beantwoord

declaratie taxikosten



Toon eerste bericht

159 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Eerste reactie op deze community, maar blij dat ik het gevonden heb! Op 30 juli 2022 ongeveer hetzelfde meegemaakt als meneer Trepels en na ruim een jaar wachten en van het kastje naar de muur te zijn gestuurd tussen de NS chat, restitutieformulier, telefoon en sinds vandaag de facebook-chat ben ik het wel beu.

Het is een beetje jammer dat het al meer dan een jaar geleden is maar dit lijkt me een geval voor het klachtenloket OV of de Geschillencommissie OV. Maar je kunt dat alsnog proberen natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zal er aan denken, beetje last van de zon.

Het is inderdaad te warm voor de tijd van het jaar.

            

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe Je hoeft echt de vorige reactie niet volledig te citeren als je slechts met een eenregelig bericht wilt reageren. 

Ik zal er aan denken, beetje last van de zon.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe Je hoeft echt de vorige reactie niet volledig te citeren als je slechts met een eenregelig bericht wilt reageren. 

Reputatie 7
Badge +3

 

Je zult hier voor echt bij de chat, X, of Facebook moeten zijn. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity.

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +3

Natuurlijk is er geen maximum aan wat NS ‘mag’ vergoeden. NS bepaalt dat immers zelf. 

Er zijn blijkbaar precedenten dat wel volledige declaraties van meer dan €125 zijn vergoed. 

Verder zou dat bedrag van €125 geïndexeerd moeten worden. Op deze manier krijg je een stuk minder taxi voor je geld omdat de ritten wel steeds duurder worden. En dat alles terwijl NS zelf wel de prijzen mag verhogen. Zelfs met meer dan de inflatiecorrectie.

 

Reputatie 2

Wat is er in deze situatie anders dan bij de heer Trepels die wel het volledige bedrag heeft ontvangen? 

 

 

De recruiters kunnen me ook niet helpen 😥

 

Aanvulling… 

 

Helaas kunnen wij je hier niet helpen. Ook mijn collega's die hier actief zijn zullen geen mogelijkheid hebben om je verzoek in te willigen. Er is een maximum aan wat wij vergoeden. Ik snap dat je dit liever anders had gezien, maar dit is vastgesteld in onze voorwaarden.

Reputatie 2

🥳

 

Eerste reactie op deze community, maar blij dat ik het gevonden heb! Op 30 juli 2022 ongeveer hetzelfde meegemaakt als meneer Trepels en na ruim een jaar wachten en van het kastje naar de muur te zijn gestuurd tussen de NS chat, restitutieformulier, telefoon en sinds vandaag de facebook-chat ben ik het wel beu. 

 

Dit was mijn originele bericht op het restitutieformulier: Beste heer/mevrouw, Ik ben zaterdagnacht op mijn reis naar Sittard gestrand met een groepje reizigers op station Eindhoven centraal omdat de laatste trein vanuit Geldermalsen niet reed (mijn reis was begonnen in Utrecht met een NS-bus). In eerste instantie zou NS een taxi voor ons regelen, maar rond 2u 's nachts kwam de mededeling dat dit toch niet gelukt was en dat we op eigen initiatief moesten proberen een taxi te krijgen. De kosten die we maakten konden we declareren bij NS. Ik heb voor een groep van 6 personen uiteindelijk de taxirit tussen Eindhoven en Sittard betaald. Ik zou het bedrag €244,50 graag op mijn bankrekening NL53 INGB [weggehaald] ontvangen. Welke informatie hebben jullie nodig van mij? Mijn persoonlijke OV-chipkaart nummer is [weggehaald]. Ik heb via de NS chat gisteren al een aantal 'bewijsjes' bijgevoegd, maar weet niet of die terug te halen zijn voor jullie. In dit formulier heb geen mogelijkheid om bijlages toe te voegen. Met vriendelijke groet

 

Ter info. Vanuit Geldermalsen zijn we wel nog met de trein tot Eindhoven kunnen gaan, in de tussentijd in contact met de klantenservice via de telefoon. 

 

Dit is mijn laatste contact met NS in de Facebookchat van vandaag, waarin ze ook op dit topic wijs. 

Ik kan aanleveren:

  • bonnetje taxi (nu niet erbij gedaan omdat dit blijkbaar niet de bedoeling is)
  • foto van de taximeter (zie onder)
  • foto van stationsbord met daarop dat de train niet rijdt (zie onder)
  • contactgegevens van aantal medepassagiers taxi (geen bekenden van mij)
  • bewijs van overschrijving
  • mails en screenshots van NS chat waarin wordt aangegeven dat mijn claim nog afgehandeld zal worden, maar waarna ik telkens weer zelf contact op moet nemen 

Ik besef dat dit een reizigerscommunity is en dat de meeste hier in principe niets voor me kunnen oplossen, maar aangezien ook NS personeel hier post kan misschien iemand me verder helpen? 

Ik zal dit bericht voor de volledigheid ook naar recruitment.retail@ns.nl sturen 😅

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat dat eindelijk is opgehelderd.

Eigenlijk te bezopen voor woorden dat dit moest worden uitgezocht. Hopelijk leidt tot meer kennis over letter en geest van de AVG bij NS. Dat is hard nodig gezien deze casus.

Goed nieuws! AVG-technisch is het in orde om contact op te nemen via de servicezuil op het perron met de blauwe knop. Het is allemaal opgehelderd en onze collega's die taxi's kunnen regelen, wanneer dat van toepassing is, zitten achter die blauwe knop. Het is enkel niet de bedoeling om hiervoor op de rode knop te drukken. De meldkamer kan hier namelijk niks mee.

En als blijkt dat het AVG-technisch niet kan, wat zouden reizigers zonder mobiele telefoon (of een telefoon met lege accu of geen/te weinig beltegoed) dan voor optie hebben? Wordt die vraag ook meegenomen? 

Ik neem het mee!

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem lijkt me vooral te zitten in het feit dat men bij NS over het algemeen geen kaas heeft gegeten van letter en geest van de AVG.

Ik weet trouwens wel een alternatief voor de Service- en Informatiezuil. Zet een ouderwetse telefooncel op het station met daarin een telefoon met een directe vaste lijn naar de meldkamer. Dan kunnen de gesprekken gevoerd worden zonder dat er door anderen kan worden meegeluisterd.

Reputatie 7
Badge +3

Dit direct aangekaart! Is inderdaad tegenstrijdige informatie. Ik laat het even weten.

Weer een maand zonder nieuws. Hoe staat het er nu mee?

Nou, ik heb wel iets meer informatie, maar nog niks dat echt iets uitsluit. Er zijn volgens mij meer vragen dan antwoorden ontstaan. Dus ik ben nog volop in uitzoekmodus! 

Het komt er voor nu even op neer of het wel echt AVG-technisch niet kan allemaal, via de informatiezuil.

En als blijkt dat het AVG-technisch niet kan, wat zouden reizigers zonder mobiele telefoon (of een telefoon met lege accu of geen/te weinig beltegoed) dan voor optie hebben? Wordt die vraag ook meegenomen? 

Dit direct aangekaart! Is inderdaad tegenstrijdige informatie. Ik laat het even weten.

Weer een maand zonder nieuws. Hoe staat het er nu mee?

Nou, ik heb wel iets meer informatie, maar nog niks dat echt iets uitsluit. Er zijn volgens mij meer vragen dan antwoorden ontstaan. Dus ik ben nog volop in uitzoekmodus! 

Het komt er voor nu even op neer of het wel echt AVG-technisch niet kan allemaal, via de informatiezuil.

Reputatie 7
Badge +1

Hoe staat het nu met het aanvragen van vervangend vervoer via de informatiepaal? Op deze pagina staat nog altijd dat die paal daarvoor gebruikt kan worden.

Dit direct aangekaart! Is inderdaad tegenstrijdige informatie. Ik laat het even weten.

Weer een maand zonder nieuws. Hoe staat het er nu mee?

Eén nieuwe PD maakt natuurlijk nog niet dat het bedrijf nu opeens op rolletjes gaat lopen. Aan veel dingen merk je dat de interne communicatie slecht is en dat straalt ook naar buiten uit. 

Badge +3

Hoe staat het nu met het aanvragen van vervangend vervoer via de informatiepaal? Op deze pagina staat nog altijd dat die paal daarvoor gebruikt kan worden.

Dit direct aangekaart! Is inderdaad tegenstrijdige informatie. Ik laat het even weten.

Weer een maand zonder nieuws. Hoe staat het er nu mee?

Reputatie 7
Badge +3

NS = No Service.

Saludos. Ik koop wel een auto!

Beste Stefan, dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij zijn reizigers net als jij. Wij kunnen hier advies geven, maar wij kunnen niet bij klantgegevens. Wij hebben ook geen mandaat om declaraties goed te keuren. Zoals al eerder gemeld, het nemen van een taxi, omdat je gestrand bent met NS is aan regels gebonden. Wil je toch een vrijwel kansloze declaratie indienen, dan zul je rechtstreeks contact moeten opnemen met NS klantenservice.

NS = No Service.

Saludos. Ik koop wel een auto!

Reputatie 7
Badge +3

Misschien zou je eens kunnen doen wat je had moeten doen toen je gestrand was, namelijk contact opnemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch, via de chat, Twitter of Facebook en dus niet via deze community. Hier tref je andere klanten die je tips kunnen geven en je hiermee zo goed mogelijk proberen te helpen, en af en toe een NS moderator die je met dit soort vragen ook verwijst naar de klantenservice.

 

Ben wel benieuwd…

Hoe dien je die declaratie in (en met welke bon)?

Hou ons maar op de hoogte @Stefan69 🙄

Dat vroeg ik in het begin, maar echt antwoord geven? Lijkt Rutte wel. Ook eromheen drasien en "Sorry" zeggen.

Nederland? 🤮

Moet dat duidelijk aangegeven worden.

Maar goed. Ik weet genoeg. Jullie kunnen er ook niets asn doen, dat een hersenlose een trein terug wil koppen, maar jullie service laat fors te wensen over. Net zoals het feit, dat hc's en mcn'n klok kunnen kijken. Erg jammer, want ik reisde graag met NS.

Al zouden jullie me maar een bon voor gratis koffie sturen, ben ik al blij.

Reputatie 7
Badge +3

Op Rikswijk stond NIEMAND en op het HS gaven ze geen info.

Dus... Ik dien de declaratie morgen in, met de bon.

Op Rikswijk stond NIEMAND en op het HS gaven ze geen info.

Dus... Ik dien de declaratie morgen in, met de bon.

En de klantenservice? Zowel via social media, als telefonisch, als via infopaal op stations 24/7 bereikbaar. Als je geen contact hebt gehad met de klantenservice dan kun je wel gaan declareren, maar je voldoet niet aan de voorwaarden. Jouw taxi valt onder zelf geregeld vervoer en dat wordt in de regel niet vergoed. Klantenservice kan vervoer regelen, maar als je geen contact opneemt met de klantenservice, houdt het op. 

Badge +3

Ben wel benieuwd…

Hoe dien je die declaratie in (en met welke bon)?

Hou ons maar op de hoogte @Stefan69 🙄

Reageer