. :slight_smile:

Ik zou dan wel aanraden om dit via een nieuw topic te doen, in plaats van als een reactie op een bestaand topic.


@alexjoke Als u dat wilt kunt u ook uw plannen hier op de community delen zodat we met zijn allen naar uw idee kunnen kijken. Misschien heeft u wel een briljante oplossing? Met de grote kennis die hier aanwezig is, kunnen de communityleden u vast (voor zover dat kan) vertellen of een idee eventueel haalbaar is.

Ik ben daarnaast ook zelf best wel nieuwsgierig naar uw idee. :wink:


Goedemorgen alexjoke en welkom bij de NS Community!

Wij hebben helaas geen e-mail adres beschikbaar waar je dit naar kunt sturen. Suggesties kunnen, net als klachten, via de reguliere Klantenservice kanalen. Als je iets op papier hebt gezet en als bijlage of iets dergelijks wilt meesturen kun je daarvoor het beste contact zoeken via Facebook of Chat (optie ‘Chat met NS’).
Let wel, net als bij klachten krijgen we als Klantenservice zelden feedback op suggesties, dus je zult hier zelf ook geen terugkoppeling op krijgen.


Ik heb samen met anderen een idee op papier gezet voor een corona veilige trein.

ik zou graag willen weten waar ik dit idee zou kunnen delen voor eventuele haalbaarheid.
 

graag een emailadres waar ik mijn idee kan delen.


Wellicht een idee om in de app in te bouwen in hoeverre de trajecten belast zijn en of je beter later/eerder kunt reizen.


Geachte heer/mevrouw,

 

Wij, mijn vrouw en ik zitten met een probleem. Mogelijk kunt u hier iets in betekenen.

 

Wij hebben al jarenlang een NS-voordeeluren abonnement waarin een 7-tal vrijereizen zijn opgenomen. Dit abonnement kan niet meer worden gekocht, maar zolang we het niet opzeggen blijft het doorlopen. Dat betekent voor ons dat als wij het abonnement opzeggen, wij een ander abonnement moeten kopen zonder vrije reizen.

 

Wij hebben daarover met de NS gebeld, omdat in deze tijd van het coronavirus, wij niet meer mogen reizen. Gezien onze leeftijd zitten we in de risicogroep. Wij hebben gevraagd om het voordeeluren abonnement op te schorten, maar dat bleek niet mogelijk. Omdat we daar geen gebruik meer van kunnen maken krijgen we wel het geld van de vrije reizen in de vorm van vouchers terug. Ook kunnen we het abonnement opzeggen. Voor ons is dat geen echte oplossing voor ons beider abonnement.

 

Wij hebben het abonnement met name voor de vrije reizen en een enkele keer voor de 40% korting. Maar ook daar maken we nu geen gebruik meer van. Ons abonnement loopt op 1 oktober af. Onze vraag is of het niet zo te regelen is dat het abonnement tijdelijk kan worden opgezegd zonder dat wij onze vrije reizen verliezen.

 

Met vriendelijke groet, Gerda en Bertus

 

Post aangepast door moderator in verband met delen persoonlijke gegevens

Keuzedagen zijn aan te schaffen bij een Dal voordeel abonnement waarbij op saldo gereisd wordt. Keuzedagen zijn niet te bestellen bij een Flex abonnement. Dal voordeel kent echter al een middagspitsbeperking die bij een Voordeelurenabonnement pas in 2021 gaat gelden. Vanaf eind dit jaar kunnen nieuwe klanten geen Keuzedagen meer aanschaffen. Als u nu uw Voordeelurenabonnement opzegt dan zal u als u in 2021 Keuzedagen wilt behouden voor december 2020 een dal voordeel abonnement met keuzedagen moeten bestellen.

Wanneer u besluit om uw Voordeelurenabonnement te houden, dan kunt via de klantenservice voor elke verlopen keuzedag een coupon code krijgen.

 


Dag Gerda en Bertus,

Begrijpelijk dat jullie je abonnement niet willen opzeggen. Wat betreft het niet kunnen gebruiken van je Keuzedagen kan je via onze Klantenservice een couponcode verkrijgen ter vervanging van de verlopen Keuzedagen. Deze couponcode kan je online verzilveren voor een nieuwe Keuzedag. Deze is geldig tot en met 31 december 2020. Het is bij onze Klantenservice momenteel wel erg druk. Als het geen haast heeft wil ik je vragen nog even te wachten met contact opnemen of contact op te nemen na 21.00 uur / voor 8.00 uur. 


Geachte heer/mevrouw,

 

Wij, mijn vrouw en ik zitten met een probleem. Mogelijk kunt u hier iets in betekenen.

 

Wij hebben al jarenlang een NS-voordeeluren abonnement waarin een 7-tal vrijereizen zijn opgenomen. Dit abonnement kan niet meer worden gekocht, maar zolang we het niet opzeggen blijft het doorlopen. Dat betekent voor ons dat als wij het abonnement opzeggen, wij een ander abonnement moeten kopen zonder vrije reizen.

 

Wij hebben daarover met de NS gebeld, omdat in deze tijd van het coronavirus, wij niet meer mogen reizen. Gezien onze leeftijd zitten we in de risicogroep. Wij hebben gevraagd om het voordeeluren abonnement op te schorten, maar dat bleek niet mogelijk. Omdat we daar geen gebruik meer van kunnen maken krijgen we wel het geld van de vrije reizen in de vorm van vouchers terug. Ook kunnen we het abonnement opzeggen. Voor ons is dat geen echte oplossing voor ons beider abonnement.

 

Wij hebben het abonnement met name voor de vrije reizen en een enkele keer voor de 40% korting. Maar ook daar maken we nu geen gebruik meer van. Ons abonnement loopt op 1 oktober af. Onze vraag is of het niet zo te regelen is dat het abonnement tijdelijk kan worden opgezegd zonder dat wij onze vrije reizen verliezen.

 

Met vriendelijke groet, Gerda en Bertus

 

Post aangepast door moderator in verband met delen persoonlijke gegevens


Ik mag vandaag niet in ht komen helaas 😒.

De schermen geven nu weer even de huisregels aan en dat het spoor wordt vernieuwd en dat we aan afvalscheiding doen. Ik mag vandaag in Weert, Tilburg Uni. en Sittard komen. En al die onderstations natuurlijk. 

Succes op deze rustigste ‘Koningsnacht’ ooit! :wink::sunglasses:


Ik mag vandaag niet in ht komen helaas 😒.

De schermen geven nu weer even de huisregels aan en dat het spoor wordt vernieuwd en dat we aan afvalscheiding doen. Ik mag vandaag in Weert, Tilburg Uni. en Sittard komen. En al die onderstations natuurlijk. 


@spoelvin @Croongetuige 

Even het verschil meg onze eigenwijze collega's.

Mijn 1e klas, aan beide zijden de deur opengezet en ik zit gewoon in de 2e klas nu.

Omdat het zo ook kan 😁.

 

 

Ik zou gewoon bijna zo naar het station lopen (HT) om heel even in jouw trein te komen zitten… :sunglasses:
Goed bezig en fijne dienst! :thumbsup:

Edit: nevermind, je zit niet in een trein die door 's-Hertogenbosch komt! Haha! :joy:


Je wordt zo te ook in de gaten gehouden door camera's. Zwaai je wel even naar het vogeltje? :laughing:


Sommige Flirts heb ik dat idee ook, maar ik zit nu al ruim 8 minuten tegen hetzelfde scherm aan te kijken over de speciale dienstregeling. Ik heb ook Tessa bij me ipv Jasmijn. Heeft ms met de update te maken.

 


Het viel me laatst trouwens wel op dat er in de treinen, in elk geval in de Flirt, op de schermen nog informatie getoond wordt in de trant van:

Het spoor wordt voor u vernieuwd.

Dagje shoppen? / Dagje eropuit? / etc.
Plan uw reis kort voor vertrek.
Goede reis!

En ik snap natuurlijk dat dat allemaal automatisch geregeld wordt, maar 't kwam wel een beetje vreemd over in deze tijd :slight_smile:


@spoelvin @Croongetuige 

Even het verschil meg onze eigenwijze collega's.

Mijn 1e klas, aan beide zijden de deur opengezet en ik zit gewoon in de 2e klas nu.

Omdat het zo ook kan 😁.

 

 


Hallo Isabella1, welkom op de NS Community.

 

Je abonnement kan niet op pauze. Voor Keuzedagen die vanwege de huidige situatie ongebruikt verlopen kan je via de klantenservice een couponcode krijgen om op een later moment alsnog de dag te gebruiken. Als je je Voordeelurenabonnement wijzigt en de Keuzedagen tijdelijk stopt, dan kan je die (zolang ze nog te krijgen zijn, want vanaf het einde van het jaar zijn ze niet meer beschikbaar) later wel weer toevoegen. Je abonnement opzeggen of wijzigen naar Flex kan ook, maar als je nog tot 2021 je Voordeelurenabonnement wilt houden dan zou ik dat niet doen.  


Ik heb een Voordeelurenabonnement Keuzedagen. Kan ik dit abonnement op pauze zetten zonder dat het abonnement keuzedagen wijzig als ik het weer wil activeren? Zo niet, wat raad u mij aan?


Echt vet waardeloos. Wat ik wel ff wil aangeven, is dat bij Arriva het inderdaad zo is, dat de coupes achter de machinist met lint is afgezet. Die treinen hebben geen aparte cabinedeur, waardoor hun machinist door de coupe naar binnen moet. Arriva kiest ervoor om dit dan maar af te sluiten. 

Bij NS is dit nog steeds niet de bedoeling en ik wacht nog steeds op communicatie. Ik twijfel alleen of het zin heeft onderhand 😒.

Vind dit supersneu voor jou, je doet zo goed je best hier! :pensive:


Echt vet waardeloos. Wat ik wel ff wil aangeven, is dat bij Arriva het inderdaad zo is, dat de coupes achter de machinist met lint is afgezet. Die treinen hebben geen aparte cabinedeur, waardoor hun machinist door de coupe naar binnen moet. Arriva kiest ervoor om dit dan maar af te sluiten. 

Bij NS is dit nog steeds niet de bedoeling en ik wacht nog steeds op communicatie. Ik twijfel alleen of het zin heeft onderhand 😒.


Jij hebt meer dan je best gedaan! Jammer dat ze online nu ook gaan roepen dat het mag.


Echt vet waardeloos. Wat ik wel ff wil aangeven, is dat bij Arriva het inderdaad zo is, dat de coupes achter de machinist met lint is afgezet. Die treinen hebben geen aparte cabinedeur, waardoor hun machinist door de coupe naar binnen moet. Arriva kiest ervoor om dit dan maar af te sluiten. 

Bij NS is dit nog steeds niet de bedoeling en ik wacht nog steeds op communicatie. Ik twijfel alleen of het zin heeft onderhand 😒.


Reageer