beantwoord

Mag ik op doorreis uitgebreid ontbijten op het station, zonder dat ik verplicht moet uitchecken?



Toon eerste bericht

365 reacties

Misschien kan het nietszeggende antwoord ook gedemarkeerd worden, geef anders in elk geval de eer aan Slidestops want die kwam 25 dagen geleden met hetzelfde antwoord.
Ik vind het ronduit bizar, NS komt met een officieel antwoord dat nietszeggend is (waar KJ al had moeten doorvragen naar mijn mening) , ze hebben het over een 35 minuten regel (die nergens te vinden is, ook niet in de officiële reactie en de definitie van onderbreken staat zelf in de voorwaarden van NS (maar die voorwaarde wordt compleet genegeerd)

En ondertussen lopen klanten inderdaad het risico een boete te krijgen. De afdeling die deze reactie gaf moet die reactie toch kunnen onderbouwen ? Vraag dan naar die onderbouwing en stuur ze dit topic toe met alle argumenten tegen die reactie.
Ja bij een ander topic wordt er gewaarschuwd maar hier is het geen enkel probleem.

Je zou haast denken dat NS hoopt dat de vraag vergeten wordt.


Zeker niet. Het heeft nog altijd mijn aandacht. Heb alleen nog geen officiële reactie voor jullie.


Ik vind dit toch wel heel bijzonder. De vraag is 25 dagen geleden gesteld. Het antwoord op de vraag is bepalend of je in de bij de vraag aangegeven omstandigheden in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. Conducteur moeten in voorkomende gevallen beoordelen of het vervoerbewijs geldig is of niet.
Ik zie het al voor me wat die beste man of vrouw dan tegen de betreffende klant zeggen: ik weet niet of uw vervoerbewijs geldig is, op zijn vroegst over 25 dagen krijgt u daar uitsluitsel over. Maar voor de zekerheid geef ik u alvast een boete.

Overigens, als die 35 minuten-regel inderdaad bestaat, wat toch hooguit een minuut hoeft te kosten om te laten zien, en er ook de hand aan gaat worden gehouden, voorzie ik toch wel de nodige claims van eetgelegenheden die zich binnen de poortjes bevinden. Zelfs bij een snackbar is het een hele uitdaging om binnen 35 minuten te bestellen, wachten tot het klaar is, het spul op te eten en vervolgens op tijd bij de volgende trein te zijn.
Reputatie 7
Badge
[quote=Arie_H]
Nee over het feit dat de conducteur letterlijk 2 seconden voordat ik in wil stappen de deur voor mijn neus dichtdoet zodat ik een half uur moet wachten.


Na het fluit signaal mag je ook eigenlijk niet meer instappen beste Arie. Dat is puur voor de veiligheid.
Reputatie 4
je mag maar 1x per halfuur gedurende 5 minuten naar binnen.
Klaag je nu dat er niet op elk moment een trein vertrekt? bijdragevandennis

Nee over het feit dat de conducteur letterlijk 2 seconden voordat ik in wil stappen de deur voor mijn neus dichtdoet zodat ik een half uur moet wachten.
Reputatie 7
Badge


Mijn punt gaat niet over wel of niet betalen. Ik heb een OV vrij kaart, dus alles is gewoon betaald. En zo hoort het ook.

Om even op jouw voorbeeld terug te komen. Wat als het product waar jij het over hebt voor jou een eerste levensbehoefte is. En de overheid heeft bedacht dat maar 1 supermarkt het mag verkopen waardoor je geen keuze meer hebt. En de winkelier bedenkt allerlei extra regeltjes die nergens voor dienen, maar het voor jou als klant wel ongemak opleveren:
- je mag maar 35 minuten in de supermarkt zijn
- als je na 30 minuten niets hebt afgerekend moet je eerst weer naar buiten en opnieuw binnen komen
- je mag maar 1x per halfuur gedurende 5 minuten naar binnen. En tijd is tijd: als je er net aan komt lopen terwijl de winkelier de deuren wil dichtdoen heb je pech. Als je dan toch probeert binnen te komen krijg je een boete.
- de winkel is veel te krap. Er is wel meer plek, maar die is gereserveerd voor mensen die voor hetzelfde product 2x zo veel betalen. Ook al is daar niemand dan blijf je toch maar gewoon tegen de andere klanten gedrukt staan in je eigen gedeelte.
- etc etc etc
- en op het overtreden van al die regeltjes staat een flinke boete. Want regeltjes zijn belangrijker dan klanten.

Dat is ongeveer het voorbeeld waar het over gaat. Niet over de vraag of er betaald moet worden of niet.


De service in de supermarkt vind ik vaak heel slecht hoor. En daar loop ik zelf vaak ook gepropt tussen andere mensen omdat het zo druk is, vooral op zaterdag.

En al zou je maar 35 minuten in de supermarkt mogen blijven......lekker boeiend! Als ik boordschapen doe dan heb ik daar echt geen 35 minuten voor nodig hoor, laat staan langer. Meestal wil ik het zo kort mogelijk doen en wil ik daar zo snel mogelijk weg zijn.
Ja bij een ander topic wordt er gewaarschuwd maar hier is het geen enkel probleem.

Je zou haast denken dat NS hoopt dat de vraag vergeten wordt.


Zeker niet. Het heeft nog altijd mijn aandacht. Heb alleen nog geen officiële reactie voor jullie.
Reputatie 6
Badge +2
je mag maar 1x per halfuur gedurende 5 minuten naar binnen.
Klaag je nu dat er niet op elk moment een trein vertrekt? bijdragevandennis
Reputatie 4


Reizigers zijn externe factoren waarvan de invloed op de bedrijfsvoering zo veel mogelijk beperkt moet worden. Door regeltjes en boetes bijvoorbeeld.
Klanten zijn degenen voor wie je het allemaal doet. Voor wie je een stapje extra zet of een oogje toeknijpt als dat een keer nodig is. Klanten zijn belangrijker dan regels, reizigers niet.


Een oogje dichtknijpen doet NS al best wel vaak hoor. Er zijn genoeg ´´klanten´´ die zich in de trein niet aan de regels houden, toch word daar wel eens een oogje voor dichtgeknepen.

Maar stel nou he.... dat je als ´´klant´´ bijv een supermarkt binnenloopt en je ziet een product staan waarvan je denkt van.... he, dit wil ik hebben maar de prijs vind ik te hoog. dan kan je ervoor kiezen om dat product niet te kopen, of je kan dat product alsnog stiekem in je tas doen en proberen de winkel uit te lopen (wat dus tegen de regels is) maar als je dan word betrapt dan ben je zwaar de sigaar. Denk maar niet dat ze daar dan wel een oogje toeknijpen voor je....ook al ben je ´´de klant´´ Je krijgt dan mooi twee boete´s.....1 van de politie en 1 van de desbetreffende supermarkt zelf. In het ergste geval kan je zelfs gevangenisstraf krijgen. En dan Arie?......Ga je dan op zo´n moment ook zeggen.....´´Ja uuhm...mensen zijn belangrijker dan de regels´´ ?

Wat ik probeer te zeggen Arie, is dat je nu eenmaal bepaalde regels hebt, en daar heb je je maar aan te houden, of je het er nou mee eens bent of niet. Wil je toch koste wat het kost tegen de regels in handelen dan zul je daar de consequentie´s van moeten aanvaarden. En of je nou een ´´klant´´ bent, of een ´´reiziger´´, of ´´whatever´´. Dat maakt dus helemaal niks uit.


Mijn punt gaat niet over wel of niet betalen. Ik heb een OV vrij kaart, dus alles is gewoon betaald. En zo hoort het ook.

Om even op jouw voorbeeld terug te komen. Wat als het product waar jij het over hebt voor jou een eerste levensbehoefte is. En de overheid heeft bedacht dat maar 1 supermarkt het mag verkopen waardoor je geen keuze meer hebt. En de winkelier bedenkt allerlei extra regeltjes die nergens voor dienen, maar het voor jou als klant wel ongemak opleveren:
- je mag maar 35 minuten in de supermarkt zijn
- als je na 30 minuten niets hebt afgerekend moet je eerst weer naar buiten en opnieuw binnen komen
- je mag maar 1x per halfuur gedurende 5 minuten naar binnen. En tijd is tijd: als je er net aan komt lopen terwijl de winkelier de deuren wil dichtdoen heb je pech. Als je dan toch probeert binnen te komen krijg je een boete.
- de winkel is veel te krap. Er is wel meer plek, maar die is gereserveerd voor mensen die voor hetzelfde product 2x zo veel betalen. Ook al is daar niemand dan blijf je toch maar gewoon tegen de andere klanten gedrukt staan in je eigen gedeelte.
- etc etc etc
- en op het overtreden van al die regeltjes staat een flinke boete. Want regeltjes zijn belangrijker dan klanten.

Dat is ongeveer het voorbeeld waar het over gaat. Niet over de vraag of er betaald moet worden of niet.
Reputatie 7
Badge
Alleen die regels zullen wel beschreven moeten staan, niet dat de supermarkt opeens verzint dat je maar 35 minuten in de winkel mag verblijven zonder opnieuw binnen te moeten komen.

Ja maar dat is niet het punt wat ik probeer duidelijk te maken. oke?
Alleen die regels zullen wel beschreven moeten staan, niet dat de supermarkt opeens verzint dat je maar 35 minuten in de winkel mag verblijven zonder opnieuw binnen te moeten komen.
Reputatie 7
Badge


Reizigers zijn externe factoren waarvan de invloed op de bedrijfsvoering zo veel mogelijk beperkt moet worden. Door regeltjes en boetes bijvoorbeeld.
Klanten zijn degenen voor wie je het allemaal doet. Voor wie je een stapje extra zet of een oogje toeknijpt als dat een keer nodig is. Klanten zijn belangrijker dan regels, reizigers niet.


Een oogje dichtknijpen doet NS al best wel vaak hoor. Er zijn genoeg ´´klanten´´ die zich in de trein niet aan de regels houden, toch word daar wel eens een oogje voor dichtgeknepen.

Maar stel nou he.... dat je als ´´klant´´ bijv een supermarkt binnenloopt en je ziet een product staan waarvan je denkt van.... he, dit wil ik hebben maar de prijs vind ik te hoog. dan kan je ervoor kiezen om dat product niet te kopen, of je kan dat product alsnog stiekem in je tas doen en proberen de winkel uit te lopen (wat dus tegen de regels is) maar als je dan word betrapt dan ben je zwaar de sigaar. Denk maar niet dat ze daar dan wel een oogje toeknijpen voor je....ook al ben je ´´de klant´´ Je krijgt dan mooi twee boete´s.....1 van de politie en 1 van de desbetreffende supermarkt zelf. In het ergste geval kan je zelfs gevangenisstraf krijgen. En dan Arie?......Ga je dan op zo´n moment ook zeggen.....´´Ja uuhm...mensen zijn belangrijker dan de regels´´ ?

Wat ik probeer te zeggen Arie, is dat je nu eenmaal bepaalde regels hebt, en daar heb je je maar aan te houden, of je het er nou mee eens bent of niet. Wil je toch koste wat het kost tegen de regels in handelen dan zul je daar de consequentie´s van moeten aanvaarden. En of je nou een ´´klant´´ bent, of een ´´reiziger´´, of ´´whatever´´. Dat maakt dus helemaal niks uit.
Ja bij een ander topic wordt er gewaarschuwd maar hier is het geen enkel probleem.

Je zou haast denken dat NS hoopt dat de vraag vergeten wordt.
We hebben het bericht nu allemaal gezien, dus verwijderen heeft weinig zin. Laten we proberen on-topic te blijven. Ik probeer nog wat meer informatie in te winnen rond deze vraag.

Dat on-topic blijven spreekt me wel aan. 😳
Reputatie 4
Misschien wel te neutraal, wij hebben het toch ook niet over de vervoerder, maar over NS ?

Ik vind best dat Arie_H daar een punt heeft, we zijn toch klanten ? Klanten behandel je beter dan reizigers.


Ik vind eigenlijk van niet.

Wat is er eigenlijk mis mee om een reiziger een.....reiziger te noemen? Ik bedoel...we zijn toch reizigers? We reizen mee met de trein. 😛 Hoe kan dat nou een belediging zijn?


Reizigers zijn externe factoren waarvan de invloed op de bedrijfsvoering zo veel mogelijk beperkt moet worden. Door regeltjes en boetes bijvoorbeeld.
Klanten zijn degenen voor wie je het allemaal doet. Voor wie je een stapje extra zet of een oogje toeknijpt als dat een keer nodig is. Klanten zijn belangrijker dan regels, reizigers niet.
Reputatie 7
Badge
Als je gewoon leest kan je dat al lezen hierboven, zie post 169

Ja ik zag het al.
Reputatie 7
Badge
Misschien wel te neutraal, wij hebben het toch ook niet over de vervoerder, maar over NS ?

Ik vind best dat Arie_H daar een punt heeft, we zijn toch klanten ? Klanten behandel je beter dan reizigers.


Ik vind eigenlijk van niet.

Wat is er eigenlijk mis mee om een reiziger een.....reiziger te noemen? Ik bedoel...we zijn toch reizigers? We reizen mee met de trein. 😛 Hoe kan dat nou een belediging zijn?
Als je gewoon leest kan je dat al lezen hierboven, zie post 169
Reputatie 7
Badge

Nou, misschien wel tot NS zich eens wat klantvriendelijker gaat gedragen. Laten we eens beginnen met de klant gewoon klant te noemen, in plaats van het denigrerende "reiziger".


En vertel mij eens, beste brave Arie....waarom vind jij de term (reiziger) denigrerend klinken dan? :)

Edit, ik zie het al.
Misschien wel te neutraal, wij hebben het toch ook niet over de vervoerder, maar over NS ?

Ik vind best dat Arie_H daar een punt heeft, we zijn toch klanten ? Je creëert aftstand als je het continu over reizigers hebt i.p.v. klanten.
Reputatie 6
Badge +2
het denigrerende "reiziger".
Hoezo denigrerend??


Het valt me op dat zowel de officiële communicatiekanalen van NS, als de hier op het forum aanwezige NS medewerkers, het altijd over "reizigers" hebben en nooit over "klanten".

Klant is degene voor wie je het allemaal doet. Die je salaris betaalt.
Reiziger klinkt als een lastpak die te laat instapt en daarmee de dienstregeling in gevaar brengt, die klaagt, zich niet aan de vele regeltjes houdt, etc.

Ik heb echt het idee dat de NS top bewust het altijd over "reizigers" om het klantgevoel niet te veel aan te wakkeren. Ik vind het in ieder geval erg typerend voor hoe NS tegen haar klanten aankijkt.

"Reiziger" betekent iemand die reist, heel neutraal. De tegenhanger is "vervoerder", in dit geval NS. bijdragevandennis
Reputatie 4
het denigrerende "reiziger".
Hoezo denigrerend?? bijdragevandennis


Het valt me op dat zowel de officiële communicatiekanalen van NS, als de hier op het forum aanwezige NS medewerkers, het altijd over "reizigers" hebben en nooit over "klanten".

Klant is degene voor wie je het allemaal doet. Die je salaris betaalt.
Reiziger klinkt als een lastpak die te laat instapt en daarmee de dienstregeling in gevaar brengt, die klaagt, zich niet aan de vele regeltjes houdt, etc.

Ik heb echt het idee dat de NS top bewust het altijd over "reizigers" om het klantgevoel niet te veel aan te wakkeren. Ik vind het in ieder geval erg typerend voor hoe NS tegen haar klanten aankijkt.
Reputatie 6
Badge +2
het denigrerende "reiziger".
Hoezo denigrerend?? bijdragevandennis
Reputatie 4
En ook in dit topic is de conclusie: f*ck de klant, lang leve de regeltjes!

Hoe vaak ga je deze slogan nog herhalen?

Nou, misschien wel tot NS zich eens wat klantvriendelijker gaat gedragen. Laten we eens beginnen met de klant gewoon klant te noemen, in plaats van het denigrerende "reiziger".
Dan is het des te opvallender dat Transport for London wel in staat is om een 'daily cap' te berekenen. En dat niet alleen met de Oyster Card maar ook met contactloze betaalkaarten.
Opvallend vind ik het niet, het systeem in Londen is totaal anders ingericht. Daar zitten weer eigen voor- en nadelen aan. Doordat de eisen in Londen anders zijn, kan je de 4K beschikbare ruimte op de kaart ook anders indelen en gebruiken.

Daar laat ik het qua techniek ook bij, anders wordt het weer gejank door de security through obscurity van TLS.

Reageer