beantwoord

mondkapjesplicht stations/perrons verdwijnt?



Toon eerste bericht

180 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je weet van te voren niet hoe druk het gaat zijn op het perron. Dan is het duidelijker voor iedereen dat je bij het betreden van het station een mondkapje op moet.

Wordt er trouwens niet meer gemodereerd? Ik had de indruk dat het tegen huisregels is om de coronamaatrdegelen als het dragen van mondkapjes steeds ter discussie te stellen.
 
 
 
 
 
×
 
 
 
Reputatie 6

Dan zou men eindelijk eens de 1e klas moeten vrijgeven . Dit om in ieder geval een betere spreiding over de trein mogelijk te maken zodat men zo veel  als mogelijk afstand kan houden.

 

De 1e klasse is al vrijgegeven. Het staat iedereen vrij een 1e klasse kaartje te kopen en vervolgens in de 1e klasse plaats te nemen.

@Rene74

Wat betreft ouderen: de categorie ouderen die nooit een auto had gehad is de laatste 20 jaar geleidelijk letterlijk uitgestorven. Ouderen van nu zijn hun hele leven een auto gewend, zijn gemiddeld de rijkste groep in de samenleving en kunnen daarom veelal makkelijk één of zelfs twee auto's betalen. En de ouderen met een laag inkomen mogen vrijwel gratis met de WMO-taxi.

In veel gemeenten is daarnaast in het verleden gekozen voor een fijnmazig netwerk met als consequentie lage frequenties, het ideale recept om reizigers de bus uit te jagen.

Daarnaast zijn de tarieven inderdaad flink gestegen, enerzijds doordat subsidies zijn verminderd en anderzijds omdat de personeelskosten in het OV uit de hand zijn gelopen door dure CAO's (de CAO na de staking van het streekvervoer in 2018 betekende bijv. een jaarlijkse kostenstijging van 11%). Tot slot is ook de vergoeding voor de Studenten OV in 2017 verlaagd. 

Reputatie 6

@Rene74

Wat betreft ouderen: de categorie ouderen die nooit een auto had gehad is de laatste 20 jaar geleidelijk letterlijk uitgestorven. Ouderen van nu zijn hun hele leven een auto gewend, zijn gemiddeld de rijkste groep in de samenleving en kunnen daarom veelal makkelijk één of zelfs twee auto's betalen. En de ouderen met een laag inkomen mogen vrijwel gratis met de WMO-taxi.

In veel gemeenten is daarnaast in het verleden gekozen voor een fijnmazig netwerk met als consequentie lage frequenties, het ideale recept om reizigers de bus uit te jagen.

Daarnaast zijn de tarieven inderdaad flink gestegen, enerzijds doordat subsidies zijn verminderd en anderzijds omdat de personeelskosten in het OV uit de hand zijn gelopen door dure CAO's (de CAO na de staking van het streekvervoer in 2018 betekende bijv. een kostenstijging van 11%). Tot slot is ook de vergoeding voor de Studenten OV verlaagd. 

Waar het om gaat, is mensen mét een auto terug te krijgen in het OV, bijvoorbeeld omdat de stad verstopt raakt door auto's, zeker de oude binnensteden met smalle straten en weinig parkeerruimte. Dus zorg ervoor bijv. dat er adequaat vervoer is op koopavonden en koopzaterdagen en -zondagen naar het centrum, zodat ook mensen die wél een auto hebben, het OV als redelijk alternatief gaan zien omdat ze dan niet eerst een half uur moeten rondrijden om een parkeerplaats te vinden en daar dan ook nog eens de hoofdprijs voor te moeten betalen. Maar dan moet dat vervoer er natuurlijk wél zijn, op koopavonden en in het weekend, én moet het een betaalbaar alternatief zijn, én moet er een fijnmazige dekking over de wijken zijn. Als je op een paar minuten lopen in de bus kunt stappen en die brengt je voor een redelijke prijs naar het centrum, zijn veel mensen best bereid de auto te laten staan, want daarmee besparen ze eindeloos rondrijden voor het zoeken naar een parkeerplaats waar ze dan ook nog eens 10 euro per uur voor moeten betalen. Bijkomend voordeel: je kunt na het winkelen ook nog een paar biertjes op een terras drinken, want je hoeft toch niet meer te rijden...

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou men eindelijk eens de 1e klas moeten vrijgeven . Dit om in ieder geval een betere spreiding over de trein mogelijk te maken zodat men zo veel  als mogelijk afstand kan houden.

 


En dat werkt? Er zijn minder plaatsen in de 1e klas dan in de 2e klas en bij vrijgeven van de 1e klas is die binnen een mum van tijd vol. Want iedereen wil.graag 1e klas zitten zonder het bijbehorende tarief.

Een betere spreiding krijg je nog steeds door alleen te reizen als het echt noodzakelijk is. En door verplichte reservering.

Reputatie 7
Badge +3

Doe ik ook braaf, maak je geen zorgen. Maar als ik als enige in een 1e klasse coupé zit (ik reis vrijwel altijd 1e klasse), dan bekruipt me echt wel eens het gevoel voor WIE ik dat mondkapje dan eigenlijk draag, want er is in de verre omtrek niemand te bekennen die ik zou kunnen besmetten met wat dan ook, niet met schurft, niet met waterpokken, niet met psoriasis, niet met buikgriep, en dus ook niet met corona. Met inbegrip van de conducteur, want die zie je 99 van de 100 keer toch niet.

 

Als ik op straat fiets en er is in de verste verte geen andere weggebruiker te bekennen en het stoplicht staat op rood vraag ik me wel eens af voor wie ik dan zou moeten stoppen. En ja, dan rij ik ook wel eens door rood geef ik eerlijk toe. Maar de regel is wel dat je dan wacht op groen, niet dat je als er niets aankomt gewoon door kan rijden. Dus mocht er toch ergens achter de bosjes een agent zijn dat zou het volkomen terecht zijn als ik daar een boete voor krijg. 

maar wat betreft mondkapjes, wat men niet zal willen is dat je zelf gaat bepalen wanneer je het wel of niet nodig zou achten, De ene persoon vind het dan misschien niet nodig als die de enige persoon in de coupé of het perron is, een ander als er 1 ander persoon 4 of 5 meter verder is, en nog een ander als er meerdere personen zijn maar wel op 1,5 meter afstand. Plus je krijgt dat je het mondkapje vaker op en afzet en vaker aanraakt. 

 

En ik maak me geen zorgen hoor, ik denk sowieso nog steeds dat een mondkapje maar bar weinig bescherming biedt (in ieder geval de niet-medische dingen), maar ik probeer alleen de gedachte achter het verplichten in het OV inclusief het perron te volgen en aan te geven. Ik heb het ook niet bedacht.

@PeterJKH

Je hebt er wel vaker een handje van om van alles te willen zonder te vertellen waar het allemaal van betaald moet worden. 

Een fijnmazig, frequent OV is in Nederland door de weinig compacte laagbouw sowieso volslagen onbetaalbaar.Verder hebben de meeste mensen helemaal geen behoefte aan OV, die gaan wel met de auto of de fiets, zeker nu na corona. 

Reputatie 6

@PeterJKH

Je hebt er wel vaker een handje van om van alles te willen zonder te vertellen waar het allemaal van betaald moet worden. 

Een fijnmazig, frequent OV is in Nederland door de weinig compacte laagbouw sowieso volslagen onbetaalbaar.Verder hebben de meeste mensen helemaal geen behoefte aan OV, die gaan wel met de auto of de fiets, zeker nu na corona. 

Maar als je die auto of die fiets nergens kwijt kunt in het centrum, of alleen tegen een enorm bedrag, en de bus stopt bij je om de hoek en die brengt je in 15 minuten voor een redelijke prijs naar verschillende plekken in het centrum, zodat je kunt uitstappen in de buurt van je bestemming, dan ligt het anders. Dan zou ik liever die bus pakken voor een euro per persoon dan in de auto stappen, in de stad nog eens een half uur moeten rondrijden om een parkeerplek te vinden, en daar dan 10 euro per uur voor te moeten aftikken.

Reputatie 7

Ik vind het allemaal heel zonde. Maar ik zal wel te idealistisch zijn. De trein gaat nog maar het lokale en regionale busvervoer is zo ten dode opgeschreven en wordt een reliek uit vervlogen tijden. Dat is een verloren strijd op deze manier en het wordt door de kapjesplicht en besmettingsangst nog eens verergerd. Op den duur blijven er buiten de Randstad alleen nog bussen naar onderwijsinstellingen en dergelijke over. De mensen zonder rijbewijs of auto worden op den duur gedwongen om dat maar aan te schaffen. Kan dat niet dan moet je je maar behelpen op andere manier of verhuizen. Wat je tegenwoordig leest over allerlei kunst- en vliegwerk oplossingen dmv allerlei concepten als haltetaxi's, diverse soorten belbusjes, Hoppers en integratie met doelgroepvervoer belooft weinig goeds. En ieder jaar is het weer anders. Zulke dingen gaan ook niet werken. Niemand zit daar op te wachten. Daarom is het standaard dat je zodra het kan zo snel als mogelijk voor je rijbewijs opgaat en dan is het tabé OV. Vrijheid blijheid, wat het ook moge kosten. Als je dat niet doet ben je een apart geval blijkbaar. Ik ken geen enkele jongere van 18+ zonder rijbewijs, uitgezonderd eentje dan maar die is visueel beperkt. Sommige hebben zelfs al een eigen auto en gaan daarmee naar school, die hebben niet eens een ov- studentenkaart.

Ik word oud.

Reputatie 6

Doe ik ook braaf, maak je geen zorgen. Maar als ik als enige in een 1e klasse coupé zit (ik reis vrijwel altijd 1e klasse), dan bekruipt me echt wel eens het gevoel voor WIE ik dat mondkapje dan eigenlijk draag, want er is in de verre omtrek niemand te bekennen die ik zou kunnen besmetten met wat dan ook, niet met schurft, niet met waterpokken, niet met psoriasis, niet met buikgriep, en dus ook niet met corona. Met inbegrip van de conducteur, want die zie je 99 van de 100 keer toch niet.

 

Als ik op straat fiets en er is in de verste verte geen andere weggebruiker te bekennen en het stoplicht staat op rood vraag ik me wel eens af voor wie ik dan zou moeten stoppen. En ja, dan rij ik ook wel eens door rood geef ik eerlijk toe. Maar de regel is wel dat je dan wacht op groen, niet dat je als er niets aankomt gewoon door kan rijden. Dus mocht er toch ergens achter de bosjes een agent zijn dat zou het volkomen terecht zijn als ik daar een boete voor krijg. 

maar wat betreft mondkapjes, wat men niet zal willen is dat je zelf gaat bepalen wanneer je het wel of niet nodig zou achten, De ene persoon vind het dan misschien niet nodig als die de enige persoon in de coupé of het perron is, een ander als er 1 ander persoon 4 of 5 meter verder is, en nog een ander als er meerdere personen zijn maar wel op 1,5 meter afstand. Plus je krijgt dat je het mondkapje vaker op en afzet en vaker aanraakt. 

 

En ik maak me geen zorgen hoor, ik denk sowieso nog steeds dat een mondkapje maar bar weinig bescherming biedt (in ieder geval de niet-medische dingen), maar ik probeer alleen de gedachte achter het verplichten in het OV inclusief het perron te volgen en aan te geven. Ik heb het ook niet bedacht.

Tja, ik ben dan de eenling die wel wacht op groen. Maar qua mondkapjes: logica zou fijn zijn.

Ik vind het allemaal heel zonde. Maar ik zal wel te idealistisch zijn. De trein gaat nog maar het lokale en regionale busvervoer is zo ten dode opgeschreven en wordt een reliek uit vervlogen tijden. Dat is een verloren strijd op deze manier en het wordt door de kapjesplicht en besmettingsangst nog eens verergerd. Op den duur blijven er buiten de Randstad alleen nog bussen naar onderwijsinstellingen en dergelijke over. De mensen zonder rijbewijs of auto worden op den duur gedwongen om dat maar aan te schaffen. Kan dat niet dan moet je je maar behelpen op andere manier of verhuizen. Wat je tegenwoordig leest over allerlei kunst- en vliegwerk oplossingen dmv allerlei concepten als haltetaxi's, diverse soorten belbusjes, Hoppers en integratie met doelgroepvervoer belooft weinig goeds. En ieder jaar is het weer anders. Zulke dingen gaan ook niet werken. Niemand zit daar op te wachten. Daarom is het standaard dat je zodra het kan zo snel als mogelijk voor je rijbewijs opgaat en dan is het tabé OV. Vrijheid blijheid, wat het ook moge kosten. Als je dat niet doet ben je een apart geval blijkbaar. Ik ken geen enkele jongere van 18+ zonder rijbewijs, uitgezonderd eentje dan maar die is visueel beperkt. Sommige hebben zelfs al een eigen auto en gaan daarmee naar school, die hebben niet eens een ov- studentenkaart.

Deze analyse is wel heel somber maar de onderliggende boodschap is wel correct. Het OV kalft steeds verder af en kan de concurrentie met auto, elektrische scooter maar ook de fiets (vergeet die vooral niet) niet aan. Bussen zijn te infrequent en daarnaast ook nog eens erg duur. Ik denk dat buiten de Randstad een groot deel van het busvervoer over een jaar of tien alleen nog maar op ma-vr van 7-19 uur rijdt. Allerlei nieuwe vraagafhankelijke concepten floppen omdat ze te ingewikkeld zijn en daarnaast vaak nog meer subsidie vreten dan een reguliere bus. De huidige coronamaatregelen versnellen het proces weliswaar maar de neergang als zodanig is al jaren gaande. Met nog maar een handjevol reizigers kun je nu eenmaal geen uitgebreid OV in stand houden en ik zie ook niet hoe je de bussen weer vol zou kunnen krijgen. . 

 

Florida vormt geen uitzondering.

Het is dat ik over dit soort zaken geen weddenschappen afsluit waardoor ik nu mogelijk een onvergetelijke dag bij de NS ben misgelopen. Eerst een boeiende rondleiding over de NS-burelen waarbij rechtstreeks en zonder enig voorbehoud al mijn onbeantwoorde vragen zouden worden beantwoord, vervolgens een voortreffelijke lunch in het restauratierijtuig van de Orient Express in het Spoorwegmuseum en tenslotte als absoluut hoogtepunt van de dag, een kijkje in de cabine met uitleg door Jeroen himself. Toch jammer.

https://thepointsguy.com/news/disney-world-face-masks-again/

@BrunoEst  Heb je enig idee hoe het leven hier in Florida alweer terug gekeerd is naar normaal?  Mensen staan hier gewoon in de drukte te luisteren en swingen bij bandjes die bij de uitgaanscentra buiten staan te spelen.  Er worden concerten gegeven waar het hele stadion gewoon gevuld is en nagenoeg niemand een mondkapje opheeft.

Tja dat dat hogere cijfers geeft doordat velen niet gevaccineerd zijn … het is niet voor niets zo dat op veel plekken wordt aangegeven dat een mondkapje wordt aangeraden voor de mensen die niet gevaccineerd zijn.

Dat Disney nu weer mondkapjes heeft ingevoerd op de overdekte plekken is niet vreemd aangezien deze erg afgaan op de CDC aanbevelingen, simpelweg omdat ze al hun cruiseschepen ook weer in de running willen hebben en daarbij heel erg afhankelijk zijn van de CDC.

 

Reputatie 7

Er is geen enkele al dan niet wettelijke regel waar eenieder zich steevast aan houdt. Dat geldt ook voor coronamaatregelen. En het kabinet weet dat ook. Zelfs de eigen bewindslieden en het Koninklijk Huis begaan af en toe al dan niet bewust een foutje of hebben hun eigen interpretatie van wat wel of niet zou moeten kunnen of mogen.

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen!

Reputatie 6

Ik vind het allemaal heel zonde. Maar ik zal wel te idealistisch zijn. De trein gaat nog maar het lokale en regionale busvervoer is zo ten dode opgeschreven en wordt een reliek uit vervlogen tijden. Dat is een verloren strijd op deze manier en het wordt door de kapjesplicht en besmettingsangst nog eens verergerd. Op den duur blijven er buiten de Randstad alleen nog bussen naar onderwijsinstellingen en dergelijke over. De mensen zonder rijbewijs of auto worden op den duur gedwongen om dat maar aan te schaffen. Kan dat niet dan moet je je maar behelpen op andere manier of verhuizen. Wat je tegenwoordig leest over allerlei kunst- en vliegwerk oplossingen dmv allerlei concepten als haltetaxi's, diverse soorten belbusjes, Hoppers en integratie met doelgroepvervoer belooft weinig goeds. En ieder jaar is het weer anders. Zulke dingen gaan ook niet werken. Niemand zit daar op te wachten. Daarom is het standaard dat je zodra het kan zo snel als mogelijk voor je rijbewijs opgaat en dan is het tabé OV. Vrijheid blijheid, wat het ook moge kosten. Als je dat niet doet ben je een apart geval blijkbaar. Ik ken geen enkele jongere van 18+ zonder rijbewijs, uitgezonderd eentje dan maar die is visueel beperkt. Sommige hebben zelfs al een eigen auto en gaan daarmee naar school, die hebben niet eens een ov- studentenkaart.

Deze analyse is wel heel somber maar de onderliggende boodschap is wel correct. Het OV kalft steeds verder af en kan de concurrentie met auto, elektrische scooter maar ook de fiets (vergeet die vooral niet) niet aan. Bussen zijn te infrequent en daarnaast ook nog eens erg duur. Ik denk dat buiten de Randstad een groot deel van het busvervoer over een jaar of tien alleen nog maar op ma-vr van 7-19 uur rijdt. Allerlei nieuwe vraagafhankelijke concepten floppen omdat ze te ingewikkeld zijn en daarnaast vaak nog meer subsidie vreten dan een reguliere bus. De huidige coronamaatregelen versnellen het proces weliswaar maar de neergang als zodanig is al jaren gaande. Met nog maar een handjevol reizigers kun je nu eenmaal geen uitgebreid OV in stand houden en ik zie ook niet hoe je de bussen weer vol zou kunnen krijgen. . 

Je kúnt de bussen wel vol(ler) krijgen, maar dan moet je anders gaan denken als vervoerder. Focus je op plekken waar mensen naartoe willen (bijvoorbeeld het stadscentrum of een winkeloutlet aan de rand van de stad) en ga kijken hoe je die behoefte op een goede manier kan invullen. Roep tijdelijke lijnen in het leven bij evenementen buiten de stad. De vaccinatielocatie hier lag bijvoorbeeld aan het verste uiteinde van het industrieterrein, volledig onbereikbaar met openbaar vervoer (de dichtstbijzijnde bushalte lag een half uur lopen verderop) en per fiets voor de meeste mensen 3 kwartier/een uur fietsen. Verzorg dan een tijdelijke lijn die elk half uur een verbinding biedt vanuit de stad met de vaccinatielocatie.

Maak reclame. Zo van: 20/30 euro betalen voor parkeren na eindeloos zoeken naar een plek? De bus brengt u voor de deur voor 1 euro! Maar ik zie nooit reclame voor de bus op TV of andere media.

 

Reputatie 7
Badge +3

@PeterJKHdie drommen mensen in winkels hoor je daar niet tegen te komen, want het aantal klanten per winkel is aan een maximum gebonden. In winkels kan door dat limiet afstand gehouden worden. Die drommen mensen in straten kiest men zelf voor, nog steeds wordt gevraagd afstand te houden en drukte te vermijden. Ook de horeca is aan een limiet gebonden. Een overvol terras zou dus niet voor te horen komen.

Bij het reizen met OV kun je er voor kiezen om toch die drukke trein in te stappen of uit te stappen. Maar omdat het lastig is in een trein afstand te houden moet daar nog steeds een mondkapje op. Je kunt een trein niet vergelijken met het lopen in een winkelstraat.

 

Reputatie 7

 

Dat Disney nu weer mondkapjes heeft ingevoerd op de overdekte plekken is niet vreemd aangezien deze erg afgaan op de CDC aanbevelingen, simpelweg omdat ze al hun cruiseschepen ook weer in de running willen hebben en daarbij heel erg afhankelijk zijn van de CDC.

 

Dat is precies wat ik bedoeld heb en anderen (gaan) volgen:

https://www.cnbc.com/2021/07/28/ford-reinstates-mask-mandates-at-facilities-in-missouri-and-florida.html

https:// www.news4jax.com/news/florida/2021/07/26/town-of-palm-beach-face-mask-policy-reinstated/

https://floridapolitics.com/archives/443765-no-mask-no-service-broward-county-city-jumps-back-to-face-mask-requirement/

https://www.apple.com/retail/floridamall/

Pas maar op daar in Florida (“relaxed behavior is followed by a spike in cases”).  De piek wordt over  4 weken verwacht.

Reputatie 7
Badge +3

@PeterJKH De lijnvoering en de dienstregeling van het streekvervoer worden in Nederland niet bepaald door de vervoerders maar door de concessieverleners. De vervoerders hebben nauwelijks of geen budget om te adverteren.  

 
 
×
 
 
 

NS maakt er beter een advies van op momenten dat het zo druk is dat er niet voldoende afstand meer gehouden kan worden, net zoals er een advies bestaat om als het kan reizen op drukke tijden te vermijden. Die plicht op alle OV-gerelateerde plaatsen handhaven (lege coupés, uitgestorven perrons) ongeacht de drukte gaat juist helemaal in tegen het idee van “mondkapjes alleen als 1,5m niet mogelijk is.” 

Helemaal eens. Het is belachelijk dat je op een groot station een mondkapje op moet maar in een krappe winkel niet. Ik zit regelmatig in een (nagenoeg) lege coupé met mijn mondkapje op, dat is natuurlijk van de zotte. Dat je ‘m op zet als het druk is en er idd geen anderhalve meter afstand gehouden wordt, ok. Maar dan zou het ook wel fijn als mensen beter daarop letten, een grote ergernis is als mensen lekker voor je neus neerploffen terwijl er op andere plaatsen ruim plek is - op afstand

@PeterJKH

Steeds meer gemeenten verbieden juist bussen in het centrum (mensen moeten maar met de fiets) en dan is de bus sowieso geen alternatief meer voor fiets en auto. En door corona is het aantal bezoekers van het centrum overal stevig gedaald (mensen zijn gewend geraakt aan internet shoppen) en zitten veel gemeenten met onderbezette (en daardoor verliesgevende) parkeergarages. Die. gemeenten zitten dus helemaal niet te wachten op automobilisten die overstappen op de bus. Besef dat corona veel zaken voor het OV heeft veranderd, ten dele tijdelijk maar ten dele ook permanent. Mondkapjes wel/niet heeft daar maar weinig invloed op. 

Reputatie 6

@PeterJKHdie drommen mensen in winkels hoor je daar niet tegen te komen, want het aantal klanten per winkel is aan een maximum gebonden. In winkels kan door dat limiet afstand gehouden worden. Die drommen mensen in straten kiest men zelf voor, nog steeds wordt gevraagd afstand te houden en drukte te vermijden. Ook de horeca is aan een limiet gebonden. Een overvol terras zou dus niet voor te horen komen.

Bij het reizen met OV kun je er voor kiezen om toch die drukke trein in te stappen of uit te stappen. Maar omdat het lastig is in een trein afstand te houden moet daar nog steeds een mondkapje op. Je kunt een trein niet vergelijken met het lopen in een winkelstraat.

 

Je hebt situatie A en situatie B. In beide situaties zijn grote groepen mensen op kleine afstand van elkaar en vaak voor langere tijd. In situatie A mag dat zonder mondkapje, in situatie B niet. Ik zie de logica niet.

Reputatie 1

en wie bent u om een ander lastig te vallen met dit soort onzinregels? erg asociaal, en vrije keuze. Ik zal een ander ook geen hoofddoek dwingen te dragen? 

Reputatie 7

@PeterJKH Nee die logica is totaal afwezig. Ik heb nog geen enkele overtuigende uitleg gehoord, maar blijkbaar moet je daar ook niet naar vragen maar gewoon je houden aan de wet. Punt! 😉

De winkelstraten zijn vaak erg druk. Daar lopen meer meer mensen dan op het perron en in stations....Afstand houden? Nou ik zie bijna niemand dat doen in winkelstraten of in winkels zelf. Op perrons gaat dat automatisch al stukken beter. Maximum aantal klanten in winkels? Allang niet meer zo streng. De mensen staan ook weer gewoon binnen 1.5 meter van elkaar in de winkel. Zo gaat dat gewoon.... De winkelwagen is in de supermarkt ook niet meer verplicht (dat was toch ook om afstand af te dwingen?), nu mag je ook weer een mandje pakken. Ach ja... Ondertussen houden we ons gewoon aan de kapjesplicht op perrons om van eventuele opmerkingen af te zijn. Hoe vies het kapje ook is, zoals bij velen, als je hem maar draagt op het perron en in het stationsgebouw.... 

 

Reputatie 7

De aparte positie voor stations en perrons wordt niet begrepen door velen. De vraag is waarom de overheid hier onderscheid in maakt en wat er zo gevaarlijk of risicovol aan is om zonder kapje door een station te lopen of op een perron te wachten terwijl dat blijkbaar niet gevaarlijk wordt geacht in winkelstraten of winkels. Afstand houden op stations is echt niet moeilijker dan in de binnenstad, veelal juist makkelijker. Er is ruimte genoeg.

Badge +3

 Er is ruimte genoeg.

Op luchthavens ook.. :rofl:

Reputatie 7

 Er is ruimte genoeg.

Op luchthavens ook.. :rofl:

Ha, nee daar juist weer niet 😷

Reageer