Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In het openingstopic staat bij Keuzedagen specifiek Noord Brabant genoemd.

Even mezelf op de borst kloppen, want dat viel mij 20 dagen geleden ook al op :wink:

 

RobertB, goed opgemerkt! Gelijk even aangepast. 

Badge +3

In het openingstopic staat bij Keuzedagen specifiek Noord Brabant genoemd.

Dat mag natuurlijk wel weg, en misschien handig on erbij te zetten dat je wegens de extreme drukte bij de klantenservice beter kunt wachten totdat de situatie weer ‘normaal’ is (dus de keuzedag gewoon laten verlopen en dan pas contact opnemen). Hierom eigenlijk (n.a.v. een reactie die ik gaf op Twitter):

Oh ik snap het hoor! Verwacht ook niet per direct een antwoord, maar vind het gedeelte over die keuzedagen nogal summier, dus stellen we de vraag alhier en wachten we rustig even af.

Reputatie 7
Badge +3

Ja. Je moet dan wel eerst via de klantenservice NS Flex laten stopzetten en dit als een bestelling ophalen bij een automaat. Daarna kun je weer een Traject Vrij abonnement afsluiten.

 

Abonnementshouders van een Traject Vrij jaarabonnement kunnen hun abonnement altijd omzetten naar NS Flex. Dit kan binnen uw eigen Mijn NS.

Voor Traject Vrij maandabonnementen kunt u contact opnemen met de klantenservice voor een tegemoetkoming. Daar is een wijziging naar NS Flex niet mogelijk en gaat hoogstwaarschijnlijk ook niet mogelijk zijn.

Naar verwachting gaan aan het einde van het jaar ook de Traject Vrij abonnementen over naar NS Flex.

Zie hier voor meer informatie: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

 

 

 

Jaarabonnement op saldo

 

Heb je een doorlopend abonnement waarmee je op saldo reist, dan kun je je abonnement per direct aanpassen naar NS Flex Zonder Abonnement (Basis). Dit is ook mogelijk als je nog in je 1e abonnementsjaar zit.

Met NS Flex Zonder Abonnement (Basis) heb je geen abonnementskosten en betaal je alleen voor de reizen die je daadwerkelijk maakt. Als we weer volgens de normale dienstregeling gaan rijden, kun je jouw NS Flex Zonder Abonnement (Basis) weer eenvoudig wijzigen naar een NS Flex abonnement in Mijn NS in Mijn NS.

 

Maar wat als ik straks, als we weer kunnen reizen, geen NS Flex wil, kan ik dan het oude trajectvrij abonnement weer afsluiten?

Reputatie 6

Ja, omdat alle bemenste stallingen nu tijdelijk gratis zijn zal daar zeker naar gekeken worden. Mijn excuses voor het ongemak in ieder geval.

Ach, ik wacht ook nog steeds op de restitutie van een stallingsabonnement. Pas half januari ingediend. Ik geloof dat stallingen, abonnementen en restitutie niet echt mijn ding is hahahaha ;)

Ja, omdat alle bemenste stallingen nu tijdelijk gratis zijn zal daar zeker naar gekeken worden. Mijn excuses voor het ongemak in ieder geval.

Reputatie 6

Ah, ik zie het. Het is inderdaad een gratis stalling. Omdat het nog niet vaststaat tot wanneer je stalling gesloten is, is daar nog niets over te zeggen. Wanneer het helder is hoe lang dit is, dan kan er iets worden besloten omtrent restitutie van je abonnementsgeld.  

Oké, ik heb namelijk bewust een abonnement genomen omdat dat per saldo goedkoper zou zijn op basis van mijn stallinggedrag.

maar als een stalling dan een langere tijd dicht is, is dat wel zuur. Zeker omdat mensen die geen abonnement hebben en er al staan, al bericht hebben gekregen dat daar wel een vorm van compensatie al is geboden. Zij hoeven niets te betalen. Dus ik hoop dat er na afloop snel wat duidelijk is hierover. 

Ah, ik zie het. Het is inderdaad een gratis stalling. Omdat het nog niet vaststaat tot wanneer je stalling gesloten is, is daar nog niets over te zeggen. Wanneer het helder is hoe lang dit is, dan kan er iets worden besloten omtrent restitutie van je abonnementsgeld.  

Reputatie 6

Welke stalling wordt bedoeld met Haarlem Carré? De stalling aan het Stationsplein of de stalling beneden?

Als het aan het Stationsplein is, ben ik dan een abonnement aan het betalen terwijl je er geen gebruik van kan maken? ;) 

 

Ja, die aan het Stationsplein is tot nader bericht gesloten. Fietsenstalling Souterrain, onder het busplein, is gewoon open. Daar is je abonnement ook te gebruiken. 

 

Is dat nu ook een NS stalling geworden? Voorheen was het Souterrain een gratis stalling namelijk. 

Welke stalling wordt bedoeld met Haarlem Carré? De stalling aan het Stationsplein of de stalling beneden?

Als het aan het Stationsplein is, ben ik dan een abonnement aan het betalen terwijl je er geen gebruik van kan maken? ;) 

 

Ja, die aan het Stationsplein is tot nader bericht gesloten. Fietsenstalling Souterrain, onder het busplein, is gewoon open. Daar is je abonnement ook te gebruiken. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Abonnementshouders van een Traject Vrij jaarabonnement kunnen hun abonnement altijd omzetten naar NS Flex. Dit kan binnen uw eigen Mijn NS.

Voor Traject Vrij maandabonnementen kunt u contact opnemen met de klantenservice voor een tegemoetkoming. Daar is een wijziging naar NS Flex niet mogelijk en gaat hoogstwaarschijnlijk ook niet mogelijk zijn.

Naar verwachting gaan aan het einde van het jaar ook de Traject Vrij abonnementen over naar NS Flex.

Zie hier voor meer informatie: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

Goedemorgen,

Kunnen jullie aan het 'hoofdbericht’ bovenaan toevoegen dat ook diegenen met een traject vrije kaart hun abonnement niet kunnen omzetten naar een Flex abo. Kan dat binnenkort wel of komt daarvoor een andere oplossing?

Reputatie 6

Welke stalling wordt bedoeld met Haarlem Carré? De stalling aan het Stationsplein of de stalling beneden?

Als het aan het Stationsplein is, ben ik dan een abonnement aan het betalen terwijl je er geen gebruik van kan maken? ;) 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat in het bericht om de basisdienstregeling van NS.  Voor informatie over de dienstregeling van Arriva moet je op de site van Arriva zijn.

Badge +3

Met de verlenging van de maatregelen tot en met 28 april wordt ook de basisdienstregeling tot en met 28 april verlengd.

https://nieuws.ns.nl/ns-verleng-speciale-basisdienstregeling/

Vanaf ieder station in Nederland rijden in alle richtingen twee treinen per uur.

Nee dus, Arriva rijdt uurdiensten, nomaals graag aanpassen dus eventjes...

Reputatie 7
Badge +3

Met de verlenging van de maatregelen tot en met 28 april wordt ook de basisdienstregeling tot en met 28 april verlengd.

https://nieuws.ns.nl/ns-verleng-speciale-basisdienstregeling/

Badge +3

Het lijkt nu opgelost inderdaad.

Van Den Haag naar Utrecht geen IC (tenzij via Leiden met de 8800)

En van bijv. Boxmeer naar Nijmegen ook gewoon de Arriva uurdienst.

De reisplanner van NS (app en website) klopten al dagenlang niet! En om dan naar 9292 te verwijzen verstopten ze natuurlijk liever, soms… 

Want wat doen zij met precies dezelfde data? Sorry mensen, oNS lukte het niet, maar 9292 en andere sites wél… 

Is het geen idee (omdat je toch al van/naar adres kunt plannen) gewoon altijd 9292 als leidend te nemen en te tonen?

Oké, de prijzen van sommige treinreizen zullen dan niet meer kloppen… (met overstap), maar goed een via prijs toonde de NS planner toch al niet.

dank, zou goed zijn als de 9292 app dan ook omgeroepen wordt op de stations want daar wordt nog gewoon vrolijk de NS app omgeroepen

 

Reputatie 7
Badge +1

Er gingen de afgelopen dagen een paar dingen mis met de reisplanner, waardoor er treinen in de reisplanner stonden terwijl ze niet zouden rijden. Het advies is ook om de reizen te plannen via 9292.nl en niet via de NS app.

De reisplanner klopt als het goed is nu wel, omdat de data direct komt vanuit 9292.nl. Dat in de loop van vanavond was gebeurt. Je krijgt nu dezelfde reizen te zien in beide planners. Let er wel op dat je nu ook niet-trein reizen te zien krijgt in de NS app, waar het NS vervoersbewijs natuurlijk niet geldig is.

Op de website over de basisdienstregeling kan je nalezen welke treinen er wel rijden.

Er blijkt een hardnekkige storing te zijn in de app. Momenteel wordt aangeraden 9292 te gebruiken. Dit werd zaterdag iig wel omgeroepen op het station. 

Edit: loklok8 heeft meer info dan ik heb momenteel. Dank je wel.

Waarom klopt de reisplanner niet:

Zomaar wat treinen die volgens de reisplanner wel zouden rijden maar op even later op station aangekomen niet reden ! Ik heb hier erg veel last van en ben niet de enige ! Zeker omdat wordt omgeroepen: raadpleeg de reisplanner.

 

Zondagavond 29 maart 2020, de ic van 19.35 uit Rotterdam CS naar Utrecht CS (stond wel in de planner maar reed niet) Er waren op dat moment sowieso bar weinig treinen vanuit Rotterdam CS.

Dinsdagmorgen 31 maart 2020 , de ic van 7.40 van Amersfoort CS naar Schiphol. (zelfs de machinist die uit de ic kwam en zou doorrijden naar Schiphol zei zelfs nog dat het in zijn dienstregeling stond en toch stopte zijn rit in Amersfoort en reed hij niet door naar Schiphol)

 

Dinsdagmorgen 31 maart 2020. De ic van 8.18 van Utrecht CS naar Amsterdam.

 

De ic’s van 17.46 van Amsterdam naar Utrecht staan wel in de planner maar rijden niet etc etc.

 

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

 

Waarom klopt de reisplanner niet ? Heel lastig om als werkende (en zonder rijbewijs) zo te moeten reizen !

Graag reactie en vooral ook aanpassing van de reisplanner ! 

 

 

 

Badge +3

Arriva rijdt sinds maandag uurdiensten, dus overal minimaal 2 treinen per uur in elke richting (als dat normaal ook zo was) is daar in ieder geval niet meer van toepassing. Graag aanpassen in het openingstopic.

De 9292 planner klopt uiteraard maar er waren al wat mensen die ineens treinen misten die tot afgelopen weeekend nog wel reden.

Het aantal leden en hoe de Community op de contactpagina wordt aangeboden is al feedback wat ik heb gegeven en waar (hoop ik ) aan wordt gewerkt.

De rest vind ik goede suggesties, Robert B en ik zal het oorspronkelijke bericht wat bijwerken!

Badge +3

In de openingspost staat nog steeds bij (jaar)abonnementen:

Neem contact op met onze Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie rechtsboven op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken.

Dat is natuurlijk prima, maar via ns.nl/flex of ns.nl/abonnementen (of zelfs vanuit Mijn NS Startpagina, die blauwe knop) kan je alles zelf regelen zonder ergens in de wacht te moeten staan.

En voor wie de contactpagina op een telefoon bekijkt zit de chat echt niet ergens rechtsboven op je schermpje…

En we hebben inmiddels 88.000+ leden hier… (waarvan nogal wat niet actief of eenmalige gasten)...

Dus die 40.000 is volkomen willekeurig eigenlijk… Maak er 100 van als je een (al dan niet zinnig) antwoord verwacht op een hele goede vraag die je hier stelt als nieuwkomer.

Dat is dan wel weer een voordeel, geen 40.000 virologen die over je heen buitelen.

Maar goed, vooral wat het risico dan is als je op een knopje moet drukken en zo.. (NS zegt “we maken die extra schoon hoor!” :joy: )

Doe dat dan gewoon maar even met een pen of een sleutel of je mouw (daar moest je toch al in hoesten..)

 

Reageer