Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12919 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Ik krijg gelukkig snel een reactie:

@Henk: "Deze feature werkt inderdaad niet naar behoren. Wij zullen deze verwijderen uit de productieomgeving zodat deze later weer toegevoegd kan worden als dit opnieuw is gebouwd. Zodra de notificatiebox is verwijderd zal ik je hiervan op de hoogte brengen."

@Nooduitgang: "Bedankt voor het rapporteren van dit probleem, wij zijn hiervan op de hoogte en momenteel wordt er gewerkt aan de oplossing. Zodra dit is hersteld zal ik je op de hoogte brengen."
Reputatie 7
Badge
Dat kan je je ook van dit forum afvragen. Hoeveel vragen staan er open (of zijn feitelijk onbeantwoord, ondanks een "gekozen antwoord")? En hoeveel forumleden komen na 1-5 keer inloggen nog terug? En als je dan een NS manager spreekt..."forum, wat is dat?".
Het lijkt mij niet onverstandig om met alle mensen die een titel "NS %functie%" hebben goede afspraken te maken over de manier en toon van reageren die aansluit bij de gedragscodes die binnen NS reeds bestaan. Wanneer je die titel accepteert wek je een bepaalde verwachting qua professionele houding bij je klanten op dit officiele klantenservicekanaal en denken mensen een officieel antwoord te krijgen. Een gebruiker ziet het verschil niet tussen een moderator en een andere NS-er. Wanneer je op persoonlijke titel wilt kunnen reageren lijkt het me praktischer om in zijn geheel geen titel te gebruiken en gewoon mee te doen als toevallig goed geïnformeerd "super user" 🙂
Erg goed Henk_NL om dit onderwerp eens aan te kaarten.
Zeker ook omdat klanten denken een antwoord te krijgen van NS, maar eigenlijk met een jongeman van bv 15 jaar in discussie te zijn.
Eigenlijk is dan ook de vraag welke ik al langer heb, moet je je klantenservice laten vertegenwoordigen door forumleden welke eigenlijk geheel vrij zijn in wat ze schrijven, en (negatieve) denkbeelden over NS eigenlijk ongecontroleerd kunnen plaatsen ?

Sommige NSers willen denk ik niet anoniem "super user" zijn, maar verbinden een vorm van status en kennis aan hun arbeidsrelatie en functie.....
Die discussie heb ik inderdaad eerder willen voeren, maar dat bleek erg lastig. Het belangrijkste voor mij nu is het onderscheid tussen officiele NS antwoorden en antwoorden van gewone gebruikers.

Kan best begrijpen dat status prettig is, maar de tegenhanger is dat al je berichten onder een vergrootglas liggen. Ik wil het niet teveel over individuele personen of berichten hebben, maar raakte zelf enigszins geirriteerd toen reacties die ik bevestigde werden afgedaan als 'bullshit'. Ik vraag me af of dat hier zo thuishoort. Footers e.d. als "reacties op persoonlijke titel" hebben in mijn optiek weinig zin als je naast je naam je functie hebt staan. Persoonlijk ben ik erg blij dat ik gewoon super user ben, een enkeling weet wat ik bij welke organisaties doe en dat is wat mij betreft genoeg 🙂
Reputatie 6
Badge +2

Ik heb de afgelopen week / 2 weken meerdere keren gehad dat het plaatsen van een reactie niet lukt en ik dit krijg na op de blauwe button Verstuur te klikken.

 

Daar ben ik met de terugkoppeling! Het is gecontroleerd en daarbij is geconstateerd dat dit gebeurd omdat het CSRF-token verlopen is. Dit zou gebeuren wanneer het tabblad te lang open blijft staan. Er ligt al een aanvraag voor om deze vervaltijd te verlengen. Ze raden voor nu in ieder geval aan om het tabblad eerst te verversen voordat je een reactie plaats.

Nu lijkt het dat de tellertjes met het aantal reacties achterloopt.

https://forum.ns.nl/ns-extra-35/weekend-dagkaarten-ns-extra-34444

Deze reactie staat er al een uur, maar hier staat de teller nog op 0

https://forum.ns.nl/search/activity/recent
Niet verder vertellen, ik ben ook een "super user" ! !

Het is dan opvallend te realiseren dat NSers alhier actief (gelukkig niet alle, ik noem verder geen namen) mij als een soort van betweterige dombo benaderen en mijn kennis over het spoor bij herhaling kleineren en belachelijk maken.
Terwijl ik het toch meestal wel bij het rechte eind heb. Maar nee, alles moet weer overtroffen of herschreven worden !
Ik heb zelfs al PB's mogen ontvangen waar de honden geen brood van lusten.
En ook toen dacht ik aan gedragscodes.......
Jou opmerking over Bullshit kan ik dan ook prima plaatsen en begrijpen, helaas.
Deze forumgebruiker heeft één topic aangemaakt en inderdaad nog geen reacties op haar naam staan.
Alleen moderators moeten een titel dragen als NS.

Andere medewerkers kunnen het gewoon in hun handtekening zetten bv als ze daar behoefte aan hebben.
Iets geks, ik keek op het profiel van Erryt NS en zijn laatste reactie was 1 uur geleden.

Als je echter doorklikt is die reactie van 1 dag geleden. (En hij was er vandaag niet online)

Als je dan bv bij Klaas Jan kijkt, zie je als laatste reactie 2 dagen geleden staan, klik je op die reactie is het 4 dagen...

https://forum.ns.nl/members/klaas-jan-ns-8317

De tijd klopt dus niet helemaal, zeker niet als iemand een dag niet online is geweest.
Als vragen op beantwoord gezet worden, dan wordt die tijd genoteerd.
Ik weet niet of dat meespeelt.

https://forum.ns.nl/contact-52/geen-bericht-na-vinden-tas-35269

Deze reactie is 2 dagen oud volgens het profiel, hij is echter 4 dagen oud.

Het is verder niet belangrijk, alleen voor mensen die op een reactie wachten van een moderator en dan de indruk kunnen krijgen dat ze genegeerd worden.
Daar heb je gelijk in, het gaat me zeker niet om iedereen, maar om een aantal specifieke situaties 🙂
Ik kan me daar bij aansluiten Nooduitgang en neem de overige feedback mee richting de platformbeheerder.
Heel goed Miriam_NS, het moet richting klant veel duidelijker worden met we ze "in gesprek" zijn. Dat is in het belang van de klant maar zeker ook voor NS als bedrijf.
Heb een probleem met pb's 😞
Zou een standaard onderschrift wat zijn @Henk_NL ?
Ik denk dan aan twee keuzes:

- Medewerker NS klantenservice

en

- Ik ben NIET werkzaam bij NS klantenservice

Voordeel, de status van het lid is duidelijker.
Ben je wel werkzaam bij NS dan schrijf je voor de buitenwereld duidelijk als niet NSer.
Andete onderschriften zijn dan niet meer toegestaan.
Wat gaat er mis?
Laden van pb's hapert soms een beetje. Krijg nu de hele tijd time out berichten en aan mijn tablet of verbinding ligt het niet. :S
Ook dit soort topics stoort mij https://forum.ns.nl/off-topic-32/opheffen-account-48595/index1.html#post324415

De eerste vraag van TS is eenvoudig.

Waar worden de gevonden voorwerpen geveild?

Reactie:

Welkom bij de NS Community, *******.

Ik begrijp dat je vraagt naar de locatie waar de niet opgehaalde voorwerpen worden geveild. Niet opgehaalde voorwerpen worden aan opkopers verkocht. Het is voor particulieren niet mogelijk om via een veiling spullen te kopen.

De tweede vraag is lastiger.

opheffen account

Reactie:
Hoi *******,

Wat jammer, je bent er net 🙂 Mag ik je vragen naar de reden hiervoor? Ik kan je account wel op inactief zetten, maar ik kan je account niet helemaal verwijderen. Mocht het gaan om je gebruikersnaam, dan zou ik deze voor je kunnen aanpassen.

Maarja, het zal wel aan mij liggen.....🤔
Badge +3
Laden van pb's hapert soms een beetje. Krijg nu de hele tijd time out berichten en aan mijn tablet of verbinding ligt het niet. :S
Vreemd, privé werkt bij mij prima en ik krijg daar ook keurig een e-mail over met een directe link om te kijken zonder inloggen.

Ik ga het even testen met Nooduitgang. You've got mail 😉
Wat vind je hier storend aan, Nooduitgang?
Ok.
Hoe is de test verlopen? 🙂

Reageer