Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.
Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".
Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?
Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.
Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?
Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.
Dat geld toch voor heel veel ? TV's, auto's etc etc
Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.
Â
Precies! Mijn vorige auto (tot 2015 mee gereden) was een Audi 80 uit 1988 (kenteken TK-47-XL) en daarvoor een Misubishi Lancer uit 1989 (TX-31-XG) en daarvoor een Toyota Starlet uit 1979 (FD-65-JN) dat was lachen, voor 10 gulden LPG er in en met 5 man op en neer Eindhoven - Amsterdam eind jaren 90!
En mijn eerste auto in 1990 was een DAF 66 uit 1975 (28-GD-79) voor 500 gulden. 6 jaar plezier van gehad!
Ideaal, het kost niets qua verzekering (na 20 jaar oldtimer zolang je maar niet meer dan 15.000 km per jaar doet), onderdelen zijn spotgoedkoop op de sloop en je kunt alles zelf doen met wat handigheid (dus de bumper hoeft er niet af bij de garage om een koplampje te wisselen en zo).
De Witte Reus of Mastodont noem ik hem... Kost een beetje (wat meer water en stroom) maar wast een boel.. en is pure nostalgie dus waarom zou ik die weg doen
Â
Geloof dat Bram vooral de foto's verzamelt :?
https://twitter.com/ConducteurBram/status/984837760040210432
ze weten waar ik woon
Volgens een spoorkaart die ik vandaag gezien heb, rijden er nog treinen van Veolia en Synthus in Nederland rond. Het ergste in dit geval is dat deze kaart tegenover de in/uitgang van een Servicecenter hangt.
Volgens een spoorkaart op een andere locatie kan ik nog met de trein naar Hoek van Holland. Was het maar waar. 🙂
Volgens een spoorkaart die ik vandaag gezien heb, rijden er nog treinen van Veolia en Synthus in Nederland rond. Het ergste in dit geval is dat deze kaart tegenover de in/uitgang van een Servicecenter hangt.
Volgens een spoorkaart op een andere locatie kan ik nog met de trein naar Hoek van Holland. Was het maar waar. :)
De info in de borden zijn de verantwoordelijkheid van de vervoerder van dat station
OK, de NS dus.
Ik vermoed dat de medewerker die die kaarten verving niet door had dat er meer dan een kaart op dat station hing.
NS-medewerkers, kijk dus maar eens goed op de stations rond. Het is toch niet de bedoelingen dat reizigers dit onbezoldigd moeten doorgeven. 😛
@NS_online de scherm bij spoor 3 op breukelen station is nog steeds kapot aan 1 kant vandaag aan twee kanten. Je ziet dus geen enkele informatie.graag wat aan doen.
Ah... zie https://twitter.com/ConducteurBram/status/985509045623717888
Ja, zeker een bekende. Al héél lang kapot (denk al wel bijna een jaar). Misschien dat de eigenaar van bord 10770 al weet wanneer het vervangen gaat worden? >@ProRail
https://twitter.com/HermineBroggel/status/985533217565495296
Ik vraag me af of NS verantwoordelijk is voor de spoorkaarten op stations waar NS niet rijdt... maar goed dat je t meldt. Alleen is t wel handig dat je de stations en perrons met name noemt.
Daarmee heb je gelijk. Ik zie bij audits bij overheid-geligneerde "bedrijven" wel vaker dat gewoon noodzakelijk onderhoud als eerste uit het standaard regime verdwijnt. Het focus wordt gezet op "nieuw", "dynamisch" en "toekomst", en dan raakt het gewone doen uit beeld, helaas. Het wordt niet meer gebudgetteerd, het wordt niet meer strak geleid, en zo zakt het bedrijf weg. ProRail (v/h NS) heeft tot een paar jaar geleden ook last daarvan gehad. Focus op nieuwe lijnen, nieuwe stations, giga-budget-overschrijding, en het bestaande spoor kwam in verval.
Alleen is t wel handig dat je de stations en perrons met name noemt.
klant_Jac,
Ik was dit nog wel van plan, maar die stationsmanagers mogen ook eens van achter hun stoel komen. Ik wou dan ook niet te snel zijn.
De spoorkaart met Veolia (december 2015?) hangt tegenover het servicecenter van Ede-Wageningen.
Op het station Rosmalen hangt op spoor 2 nog een spoorkaart met een lijntje naar Hoek van Holland.
Ook op station Vlissingen vind je nog een spoorkaart van december 2016. En blijkbaar nog eentje op de A-kant van spoor 6 - 7 in Den Bosch.
https://twitter.com/sjowhan/status/989168020810498048
Toen was die in Best gemaakt, eerder al Eindhoven. Vorige week die op Laan van NOI, en nu deze.
Zouden ze dan echt voor 1 mei alle schermen gerepareerd hebben?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.