Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 september 2018
  • 419 reacties
  • 110877 Bekeken


Toon eerste bericht

419 reacties

Hi Leon.

Begrijp ik het goed dat er NS Flex Dal Voordeel en Dal uren korting Noord Brabant op de kaart van je dochter staat? Als ze met de trein reist ontvangt ze geen korting? Ze checkt wel in in de daluren? Als ze incheckt tijdens de spitsuren krijgt ze uiteraard geen korting. De ritten kan je inzien via Mijn NS (hier kan enkele dagen overheen gaan voordat deze zichtbaar zijn).

* Ik heb je afbeeldingen overigens aangepast zodat naam/kaartnummer niet meer zichtbaar zijn i.v.m. privacy.
En nog steeds niet 100% duidelijk wat er nu aan de hand is. Intussen kan mijn dochter niet met korting reizen in de trein en betaal ik dadelijk wel voor dit product én teveel voor haar treinreis.
Ik denk zelf dat de combi Daluren Noordbrabant met Daluren Flex niet mogelijk is op 1 kaart. Wat mij betreft gooien ze dan die Daluren Noordbrabant er af zodat ik de flex daluren er wel op krijg.... Wie gaat mij nu helpen?

Betreft dit een abonnement van Connexxion, Arriva, Hermes of Bravo?
Daluren brabant
Het ligt eraan wat voor abonnement er exact op de OV-chipkaart staat. Ook dient je dochter wel 18 jaar of ouder te zijn om een NS Flex abonnement erop te plaatsen. Kan je aangeven welk busabonnement er nu exact op staat?
Beste NS.

Ik heb in al mijn enthousiasme een Flex dal uren op de kaart van mijn dochter gezet. Althans geprobeerd. Het lijkt er op dat dit niet geladen kan worden omdat er ook een dal uren abo voor de bus op haar kaart zit. Ik heb dit ook al via twitter aangekaart (eerst geprobeerd te bellen maar na 2 * 20 minuten wachten heb ik dat maar opgegeven) maar ik krijg daar waardeloze response op. Ik lees nu in een ander draadje op dit forum dat een ander klant dit probleem ook had en dat het dus NIET KAN! Het spijt me dat ik het moet zeggen maar wie heeft in gods naam dit product vrijgegeven? Werkt dus niet klantvriendelijk. Nu moet ik een aparte kaart gaan gebruiken? En ja, ze heeft ADHD dus die gaat zich natuurlijk vergissen; verkeerde kaart in de bus, verkeerde kaart in de trein. Bij deze dus een dikke klacht richting NS naar degene die het product niet goed geïmplementeerd heeft!!
Hi Emma. Welkom bij de Community!

Wat balen dat je je kaart nog niet hebt gekregen! De betaling van je bestelling is wel goed gegaan (en ook niet later teruggestort)? Er is wel enige vertraging met de levering van de kaarten.
Ik heb 3 weken geleden mijn ns flex abonnement afgesloten. Mijn abonnement ging 13 september in maar ik heb mijn pasje nogsteeds niet binnen.. wat moet ik nu??? HELP!!
Hi Denice, dank je. Ik heb dat geprobeerd op de laptop maar hij bleef op 2e klasse staan. Ik zal het straks nog een keer proberen als ik op mijn computer in kan loggen.
Hi ValérieV. Welkom bij de Community.

Via je Mijn NS account op de startpagina kan je een klassewissel instellen. Dit kan nog niet via de Reisplanner App. Je kan daarbij instellen hoe lang je 1e klas wilt reizen. Een dag, tot een bepaalde datum of voor onbepaalde tijd.

Kom je er zo uit?
Gisteren heb ik een NS Flex abonnement afgesloten. Hoe geef ik aan dat ik met 1e klas wil gaan reizen?
Oke dankje! Dan is het me duidelijk.
Hi rvdbekerom.

De bedragen die worden opgeladen naar aanleiding van Automatisch Opladen worden altijd later van je rekening afgeschreven. Dus niet op de daadwerkelijke reisdatum. Deze bedragen worden dus als het ware eerst aan je voorgeschoten en later afgeschreven. Hier kan je daar meer over lezen.
Klopt door TLS. Nee mijn historie van facturen is verder leeg.

Ik heb mijn persoonlijke OV-chipkaart met "automatisch saldo opladen" per 6 september omgezet in NS Flex. Nu is er op 11 september nog 3 x 10 euro afgeschreven door de NS. Hoe krijg ik dit geld terug? Het staat niet op mijn persoonlijke pagina onder "Kosten deze periode".Automatisch saldo wordt afgeboekt door TLS als ik het goed heb. Staat er in Mijn NS bij facturen niet iets wat deze kosten kan verklaren?


Door TLS inderdaad. Maar nee, mijn historie van facturen is verder leeg. Er is geld afgeschreven als ware ik nog aan het reizen op saldo.
Reputatie 5
Badge
Ik heb mijn persoonlijke OV-chipkaart met "automatisch saldo opladen" per 6 september omgezet in NS Flex. Nu is er op 11 september nog 3 x 10 euro afgeschreven door de NS. Hoe krijg ik dit geld terug? Het staat niet op mijn persoonlijke pagina onder "Kosten deze periode".

Automatisch saldo wordt afgeboekt door TLS als ik het goed heb. Staat er in Mijn NS bij facturen niet iets wat deze kosten kan verklaren?
Ik heb mijn persoonlijke OV-chipkaart met "automatisch saldo opladen" per 6 september omgezet in NS Flex. Nu is er op 11 september nog 3 x 10 euro afgeschreven door de NS. Hoe krijg ik dit geld terug? Het staat niet op mijn persoonlijke pagina onder "Kosten deze periode".
Reputatie 6
Badge +2
NS Flex

Tot slot is het zo dat de leeftijdskorting nog niet is verwerkt. Medio 2019 zal ook de leeftijdskorting voor 65 plussers bij Weekend Vrij en Dal Vrij mogelijk zijn.

201809 15 21:54 flex65plus
Zie ook https://community.ns.nl/ns-flex-60/leeftijdskorting-met-ns-flex-51555: met NS Flex bij btm geen 65plus-korting! Hopelijk is dit medio 2019 ook in orde gemaakt.
Er zijn volgens mij veel mensen die problemen met NS Flex ervaren, tot dat NS duidelijkheid geeft over deze verschillende problemen / kinderziektes zou ik iedereen afraden over te stappen, enkele van deze problemen worden in verscheidene topics op dit forum behandeld - maar staan vrijwel allemaal nog open, bijvoorbeeld:

https://community.ns.nl/ns-flex-60/reishistorie-ns-niet-volledig-49413
https://community.ns.nl/ns-flex-60/ik-zie-geen-reisinformatie-en-prijzen-in-de-reishistorie-sinds-de-start-van-ns-flex-51350

Ik denk dat NS Flex een erg goed product kan zijn, maar inzichtelijkheid van facturatie en hoe dit allemaal wordt verrekend / berekend is hierbij wel noodzakelijk natuurlijk. Hoop dat het snel opgelost is!
Zojuist overgestapt naar NS Flex met weekendvrij maar lees dat dit niet schijnt te werken icm met een studentenreisproduct (week). Kan iemand hier duidelijkheid over geven?

Mocht dit daadwerkelijk het geval zijn, dan vind ik het uitermate slecht dat dit niet wordt aangegeven tijdens het overstap proces.
Badge +3
Met NS Flex betaal je voor de 1e klas een toeslag van 50% in het weekend, 67% buiten de spits en 67% in de spits. Als men het reizen in de 2e klas heeft afgekocht, dan verwacht ik dat dat percentage van de ritprijs 2e klas nog in rekening wordt gebracht.
Badge +3
Ja, voor 1 of 2 of 3 of meer dagen maar wat kost (vrij) reizen je dan?

Gaat in dit geval om een 'supplement' om 1e klas te reizen in het weekend.
Reputatie 5
Badge
Kon het zo gauw niet vinden, maar wat moet je doen als je Altijd Vrij hebt (2e klas) maar in het weekend (soms of altijd) 1e klas wilt reizen?

Webcare zegt dat je dan een toeslag op je reis betaalt, maar dat 'toeslag op je reis' snap ik niet, want je reist vrij.

Voorheen laadde je gewoon voor €5 een upgrade 1e klas (weekenddag) en mocht daar de hele dag mee reizen. Hoe gaat dat in Flex?

Bron: https://twitter.com/ChristiaanW/status/1039915172201222144


Je kunt dan in Mijn NS een (tijdelijke) klassenwissel doen tot 15 minuten na inchecken.
Badge +3
Kon het zo gauw niet vinden, maar wat moet je doen als je Altijd Vrij hebt (2e klas) maar in het weekend (soms of altijd) 1e klas wilt reizen?

Webcare zegt dat je dan een toeslag op je reis betaalt, maar dat 'toeslag op je reis' snap ik niet, want je reist vrij.

Voorheen laadde je gewoon voor €5 een upgrade 1e klas (weekenddag) en mocht daar de hele dag mee reizen. Hoe gaat dat in Flex?

Bron: https://twitter.com/ChristiaanW/status/1039915172201222144
Badge +3
Het saldo dat nog op de kaart stond, zal worden verrekend met de eerstvolgende factuur. Dit staat op www.ns.nl/flex onder het kopje "Nog niet alles duidelijk?", bij "Er staat nog saldo op mijn OV-chipkaart. Wt gebeurt daarmee?". Ook op www.ns.nl/klantenservice/flex staat dit vermeld bij "Overstappen naar NS Flex".

Toen ik overgestapt was op NS Flex kreeg ik ook nog een mail met als onderwerp "Restitutie saldo OV-chipkaart" waarin dit vermeld stond. Ik verwacht dat u die mail ook nog zult krijgen.

Reageer