Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Reputatie 3

Nu het er naar uit ziet dat de Corona maatregelen nog langer aan houden, vroeg ik mij af of NS van plan is overstappen te gaan verbeteren. 

Zie als voorbeeld onderstaande overstaptijd van 26 minuten. Omdat de trein daarvoor dus 4 minuten voor aankomst vertrekt. 

 

Reputatie 7
Badge +3

https://www.delft.nl/nieuws/coenderstalling-voorlopig-gesloten

 

De NS sluit op vrijdag 20 maart om 24.00 uur de Coenderstalling. Dat gebeurt omdat er nu  minder mensen met het openbaar vervoer reizen en reizigers dus ook minder gebruikmaken van de ondergrondse fietsenstallingen bij station Delft.

Deze sluiting geldt voorlopig tot en met 6 april. De grootste stalling, dichtbij de perrons, blijft gewoon open en biedt nu voldoende ruimte. Wie zijn of haar fiets heeft gestald in de Coenderstalling en na vandaag voor een gesloten deur staat kan de beheerder vragen om de stalling even te openen.

Badge +3

Bij mijn weten kan je dagelijks van 7:00-12:00 met een medewerker van de andere stalling je fiets ophalen.

Wanneer gaat stalling 2 in Delft weer open? Hij is nu namelijk gesloten met mijn fiets er in en ik wil mijn fiets graag weer kunnen gebruiken. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

Wij hebben in april nog 2 keuzedagen. Is het mogelijk om die te verlengen.

Kan ik hierover mailen of bellen om het te regelen?


U kunt het beste contact opnemen met NS klantenservice via Twitter Facebook of chat. Reactie op mail gaat heel lang duren, dan bent u alweer een paar Keuzedagen verder. Voor bellen heeft u ook geduld nodig. Vervallen de Keuzedagen na 6 april a.s. dan kunt u het beste wachten tot er meer bekend is over maatregelen na 6 april.

 

Is het een idee om alle niet gebruikte vrij reizen kaarten , na de Corana crisis te schenken aan de mensen in de zorg, schoonmaak en de mensen in de supermarkten?

Badge +3

U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. U krijgt dan couponcodes die u kunt gebruiken voor een reis later in het jaar. NS heeft het liefst dat u dat digitaal doet, door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Houd er rekening mee dat het lang kan duren voordat u een reactie krijgt, aangezien de klantenservice het druk heeft met mensen die dezelfde vraag hebben als u.

Wij hebben in april nog 2 keuzedagen. Is het mogelijk om die te verlengen.

Kan ik hierover mailen of bellen om het te regelen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen

Hi Jeroen Kanters en welkom bij de NS Community. 

Ik heb je topic verplaatst naar het overkoepelende topic voor de vragen omtrent Corona. Ik ga ervan uit dat je in het eerste bericht van dit topic ook al een antwoord is gegeven op jouw vraag. 

Hoi Jouke,

Ik zie daar (en in de rest van dit topic) dat de tickets voor Kruidvat etc tot 31-12 geldig zijn. Ik heb echter tickets via Vakantieveilingen gehaald, hier lees ik specifiek niets over en zij verwijzen me door naar NS. Graag dus toch een bevestiging over wat er met mijn tickets gebeurt.

 

Bedankt en groet,

 

Jeroen


Contact opnemen met NS klantenservice bij voorkeur via Twitter Facebook of chat.

Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen

Hi Jeroen Kanters en welkom bij de NS Community. 

Ik heb je topic verplaatst naar het overkoepelende topic voor de vragen omtrent Corona. Ik ga ervan uit dat je in het eerste bericht van dit topic ook al een antwoord is gegeven op jouw vraag. 

Hoi Jouke,

Ik zie daar (en in de rest van dit topic) dat de tickets voor Kruidvat etc tot 31-12 geldig zijn. Ik heb echter tickets via Vakantieveilingen gehaald, hier lees ik specifiek niets over en zij verwijzen me door naar NS. Graag dus toch een bevestiging over wat er met mijn tickets gebeurt.

 

Bedankt en groet,

 

Jeroen

Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen

Hi Jeroen Kanters en welkom bij de NS Community. 

Ik heb je topic verplaatst naar het overkoepelende topic voor de vragen omtrent Corona. Ik ga ervan uit dat je in het eerste bericht van dit topic ook al een antwoord is gegeven op jouw vraag. 

Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen

Dat begrijp ik volkomen. Maar een lastige is het wel. Mensen houden zich gewoon niet aan de regels. Consequentie is dan wel dat ik niet of liever niet meer met de trein kan reizen. De goeden leiden onder de slechten. Dat is eigenlijk hetzelfde als na het weekend kon worden vastgesteld.

Badge +3

Artikel van Rover over het pauzeren van abonnementen:

https://www.rover.nl/nieuws/36-overig/1677-ov-abonnement-pauzeren-dit-zijn-de-mogelijkheden

Op ns.nl/flex nog wel de €10 kosten… niet van toepassing als je al een (doorlopend) abonnement hebt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Goedendag. Vandaag voor mijn werk met de trein van Utrecht naar Den Haag gereisd. Op de terugweg ging er iemand achter mij zitten. Ik vroeg of dit persoon ergens anders wilde gaan zitten, immers dat is geen 1,5 meter. Ik kreeg een grote mond en nog erger iedereen die in de coupe zat was het deze meneer eens! Ik moest maar een andere plek zoeken! Geen conducteur gezien tijdens en na de rit. Het lijkt mij toch dat de NS net als in winkels de taak heeft om hierop toe te zien. Het was een treinstel van vier dus kleine moeite om even door de trein te lopen. Graag uw reactie.

Helaas zijn er mensen die denken dat de maatregelen van 12-15-23 maart in de plaats zijn gekomen voor alle andere regels. Met name fatsoen regels lijken overboord gegooid. NS medewerkers kunnen nu niet meer goed door de trein lopen ivm de 1,5 meter afstand. Aanspreken is goed, maar als je zo'n reactie krijgt, kun je toch maar beter voor jezelf kiezen en weg gaan. Je kunt zo'n situatie altijd melden via Twitter met treinnummer, tijd en stations. Afhankelijk van de situatie kan er dan een conducteur langsgestuurd worden.

 

 

Goedendag. Vandaag voor mijn werk met de trein van Utrecht naar Den Haag gereisd. Op de terugweg ging er iemand achter mij zitten. Ik vroeg of dit persoon ergens anders wilde gaan zitten, immers dat is geen 1,5 meter. Ik kreeg een grote mond en nog erger iedereen die in de coupe zat was het deze meneer eens! Ik moest maar een andere plek zoeken! Geen conducteur gezien tijdens en na de rit. Het lijkt mij toch dat de NS net als in winkels de taak heeft om hierop toe te zien. Het was een treinstel van vier dus kleine moeite om even door de trein te lopen. Graag uw reactie.


Er zijn regels opgesteld waar ook wij als treinpersoneel ons aan moeten houden waaronder het mijden van contact met reizigers.  Ook wij willen zoveel mogelijk gevrijwaard blijven van het Corona virus.

En ja, het is bekend dat dit mogelijk problemen oplevert. Echter mogen we verwachten van reizigers dat ze zich allemaal bewust zijn van de adviezen welke de overheid heeft uitgevaardigd en zich daar aan probeert te houden.

Helaas zullen er altijd mensen zijn die het niets interesseert en zich niet aan regels willen houden.

Iedereen kan in principe gebruikmaken van NS Flex. Echter als men een bijabonnement heeft dan kan je niet direct vanuit dat abonnement overstappen. Het bijabonnement (en eventueel hoofdabonnement) moet dan eerst worden beëindigd via Klantenservice (via de hoofdabonnementhouder) waarna je NS Flex kan afsluiten. 

Goedendag. Vandaag voor mijn werk met de trein van Utrecht naar Den Haag gereisd. Op de terugweg ging er iemand achter mij zitten. Ik vroeg of dit persoon ergens anders wilde gaan zitten, immers dat is geen 1,5 meter. Ik kreeg een grote mond en nog erger iedereen die in de coupe zat was het deze meneer eens! Ik moest maar een andere plek zoeken! Geen conducteur gezien tijdens en na de rit. Het lijkt mij toch dat de NS net als in winkels de taak heeft om hierop toe te zien. Het was een treinstel van vier dus kleine moeite om even door de trein te lopen. Graag uw reactie.

Reputatie 7
Badge

Deze vraag stel ik even namens een familielid van mij:

Hoe zit het eigenlijk met iemand die een Weekend Vrij abonnement heeft (met 65+ korting) en een gezinslid als Bijabbonement met Weekend Vrij heeft? Ik heb gelezen dat NS Flex niet geldt voor mensen met een bij-abbonement? Klopt dat?

Kan de NS iets doen om de abonnementshouder en de gebruiker van het bij-abbonement te compenseren voor de komende maanden dat zij niet reizen?

Of is het raadzaam om de abbonnementshouder maar contact te laten zoeken met de klantenservice?

@MoDe Je zou zeggen dat jij gelijk hebt, maar het is een grijs gebied. Er is oNS aangegeven dat reeds verzilverde tickets vervangen mogen worden. Hierbij is niet specifiek vermeld dat het enkel voor data in de toekomst geldt. Per dit moment zien we af van het vergoeden van reeds verzilverde tickets met een reisdatum in het verleden en zal de interne informatie aangepast worden.

 

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen royalty. Welkom bij de NS Community.

Je aanvraag had niet afgewezen mogen worden, sorry. Wil je contact met oNS zoeken via de Live Chat, Twitter of Facebook? Dan gaan we het alsnog voor je regelen. Het is extreem druk dus het kan een flinke tijd duren voordat je antwoord hebt.


Hierbij moet ik jouw corrigeren @Sascha NS 

@royalty heeft contact opgenomen met NS na de datum waarvoor het kaartje verzilverd was. In dat geval kan niet gecontroleerd worden of er toch meegereisd was en is/was geen coulance mogelijk.

De coulance regeling zoals aan begin van dit topic beschreven geldt voor verzilverde kaartjes voor reizen die niet meer gemaakt kunnen worden, niet voor verzilverde kaartjes voor reizen die niet meer gemaakt konden worden. De klantenservice heeft mijn inziens correct gehandeld.

 

 

Goedemorgen royalty. Welkom bij de NS Community.

Je aanvraag had niet afgewezen mogen worden, sorry. Wil je contact met oNS zoeken via de Live Chat, Twitter of Facebook? Dan gaan we het alsnog voor je regelen. Het is extreem druk dus het kan een flinke tijd duren voordat je antwoord hebt.

Helaas heb ik andere ervaringen: Bij mij komt de NS het hier boven beschrevene niet na! Ik heb weken geleden een e-ticket van de Kruidvat aangemaakt voor afgelopen zaterdag. Ik heb maandag gebeld dat ik afgelopen zaterdag niet heb kunnen reizen. Ik krijg geen tegoed, omdat de NS zegt niet na te kunnen gaan of ik echt niet gereisd heb. Dus dit: “Wie het Kruidvat treinkaartje al verzilverd heeft, maar toch niet is gaan reizen, kan via de NS Klantenservice een nieuwe voucher krijgen.” wordt niet opgevolgd door de NS. Wat kan er aan dit verkeerde antwoord van de NS gedaan worden?

Reputatie 7
Badge +3

Voeg maar toe aan de openingspost..

Kruidvat treinkaartje blijft heel 2020 geldig

https://www.treinreiziger.nl/kruidvat-treinkaartje-blijft-heel-2020-geldig

En voor wie al een datum gekozen had een nieuwe code voor later. No questions asked en zo hoort het!

Krijgt iedereen die een verzilverde Kruidvat code had daar ook even bericht over, zoals met de F1 Zandvoort kaartjes waar we zo snel bij moesten zijn?

Zou de NS sieren, want gegevens zijn bekend en nood breekt wet om iedereen (privacy) toch even te mailen over de situatie van hun ticket, ook al hebben ze het bij Kruidvat gekocht en willen ze niets met de NS te maken hebben verder (maar goed, daar toch verzilveren haha).

Het scheelt de Klantenservice een hoop werk, en in deze tijden kan er ineens best veel dat tot voor kort totaal onmogelijk was gehouden (computer says no en zo)!

Zie https://berthub.eu/articles/posts/de-dagelijkse-corona-update/ voor leesvoer (als we toch tijd te veel hebben)...


De moderator was je al voor. Het stond er al voor jij je bericht postte. Staat zelfs ergens op de NS site.

 

Reputatie 7
Badge +1

Met jou ruzie hebben? Nooit. :joy:

Maar met allerlei nieuwe topics die geopend worden over precies hetzelfde onderwerp vraag ik mij af en toe toch af hoe goed men kan lezen. Dat zelfs die enorme knalrode balk niet echt effect heeft.

Reageer