Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12919 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Dat is duidelijk ja. Alhoewel, de code doet waarschijnlijk precies wat gevraagd wordt, alleen de vraag is fout 😉
@Henk NL,
De mogelijkheid om privƩberichten te verwijderen staat bij mij nog steeds hoog op mijn verlanglijstje.

Rapporteren ervan kan ook geen kwaad. Denk alleen niet dat die functionaliteit binnen afzienbare tijd er zal zijn. šŸ†’
Nog een paar kleine details en dit "systeem" "lijkt" te werken..
https://www.youtube.com/watch?v=Bl-waV81xdE
Reputatie 7
Badge +4
Zit wat in. Je kunt de moderatoren eventueel vragen het aan te passen maar die zijn er niet altijd. Persoonlijk zou ik graag de maatregel zien verdwijnen dat je na een uur niet meer kan wijzigen. Die regel is ingesteld nadat twee toenmalige prominente forumleden aan het ruziƫn waren en heeft nu geen nut meer.
@Chiel NS,

Hoe dan wel :? :$

ik voel het een beetje kriebelen ?
Reputatie 6
Badge
Als het gewoon met het onderwerp te maken heeft, lijkt mij dat het prima kan. Ik kan me niet voorstellen dat het bijvoorbeeld om een broodje worst met curry of 2 halen 1 betalen bij de AH ging.
Geen idee hoe ze cashing doen 😉
Reputatie 7
Badge +4
Nooduitgang en ondergetekende zitten hier al vrij lang en we willen alleen maar dat de oude privƩberichten even worden uitgeveegd. Dan kunnen we allebei weer sturen, want als er te veel staan, vertraagt de boel en is het onwerkbaar.

Dat verzoek ligt er al maanden en ik vind dat erg slordig.
Vandaag https://forum.ns.nl/acties-en-uitjes-10/groepsretour-wordt-groepsticket-43328/index5.html#post290800 😉
Reputatie 7
Badge
En ik heb soms erg veel moeite om in te loggen, ook door een storing denk ik. Nu net ook weer. Ik heb 6 keer mijn naam en wachtwoord moeten intypen om er in te komen. Dus dat is ook wel erg vreemd. 🙂
Het begint nu serieus vervelend te worden dat een bijlage verdwenen is na het aanpassen van een bericht. Verwijderd niet. https://forum.ns.nl/internationaal-reizen-37/vertraakstaat-rtd-eurocity-ipv-eurostar-30821/index1.html#post195241
Reputatie 7
Badge
Ja dat is inderdaad ook heel vreemd. Soms verdwijnen er zomaar hele stukken tekst. Ik had daar een paar dagen geleden ook al last van.
Reputatie 4

Ik heb een opmerking niet zozeer over het forum zelf, maar op de manier hoe er soms op meldingen van reizigers wordt gereageerd. Als er een een probleem ervaren wordt door een reiziger, ook al is het misschien geen echt probleem, verwijs dan niet door naar Facebook of Twitter voor een snellere reactie, zoals in het topic over het volume van de omroep in de Flirt. Iemand heeft zijn opmerking geplaatst op dit forum, dus dan lijkt het me logisch dat de melding of terugkoppeling ook via dit forum gebeurt. Er is niks zo frustrerender dan naar een ander kanaal verwezen worden als je net een manier hebt gevonden om NS te berichten.
Verwijzingen naar social media zijn eigenlijk niet toegestaan "Commerciƫle links .."
Reputatie 7
Badge +3

Beetje typisch inderdaad dat je op zo'n manier achter bepaalde wijzigingen moet komen. Was toch ook zo met de wijziging dat bij upgraden naar een ander abonnement weer een nieuw abonnementsjaar in ging ipv dat het door telde vanaf je oorspronkelijke begindatum. Wel goed gespot Tochjo.

Reputatie 4
Zullen we het dan maar gewoon "Forum" noemen in plaats van "Serviceforum"?
Ik heb een opmerking niet zozeer over het forum zelf, maar op de manier hoe er soms op meldingen van reizigers wordt gereageerd. Als er een een probleem ervaren wordt door een reiziger, ook al is het misschien geen echt probleem, verwijs dan niet door naar Facebook of Twitter voor een snellere reactie, zoals in het topic over het volume van de omroep in de Flirt. Iemand heeft zijn opmerking geplaatst op dit forum, dus dan lijkt het me logisch dat de melding of terugkoppeling ook via dit forum gebeurt. Er is niks zo frustrerender dan naar een ander kanaal verwezen worden als je net een manier hebt gevonden om NS te berichten.

Daar is al meerdere keren over geklaagd. NS heeft blijkbaar richtlijnen opgelegd dat bepaalde vragen alleen via bepaalde kanalen gesteld mogen worden, zoals bv vragen over claims. Dat is op zich al raar, maar communiceer dat dan duidelijk op de klantenservicepagina zodat mensen geen tijd verdoen met een account aanmaken op dit forum.
Zullen we het dan maar gewoon "Forum" noemen in plaats van "Serviceforum"?
Aanvullend: het woord 'Serviceforum' impliceert (naar mijn idee) dat het een forum is waarin je contact met de organisatie kan hebben en waar je dus vragen en problemen als klant kan bespreken met medewerkers van NS. De praktijk is dat het hier gaat om een forum dat niet enkel door informatievoorziening vanuit NS gedragen wordt, maar ook medereizigers (wat trouwens op het forum ook zo gepromoot wordt). Dus de term service lijkt inderdaad niet geheel op zijn plaats. Neemt niet weg dat het ook zinvol is om met medereizigers te discussiƫren en van gedachten en ervaringen te wisselen. Maar of je dat 'service' moet noemen? Het is dus maar net wat je onder 'service' verstaat en wat voor definitie je eraan hangt (service voor open discussiemogelijkheid incl met reizigers, maar je moet je wel eerst aanmelden als lid).
Reputatie 3
Ik zou het zelf wel een service noemen. Of een NS'er of iemand anders je probleem oplost, dat maakt weinig uit. Het gaat er bij de meesten om, dat je een antwoord hebt, of die nu door iemand van NS gegeven is of door andere forumleden. Bij een gewoon forum is het niet dat je allemaal vragen beantwoord, maar meer dat je met elkaar in gesprek gaat. Dat valt hier onder off-topic, dat is juist meer een forum. NS wil vragen namelijk via dit kanaal beantwoorden, dus vandaar de service. Op zich wel slim, als iemand anders al een antwoord gegeven heeft hoef jij dat als NS'er niet meer te geven. Houden dus, het woord Serviceforum.
Reputatie 7
Badge +3
Heb je het weer stuk gemaakt? 😛
Reputatie 6
Badge +2
Als je je browsergeschiedenis wil bewaren kan je overigens ook alleen de cookies van forum.ns.nl verwijderen (in Firefox via Extra / Opties / Privacy / individuele cookies verwijderen). bijdragevandennis
Facebook avatars zijn stuk en verwijzen naar een ongeldige URL.
Ook dit punt heb ik aangekaart!
Reputatie 7
Badge +3
Facebook? Wat is dat? 😃

Reageer