Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT? | NS Community

Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?

  • 26 December 2017
  • 280 reacties
  • 10514 Bekeken

Reputatie 7
Badge
NS propageert het gebruik van de NS app als basis voor alle informatie. De gele vertrekposters en stationsklokken kunnen verdwijnen. Alles vindt de reiziger in de "app". Voor de digibeten blijft er voorlopig op elk station een beeldscherm met vertrektijden, en op grotere stations een beeldscherm bij elk perron. Treinkaartjes zitten ook in de "app".

Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.

Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".

Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?

Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.

Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?

280 reacties

Wat heb ik er nou weer mee te maken 😵😵
@Robert B

Dat bord doet het naar behoren. Geen gele vloed.

Badge +3
Schermen aan beide kanten spoor 1a op Amersfoort doen disco...
https://twitter.com/twitter/statuses/1019980507751346176 (met video)
De tranen springen je spontaan in de ogen.



Reputatie 7
Badge +3
Zakdoekje hebben Henk?
Haha nee dankje, maar ik vind het wel erg opmerkelijk dat een klant, die de moeite doet om een defect te melden, zo in een spel tussen NS en ProRail moet eindigen. NS stuurt hem nog op pad om een nummer te zoeken, ProRail kan dat nummer zo terugvinden in asset management, en daarna bakkeleien we nog even over wie er verantwoordelijk is (hint: NS).

Klant laat melden een volgende keer wel uit z'n hoofd.
Bedankt voor de heads-up Henk_NL. Ik begrijp dat dit inmiddels alsnog is opgepakt en doorgegeven.
Dat was niet helemaal waarom ik hem plaatste overigens, anders had ik hem zelf ook wel even doorgegeven via de storingsorganisatie 😉 Lijkt me een snellere weg, haha.
Reputatie 7
Badge +3
We hebben er weer eentje. ☹️
Gisterochtend deed 'ie het nog, maar vanmorgen niet meer. Maar wel heel snel stickertje dat schade is opgenomen (06-09-2018). Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.....

Is overigens scherm 11343 op De Vink

Badge +3
Hee, dat is handig (en ziet er nog hip uit ook) :P

Scherm defect op het perron van Duivendrecht, maar grote sticker met QR-code er overheen geplakt. Werkt zo te zien goed!


De uiteindelijke presentatielaag op de CTA-bakken is gewoon een webpagina, haha. Incidenteel zie je foto's van schermen die een HTTP 500 o.i.d. geven.

Herken de interface van jouw screenshot zo snel even niet overigens, kan de URL ook niet zien helaas. Maar uiteindelijk zou iedereen zo'n interface kunnen bouwen, de achterliggende datastroom is openbaar. Je mist alleen wat handelingen die een reisinformant in PUB kan doen ("Niet instappen", "Vooraan instappen" e.d.).

De webpagina (daar is je URL) is wel net iets anders dan wat de schermen tonen, zo staat er gewoon "NS" in plaats van een logo. Het is dus niet dezelfde pagina, maar lijkt er wel op.
Ah, wel van ForeyeT, daar was ik even benieuwd naar, had me ook nog voor kunnen stellen dat een enthousiaste hobbyist zelf een interfaceje in elkaar had geknutseld.
Badge +3
Ik zag het eerder voorbij komen op Twitter en daar is dus de 'schuldige' :P

Dank dus Rens voor die info.
Badge +3
Volgende (maar al bekend, want sticker)


Beste @NS_online dit 'bord/beeld' is nu al weken kapot, u geeft aan te werken aan spoedig herstel, wat verstaat u onder spoedig? En heeft u deze digitale borden niet op voorraad?

Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165

Edit: Is Gouda dus
Reputatie 1
Delft, perron 2b. Scherm is al zo’n week op zwart.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is dus nummertje 15317

Reputatie 7
Badge
De webpagina (daar is je URL) is wel net iets anders dan wat de schermen tonen, zo staat er gewoon "NS" in plaats van een logo. Het is dus niet dezelfde pagina, maar lijkt er wel op.

Ziet er geinig uit. Hoe worden die ID's gegenereerd? Enig idee?
Badge +3
Update via Twitter:

Hi, zou jullie nog laten weten over die nummers; de schermen waarop de vertrekkende treinen vermeld worden op hlms doen het weer aan beide kanten vd trappen. Enkel de klokken staan nog steeds stil.5:37pm · 17 Oct 2018 · Twitter for AndroidHaarlem, Nederland, Nederland

Gisteren Conducteur Bram nog 'blij' gemaakt met wat foto's voor zijn collectie. Het lijkt dat er weer steeds meer stuk zijn de laatste tijd.. Oh, en de nodige liften ook... 🤔
Badge +3
Ach gossie, een eenzame in Groningen (12073) die maar is gaan fietsen ergens na 23-9-2018?


9:04pm · 19 Oct 2018

Update: Vanochtend een update van ForeyeT dat die 30 oktober gefixt gaat worden
Badge +3
Next (zonder foto nog):

CTA 10913 op sp 4b Asd geeft geen reisinfo1:30pm · 20 Oct 2018

Oh, die doet het dus wel (foto nagestuurd gekregen) Never mind!

Maar geeft dus geniet reisinfo
Volgende (maar al bekend, want sticker)



Beste @NS_online dit 'bord/beeld' is nu al weken kapot, u geeft aan te werken aan spoedig herstel, wat verstaat u onder spoedig? En heeft u deze digitale borden niet op voorraad?
Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165

Edit: Is Gouda dus



Op 30/10 is wederom gemeld dat deze kapot is....
In Den Bosch functioneerde de stationsklok op spoor 4a niet goed maar dat heeft ProRail.adequaat opgelost door hem definitief weg te halen.
Badge +3
In Den Bosch functioneerde de stationsklok op spoor 4a niet goed maar dat heeft ProRail.adequaat opgelost door hem definitief weg te halen.
Briljant!

Reageer