beantwoord

Mag ik op doorreis uitgebreid ontbijten op het station, zonder dat ik verplicht moet uitchecken?



Toon eerste bericht

365 reacties

Dat slaat natuurlijk nergens op, conducteurs moeten gewoon de regels kennen, onwetendheid is geen excuus :D

Jammer dat NS dit niet serieus neemt en niet reageert waarom ze bv hun eigen begrippenlijst aan hun laars lappen.
Vandaag nogmaals een conducteur dit voorgelegd en zolang je binnen de poortjes blijft is het geen probleem, zegt hij. Wel gaf hij aan dat er vast en zeker conducteurs zijn die ervoor zouden schrijven, maar dat je dan contact met de NS zou moeten opnemen om gebruik te maken van de coulanceregeling.
Ik heb al eerder gezegd dat moderators de boodschappers zijn en ik geen excuses van hun verwacht. Dat ze het in andere topics doen lijkt me niet heel relevant trouwens maar ik zal voortaan alle topics doorlezen.:D

Hopelijk reageer je nog op mijn vraag hierboven, want het lijkt mij vrij duidelijk wat onderbreken betekent.
Reputatie 7
Badge


Ik lees nergens excuses, ik lees alleen dat NS star vast houdt aan hun gelijk en daardoor zelfs de begrippenlijst straal negeert.


Ik heb de moderators al heel vaak hun excuses aan zien bieden in meerdere topics.
Misschien niet in dit topic....maar eigenlijk snap ik dat ook wel.

Mag ik je verder nog een fijne dag wensen beste MvanGelden.
[quote=Trein-NS.]

En wat betreft de onduidelijkheid over deze regel.... zo onduidelijk is dit helemaal niet. De regels is ´´ je mag je reis niet langer onderbreken dan 53 minuten´´ hoezo is dat onduidelijk? zelfs ik snap het.


Wat is dan onduidelijk aan het begrip onderbreken ? Ondebreekt TS zijn reis dan op basis van onderstaande ?

Voorwaarden Reizen op saldo bij NS
Onderbreken/onderbroken: De situaties waarbij u de laatste NSkaartlezer(s) passeert om het station te verlaten of om gebruik te maken van een voorziening binnen het station die BUITEN (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt.
Reputatie 7
Badge


Wij ook niet, dan weet je hoe de klant zich voelt.



Are you kidding me right now?
Precies.

Ik had je nog een vraag gesteld maar ik krijg er maar geen antwoord op.


Wij ook niet, dan weet je hoe de klant zich voelt.

NS stelt duidelijk mensen geen geldig vervoersbewijs hebben en dus een boete kunnen krijgen.
Waarom citeer je dan ook niet wat onderbreken is ? Dat snapt iedereen toch ?

Ik lees nergens excuses, ik lees alleen dat NS star vast houdt aan hun gelijk en daardoor zelfs de begrippenlijst straal negeert.
Reputatie 7
Badge
Precies.

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van jou op mijn vraag.
Hij heeft die regels toch ook niet zelf gemaakt?

Wat begrijp je niet aan "namens NS"?
Reputatie 7
Badge

2, Je beroept je niet meer op de nog niet bestaande voorwaarden. In dit draadje betekent dat dat Klaas Jan namens NS zijn antwoord op de initiële vraag weer intrekt en alsnog toegeeft dat wat de topic starter vraagt, inderdaad is toegestaan. En wat excuses voor de onduidelijkheid die is veroorzaakt, zou dan ook wel op zijn plaats zijn.


Klaas-Jan heeft al vaak genoeg zijn excuses aangeboden, en hoezo zou hij zijn excuses moeten aanbieden aan jou?
Hij heeft die regels toch ook niet zelf gemaakt?

En wat betreft de onduidelijkheid over deze regel.... zo onduidelijk is dit helemaal niet. De regel is ´´ je mag je reis niet langer onderbreken dan 35 minuten´´ hoezo is dat onduidelijk? zelfs ik snap het.
Precies.
Er wordt niet op de man gespeeld.

Het probleem is dat NS zich beroept op voorwaarden die nog niet bestaan.
Dat kan niet, dus dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Je verandert per direct de voorwaarden. Maar aangezien dat praktisch niet uitvoerbaar is, kom je eigenlijk automatisch uit bij de andere mogelijkheid.
2, Je beroept je niet meer op de nog niet bestaande voorwaarden. In dit draadje betekent dat dat Klaas Jan namens NS zijn antwoord op de initiële vraag weer intrekt en alsnog toegeeft dat wat de topic starter vraagt, inderdaad is toegestaan. En wat excuses voor de onduidelijkheid die is veroorzaakt, zou dan ook wel op zijn plaats zijn.
Reputatie 7
Badge


En met alle respect, met een dergelijke aanpassing die beslist of een klant een geldig vervoersbewijs heeft ja of nee kan je niet wachten, dat moet bovenaan de lijst staan.


Ja maar in de praktijk zal je daar echt niet snel een boete voor krijgen hoor. Waarom denk jij dat steeds?
Ik speel niet op de man, met jij en we bedoel ik NS. Ik besef ook heel goed dat KJ de boodschapper is.

Het gaat niet of NS de regel gaat veranderen, het gaat erom wat er nu staat, zolang dat er staat heeft NS geen gelijk.

En ja ik wordt inderdaad kwaad als NS een dergelijke reactie geeft na weken wachten . Begrippen staan niet voor niets omschreven, het staat HEEL DUIDELIJK wat ONDERBREKEN is, daar is geen discussie over mogelijk.

Laat NS dan gewoon zeggen, ok het staat er niet goed, we gaan het aanpassen en zolang dat niet is gebeurt is het toegestaan wat TS zegt.

En met alle respect, met een dergelijke aanpassing die beslist of een klant een geldig vervoersbewijs heeft ja of nee kan je niet wachten, dat moet bovenaan de lijst staan.
Reputatie 7
Badge
Nogmaals gesteld : Zolang de voorwaarden niet zijn aangepast, mag het gewoon.

Al doen jullie daar 10 jaar over, je kan je daar niet op beroepen.

Als jullie de klant echt serieus nemen in deze, geef je de klant gelijk en zeg je dat gewoon, nu blijven jullie zeggen, ja je hebt misschien een punt, we gaan er naar kijken maar eigenlijk hebben wij gelijk en geven wij je gewoon een boete.



Ja maar wat wil je dan horen?
Je denkt toch niet dat zo´n regel zomaar even veranderd kan worden?
En al zou Klaas-Jan toegeven dat jij (zogenaamd) gelijkt hebt dan nog zal er verder niet zomaar iets gaan veranderen.
En met alle respect, maar ik vind het een beetje laag van jou om op de man te spelen eigenlijk. Daar ga je sowieso niks mee bereiken hoor.
Daar hebben we hier een populair spreekwoord voor, maar dat mag ik hier niet zeggen, denk maar iets met kat en viool.:D

Die begrippenlijst kan NS dus gewoon weglaten voortaan, immers ze verzinnen zelf wel wat die begrippen betekenen.
De begrippenlijst komt inderdaad niet overeen met wat we in onze voorwaarden opnemen. Maar laat ik dan toch stellen dat je reist op basis van voorwaarden en niet op basis van een begrippenlijst........

Pardon? Waarom neem je dan een begrippenlijst op in de voorwaarden?
Reputatie 7
Badge +3
Dat lijkt me dan coulance van de kant van NS. Het staat niet in de voorwaarden. Helaas wel een beetje onduidelijk opgeschreven. (Wat is dat toch met NS en onduidelijke voorwaarden?) Het zou veel duidelijker omschreven kunnen worden door te schrijven dat een fiets zich tijdens de (gedefinieerde) spitsuren niet in de trein mag bevinden.

Reputatie 6
@iMark mij werd aangegeven dat de fiets de trein uit moet bij het eerstvolgende station waar de trein stopt in de "gesloten" periode.
Reputatie 7
Badge +3
Tot op zekere hoogte kun je DalVrij vergelijken met de bepalingen die gelden voor het meenemen van een fiets. Een fiets mag zich niet tijdens de spits in de trein bevinden. De eigenaar krijgt (neem ik aan) een boete wanneer de fiets tussen bijvoorbeeld 16.00 en 18.30 uur wordt aangetroffen. Wanneer je bijvoorbeeld om 13.25 uur uit Maastricht vertrekt, kun je je fiets meenemen tot Amsterdam Centraal (15.50 uur). Met de trein van 13.55 uur zul je in Utrecht Centraal (15.51 uur) moeten uitstappen.

Iets vergelijkbaars zou je kunnen invoeren voor abonnementsvormen en andere kaartsoorten die niet geldig zijn in de middagspits. Wanneer je tussen 16.00 en 18.30 uur in de trein wordt aangetroffen, heb je geen geldig vervoerbewijs. Tegelijkertijd los je daar een deel van de drukte in de middagspits mee op.
Reputatie 6
Als iets onduidelijk is maar niet expliciet verboden is het toegestaan.
Dat antwoord kan je ik je zo geven : Omdat NS dat bepaalt heeft in de voorwaarden die NS nog aan het schrijven is.
Reputatie 7
Badge +3
En ik heb van NS nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen op de door mij gestelde vraag in reactie #107.
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/mag-ik-op-doorreis-uitgebreid-ontbijten-op-het-station-zonder-dat-ik-verplicht-moet-uitchecken-35542?postid=233751

Het begint er op te lijken dat ze bij NS niet meer logisch kunnen nadenken en weigeren de gevolgen van hun eigen onzinregels op te lossen. De definitiekwestie over het poortjesgebied, reisonderbreking en hoe lang je in het poortjesgebied mag verblijven is al net zo stompzinnig als de onwil om in te zien dat NS niet meer begrijpt wat 'vertrektijd' betekent.

In de tussentijd wordt geroepen dat de klant op 1, 2 en 3 staat maar wordt naar diezelfde (mondige en kundige) klanten helemaal niet geluisterd.
Wat KJ (NS ) in feite zegt is:

Jullie hebben allemaal gelijk, alleen gaan we de voorwaarden of begrippen nu zo herschrijven dat wij gelijk hebben. Alleen dat duurt vrij lang, dus ondertussen nemen we ons gelijk.

Dat kan natuurlijk niet. We zijn geen kleine kinderen, we zijn klanten.

Reageer