Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

• 23 September 2016
  • 520 reacties
  • 12358 Bekeken

Toon eerste bericht

520 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nooduitgang en ondergetekende zitten hier al vrij lang en we willen alleen maar dat de oude privéberichten even worden uitgeveegd. Dan kunnen we allebei weer sturen, want als er te veel staan, vertraagt de boel en is het onwerkbaar.

Dat verzoek ligt er al maanden en ik vind dat erg slordig.
Vandaag https://forum.ns.nl/acties-en-uitjes-10/groepsretour-wordt-groepsticket-43328/index5.html#post290800 😉
Reputatie 7
Badge
En ik heb soms erg veel moeite om in te loggen, ook door een storing denk ik. Nu net ook weer. Ik heb 6 keer mijn naam en wachtwoord moeten intypen om er in te komen. Dus dat is ook wel erg vreemd. 🙂
Het begint nu serieus vervelend te worden dat een bijlage verdwenen is na het aanpassen van een bericht. Verwijderd niet. https://forum.ns.nl/internationaal-reizen-37/vertraakstaat-rtd-eurocity-ipv-eurostar-30821/index1.html#post195241
Reputatie 7
Badge
Ja dat is inderdaad ook heel vreemd. Soms verdwijnen er zomaar hele stukken tekst. Ik had daar een paar dagen geleden ook al last van.
Reputatie 4

Ik heb een opmerking niet zozeer over het forum zelf, maar op de manier hoe er soms op meldingen van reizigers wordt gereageerd. Als er een een probleem ervaren wordt door een reiziger, ook al is het misschien geen echt probleem, verwijs dan niet door naar Facebook of Twitter voor een snellere reactie, zoals in het topic over het volume van de omroep in de Flirt. Iemand heeft zijn opmerking geplaatst op dit forum, dus dan lijkt het me logisch dat de melding of terugkoppeling ook via dit forum gebeurt. Er is niks zo frustrerender dan naar een ander kanaal verwezen worden als je net een manier hebt gevonden om NS te berichten.
Verwijzingen naar social media zijn eigenlijk niet toegestaan "Commerciële links .."
Reputatie 7
Badge +3

Beetje typisch inderdaad dat je op zo'n manier achter bepaalde wijzigingen moet komen. Was toch ook zo met de wijziging dat bij upgraden naar een ander abonnement weer een nieuw abonnementsjaar in ging ipv dat het door telde vanaf je oorspronkelijke begindatum. Wel goed gespot Tochjo.

Reputatie 4
Zullen we het dan maar gewoon "Forum" noemen in plaats van "Serviceforum"?
Ik heb een opmerking niet zozeer over het forum zelf, maar op de manier hoe er soms op meldingen van reizigers wordt gereageerd. Als er een een probleem ervaren wordt door een reiziger, ook al is het misschien geen echt probleem, verwijs dan niet door naar Facebook of Twitter voor een snellere reactie, zoals in het topic over het volume van de omroep in de Flirt. Iemand heeft zijn opmerking geplaatst op dit forum, dus dan lijkt het me logisch dat de melding of terugkoppeling ook via dit forum gebeurt. Er is niks zo frustrerender dan naar een ander kanaal verwezen worden als je net een manier hebt gevonden om NS te berichten.

Daar is al meerdere keren over geklaagd. NS heeft blijkbaar richtlijnen opgelegd dat bepaalde vragen alleen via bepaalde kanalen gesteld mogen worden, zoals bv vragen over claims. Dat is op zich al raar, maar communiceer dat dan duidelijk op de klantenservicepagina zodat mensen geen tijd verdoen met een account aanmaken op dit forum.
Zullen we het dan maar gewoon "Forum" noemen in plaats van "Serviceforum"?

Aanvullend: het woord 'Serviceforum' impliceert (naar mijn idee) dat het een forum is waarin je contact met de organisatie kan hebben en waar je dus vragen en problemen als klant kan bespreken met medewerkers van NS. De praktijk is dat het hier gaat om een forum dat niet enkel door informatievoorziening vanuit NS gedragen wordt, maar ook medereizigers (wat trouwens op het forum ook zo gepromoot wordt). Dus de term service lijkt inderdaad niet geheel op zijn plaats. Neemt niet weg dat het ook zinvol is om met medereizigers te discussiëren en van gedachten en ervaringen te wisselen. Maar of je dat 'service' moet noemen? Het is dus maar net wat je onder 'service' verstaat en wat voor definitie je eraan hangt (service voor open discussiemogelijkheid incl met reizigers, maar je moet je wel eerst aanmelden als lid).
Reputatie 3
Ik zou het zelf wel een service noemen. Of een NS'er of iemand anders je probleem oplost, dat maakt weinig uit. Het gaat er bij de meesten om, dat je een antwoord hebt, of die nu door iemand van NS gegeven is of door andere forumleden. Bij een gewoon forum is het niet dat je allemaal vragen beantwoord, maar meer dat je met elkaar in gesprek gaat. Dat valt hier onder off-topic, dat is juist meer een forum. NS wil vragen namelijk via dit kanaal beantwoorden, dus vandaar de service. Op zich wel slim, als iemand anders al een antwoord gegeven heeft hoef jij dat als NS'er niet meer te geven. Houden dus, het woord Serviceforum.
Reputatie 7
Badge +3
Heb je het weer stuk gemaakt? 😛
Reputatie 6
Badge +2
Als je je browsergeschiedenis wil bewaren kan je overigens ook alleen de cookies van forum.ns.nl verwijderen (in Firefox via Extra / Opties / Privacy / individuele cookies verwijderen). bijdragevandennis
Facebook avatars zijn stuk en verwijzen naar een ongeldige URL.
Ook dit punt heb ik aangekaart!
Reputatie 7
Badge +3
Facebook? Wat is dat? 😃
Ik krijg gelukkig snel een reactie:

@Henk: "Deze feature werkt inderdaad niet naar behoren. Wij zullen deze verwijderen uit de productieomgeving zodat deze later weer toegevoegd kan worden als dit opnieuw is gebouwd. Zodra de notificatiebox is verwijderd zal ik je hiervan op de hoogte brengen."

@Nooduitgang: "Bedankt voor het rapporteren van dit probleem, wij zijn hiervan op de hoogte en momenteel wordt er gewerkt aan de oplossing. Zodra dit is hersteld zal ik je op de hoogte brengen."
Reputatie 7
Badge
Dat kan je je ook van dit forum afvragen. Hoeveel vragen staan er open (of zijn feitelijk onbeantwoord, ondanks een "gekozen antwoord")? En hoeveel forumleden komen na 1-5 keer inloggen nog terug? En als je dan een NS manager spreekt..."forum, wat is dat?".
Het lijkt mij niet onverstandig om met alle mensen die een titel "NS %functie%" hebben goede afspraken te maken over de manier en toon van reageren die aansluit bij de gedragscodes die binnen NS reeds bestaan. Wanneer je die titel accepteert wek je een bepaalde verwachting qua professionele houding bij je klanten op dit officiele klantenservicekanaal en denken mensen een officieel antwoord te krijgen. Een gebruiker ziet het verschil niet tussen een moderator en een andere NS-er. Wanneer je op persoonlijke titel wilt kunnen reageren lijkt het me praktischer om in zijn geheel geen titel te gebruiken en gewoon mee te doen als toevallig goed geïnformeerd "super user" 🙂
Erg goed Henk_NL om dit onderwerp eens aan te kaarten.

Zeker ook omdat klanten denken een antwoord te krijgen van NS, maar eigenlijk met een jongeman van bv 15 jaar in discussie te zijn.

Eigenlijk is dan ook de vraag welke ik al langer heb, moet je je klantenservice laten vertegenwoordigen door forumleden welke eigenlijk geheel vrij zijn in wat ze schrijven, en (negatieve) denkbeelden over NS eigenlijk ongecontroleerd kunnen plaatsen ?

Sommige NSers willen denk ik niet anoniem "super user" zijn, maar verbinden een vorm van status en kennis aan hun arbeidsrelatie en functie.....
Die discussie heb ik inderdaad eerder willen voeren, maar dat bleek erg lastig. Het belangrijkste voor mij nu is het onderscheid tussen officiele NS antwoorden en antwoorden van gewone gebruikers.

Kan best begrijpen dat status prettig is, maar de tegenhanger is dat al je berichten onder een vergrootglas liggen. Ik wil het niet teveel over individuele personen of berichten hebben, maar raakte zelf enigszins geirriteerd toen reacties die ik bevestigde werden afgedaan als 'bullshit'. Ik vraag me af of dat hier zo thuishoort. Footers e.d. als "reacties op persoonlijke titel" hebben in mijn optiek weinig zin als je naast je naam je functie hebt staan. Persoonlijk ben ik erg blij dat ik gewoon super user ben, een enkeling weet wat ik bij welke organisaties doe en dat is wat mij betreft genoeg 🙂
Nu lijkt het dat de tellertjes met het aantal reacties achterloopt.

https://forum.ns.nl/ns-extra-35/weekend-dagkaarten-ns-extra-34444

Deze reactie staat er al een uur, maar hier staat de teller nog op 0

https://forum.ns.nl/search/activity/recent
Niet verder vertellen, ik ben ook een "super user" ! !

Het is dan opvallend te realiseren dat NSers alhier actief (gelukkig niet alle, ik noem verder geen namen) mij als een soort van betweterige dombo benaderen en mijn kennis over het spoor bij herhaling kleineren en belachelijk maken.

Terwijl ik het toch meestal wel bij het rechte eind heb. Maar nee, alles moet weer overtroffen of herschreven worden !

Ik heb zelfs al PB's mogen ontvangen waar de honden geen brood van lusten.

En ook toen dacht ik aan gedragscodes.......

Jou opmerking over Bullshit kan ik dan ook prima plaatsen en begrijpen, helaas.

Reageer