beantwoord

Mag ik op doorreis uitgebreid ontbijten op het station, zonder dat ik verplicht moet uitchecken?



Toon eerste bericht

365 reacties

Hopelijk kunnen die trollberichten eens weggehaald worden, aangezien het best om een belangrijke vraag gaat.
Muziek!?
Reputatie 7
Badge
@iMark omdat er allerlei onlogische regeltjes bestaan en de NS medewerkers die regeltjes belangrijker vinden dan hun klanten. Klanten die ze consequent "reizigers" noemen. Om vooral dat klantgevoel niet teveel aan te wakkeren.

Ja maar jij bent een hele vervelende klant.
https://youtu.be/B8PGDlh6GfM ...
Reputatie 7
Badge +3
@iMark omdat er allerlei onlogische regeltjes bestaan en de NS medewerkers die regeltjes belangrijker vinden dan hun klanten.
Het is inderdaad opvallend dat Hc Slidestops nog niet gereageerd heeft. Die heeft het zeker te druk met te vroeg vertrekken. 😃
Het blijft wel akelig stil weer van NS kant. Het antwoord is ook nog steeds gemarkeerd.
Reputatie 7
Of misschien zijn die algemene voorwaarden, om alles af te dekken, opgesteld door ingehuurde juristen, die nog nooit in een trein hebben gezeten laat staan ooit een station hebben betreden.
Reputatie 4
@iMark omdat er allerlei onlogische regeltjes bestaan en de NS medewerkers die regeltjes belangrijker vinden dan hun klanten. Klanten die ze consequent "reizigers" noemen. Om vooral dat klantgevoel niet teveel aan te wakkeren.
Reputatie 7
Badge +3
Een uitstel van betaling omdat je geen geldig vervoersbewijs hebt.

Maar waarom is mijn vervoerbewijs opeens niet meer geldig? Stel dat ik om 8.55 uur incheck en eerst gaan winkelen en eten binnen het gesloten gebied en ik ga om bijvoorbeeld om 09.45 uur reizen. Waarom zou mijn kaart dan opeens niet geldig meer zijn?
Reputatie 6
Badge
@Klaas Jan, je herhaalt gewoon wat al in dit topic besproken is. Maar bedankt voor je herhaling.
Reputatie 6
Badge +2
Ik zeg het nog maar een keer...:

Ik bedoel dit.

Als ik vroeger een papieren kaartje kocht bij het loket, dan mocht ik onderweg de reis zo lang als ik wilde onderbreken. Ofwel: ik kocht een kaartje van Helmond naar Den Haag, kon in Dordrecht uitstappen als ik daar even koffie wilde drinken bij mijn ouders, en reisde 3 of 4 uur later op hetzelfde kaartje gewoon verder naar Den Haag.

Nu moet ik in- en uitchecken en ben dan duurder uit want:

Ik betaal dan enkele reis Helmond-Dordrecht (17,10) en daarna enkele reis Dordrecht-Den Haag (8,20) = EUR 25,30.

Terwijl een enkele reis zonder onderbreking van Helmond naar Den Haag 21,30 kost.

Ik betaal dan dus 4 euro meer vanwege de onderbreking, terwijl dat vroeger niet gold, dan kon ik gewoon in Dordrecht uitstappen, desnoods een paar uur gaan winkelen of koffiedrinken en doorreizen voor dezelfde prijs.

Ik vind het ook raar dat die onderbreking nu 4 euro kost. Immers, ik heb toch, met of zonder onderbreking, gewoon van dezelfde service gebruik gemaakt? Of moet ik 4 euro betalen omdat ik 1 keer extra van een poortje heb gebruik gemaakt ofzo? Ik snap hem niet.

De techniek maakt het mogelijk een onderbreking te constateren. Het nadeel is een min of meer toevallig gevolg van de systematiek en techniek. bijdragevandennis
AnnewilNS lees dan even het topic door, volgens jullie eigen voorwaarden is het onderbreken van je reis het verlaten van "het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt"" zoals NS dat noemt.

Zolang je dus binnen "het door de NS kaartlezers omsloten gebied " blijft, onderbreek je je reis niet.

Voorwaarden Reizen op saldo bij NS
Onderbreken/onderbroken: De situaties waarbij u de laatste NSkaartlezer(s) passeert om het station te verlaten of om gebruik te maken van een voorziening binnen het station die buiten het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt".

Als ik goed Nederlands kan lezen, mag je dus best 2 uur gebruik maken van een voorziening die binnen het door NS kaartlezers omsloten gebied ligt.


Volgens mij lees je goed. 😉
Dat inderdaad ook nog. Zoals ook al is opgemerkt, bij een grote verstoring moet iedereen dan verplicht uitchecken en weer inchecken.

Maar het gaat zoals al vaker gezegd is, wat is onderbreken bij NS en dat staat duidelijk in de voorwaarden.


De begrippenlijst lijkt mij duidelijk.

Onderbreken/onderbroken: De
situaties waarbij u de laatste NS-
kaartlezer(s) passeert om het
station te verlaten of om gebruik
te maken van een voorziening
binnen het station die buiten het
door de NS-kaartlezers omsloten
gebied ligt.


Ja en toch zeggen al 3 NS medewerkers dat het niet zo is. En de betreffende afdeling zegt dat ook....En vervolgens hoor je weer niets, terwijl KJ toch weet dat het juist gaat om het woord onderbreken.
Ik zeg het nog maar een keer...:

Ik bedoel dit.

Als ik vroeger een papieren kaartje kocht bij het loket, dan mocht ik onderweg de reis zo lang als ik wilde onderbreken. Ofwel: ik kocht een kaartje van Helmond naar Den Haag, kon in Dordrecht uitstappen als ik daar even koffie wilde drinken bij mijn ouders, en reisde 3 of 4 uur later op hetzelfde kaartje gewoon verder naar Den Haag.

Nu moet ik in- en uitchecken en ben dan duurder uit want:

Ik betaal dan enkele reis Helmond-Dordrecht (17,10) en daarna enkele reis Dordrecht-Den Haag (8,20) = EUR 25,30.

Terwijl een enkele reis zonder onderbreking van Helmond naar Den Haag 21,30 kost.

Ik betaal dan dus 4 euro meer vanwege de onderbreking, terwijl dat vroeger niet gold, dan kon ik gewoon in Dordrecht uitstappen, desnoods een paar uur gaan winkelen of koffiedrinken en doorreizen voor dezelfde prijs.

Ik vind het ook raar dat die onderbreking nu 4 euro kost. Immers, ik heb toch, met of zonder onderbreking, gewoon van dezelfde service gebruik gemaakt? Of moet ik 4 euro betalen omdat ik 1 keer extra van een poortje heb gebruik gemaakt ofzo? Ik snap hem niet.
Dat inderdaad ook nog. Zoals ook al is opgemerkt, bij een grote verstoring moet iedereen dan verplicht uitchecken en weer inchecken.

Maar het gaat zoals al vaker gezegd is, wat is onderbreken bij NS en dat staat duidelijk in de voorwaarden.


De begrippenlijst lijkt mij duidelijk.

Onderbreken/onderbroken: De
situaties waarbij u de laatste NS-
kaartlezer(s) passeert om het
station te verlaten of om gebruik
te maken van een voorziening
binnen het station die buiten het
door de NS-kaartlezers omsloten
gebied ligt.
Dat inderdaad ook nog. Zoals ook al is opgemerkt, bij een grote verstoring moet iedereen dan verplicht uitchecken en weer inchecken.

Maar het gaat zoals al vaker gezegd is, wat is onderbreken bij NS en dat staat duidelijk in de voorwaarden.
Beste Annewil,

Dat dit niet langer dan 35 minuten is toegestaan, kan ik toch echt niet uit het antwoord van KJ halen.
AnnewilNS lees dan even het topic door, volgens jullie eigen voorwaarden is het onderbreken van je reis het verlaten van "het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt"" zoals NS dat noemt.

Zolang je dus binnen "het door de NS kaartlezers omsloten gebied " blijft, onderbreek je je reis niet.

Voorwaarden Reizen op saldo bij NS
Onderbreken/onderbroken: De situaties waarbij u de laatste NSkaartlezer(s) passeert om het station te verlaten of om gebruik te maken van een voorziening binnen het station die buiten het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt".

Als ik goed Nederlands kan lezen, mag je dus best 2 uur gebruik maken van een voorziening die binnen het door NS kaartlezers omsloten gebied ligt.
@MvanGelder het gaat niet om het verlaten van "het OV-chipkaartgebied" zoals jij dit noemt of het station. Het gaat simpelweg om het onderbreken van je reis. Dat is niet langer dan 35 minuten toegestaan.
Echt veel wijzer worden we hier niet van KJ.
Als je moet inchecken doet je dat bij het begin van de reis met NS. Als na het inchecken jouw treinrit niet binnen dertig minuten start kan dat gevolgen hebben voor de geldigheid van jouw vervoerbewijs, tenzij deze latere start het gevolg is van een vertraagde of uitgevallen NS-trein. Aan het eind van jouw reis met NS, moet je weer uitchecken. Dit geldt ook als je jouw reis onderbreekt of als je overstapt naar een andere vervoerder dan NS. Je checkt dan eerst uit bij NS, en vervolgens check je weer in bij de andere vervoerder.

Als tijdens jouw reis blijkt dat de check-in ontbreekt is er geen sprake van een geldig Vervoerbewijs. Dit geldt ook voor de situatie waarin wel is ingecheckt, maar (achteraf) blijkt dat bij het einde van de reis, bij een onderbreking of bij een overstap naar een andere vervoerder niet of niet correct is uitgecheckt.


De vraag blijft, wat is je reis onderbreken.

Volgens jullie eigen definitie is dat het OV Chipkaartgebied verlaten.

Derhalve volgt nog steeds dat TS tijdens zijn reis best 2 uur mag ontbijten binnen het OV chipkaartgebied ZONDER TUSSENTIJDS UIT EN IN TE CHECKEN.

Toch ?

Dit antwoord is feitelijk niet relevant voor de vraag, dus waarom het gemarkeerd is,.....
Een uitstel van betaling omdat je geen geldig vervoersbewijs hebt.
Reputatie 7
Badge +3
Als na het inchecken jouw treinrit niet binnen dertig minuten start kan dat gevolgen hebben voor de geldigheid van jouw vervoerbewijs, tenzij deze latere start het gevolg is van een vertraagde of uitgevallen NS-trein.

Wat kunnen die gevolgen dan zijn en waarom?
Als je moet inchecken doe je dat bij het begin van de reis met NS. Als na het inchecken jouw treinrit niet binnen dertig minuten start kan dat gevolgen hebben voor de geldigheid van jouw vervoerbewijs, tenzij deze latere start het gevolg is van een vertraagde of uitgevallen NS-trein. Aan het eind van jouw reis met NS, moet je weer uitchecken. Dit geldt ook als je jouw reis onderbreekt of als je overstapt naar een andere vervoerder dan NS. Je checkt dan eerst uit bij NS, en vervolgens check je weer in bij de andere vervoerder.

Als tijdens jouw reis blijkt dat de check-in ontbreekt is er geen sprake van een geldig Vervoerbewijs. Dit geldt ook voor de situatie waarin wel is ingecheckt, maar (achteraf) blijkt dat bij het einde van de reis, bij een onderbreking of bij een overstap naar een andere vervoerder niet of niet correct is uitgecheckt.
Ik heb nog geen officiƫle reactie voor jullie. Ik ga er alles aan doen voor dit weekend met een onderbouwde reactie te komen.

Graag wel een kwalitatief iets betere reactie dan https://forum.ns.nl/abonnementen-2/terugsteekverbod-eindelijk-vervallen-33170/index3.html#post230764

Reageer